منوی دسته بندی

لیوان: قطعه ای خاص از تاریخ

چاپ لیوان

لیوان: قطعه ای خاص از تاریخ

لیوان همیشه توسط جامعه به عنوان رابطه ضعیف شناخته شده است. اما تاریخ آن طولانی تر و غنی تر است و اکنون مخزن انتخابی اولین لیوان ها در انگلستان است. در اینجا نگاهی داریم به تاریخچه لیوان یا ماگ، از ابتدای اولیه تا جایگاه آن در آداب و رسوم امروزی.
به ندرت ما لیوان را جشن می گیریم. این احتمالاً یکی از اجناس پذیرفته شده در کمدهای آشپزخانه ما است. اما بدون آن کجا خواهیم بود؟ ما به عنوان یک کشور نوشیدنی چای (و به طور فزاینده ای، قهوه) نوشیدنی های زیادی را مدیون اجداد خود هستیم، که به نیاز به ظرفی که نوشیدنی های سرد و گرم به راحتی از آن نوشیده می شود، پی بردند. آنها در آن زمان نمی فهمیدند که این اختراع به ظاهر ساده چقدر راحت تر و راحت تر می تواند زندگی ما را رقم بزند.

اولین منشأ لیوان

نیاز به لیوان از دوران سنگ، که اولین لیوان ها از چوب و استخوان ساخته شده بودند، کشف شد. لیوان های تراشیده شده از استخوان در چین و ژاپن پیدا شده است که قدمت آنها تقریباً به 10 هزار سال قبل از میلاد باز می گردد. اینها کارهایی کاملاً پیچیده و بدون دسته هستند، اما هدف آنها روشن است.
5000 سال بعد، سفال مواد انتخابی برای ظروف آشامیدنی بود. مشهور است که یونانیان باستان از لیوان های سفالی دست ساز و با تزئینات زیبا و بدون دستگیره، بین 5000 تا 4000 سال قبل از میلاد استفاده کرده اند. در این زمان با اختراع چرخ سفالگر دستگیره ها تسهیل می شد.

در حالی که اضافه کردن دستگیره ها باعث می شد ماگ بسیار راحتتر نگه داشته شود، اما هنوز از ظرف آشامیدنی ایده آل فاصله داشت. مشکل بزرگ این بود که مواد خاک رس خیلی ضخیم بودند. نمی توان آن را به شکلی خوب در آورد که به راحتی درون دهان قرار گیرد. نوشیدن از این لیوان های سفالی یک تجربه ناشیانه و بی آبرو بوده است.
همانطور که صنعتگران تکنیک های جدیدتر و متنوعی را برای کار با فلزات به وجود آوردند، آنها آزمایشات خود را برای یافتن ماده ایده آل ساخت ماگ آغاز کردند. شکل فلز راحت تر بود و بنابراین برای سهولت نوشیدن بیشتر می توان لیوان هایی با دیواره های نازک تری ساخت. نمونه هایی از لیوان هایی با مد سرب، برنز، نقره و حتی طلا یافت شده است که قدمت آنها تقریباً به 2000 سال قبل از میلاد باز می گردد. با این حال، مشکلات لیوان های فلزی بلافاصله مشخص می شوند. حتی اگر در آن روزها خواص مضر سرب شناخته نشده بود، اما ضرر آشکار لیوان های فلزی توانایی فلز در هدایت گرما است. این امر آنها را به عنوان مخازن نوشیدنی های گرم بسیار ناموفق و ناخوشایند کرد.

پیشرفت اصلی در تاریخ لیوان با اختراع ظروف چینی در چین، در حدود سال 600 اتفاق افتاد. ظروف چینی ایده آل بود. به اندازه کافی نازک بود و به شکل یک ظرف آشامیدنی راحت شکل می گرفت و گرما را به خوبی هدایت نمی کرد، بنابراین می توان به راحتی برای نوشیدنی های گرم استفاده کرد. ظروف چینی امروزه همچنان یک ماده استاندارد است که همراه با ظروف سفالی، چینی استخوان و اخیراً شیشه، برای ساخت لیوان استفاده می شود.

چاپ لیوان و جامعه مدرن

محبوبیت این طی سالها کاهش یافت، خصوصاً تحت تأثیر حساسیتهای دوره ویکتوریا و ادواردین. هیچ میزبان یا میزبان مودبی آرزو نمی کند که در لیوان چای به میهمانان خود سرو کند. فقط فنجان ها و نعلبکی های خوب چینی، و همه تشریفاتی که با آنها همراه بود، انجام می شود. با این حال، اگرچه این ممکن است در میان طبقات بالای طبقه که به طور فزاینده ای منسوخ می شوند، وجود داشته باشد، اما ما مردم لیوان را پس گرفتیم، و یک بار دیگر به آن در آشپزخانه های خود افتخار می کنیم. این امر عمدتا مربوط به محبوبیت کیسه های چای است که هم اکنون 96 درصد چای فروخته شده در انگلیس را تشکیل می دهد. طی دهه گذشته، فروش لیوان سه برابر شده است، در حالی که فروش قوری به نصف رسیده است. راحتی و راحتی یک بار دیگر نظم روز است، درست همانطور که برای اجداد باستانی ما بود.

 

amedprint ارائه دهنده خدمات آنلاین:

چاپ لیوان . چاپ روی تیشرت . چاپ سنگ . چاپ پازل . چاپ کوسن . چاپ ساعت . چاپ کریستال . چاپ تابلو فرش . چاپ بشقاب 

ساخت انواع مهر ژلاتینی، چندرنگ، برنجی، دسته اتومات؛ طراحی و چاپ انواع بنر، کارت ویزیت، تراکت، کاتالوگ، بروشور و… و تایپ و ترجمه تخصصی متون 

و… را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت برای شما عزیزان فراهم آورده است. میتوانید سفارشات آنلاین خود را برای ما ارسال نموده تا درب منزل تحویل بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *