منوی دسته بندی

چگونه جوهر سابلیمیشن را از لیوان پاک کنیم.

چاپ لیوان حرارتی

یکی از بزرگترین مزایای چاپ سابلیمیشن بر روی لیوان های سرامیکی، ماندگاری چاپ است. در برابر خراشیدن مقاومت خواهد کرد و تصویر از کیفیت عکاسی برخوردار خواهد بود. بنابراین فهمیدن اینکه پاک کردن عکس از روی لیوان، کار دشواری است.

چاپ سابلیمیشن چگونه کار می کند؟

چاپ سابلیمیشن شامل یک فرآیند شیمیایی است که در آن جوهر از حالت جامد به حالت گازی بیش از حد گرم می شود و سپس در یک سطح مولکولی ذرات درون یک پلیمر، به طور کلی یک پوشش پلی استر  قرار می گیرند. به نظر پیچیده می رسد، اما در واقعیت، این یک روند ساده است.

این فرآیند شیمیایی در دمای 400 درجه فارنهایت و بالاتر اتفاق می افتد و پس از خنک شدن بستر (لیوان سرامیکی با پوشش پلی استر) تا دمای اتاق با دوام می شود.

تئوری نحوه پاک کردن جوهر سابلیمیشن از لیوان و همچنین سایر مواد، مانند پیراهن، گرم کردن لیوان چاپ شده تا دمای بالاتر از 400F برای مدت زمان قابل توجهی است. برای نگاهی عمیق تر به سابلیمیشن، این مقاله را ببینید، چاپ سابلیمیشن چیست و چگونه کار می کند؟

برای پاک کردن چاپ لیوان های سرامیکی دو روش وجود دارد.

چاپ لیوان
چاپ عکس روی لیوان سرامیکی سفید
چاپ عکس روی فنجان
چاپ فنجان سرامیکی

پاک کردن عکس از روی لیوان

روش ماشین ظرفشویی

اولین کار قرار دادن لیوان قهوه در ماشین ظرفشویی با تنظیم دمای بالا در رک پایین است. این روند به احتمال زیاد چند چرخه طول خواهد کشید، اما در نهایت، محو و از بین می رود. این کار عالی نخواهد بود، اما اگر آرم یا عکس موجود در لیوان نیاز به حذف داشته باشد، پس از چند چرخه قابل تشخیص نیست.

اگرچه این فرایند کارساز است، اما حذف آن زمان بر است. اگر برداشتن لوگو از نظر زمان ضروری نیست، هر بار که آن را بشویید، لیوان را بر روی رک پایین قرار دهید و در نهایت لوگو از بین خواهد رفت. اگر به دنبال سرعت بخشیدن به روند حذف هستید، روش بعدی برای شما بهتر کار خواهد کرد.

روش اجاق گاز

استفاده از اجاق گاز برای پاک کردن جوهرهای سابلیمیشن بسیار سریعتر و آسان تر خواهد بود. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که لیوان حرارتی خود را در اجاق توستر یا اجاق معمولی قرار دهید. دما را روی چیزی بالاتر از 400F تنظیم کنید و بگذارید تا پخته شود تا نتیجه دلخواه خود را بگیرید. هر چند یک چیز، همزمان غذا در اجاق نداشته باشید. ممکن است به دلیل بوی بخارهای خارج شده از لیوان قهوه، طعم غذا را تغییر دهد. من توصیه می کنم یک اجاق توستر تهیه کنید که فقط برای سابلیمیشن استفاده می شود، از این طریق مشکلی برای غذا و بخار وجود ندارد. می توانید یک کوره آمازون خریداری کنید، فقط اینجا کلیک کنید. از فر توستر هنگام چاپ لیوان حرارتی می توانید استفاده کنید.

چاپ قاب کریستال
چاپ عکس روی قاب کریستال

پاک کردن لیوان

بعد از اینکه لیوان را گرم کردید و آن را از اجاق گاز خارج کردید، می توانید ماگ را تا دمای اتاق خنک کنید. این زمان بیشتری را برای آزاد کردن جوهر باقیمانده به شما می دهد.

هیچ یک از این دو روش مناسب نخواهد بود، اما اگر سعی دارید با چاپ مجدد لیوان پس انداز کنید، می تواند مقرون به صرفه باشد اما احتمالاً ارزش صرف وقت را ندارد. لیوان های سابلیمیشن در مقایسه با تلاش برای حذف جوهر بسیار ارزان هستند. من توصیه می کنم فقط یک لیوان جدید را دوباره چاپ کنید.

چگونه باید پوشش سابلیمیشن را از لیوان حذف کنم؟

این فرآیند بسیار متفاوت از پاک کردن عکس روی لیوان است. این می تواند باعث از بین بردن پوشش پلی استر یا استفاده از یک ماده شیمیایی قوی برای از بین بردن پوشش شود. هیچکدام توصیه نمی شود و احتمال دارد به ماگ آسیب برساند. وقت خود را با این هدر ندهید و بیرون بروید و یک لیوان سرامیکی بدون پوشش جدید بخرید.

حذف جوهر سابلیمیشن از پارچه

حذف جوهر سابلیمیشن از پیراهن و پارچه تا جایی که من می دانم توصیه نمی شود و حتی امکان پذیر نیست. خشک کن خانگی معمولی به دمای 135F می رسد که تقریباً گرم نیست تا دوباره جوهرهای سابلیمیشن را فعال کند. به همین دلیل است که تی شرت های سابلیمیشن شده بسیار عالی هستند و به سختی محو می شوند و بدون چاپ ضخیم روی صفحه نمایش مدت زیادی دوام می آورند.

www.hamedprint.ir ارائه دهنده بهترین :

چاپ لیوان ، دسته و داخل رنگی، لیوان دسته قلبی، لیوان حرارتی یا جادویی، ماگ شیشه ای، ماگ اکلیلی، فنجان و…

چاپ تیشرت . چاپ سنگ . چاپ پازل . چاپ کوسن . چاپ ساعت . چاپ کریستال . چاپ تابلو فرش . چاپ بشقاب 

ساخت انواع مهر ژلاتینی، چندرنگ، برنجی، دسته اتومات  ؛ طراحی و چاپ انواع بنر، کارت ویزیت، تراکت، کاتالوگ، بروشور و… و تایپ و ترجمه تخصصی متون 

و… را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت برای شما عزیزان فراهم آورده است. میتوانید سفارشات آنلاین خود را برای ما ارسال نموده تا درب منزل تحویل بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *