منوی دسته بندی

طرح کسب و کار چاپ لیوان سرمایه گذاری سود

تجارت لیوان در حال حاضر محبوبیت زیادی پیدا کرده است. افراد انتخاب می کنند عکس های شخصی خود را روی لیوان چاپ کنند. آنها همچنین بسیار شخصی به نظر می رسند و برای هدیه دادن به هر کسی و به هر مناسبت ایده آل هستند. ممکن است بسیاری از وب سایت های آنلاین را پیدا کنید که جزئیات کامل نحوه شروع کار با این طرح تجاری در خانه را به شما ارائه می دهند. این تجارت به سرمایه گذاری زیادی نیاز ندارد و هر کسی می تواند چاپ لیوان قهوه را در خانه یاد بگیرد. برای شروع فقط باید چند دستورالعمل ساده را دنبال کنید.
در این مقاله ما با چند اصل مهم از طرح کسب و کار چاپ لیوان و شروع به کار آن آشنا خواهیم شد

فهرست مطالب

  • طرح کسب و کار چاپ لیوان سرمایه گذاری سود
  • انواع چاپ لیوان
  • چاپ لیوان برای تولید انبوه
  • نحوه چاپ روی لیوان در خانه
  • نحوه چاپ عکس روی لیوان با استفاده از اتو برقی
  • چگونه لیوان ها را با چاپ سابلیمیشن چاپ کنیم
  • روند کار و زمان چاپ یک لیوان
  • مواد اولیه با هزینه اساسی
  • مجموع سرمایه گذاری
  • مراحل مجوز
  • بهترین دستگاه های چاپ لیوان
  • بسته بندی
  • فروش لیوان چاپ مشاغل
  • استراتژی بازاریابی
  • منطقه هدف برای بازاریابی
  • حاشیه سود
  • همه اقدامات احتیاطی
  • نتیجه

انواع چاپ لیوان

برای شروع کار با لیوان می توانید از انواع مختلفی از تکنیک ها استفاده کنید. عمدتاً انتخاب روش صحیح نیز به هزینه انجام شده در این فرآیند بستگی دارد. در واقع شما می توانید بین لیوان های قهوه چاپ روی صفحه تا تکنیک چاپ مدرن را انتخاب کنید.

چاپ لیوان برای تولید انبوه

هنگامی که مجبورید با تولید انبوه چاپ لیوان شروع کنید، می توانید از بین موارد زیر انتخاب کنید:

چاپ روی صفحه 

این نوع چاپ لیوان شامل استفاده از مش صفحه و رنگهای رنگی است. این فرایند همچنین شامل برخی از دانش های فنی است که می توان با آن شروع کرد.
سابلیمیشن – اگر در طولانی مدت قصد انجام آن را ندارید، این گزینه ایده آل است. این فرایند برای هر کسی که قصد دارد کار چاپ لیوان در خانه را شروع کند ایده آل است.

چاپ انتقال 

این نوعی چاپ روی صفحه است، اما در تکنولوژی کمی پیشرفته تر است. در این فرایند تصویر به صورت دستی و با دست منتقل می شود. اگر به دنبال افزودن بسیاری از جزئیات هستید، این روش ایده آل برای استفاده شماست. علاوه بر این، اگر فنجان به صورت محدب یا مخروطی باشد، این روش به طور ایده آل مناسب است.

چاپ دیجیتال 

این روشی است که در صورت تمایل به چاپ لیوان در حجم زیاد ایده آل است. اگر می خواهید هر لیوان سرامیکی را با عکس خود سفارشی کنید، این ایده آل است. هنگام استفاده از این روش، شما باید در استفاده از روش نرم افزار در انتخاب رنگ ها حرفه ای باشید.

نحوه چاپ روی لیوان در خانه

برای شروع چاپ عکس روی لیوان در خانه شما به هیچ آموزش خاصی نیاز ندارید. این فرآیند فقط به زمان کمی نیاز دارد و تمرین مهیجی است. می توانید تصویر شخصی یا هر نوع عکس خود را به لیوان اضافه کنید.

1- لیوان مناسب را انتخاب کنید 

این ایده آل باید اولین قدم شما برای شروع کار باشد. قبل از انتخاب بهتر است رنگ و شکل لیوان را درست انتخاب کنید. اگر یکی را انتخاب کرده اید که دارای شکل منظمی باشد، بهترین انتخاب است. عکسی را انتخاب کنید که کاملاً با عکسی که انتخاب کرده اید ترکیب شود.

از استفاده از لیوانهایی که سطح آنها خشن است خودداری کنید زیرا ممکن است تصویر کاملاً از کاغذ چاپ به لیوان منتقل نشود. اگر یکی را انتخاب کرده اید که شکل معمول ندارد، ممکن است انتقال تصویر دشوار باشد.

2- تصویر مناسب را انتخاب کنید 

انتخاب عکسی که می خواهید روی لیوان منتقل شود ایده آل است. مهم نیست که چه چیزی همیشه از مناسب بودن لیوان بر روی لیوان اطمینان حاصل می کند.
برای اطمینان از بهترین نتیجه انتقال، قالب دیجیتالی تصویر را دریافت کنید. این نوع همچنین ماندگار و بادوام است.

3- اندازه تصویر مناسب را انتخاب کنید 

حتی قبل از چاپ تصویر، باید اندازه آن را بررسی کنید. مهم است که تصویر در ناحیه انتخاب شده روی لیوان به خوبی جا بیفتد. از انتخاب تصویر بزرگ یا کوچک خودداری کنید.
قبل از چاپ تصویر، باید اندازه مناسب را اندازه بگیرید. هنگام چاپ تصویر می توانید از گزینه پیش نمایش چاپ استفاده کنید. قبل از چاپ می توانید اندازه تصویر را نیز تغییر دهید.

4- از کاغذ انتقال استفاده کنید 

قبل از چاپ تصویر، باید چاپگر را با یک کاغذ انتقال تغذیه کنید. این نوع کاغذ اطمینان می دهد که تصویر برای مدت طولانی تری روی لیوان چاپ می شود. از استفاده از کاغذ چاپگر معمولی خودداری کنید.
می توانید به جستجوی کاغذ انتقال بصورت آنلاین یا فروشگاهی در حوالی خانه خود بپردازید. آتلیه های عکس می توانند کاغذ انتقال با کیفیت را در اختیار شما قرار دهند.

5 از اسپری پوشش اکریلیک استفاده کنید

می توانید کاغذ انتقال را که از قبل با فیلم پوشش اکریلیک پوشانده شده است ، پیدا کنید. در غیر این صورت می توانید یکی از فروشگاه های نزدیک یا فروشگاه سخت افزار را نیز خریداری کنید.
هنگام اسپری اکریلیک باید احتیاط بیشتری داشته باشید. مهم است که سعی کنید کل تصویر را برای بهترین نتیجه پوشش دهید.
پس از پوشش، ممکن است مجبور شوید تصویر را برای چند لحظه بگذارید تا خشک شود. بسته به نوع اسپری که انتخاب کرده اید ممکن است از چند دقیقه تا چند ساعت طول بکشد.

6- تصویر را در آب خیس کنید تا اعمال شود

پس از خشک شدن پوشش روی تصویر، می توانید با تغییر اندازه آن تصویر نهایی را به تصویر بکشید. تصویر را در یک کاسه آب فرو برده و سپس آن را روی لیوان قرار دهید.
برای کارآیی بیشتر، کافیست تصویر را در یک کاسه پر از آب فرو کنید و سپس آن را روی لیوان قرار دهید و در جایی که می خواهید آن را چاپ کنید.

7- اجازه دهید تصویر به طور طبیعی خشک شود 

وقتی تصویر روی لیوان قرار گرفت، ممکن است مجبور شوید برای مدتی آن را برای خشک شدن بگذارید. زمان خشک شدن ممکن است به کیفیت کاغذ انتقال استفاده شده بستگی داشته باشد. ممکن است مجبور باشید قبل از شروع کار چاپهای خوب را بخوانید. پس از خشک شدن تصویر، می توانید لیوان را بشویید و آن را تزئین کنید یا شروع به استفاده از آن کنید

نحوه چاپ عکس روی لیوان با استفاده از اتو برقی

ابتدا باید طرح و لیوان مناسب برای چاپ را انتخاب کنید. اصلاح طرح در اندازه مناسب مهم است.
حتی قبل از اینکه طرح را روی لیوان قرار دهید، باید لیوان را تمیز کرده و آن را خوب خشک کنید تا در قسمت بالای آن چربی باقی نماند.
برای حمایت از آن می توانید یک حوله نرم در زیر لیوان قرار دهید تا هنگام چاپ تصویر روی آن حرکت نکند.

.

حالا می توانید اتو را گرم کنید. تنظیم دما ممکن است به ماده وینیل انتخاب شده بستگی داشته باشد. انواع مختلفی از برچسب های وینیل در بازار تهیه می کنید که از مواد مختلفی تشکیل شده اند.
اکنون تصویر را روی لیوان در موقعیت مناسب قرار دهید. اتوی داغ را برداشته و روی لیوان قرار دهید. حداقل 30 ثانیه آن را حفظ کنید. این فرایند باید برای کل طراحی تکرار شود.
از استفاده از فشار اضافی خودداری کنید وگرنه ممکن است تصویر مطابق نیاز شما ظاهر نشود.
گرما باید فقط چسب را به لیوان بچسباند. پس از انتقال طرح ، اکنون می توانید از لیوان استفاده کنید.

چگونه لیوان ها را با چاپ سابلیمیشن چاپ کنیم

اولین قدم برای شروع انتخاب لیوان خالی است. لیوان سفید رنگ یکی از بهترین گزینه ها است زیرا ممکن است تمام رنگ ها روی لیوان سفید برجسته شوند.
شما باید کارهای هنری را که روی چاپگر جوهر افشان چاپ شده است انتخاب کنید. چاپ با رنگ خاصی پوشانده می شود که روی لیوان منتقل می شود. کاغذ انتقال نیز کاغذ خاصی است که فقط قبل از انتقال تصویر را در خود نگه می دارد.
هنگامی که تصویر را انتخاب کردید، فقط باید آن را روی لیوان انتخاب شده قرار دهید و دور آن را بپیچید. اطمینان حاصل کنید که تصویر معکوس شده است زیرا باید مستقیماً به لیوان منتقل شود.

فقط درجه حرارت مناسب را انتخاب کرده و لیوان را درون پرس گرم قرار دهید. با استفاده از گرما در سطح فشار مناسب، تصویر به آرامی منتقل می شود. بنابراین در لحظه اعمال گرما ، تصویر به راحتی به لیوان منتقل می شود.
هنگام استفاده از این روش برای انتقال تصویر، این مزیت را خواهید داشت که تصویر برای سالهای طولانی دوام خواهد آورد.

روند کار و زمان چاپ لیوان

1 انتخاب تصویر مناسب

قبل از شروع، باید با روند کار آشنا شوید. این ممکن است به نوع روشی که برای چاپ لیوان انتخاب کرده اید بستگی داشته باشد.
سابلیمیشن بسیار مثر است اما افراد ممکن است روش انتقال حرارت اتوی گرم را نیز امتحان کنند.
شروع کار با روند کار به معنای انتخاب تصویر مناسب است. می توانید آن را از طریق وب سایت بارگیری کنید. ممکن است اکثر وب سایت ها بهترین الگوها را در اختیار شما قرار دهند.
اندازه چاپ ها باید کاملاً بسته به اندازه لیوان باشد. برای دستیابی به بهترین نتیجه باید به خاطر داشته باشید که تصویر باید در موقعیتی تنظیم شود که برخی حاشیه ها در لبه ها باقی بمانند.
همچنین هنگام چاپ تصویر، اطمینان حاصل کنید که تصویر آینه ای از عکس یا الگوی انتخاب شده را بارگیری کرده اید.

2 انتخاب لیوان مناسب

شما باید اطمینان حاصل کنید که لیوان مناسبی را برای انتقال تصویر انتخاب کرده اید. انتخاب باید بر اساس تصویر انتخاب شده انجام شود. در صورت نیاز به تولید ماگ ، می توانید مستقیماً آن را از خرده فروشان یا تولیدکنندگان خریداری کنید.

3 انتخاب روش صحیح

انتخاب روش صحیح شما ممکن است به تعداد لیوانی که می خواهید چاپ کنید بستگی داشته باشد. اگر فقط به فکر چاپ یک یا دو لیوان برای هدیه دادن به دوست خود هستید ، ممکن است روش انتقال حرارت بهترین باشد.
اگر می خواهید تعداد زیادی چاپ کنید ، یکی از این دو روش ایده آل است. آنها از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه هستند و نیاز به دانش فنی زیادی ندارند.

4-زمان چاپ یک لیوان

زمان ممکن است بسته به عواملی مانند روش انتخاب شده، جوهر انتخاب شده یا حتی کاغذ انتقال منتخب متفاوت باشد. اما به طور کلی، ممکن است از چند دقیقه تا چند ساعت باشد.
مواد اولیه با هزینه اساسی
هزینه اولیه برای شروع کار با لیوان ممکن است از حدود 26000 روپیه تا بیش از 1 لک متفاوت باشد. فاکتور هزینه ممکن است به نوع دستگاه چاپی که انتخاب کرده اید بستگی داشته باشد.

ممکن است لازم باشد مقداری پول برای خرید محصولات اولیه و مواد اولیه سرمایه گذاری کنید. ممکن است به یک میز تحریر یا یک دور بالا ، نرم افزار، چاپگر و سایر ضمیمه ها نیاز داشته باشید.
لیوان های ساده، کاغذ انتقال، نوارها و دستگاه چاپ سابلیمیشن از دیگر مواد اولیه مورد نیاز است.

مجموع سرمایه گذاری

اگر از قبل به میز کار و چاپگر دسترسی دارید، این هزینه قابل استثنا است. اما هنوز هم هزینه راه اندازی کلی این تجارت بسته به نوع راه اندازی شما ممکن است از 80،000 روپیه تا چند لک متفاوت باشد.
مراحل مجوز
روند صدور مجوز ممکن است به محل کسب و کار شما بستگی داشته باشد. برای شروع کار با استقرار در مقیاس بزرگ، ممکن است مجبور شوید در دفتر بدن محلی درخواست مجوز کنید.
از آنجا که تجارت به عنوان مشاغل کوچک در نظر گرفته می شود، بنابراین زمان تأیید مجوز و هزینه ثبت نام ممکن است زیاد نباشد.
پس از تأیید مجوز توسط مقامات محلی، می توانید واحد چاپ مقیاس کوچک خود را در خانه یا نمایشگاه صنعتی راه اندازی کنید.

بهترین دستگاه های چاپ لیوان

دستگاه های انتقال حرارت و سابلیمیشن در حال حاضر به خاطر نوسان شدید بازار قیمت ثابتی ندارند. می توانید از سایتهای معتبر آن ها را خریداری کرده. روند استفاده از آن نیز بسیار ساده است. فقط می توانید با دنبال کردن چند آموزش و دستورالعمل همراه، شروع به کار کنید.

بسته بندی

پس از چاپ لیوان، باید آنها را برای بازاریابی بسته بندی کنید. برای بسته بندی می توانید از کاغذهای نرم، گلوله های فوم و جعبه کارت استفاده کنید. از آنجا که لیوان ها از سرامیک تشکیل شده اند، بنابراین هنگام حمل و نقل باید از آنها محافظت شود.

فروش لیوان

هنگام جستجوی آنلاین ممکن است افراد زیادی به شما در راه اندازی کسب و کار در ازای پرداخت هزینه ای کمک کنند.
همچنین می توانید به دنبال کسب و کار چاپ لیوان جدیدی باشید که قبلاً تاسیس شده است و آن را خریداری کنید. این به شما کمک می کند در وقت خود صرفه جویی کنید و ممکن است مجبور شوید برای جستجوی ماشین و مواد صرف کنید.

استراتژی بازاریابی

لیوان های چاپی اغلب بهترین کالاهای هدیه هستند. بنابراین می توانید مردم را در زمان برگزاری جشنواره و جشن ها هدف قرار دهید.
لیوان های شخصی نیز در سالگردها و روز ولنتاین توسط مردم ترجیح داده می شوند. در این مدت می توانید خدمات خود را در مکان های مختلف تبلیغ کنید.

منطقه هدف برای بازاریابی

مهم است که شما بهترین مشتری ها را هدف قرار داده و آنها را هدف قرار دهید. شما می توانید خدمات خود را بصورت آنلاین تبلیغ کنید تا مخاطبان گسترده ای را هدف قرار دهید، یا حتی در مکان خود در مکان های مختلف مانند مراکز خرید، کیک فروشی ها، مغازه های هدیه فروشی تبلیغات کنید.
حاشیه سود
اگر کسب و کار را راه اندازی کنید و سرمایه گذاری آن زیاد نباشد، اگر آن را در مقیاس کوچک شروع کنید. همچنین سود بهتری به شما ارائه می دهد زیرا هزینه خرید مواد اولیه زیاد نیست.
با سرمایه گذاری کلی در خرید جاهای خالی و سایر تجهیزات ، حداقل 20 تا 30 درصد سود انتظار دارید.
همه اقدامات احتیاطی
اگر با اتوی گرم کار می کنید باید احتیاط کنید که هنگام چاپ دست خود را نسوزانید.
دستگاه چاپ سابلیمیشن از روش انتقال حرارت نیز استفاده می کند بنابراین هنگام کار با دستگاه باید احتیاط کنید.
در صورت استفاده از اسپری اکریلیک از تماس مستقیم با چشم دهان خودداری کنید. در صورت استنشاق، لازم است فوراً به توصیه های بهداشتی بپردازید.

نتیجه

مشاغل چاپ عکس روی لیوان یک کار ایده آل برای افرادی است که با سرمایه گذاری کم به دنبال کار خود هستند. علاوه بر این، تجارت مورد تقاضا است، بنابراین می توانید اطمینان حاصل کنید که با هدف قرار دادن بازار مناسب می توانید با آن سود سالمی نیز کسب کنید. 

amedprint ارائه دهنده خدمات آنلاین:

چاپ لیوان . چاپ روی تیشرت . چاپ سنگ . چاپ پازل . چاپ کوسن . چاپ ساعت . چاپ کریستال . چاپ تابلو فرش . چاپ بشقاب 

ساخت انواع مهر ژلاتینی، چندرنگ، برنجی، دسته اتومات؛ طراحی و چاپ انواع بنر، کارت ویزیت، تراکت، کاتالوگ، بروشور و… و تایپ و ترجمه تخصصی متون 

و… را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت برای شما عزیزان فراهم آورده است. میتوانید سفارشات آنلاین خود را برای ما ارسال نموده تا درب منزل تحویل بگیرید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *