منوی دسته بندی

راهنمای گام به گام چاپ سابلیمیشن یا تصعید بر روی محصولات

چاپ سابلیمیشن

مدت زمان طولانی است که انتظار چاپ با کیفیت را دارید؟ چاپ سابلیمیشن یکی از روش هایی است که به دلیل کیفیت بالای محصولات آن شناخته می شود. اگر می خواهید بدانید “چاپ سابلیمیشن چیست و چگونه می توان آن را انجام داد؟” ، در مکان مناسب قرار دارید.

این وبلاگ در کل راهنمای شما در مورد نحوه استفاده از چاپ سابلیمیشن بر روی محصولات است.

چاپ سابلیمیشن چیست؟

با رعایت اصول اولیه، ابتدا درک روش، هدف آن، استفاده از موارد و غیره مهم است.

واژه سابلیمیشن به معنای تغییر مواد از حالت جامد به گاز بدون عبور از مرحله مایع است.

به همین ترتیب، فروشندگان چاپ جوهر را در حالت جامد به زیر لایه تحت دما و فشار بالا منتقل می كنند. بنابراین جوهر به حالت گازی خود در زیرلایه تغییر می کند و مرحله مایع را دور می زند. این هیچ جوهری برای خشک شدن روی بستر باقی نمی گذارد (شی برای چاپ). به سختی احتمال اعوجاج وجود دارد که در غیر این صورت در مرحله خشک شدن نشان داده شود. بنابراین طراحی پایدارتر و ماندگارتر می ماند.

چاپ عکس روی تیشرت

در فرآیند چاپ سابلیمیشن، ابتدا تصویر را به کاغذ سابلیمیشن تزریق می کنید. از کاغذ سابلیمیشن، تصویر را به بستر منتقل می کنید. کل فرآیند بدون خرابکاری، آسان و سریع است.

تجهیزات مورد نیاز برای فرآیند چاپ سابلیمیشن

  1. چاپگر سابلیمیشن

چاپگر سابلیمیشن اولین و مهمترین نیاز برای چاپ سابلیمیشن است. انواع مختلف چاپگرهای سابلیمیشن در دسترس است. شما می توانید متناسب با نیاز و مقیاس تولید خود، یک نوع انتخاب کنید. قبلاً چاپگرهای سابلیمیشن گران بودند. اکنون که تقاضا افزایش یافته است، قیمت ها افت کردند. برای دریافت راهنما در انتخاب گزینه مناسب، می توانید به وبلاگ قبلی ما مراجعه کنید.

چاپ لیوان حرارتی
  1. کاغذ سابلیمیشن

با یک چاپگر سابلیمیشن، می توانید هر رنگ طیف را به لایه زیرین ایجاد و انتقال دهید. برای اطمینان از پاک و روان بودن انتقال، چاپگر سابلیمیشن لازم است. مردم همچنین از آن به عنوان کاغذ انتقال یاد می کنند. می توانید با استفاده از کاغذ سابلیمیشن، یک اثر هنری شخصی، یک آرم سفارشی، یک تصویر یا هر طرح دیگری از این دست را روی لایه چاپ کنید.

  1. نرم افزار رایانه و RIP

برخی از چاپگرهای سابلیمیشن دارای نرم افزاری هستند که برای چاپ آنها باید کارهای هنری را تنظیم کنید. این برنامه های رایانه ای نرم افزاری RIP هستند كه RIP مخفف “Raster Image Processor” است. هر چاپگر سابلیمیشن همراه با نرم افزار RIP داخلی نیست اما می توانید RIP را جداگانه خریداری کنید. نکته ای که در اینجا قابل ذکر است این است که نرم افزاری که انتخاب می کنید باید با نوع چاپ شما سازگار باشد.

چاپ ساعت
  1. مکانیسم برش

همچنین ممکن است برای فرآیند چاپ سابلیمیشن به دستگاه برش نیاز داشته باشید. می تواند یک تیغه یا چاقو دوار باشد. برخی دیگر از دستگاه های برش بیش از یک گزینه متناسب با تمام نیازهای برش شما دارند. به عنوان مثال ، اگر می خواهید مواد را سجاف بزنید، ممکن است به چرخ خیاطی نیاز داشته باشید. هنگام ایجاد فریم های SEG) -Silicone Edge Graphic) بسیار مهم است. بنابراین، یک دستگاه برش مناسب انتخاب کنید.

  1. مطبوعات حرارتی

مورد ارزشمند دیگر برای چاپ سابلیمیشن، پرس گرمایی است. این برای مرحله بعدی در فرآیند چاپ سابلیمیشن پس از چاپ است. درست مانند چاپگر، انتقال سابلیمیشن در اندازه ها، قیمت ها و مدل ها نیز متناسب با نیازهای دقیق شما متفاوت است.

یک پرس حرارتی طرح را از کاغذ سابلیمیشن روی لایه برمی دارد. این می تواند هر چیزی باشد: لیوان قهوه، تی شرت، سنگ و غیره. با این انتقال، منجر به ایجاد یک محصول سفارشی با تصویر واضح تر و مقاوم در برابر محو شدن می شود. این باعث دوام و ماندگاری بیشتر آن می شود.

صحبت از فرآیند چاپ سابلیمیشن رنگ، چهار نوع انتقال سابلیمیشن وجود دارد.

پرس حرارتی

وقتی از چاپ سابلیمیشن برای مواد بزرگتر اما نرمتر استفاده می کنید، برای علائم پارچه ای بگویید. یک فشار حرارتی تقویمی یک انتخاب ایده آل است. این پرس بزرگ است و قابلیت چاپ روی لباس و بنرها را دارد.

چاپ قاب کریستال

پرس حرارتی کوچک

برای چاپ سابلیمیشن روی وسایل با اندازه کوچک، به عنوان مثال چاپ یک طرح روی ظروف آشپزخانه دستی، یک پرس حرارتی کوچک می تواند انتخاب بهتری باشد. این پرس جمع و جور است، فضای کمتری را اشغال می کند و می تواند فشار دادن روی انواع مختلف موارد را پشتیبانی کند.

پرس حرارتی مسطح

برای استفاده از مراحل چاپ سابلیمیشن بر روی مواد سخت مانند چاپ سنگ یا ساعت. یک پرس گرمایی مسطح توصیه می شود. این پرس همه کاره است و به چاپ روی اقلام لباس کمک می کند.

پرس حرارتی سه بعدی وکیوم

برای اعمال چاپ سابلیمیشن برای اشیا کوچکتر که از نظر شکل و لبه متفاوت هستند، یک فشار حرارتی خلا سه بعدی یک گزینه ابتدایی است. این پرس حرارتی برای چاپ سابلیمیشن سطوحی که صاف نیستند مناسب است. بنابراین زمینه چاپ را به طیف وسیعی از موارد باز می کند.

USP

یک مورد دیگر وجود دارد که می توانید به لیست تجهیزات فرآیند چاپ سابلیمیشن اضافه کنید، نرم افزار طراحی محصول آنلاین است. می خواهید بدانید چگونه؟

اگر برای خرید سفارشات از مشتریان فروشگاه اینترنتی دارید، می توانید به سراغ فروش اقلام استاندارد بروید. با این حال، باید بدانید که ارائه سفارشی سازی امروزه به یک ضرورت تبدیل شده است.

آزادی سفارشی سازی در انواع مختلف به شما کمک می کند راه های عجیب مشاغل می توانند از آن برای ارتقا سطح آگاهی از برند استفاده کنند. سازمان های دولتی می توانند از آن برای گسترش آگاهی در مورد موضوعات مشترک استفاده کنند.

به همین ترتیب، افراد می توانند از آن برای ارسال پیام از طریق تی شرت های سفارشی، کلاه یا هر چیز دیگری استفاده کنند.

 

چاپ تابلوفرش

طیف گسترده ای از گزینه های طراحان محصولات آنلاین در بازار موجود است. اگر شما هم به دنبال یک ابزار طراحی آنلاین برای فروشگاه الکترونیکی خود هستید، می توانید از طراح محصولات آنلاین استفاده کنید.

ویژگی های برجسته ای که ارزش توجه آن را دارد:

ارزش ویژگی های متنی که شامل مدیر قلم سفارشی، نام و شماره ، نقل قول ها ، متن و پیام های قابل تنظیم است.

ویژگی های تصویری که شامل ویرایش ها و جلوه های تصویر ، بارگذاری تصویر شخصی ، علامت گذاری متن طراحی ، هشدارهای وضوح تصویر و غیره است.

Clipart Library که شامل کتابخانه clipart ، سفارشی سازی clipart ، جستجوی هوشمند ، پشتیبانی از SVG و غیره است.

ویژگی های مدیریت شیject که شامل جابجایی اشیا object ، پاک کردن اشیا objects ، مدیریت لایه و گروه بندی و موقعیت یابی اشیا، و غیره است.

یک نسخه ی نمایشی زنده بگیرید

محصولاتی که می توانید با چاپ سابلیمیشن روی آنها چاپ کنید

در اینجا لیستی از محصولاتی است که می توانید در آنها متعالی کنید.

بسترهای سخت – اشیا پلیمری از جمله موارد غیر پارچه ای مانند فایبرگلاس، آلومینیوم ، پلاستیک ، شیشه. نمی توانید این محصولات را مانند پارچه خم کنید.

موارد خام سفت – شما می توانید چندین مورد قابل چاپ را به صورت عمده با قیمت عمده خریداری کنید. برخی از این موارد پد ماوس، جعبه تلفن ، ظروف و غیره است. مردم گاهی اوقات آنها را “خام” می نامند. این به این دلیل است که آنها هیچ طرح و چاپی روی خود ندارند و آنها را برای چاپ عالی می کند.

چاپ سنگ

علائم – می توانید بنرها ، علائم و پوسترهایی را که به راحتی جمع می شوند با چاپ سابلیمیشن چاپ کنید. مشاغل مختلف می توانند نشانه های متعالی برای نمایشگاه های تجاری، نمایش ها یا نمایش ها سفارش دهند. به راحتی می توانید پوسترها و بنرهای رنگ شده با وینیل را در خارج از مغازه ها و بارها قرار دهید.

پارچه های پلی استر 

دو نوع پارچه پلی استر وجود دارد که می توانید از چاپ سابلیمیشن بر روی آنها استفاده کنید.

– وسایل پلی استر را که در هوا آویزان است مانند کیف ، بروشور ، پرچم ، روکش میز و غیره ببافید.

– موارد پلی استر بافته شده که مانند چادرهای سفارشی و پس زمینه پارچه ای از دوام و سنگین تری برخوردار هستند.

دکوراسیون منزل وسایل مخصوص طراحان داخلی مانند کاشی کف سرامیکی آشپزخانه، سرویس بهداشتی یا اتاق نشیمن.

چاپ عکاسی – چاپ سابلیمیشن چاپ های عکاسی با بهترین کیفیت را روی آهن ربا ، بوم ، لباس و … تولید می کند.

فرایند چاپ سابلیمیشن برای مواد مختلف

چاپ سابلیمیشن روی پارچه

آزادی در هنگام استفاده از چاپ سابلیمیشن بر روی پارچه ها مانند تی شرت، لباس، چادرهای سفارشی، رومیزی و غیره ، نکات مختلفی باید در نظر گرفته شود. منطقه چاپ کامل موجود است.

هنگام چاپ روی پارچه موانعی وجود دارد. چین های سفید تصادفی می توانند روی پارچه چاپ شده نفوذ کنند. اگر نتوانید کاغذ انتقال را به درستی تنظیم کنید که باعث جمع شدن یا خیس شدن کاغذ شود، این اتفاق می افتد. بنابراین، هنگام تنظیم چاپ نیاز به توجه است.

اگر می خواهید گرافیک شما کمی بافت داشته باشد، چاپ سابلیمیشن ممکن است انتخاب درستی نباشد. به این دلیل است که شما می توانید با استفاده از چاپ سابلیمیشن، شکل ظاهری را تکرار کنید اما نه احساس. بنابراین، همیشه قبل از انتخاب طرح از بهترین قضاوت خود استفاده کنید.

چاپ سابلیمیشن روی شیشه

از آنجا که شیشه ماده ظریف تری است، ممکن است لازم باشد هنگام استفاده از چاپ سابلیمیشن روی شیشه احتیاط بیشتری انجام دهید. شما باید با احتیاط بیشتری از پرس حرارتی استفاده کنید. پرس حرارتی همچنین می تواند یک پوشش اضافی برای لیوان داشته باشد، اما همیشه لازم نیست.

نکته دیگری که باید در اینجا فهمید این است که گرم شدن شیشه متفاوت از پارچه های معمولی دیگری است که شما استفاده می کنید. گاهی اوقات، گرما می تواند منجر به تجمع بخشهای مه آلود در چاپ شود. برای سرپوش گذاشتن بر روی این موضوع، استفاده از halftones می تواند کمک کند. یک راه حل دیگر برای آن استفاده از مواد بافتی است که تصویری واضح تر را ایجاد می کند.

چاپ سابلیمیشن در وینیل

فرآیند چاپ سابلیمیشن وینیل عمدتا مشابه سایر مواد است. یک تفاوت عمده این است که شما برای محصولات متناسب با فرم های مختلف، از سابلیمیشن وینیل استفاده می کنید.

این روش در محصولاتی که از چسب استفاده می کنند کاربرد بیشتری دارد. به عنوان مثال می توان به برگردان های دیواری یا کف اشاره کرد. در فرایند چاپ سابلیمیشن وینیل  شما سایز تصویر مورد نیاز خود را بر روی پرونده طراحی برش می دهید. پس از آن، می توانید از چاپگر سابلیمیشن برای چاپ آن استفاده کنید.

در زمان سابلیمیشن، وینیل را به شکل مناسب برش دهید. آن را نزدیک به لبه های چاپ ببرید. شما می توانید بیش از یک محصول وینیل را با هم چاپ کنید و آنها را جداگانه برش دهید.

چاپ سابلیمیشن در پلاستیک

فرایند چاپ سابلیمیشن برای مواد پلاستیکی ممکن است به فناوری کمی متفاوت نیاز داشته باشد. اگرچه یک پرس تخت ممکن است برای سطوح صاف مانند پارچه مناسب باشد، اما برای اشیا 3 بعدی مناسب نیست. در عوض، پرس گرمایی 3 بعدی یا پرس اجاق گاز ممکن است گزینه ایده آل تری برای چاپ روی اشیا 3 بعدی باشد.

تفاوت دیگری نیز وجود دارد. برای شکل گیری آسان آن روی لایه، باید تصویر را به جای کاغذ روی فیلم چاپ کنید.

آخرین مورد این است که موردی که باید روی آن چاپ شود از مقاومت حرارتی بالایی برخوردار باشد. باید بتواند دمای حداکثر 400 درجه فارنهایت را تحمل کند و خراب نشود.

چاپ سابلیمیشن در آلومینیوم و سایر فلزات

آلومینیوم

با استفاده از چاپ سابلیمیشن می توانید یک تصویر پویا بر روی آلومینیوم یا سایر فلزات چاپ کنید. شما باید مواد با کیفیت بالا را انتخاب کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. برای به دست آوردن بهترین و جلوه زیبا، یک چاپگر سابلیمیشن کارآمد یک امر ضروری است. معمولاً چاپگری با تنظیمات 8 رنگ ترجیح داده می شود.

یک چیز دیگر وجود دارد که باید بخاطر بسپارید. هنگام چاپ، فلز را بالای کاغذ انتقال قرار داده و زیر آن قرار ندهید. اطمینان حاصل کنید که تصاویر را بدون استفاده از نوارهای حرارتی به درستی روی مواد قرار دهید.

به طور خلاصه، ببینید که گرما مستقیماً با فلز و کاغذ تماس می گیرد تا نتیجه خوبی بگیرید.

چاپ سابلیمیشن روی بوم

تفاوت عمده هنگام استفاده از چاپ سابلیمیشن بر روی بوم ها این است – شما می توانید بوم ها را به گونه ای طراحی کنید که قابلیت کشش داشته باشد. مردم این روند را “گالری بسته بندی” می نامند. این بدان معنی است که شما چاپ بوم را در اطراف کناره ها به پشت قاب می چرخانید. به این ترتیب، بینندگان شما نمی توانند ابزاری را که برای ایمن سازی بوم استفاده کرده اید ببینند.

باید به یاد داشته باشید که کناره های بوم هنوز قابل مشاهده هستند و باید آنها را چاپ کنید. می توانید ادامه تصویر جلویی یا کپی همان تصویر را چاپ کنید.

اگر از سبک بسته بندی گالری استفاده می کنید، داشتن مواد بوم بزرگتر از قاب آن ایده آل است. یک بوم بزرگتر به راحتی کشیده می شود.

هنگام تنظیم فشار حرارت، ابتدا مواد را با غلتک پرز تمیز کنید.

چاپ سابلیمیشن در اکریلیک

اگرچه اکریلیک مبتنی بر پلی استر نیست، شما می توانید از یک نوع “اکریلیک سابلیمیشن” برای چاپ سابلیمیشن استفاده کنید. شما می توانید از این نوع (یا محصول) با استفاده از معمولی با فشار گرم معمولی استفاده کنید و کاغذ را انتقال دهید بدون اینکه خراب شود. آکریلیک سابلیمیشن را می توانید در وب سایت ها یا فروشگاه هایی که ماشین چاپ، مواد و سایر وسایل چاپ می کنند، دریافت کنید.

چاپ سابلیمیشن روی چوب

می توانید روش چاپ سابلیمیشن را به موارد چوبی نیز گسترش دهید. این طیف جدیدی از گزینه های محصول را برای چاپ روی شما باز می کند. در حالی که چوب برخلاف چندین مورد دیگر پلی استر ندارد، شما هنوز هم می توانید با استفاده از گرما و غلطک آن را با یک ماده پلی اتیلن بپوشانید.

پس از پوشاندن آن، بقیه مراحل چاپ سابلیمیشن مانند موارد موجود در پلی استر است. این پوشش ممکن است به استفاده از فشار گرما در دمای کمتر از 400 درجه استاندارد برای بیشتر محصولات کمک کند. هنگام استفاده از یک پوشش خاص روی چوب باید بیشتر روی آن تمرکز کنید.

چاپ سابلیمیشن در نایلون

نایلون یکی از چالش برانگیزترین مواد برای استفاده از چاپ سابلیمیشن است. نایلون انواع مختلفی دارد و هر نوع به روند سابلیمیشن واکنش متفاوتی نشان می دهد. در میان انواع، نایلون رایج ترین نوع مشاغل مورد استفاده برای چاپ است.

در چاپ نایلون باید این را بفهمید. تلاش و آزمایش برای دیدن اینکه بهترین نتیجه جذاب ممکن چیست مهمتر است. برای طیف گسترده ای از گزینه ها، چندین نتیجه منحصر به فرد وجود دارد. نکته ای که می تواند به شما کمک کند استفاده از دمای پایین گرم شدن است.

مزایای چاپ سابلیمیشن

با توجه به مزایا، چاپ سابلیمیشن چند مورد به شرح زیر ارائه می دهد.

کیفیت چاپ برجسته

 چاپ سابلیمیشن تصاویر پر جنب و جوش و با وضوح بالا تولید می کند. از آنجا که بر خلاف سایر فرآیندها، جوهر را در نقاط جداگانه قرار نمی دهید، انواع رنگ نرم تری ایجاد می کند. این یک گزینه عالی برای هر دو رنگ زنده و ظریف است.

ماندگاری

از آنجا که جوهر از نظر شیمیایی با بستر پیوند می خورد، خراشیدن سطح حداقل است. این به دستیابی به گرافیک با دوام و حتی قابل استفاده مجدد کمک می کند.

سهولت استفاده

 گرافیک های سابلیمیشن سبک و به راحتی قابل جمع شدن هستند. آنها را برای حمل و نقل و نگهداری مناسب می باشند. آنها نیز قابل شستشو هستند که نگهداری آنها را آسان تر می کند.

تابش خیره کننده صفر – از آنجا که گرافیک ها بدون تابش خیره کننده هستند، باعث حواس پرتی نمی شوند. از این رو، برای دیوارهای پارچه ای، گرافیک صحنه، پس زمینه و غیره کاملاً مناسب است.

تطبیق پذیری 

چاپ سابلیمیشن می تواند برای انواع سبک ها و ظاهر مفید باشد. این گرافیک برای نمایشگاه ها یا دیوارهای پشتی، پرچم ها ، علائم ، چادرها ، نمایشگرهای POS ، بنرها است – چاپ سابلیمیشن از همه پشتیبانی می کند. یک کاربرد محبوب (Silicone Edge Graphics ) است. در این حالت، شما زیر گرافیک های رنگ با وضوح بالا را روی پارچه کششی چاپ می کنید. یک نوار سیلیکونی نازک در لبه های پارچه وجود دارد. آن را به یک قاب وارد می کند تا وزن سبک شگفت انگیز با قالب گسترده را تولید کند.

چاپ حامد ارائه دهنده بهترین خدمات آنلاین چاپ شامل:

چاپ لیوان . چاپ تیشرت . چاپ سنگ . چاپ پازل . چاپ کوسن . چاپ ساعت . چاپ کریستال . چاپ تابلو فرش . چاپ بشقاب 

با بالاترین کیفیت چاپ و ارزان ترین قیمت در اسرع وقت آماده خدمت به شما عزیزان می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *