منوی دسته بندی

چاپ دیجیتال در مقابل افست – و چرا اهمیت دارد

چاپ

چاپ دیجیتال در مقابل افست - و چرا اهمیت دارد

در حین چاپ کارت ویزیت، بروشور و سایر مواد بازاریابی، بسیاری از مردم با مشکل انتخاب بین چاپ افست (یا چاپ سنتی) و چاپ دیجیتال روبرو هستند. ایجاد یک طرح عالی و ارائه یک شعار تند در مقایسه با تصمیم گیری آسان تر به نظر می رسد.
در ابتدا، ممکن است به نظر برسد که چاپ افست و دیجیتال هدف نهایی یکسانی دارند و تکنیک های مشابهی دارند. با این حال، زمانی که پروژه چاپ بعدی خود را شروع می کنید، دانستن تفاوت اساسی بین این سبک های چاپ به شما امکان می دهد تا انتخاب معقولی داشته باشید.

مزایا و معایب چاپ دیجیتال در مقابل چاپ افست

برای افرادی که آموزش ندیده اند، ممکن است تفاوت زیادی در کیفیت تصویر کپی هایی از یک طرح واحد که در چاپ های افست و دیجیتال ساخته شده اند، وجود نداشته باشد. آنها حتی ممکن است یکسان به نظر برسند، اما نگاه دقیق به شما تفاوت های جزئی را در محصول نهایی نشان می دهد.
به طور کلی، اینها به جای اینکه کدام روش برتر است، به محدودیت بودجه یا زمانی اشاره دارد. با این حال، اجازه دهید جنبه های فنی هر دو این فرآیندها را بررسی کنیم.

چاپ افست چیست؟

چاپ افست که لیتوگرافی نیز نامیده می شود، یک تکنیک چاپ سنتی آزمایش شده با زمان است که حجم زیادی از چاپ را تولید می کند. برای مشاغل تجاری به طور منظم مناسب است. به عنوان مثال، روزنامه های روزانه چاپ شده در یک مطبوعات، به صورت بسته های بسته برای انتشار در یک منطقه بزرگ.

چاپ افست چگونه کار می کند

چاپ افست در یک ماشین چاپ انجام می شود که در آن طرح روی صفحات آلومینیومی با جوهر مرطوب سوزانده می شود. رنگ‌های اصلی مورد استفاده به اختصار CMYK (فیروزه‌ای، سرخابی، زرد، مشکی) و رنگ‌های جوهر سفارشی مارک دار هستند.
این صفحات طرح‌ها را روی رول‌های لاستیکی منتقل می‌کنند که روی آن‌ها یک ورق کاغذ کشیده می‌شود و روی رنگ لایه‌بندی می‌شود. این فرآیند انتقال غیرمستقیم جوهر روی کاغذ را افستینگ می نامند.

مزایای چاپ افست

  • فرآیند قابل اعتماد
  • کیفیت تصویر برتر
  • تصاویر تمیز و متمایز بدون لکه
  • دقت رنگ ها
  • تعادل در طرح ها
  • روی تمام مواد کار می کند
  • برای کارهای بزرگتر کمتر
  • هزینه کمتر
  • بهترین گزینه برای مشاغل با حجم بالا

معایب چاپ افست

  • هزینه های اولیه بالا
  • زمان بر
  • نامناسب برای کارهای کم حجم
  • نمی‌توان طرح‌ها را تغییر داد تا زمانی که کل دسته انجام شود
  • اگر خطای یک صفحه به موقع تشخیص داده نشود، کل دسته خراب می شود.
چاپ

چاپ دیجیتال چیست؟

چاپ دیجیتال یک مفهوم نسبتاً جدید است که تمام مراحل میانی فرآیند چاپ افست را حذف می کند. می‌توانید به‌ جای اینکه از دردسر بشقاب‌ها و تخت‌های لاستیکی رنج ببرید، مستقیماً تصاویر یا طرح‌ها را روی محصول نهایی چاپ کنید.

چاپ دیجیتال چگونه کار می کند

چاپ دیجیتال همچنین شامل همان تونرها و جوهرهای رنگی CMYK به همراه نارنجی، آبی، سبز است. برای جلوه های سفید، متالیک یا شفاف، از جوهرهای خشک مخصوص استفاده می شود.
تصاویر با استفاده از تونر پودری یا جوهر مایع روی سطح چاپ منتقل می شوند. و تفاوت اصلی در این واقعیت نهفته است که چاپ دیجیتال از فایل های الکترونیکی به عنوان ورودی استفاده می کند. این روش برای کارهای با حجم کم که باید به سرعت انجام شوند مناسب است.
چاپ دیجیتال همچنین سریعترین روش برای تولید دسته های کوتاه است، به خصوص زمانی که چندین فایل ورودی یا نسخه اصلی وجود دارد.
از نظر کیفیت، چاپ دیجیتال با چاپ افست برابری می کند. با این حال، برخی از مشاغل و مقالات وجود دارد که به نفع یک فرآیند خاص بین این دو است.

چاپگرهای دیجیتال را از کجا پیدا می کنید؟

برای استفاده خانگی، ممکن است یک چاپگر لیزری یا جوهرافشان به دسکتاپ خود متصل کنید. در مقیاس بزرگتر، شرکت ها از چاپگرهای بزرگتر و دقیق تر استفاده می کنند که سریعتر هستند. به عنوان مثال می توان به چاپگرهای تغذیه پیوسته، چاپگرهای دیجیتال برش ورق، چاپگر های تولیدی با تغذیه ورق و جوهرافشان اشاره کرد.
رسانه چاپ دیجیتال
پارچه، کارتن های تاشو، مقوای ضخیم، پلاستیک، کاغذهای سنگین وزن، و زیرلایه های مصنوعی – هر چیزی می تواند وسیله ای برای چاپ دیجیتال باشد. شما ممکن است با محبوب ترین برنامه چاپ دیجیتال معروف به چاپ تی شرت یا چاپ لیوان برخورد کرده باشید که بر روی پارچه های کتان، پلی استر و سایر پارچه ها چاپ شده است.

مزایای چاپ دیجیتال

  • چاپ های یکسان
  • چاپ برحسب تقاضا
  • تکمیل سریعتر پروژه
  • یک گزینه مقرون به صرفه برای کارهای کم حجم
  • احتمال کمتری برای تغییرات رنگ و عدم تعادل
  • قابلیت داده های شخصی و متغیر در یک کار چاپی – هر قطعه می تواند یک کد منحصر به فرد مانند نام یا مکان متفاوت را در خود جای دهد.

معایب چاپ دیجیتال

  • هزینه ها برای مشاغل با تعداد بالاتر افزایش می یابد
  • جوهرهای استاندارد چاپ دیجیتال ممکن است به طور دقیق بهتر از جوهرهای ترکیبی مورد استفاده در کارهای افست مطابقت نداشته باشند.
  • جوهرهای ترکیبی هنوز به سطح یک ترکیب سفارشی نرسیده اند.
چاپ
انتخاب درست

انتخاب بین چاپ افست و دیجیتال به عوامل زیر بستگی دارد:

زمان: زمانی که زمان مهم است یا باید کار را بدست آورید چاپ دیجیتال نقش اساسی دارد. چاپ دیجیتال محصول نهایی را در عرض چند دقیقه به شما می دهد. در مقابل، شما زمان زیادی در اختیار دارید، پس از راه اندازی دستگاه چاپ افست بسیار سریعتر می شود.

حجم: برای مقادیر زیاد، چاپ افست به شما مزیت هزینه می دهد.
داده‌های متغیر: ممکن است به داده‌های متفاوتی در مورد قطعات چاپی یکسان، به عنوان مثال، صفحات یک کتاب یا کارت‌پستال‌هایی با نام‌های متفاوت برای گیرندگان نیاز داشته باشید. در چنین شرایطی، چاپ دیجیتال برای سفارشی کردن پروژه مناسب تر است.
قیمت: این دوباره به حجم بستگی دارد. در حالی که هزینه های راه اندازی چاپ افست بالاتر است، چاپ دیجیتال برای حجم کمتر مقرون به صرفه تر است. با این حال، حتی برای حجم زیادی از چندین نسخه اصلی، چاپ دیجیتالی آنها هزینه ها را کاهش می دهد.
رسانه: در سال‌های اخیر، چاپ دیجیتال راه طولانی را طی کرده است و مواد و رسانه‌های مختلفی را در خود جای می‌دهد. حتی با استوک های مصنوعی یا کاغذهای سنگین تر بسیار ماهرانه تر از قبل کار می کند. با این حال، چاپ افست در اینجا بر بازی حاکم است.
کیفیت: تصور قبلی مبنی بر اینکه چاپ افست کار با کیفیت بالاتری را نشان می دهد به طور فزاینده ای در حال تغییر است. فرآیندهای دیجیتال مدرن دارای تجهیزات چین ‌شوندگی هستند که خطر ترک خوردن جوهر را به حداقل می‌رساند و رنگ‌های پر جنب و جوش زیادی را ارائه می‌کند.
رنگ: برای یک یا دو رنگ، چاپ افست و برای چاپ چهار رنگ، دیجیتال را انتخاب کنید.
فرآیندهای ویژه: چاپ دیجیتال برای فرآیندهای حرارتی مانند برجسته کاری یا مهر زنی فویل که برای تکمیل استفاده می شود مناسب نیست. تونرها یا جوهرهای دیجیتال نیز پذیرای برخی از پوشش ها و لاک های UV نیستند.
نمونه ها: برای تصحیح و نمونه برداری از اقلام چاپ شده، دیجیتال به زمان کمتری و همچنین هزینه کمتری نیاز دارد. بررسی رنگ خروجی چاپ افست نهایی گران می شود.
در نتیجه، انتخاب شما مهم است
وقتی نوبت به چاپ دیجیتال در مقابل افست می رسد، باید تصمیمات هوشمندانه ای برای پروژه چاپی خود بگیرید تا به سودهای بلندمدت دست پیدا کنید. به کنار ترجیحات شخصی، انتخاب تکنیک چاپ مناسب تصمیم می‌گیرد که مشتریان یا فروشندگان بالقوه شما چگونه کسب و کار شما را درک کنند.
چاپ‌ های شما ممکن است اطلاعاتی مانند مقیاس، هدف، دسترسی و وضعیت فعلی کسب‌وکارتان را به شما بدهد. ارائه تصویر مناسب در بازار امری حیاتی است. بنابراین، با مشاوره از طراحان با تجربه که می توانند بینش های ارزشمندی را به شما ارائه دهند، دست به کار شوید.


چاپ حامد ارائه دهنده خدمات آنلاین:

چاپ لیوان . چاپ روی تیشرت . چاپ سنگ . چاپ پازل . چاپ کوسن . چاپ ساعت . چاپ کریستال . چاپ تابلو فرش . چاپ بشقاب 

طراحی و چاپ انواع بنر، کارت ویزیت، تراکت، کاتالوگ، بروشور و… و تایپ و ترجمه تخصصی متون 

ساخت انواع مهر ژلاتینی، چندرنگ، برنجی، دسته اتومات  ؛ 

و… را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت برای شما عزیزان فراهم آورده است. میتوانید سفارشات آنلاین خود را برای ما ارسال نموده تا درب منزل تحویل بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *