منوی دسته بندی

چاپ سابلیمیشن: 15 نکته ای که باید بدانید

چاپ سابلیمیشن

چاپ سابلیمیشن یک مدل تجاری در حال رشد در بین مردم در سراسر جهان است. به ویژه پس از همه گیری، در حالی که افراد در تلاشند راه های جدیدی برای کمک به ادامه زندگی خود پیدا کنند، بسیاری از افراد سرگرمی خود را به حرفه خود تبدیل می کنند. و اگر شما در زمره کسانی هستید که می خواهند تلاش خود را در این حرفه امتحان کنند، در اینجا 15 مورد از نکات شروع چاپ سابلیمیشن را که باید بدانید آورده شده است.

نکات چاپ سابلیمیشن

  1. چاپ سابلیمیشن چیست؟

تقریباً مشابه هر چاپ عادی است تنها تفاوت در اینجا این است که شما از جوهر سابلیمیشن مخصوص استفاده می کنید و روی کاغذ سابلیمیشن چاپ می کنید.

این یک روش برای چاپ طرح ها بر روی کاغذ با استفاده از جوهر سابلیمیشن و سپس استفاده از پرس گرم است. چاپ طرح از کاغذ به هر ماده قابل چاپ استفاده می شود. در این نوع چاپ خود، سعی می کنید طرح های خود را در پارچه قرار دهید و آن را دائمی و سرزنده کنید.

چاپ عکس روی تیشرت
  1. چاپ سابلیمیشن چگونه کار می کند؟

تمام مراحل چاپ سابلیمیشن بسیار ساده است، شما طرح خود را چاپ می کنید و سپس با استفاده از دستگاه پرس حرارتی طرح را منتقل می کنید.

این فرآیند انتقال جوهرها با استفاده از گرما است. در اینجا، پس از چاپ طرح روی کاغذ سابلیمیشن، از فشار حرارت برای انتقال جوهر با استفاده از گرما استفاده می کنید. بنابراین، با گرم شدن، جوهر به گاز تبدیل می شود. و جاسازی آن با پارچه مواد مورد استفاده شما آسان می شود. بنابراین، با استفاده از این روند کار، طراحی ها دائمی و بدون محو می شوند.

  1. چگونه می توان چاپ سابلیمیشن را انجام داد؟

برای یک روند کامل، شما باید روی کاغذ سابلیمیشن با استفاده از جوهر سابلیمیشن طراحی کنید.  سپس هنگامی که کاغذ چاپ شده را برای انتقال با استفاده از گرما در یک فشار حرارتی قرار می دهید، جوهر تبدیل به گاز می شود و به طور دائمی در پارچه قرار می گیرد. پس از انتقال موفقیت آمیز جوهر، باید کمی وقت بگذارید تا پارچه جا بیفتد و خنک شود. و بنابراین روند چاپ شما انجام می شود.

با این حال، باید مطمئن شوید که کاغذ و پارچه مناسب است زیرا چاپ دائمی است. بعداً نمی توانید هیچ تصحیحی انجام دهید.

چاپ لیوان حرارتی
  1. چگونه می توان یک کسب و کار چاپ برتر را شروع کرد؟

برای شروع روند چاپ سابلیمیشن، باید مکان مناسبی داشته باشید که جادار باشد زیرا گاهی اوقات این روش چاپ به هم ریخته می شود. سپس باید یک چاپگر سابلیمیشن مناسب تهیه کنید تا سفارشات شما به راحتی چاپ شوند. همراه با یک چاپگر، به کاغذهای سابلیمیشن و جوهر سازگار نیاز خواهید داشت. زیرا کاغذ و جوهرهای معمولی روند سابلیمیشن را ارائه نمی دهند.

پس از خرید این موارد، اکنون شما نیاز به خرید یک پرس گرمایی دارید، هر پرس گرم کار شما را انجام می دهد. هنگامی که همه آنها را در یک مکان مستقر کردید، اکنون باید مواد مانند تی شرت ، لیوان و غیره دارید. هر کدام از محصولات را که می خواهید بفروشید خریداری کنید. و روی آنها چاپ کنید و شروع به فروش به مشتریان خود کنید.

  1. آیا چاپ سابلیمیشن سودآوری دارد؟

این سوالی است که قبل از شروع تجارت چاپ سابلیمیشن به ذهن هر شخص می رسد. و پاسخ مستقیم به این سوال بله امکان پذیر است. و باید نکات سوداوری چاپ سابلیمیشن را در نظر بگیرید.

از آنجا که محصولات بی شماری وجود دارد که می توانید با آنها تجارت سابلیمیشن خود را شروع کنید، دامنه های متنوعی برای تجارت وجود دارد. شما فقط باید از پتانسیل یک محصول در بازار خود مطلع شوید و با آن محصول شروع کنید ، مطمئناً به سود خود خواهید رسید. شما باید قبل از شروع این کار یک بررسی مثمر ثمر از بازار خود انجام دهید.

  1. آیا برای چاپ سابلیمیشن به چاپگر خاصی نیاز دارم؟

چاپ سابلیمیشن بسیار متفاوت از روند چاپ معمول است، توصیه می شود برای انجام سابلیمیشن تجاری از چاپگر مخصوص استفاده کنید زیرا کیفیت چاپ در آن برتر است.

با این حال، می توانید برخی از چاپگرهای قدیمی را به چاپگر سابلیمیشن تبدیل کنید اما در این روند کیفیت کمی آسیب می بیند زیرا شما باید مراحل زیادی را برای تمیز کردن انجام دهید و هر قطره جوهر معمولی می تواند طراحی کامل شما را به راحتی خراب کند.

  1. بهترین چاپگر برای چاپ سابلیمیشن چیست؟

ما می توانیم چاپگرهای سابلیمیشن را بر اساس ظرفیت کار و حجم کاری آنها به بسیاری از دسته ها تقسیم کنیم. از این رو، انتخاب هر چاپگر به عنوان بهترین چاپگر سابلیمیشن دشوار است.

با این حال، برای دسته های مختلف، می توانید بهترین را از بین آنها انتخاب کنید. بهترین های خود را از این لیست کوچک انتخاب کنید.

Epson Surecolor F170– بهترین چاپگر برای چاپ پارچه.

Epson Surecolor F570 – بهترین حالت برای چاپ با فرمت گسترده

Sawgrass Virtuoso SG800 – بهترین چاپگر با وضوح بالا.

Epson ET 15000 – بهترین چاپگرهای چند منظوره.

Epson ET 2720 – بهترین چاپگر ارزان قیمت.

و بسیاری دیگر وجود دارد، شما می توانید تحقیق خود را انجام دهید و بهترین را بر اساس نیاز خود انتخاب کنید.

  1. آیا چاپ سابلیمیشن گران است؟

دو روش برای بررسی سرمایه گذاری و تجزیه و تحلیل اینکه گران تر است وجود دارد، یکی با صرف هزینه بیشتر در ابتدا و هزینه کمتر برای نگهداری و هزینه های دیگر و ثانیاً خرید ارزان در ابتدا و سپس صرف هزینه بیشتر برای نگهداری و سایر هزینه ها.

چاپ سابلیمیشن شامل یک سرمایه گذاری اولیه بالا اما هزینه نگهداری و جوهر کم است. بنابراین، اگر می خواهید با چاپ سابلیمیشن بروید برای مدت طولانی تری، سپس در ابتدا سرمایه گذاری بالا برای شما در آینده گران نخواهد بود.

چاپ ساعت
  1. هزینه چاپگر سابلیمیشن چقدر است؟

این به نوع چاپگر شما و نوع چاپی که می خواهید با استفاده از چاپگر انجام دهید بستگی دارد. هم با قیمت پایین و هم با قیمت بالا موجود است.

اگر فقط به دنبال سابلیمیشن عکس هستید، می توانید با قیمت 150 دلار به دنبال چاپگر ارزان قیمت بروید. اما اگر به دنبال چاپ سابلیمیشن سنگین و استفاده مکرر از آن هستید، باید با یک چاپگر قدرتمند همراه باشید که ممکن است از 700 تا 3000 دلار برای شما هزینه داشته باشد.

  1. جوهر سابلیمیشن چقدر هزینه دارد؟

جوهر سابلیمیشن به جوهر مورد نیاز شما و جوهر سازگار با چاپگر بستگی دارد. جوهرهای متنوعی در بازار موجود است که برخی از آنها قیمت بسیار کمی دارند و برخی از آنها قیمت بالایی دارند.

اگر فکر می کنید از گزینه ارزان تری استفاده کنید، می توانید یکی از آن را با قیمت 10 تا 25 دلار پیدا کنید اما باید بدانید که آنها بسیار گسترش می یابند و ممکن است بر ظاهر نهایی طراحی شما تأثیر بگذارند. و اگر به دنبال جوهر مارک دار مانند جوهر اپسون یا جوهر Sublijet UHD هستید، می توانید آنها را با قیمت حدود 75 تا 100 دلار پیدا کنید.

  1. جوهر سابلیمیشن چه مدت طول می کشد؟

جوهر سابلیمیشن به مدت طولانی دوام دارد. به راحتی می توانید انتظار داشته باشید که هر جوهر معمولی حداقل 10 سال دوام بیاورد. با این حال، جوهرهای سابلیمیشن ساخت شرکت بسیار ریز ساخته شده و به راحتی می توانند بیش از 10 سال دوام داشته باشند. این جوهرها دائمی بوده و در برابر محو شدن مقاوم هستند.

  1. آیا می توان سابلیمیشن را روی پنبه انجام داد؟

پاسخ مستقیم به این سوال خیر است. شما هرگز نباید روی پارچه پنبه ای چاپ کنید. چاپ سابلیمیشن به معنای جاسازی جوهرها در پارچه است اما در مورد سابلیمیشن پنبه، جوهر یک لایه طرح روی سطح پارچه ایجاد می کند و خرد کردن و از بین رفتن آن را آسان می کند.

تقریباً می توانید همه پارچه ها و پلیمرهای دیگر را به استثنای پنبه متعالی کنید. با این حال، اگر از یک پارچه مخلوط مانند پنبه و نایلون یا پلی استر استفاده می کنید، می توانید از فرایند سابلیمیشن بر روی آن استفاده کنید اما نتیجه ممکن است همانطور که انتظار دارید نباشد.

  1. چه موادی را می توان سابلیمیشن کرد؟

بهترین پارچه برای سابلیمیشن رنگ، پارچه پلی استر است. همانطور که در پلی استر، جوهرهای سابلیمیشن به راحتی در پارچه قرار می گیرند ، بنابراین باعث می شود چاپ ماهیت دائمی داشته باشد.

شما همچنین می توانید از پارچه های ساخته شده از پلیمرهای خاص استفاده کنید اما هرگز نباید از پنبه برای این فرآیند چاپ استفاده کنید زیرا نتایج وحشتناکی را به بار می آورد.

  1. آیا می توانید با چاپگر جوهر افشان سابلیمیشن کنید؟

بله، شما می توانید از یک چاپگر جوهر افشان مانند Epson برای مراحل سابلیمیشن استفاده کنید اما منوط به سازگاری پارچه با چاپگر و چاپگر با جوهر سابلیمیشن استفاده شده است.

اگر یک چاپگر جوهر افشان معمولی دارید و قصد دارید از آن برای چاپ سابلیمیشن استفاده کنید، نتایج ممکن است به اندازه چاپگر جوهر افشان مخصوص فرآیند چاپ جذاب نباشد. اما برای استفاده روزمره منظم شما، این کار به راحتی کار شما را انجام می دهد.

  1. تفاوت سابلیمیشن و انتقال حرارت؟

روند چاپ سابلیمیشن و انتقال گرما تقریباً یکسان است، تنها تفاوتی که در آنها وجود دارد نحوه جاسازی جوهر در پارچه است.

در چاپ سابلیمیشن ، جوهر درون پارچه قرار می گیرد و آن را دائمی می کند در حالی که در چاپ پرس حرارتی، یک لایه طرح به پارچه اضافه می شود و مستعد محو شدن می شود.

نتیجه

در یادداشت پایانی، ما می خواهیم شما را تشویق کنیم که اولین قدم خود را در جهت تبدیل سرگرمی خود به مدل کسب و کار بعدی خود بردارید. حتی اگر سرمایه گذاری اولیه برای فرآیند چاپ سابلیمیشن زیاد باشد. اما دامنه بالایی برای ایجاد سود بسیار زیاد در این صنعت وجود دارد. و کسب دانش کافی در مورد چاپ سابلیمیشن تجربه شما را بسیار بالا می برد.

چاپ حامد ارائه دهنده بهترین خدمات آنلاین چاپ شامل:

چاپ لیوان . چاپ تیشرت . چاپ سنگ . چاپ پازل . چاپ کوسن . چاپ ساعت . چاپ کریستال . چاپ تابلو فرش . چاپ بشقاب 

با بالاترین کیفیت چاپ و ارزان ترین قیمت در اسرع وقت آماده خدمت به شما عزیزان می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *