منوی دسته بندی

چاپ دیجیتال چگونه کار می کند؟

چاپ

چاپ دیجیتال چگونه کار می کند؟

آیا تا به حال فکر کرده اید که چاپ دیجیتال چگونه کار می کند؟ این اصطلاح بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، اما آیا می دانید چیست؟ آیا کنجکاو هستید که بیشتر بدانید و چگونه ما می توانیم هر بار چنین کاری با کیفیت بالا به شما ارائه دهیم.
چاپ دیجیتال اصطلاحی است که نحوه چاپ مستقیم جوهر بر روی یک بستر را مشخص می کند. روش چاپ دیجیتال فرآیندی بسیار شبیه به نحوه کار چاپگر رنگی خانگی شما است، اما در فرمت بزرگتر. چاپگر معمولاً در فرآیند 4 رنگ (CMYK) چاپ می کند که از فیروزه ای(C) سرخابی (M) زرد(Y) و سیاه (K)تشکیل شده است. تصویر به این رنگ های اصلی تقسیم می شود و به عنوان مجموعه ای از الگوها یا درصدهای هر رنگ چاپ می شود تا تصویر مورد نظر را ایجاد کند. به عنوان مثال، اگر 100% زرد و 100% سرخابی چاپ کنید، رنگ قرمز خواهد بود. ماشین های دیجیتال ما قابلیت چاپ سفید را نیز دارند. جوهرهایی که ما استفاده می کنیم شفاف هستند، زیرا برای ایجاد تصویر باید آنها را با هم ترکیب کنیم، بنابراین اگر روی لایه های شفاف فقط در CMYK چاپ کنیم، تصویر شفاف خواهد بود و جلوه ای از شیشه رنگی به آن می دهد، اما وقتی سفید را اضافه می کنیم، این به تقویت رنگ کمک می کند. ، شفافیت را کاهش داده و تصویر را مات تر می کند.

چاپ دیجیتال UV و UV LED

چاپ UV به فرآیند پخت جوهر اشاره دارد. در یک چاپگر خانگی استاندارد، شما می‌توانید مستقیماً روی کاغذ یا کارتی چاپ کنید که مقداری از جوهر را جذب می‌کند و به آن زمان می‌دهد تا در هوا خشک شود. اما هنگام چاپ روی یک بستر پلاستیکی، هیچ جذبی وجود ندارد و جوهر فقط از صفحه خارج می شود، بنابراین ما به یک محلول خشک کننده اضافی برای کمک به خشک شدن جوهرها نیاز داریم. این جوهر به شکل جوهر UV است که با استفاده از منبع نور UV یا UV LED خشک می شود. 

چاپ

جوهر همچنان به همان روشی که در بالا ذکر شد از هد چاپگر شلیک می شود، اما جوهر سپس در معرض نور UV یا UV LED در فواصل بسیار سریع قرار می گیرد تا خشک شود. همه اینها در عرض چند ثانیه اتفاق می‌افتد و به جوهر یک لایه سخت می‌دهد که از جمع شدن آن روی پلاستیک جلوگیری می‌کند. این فرآیند در واقع مزیت بزرگی دارد زیرا جوهرها را بادوام و مستحکم می‌کند و علاوه بر این، عمل‌آوری دارای خواص سریع نور عالی است که به این معنی است که جوهر به همان سرعتی که جوهرهای استاندارد در نور مستقیم خورشید انجام می‌دهند محو نمی‌شود که برای برچسب‌های پنجره ضروری است.

مزایا و معایب چاپ دیجیتال

فناوری چاپ دیجیتال با کوچکتر شدن هدهای چاپگر، کیفیت چاپ بهتر و سرعت سریعتر به طور مداوم در حال بهبود است و باعث می شود چاپ دیجیتال سریع، مقرون به صرفه و آینده چاپ شود. چاپ دیجیتال مزایای زیادی نسبت به سایر فرآیندهای چاپ دارد، زیرا هیچ هزینه پیش از چاپ برای صفحات یا شابلون های گران قیمتی که در چاپ لیتو و صفحه استفاده می شوند وجود ندارد و نیازی به مواد اضافی تنظیمی که معمولاً در اشکال دیگر مورد نیاز است وجود ندارد. چاپ کردن، بنابراین در هزینه مواد گران قیمت صرفه جویی می شود. با در نظر گرفتن این مزایا، چاپ دیجیتال واقعاً خود را به گزینه های چاپ سفارشی یا شخصی سازی شده می دهد که در فرآیند لیتو یا صفحه نمایش بسیار گران است. دستگاه پرس تخت تخت دیجیتال همچنین می‌تواند روی موادی با ضخامت 50 میلی‌متر چاپ کند که آن را برای طیف گسترده‌ای از بسترها که حتی یک صفحه نمایش سنتی یا پرس‌های لیتو با مشکل مواجه هستند، همه کاره می‌کند.

اگر چاپ دیجیتال مناسب/مقرون به صرفه نباشد، گزینه دیگری وجود دارد؟

چاپ دیجیتال به طور کلی به خروجی CMYK محدود می شود و رنگ های خاص پنتون به ندرت استفاده می شود. این ممکن است مهم باشد که از آن آگاه باشید، برای مثال اگر نیاز دارید رنگ دقیقاً با رنگ لوگوی شرکت مطابقت داشته باشد. در برخی موارد امکان چاپ با استفاده از رنگ های پنتون وجود دارد، اما انجام آن به صورت دیجیتالی یک فرآیند بسیار پرهزینه است. بنابراین اگر رنگ‌های پنتون ضروری هستند، می‌توانیم به‌عنوان راه‌حل مقرون‌به‌صرفه‌تر، چاپ لیتوی روی صفحه یا UV را چاپ کنیم.
چاپ دیجیتال برای مقادیر کمتر ایده‌آل است و اگرچه سرعت دستگاه هر سال سریع‌تر می‌شود، به مقدار مشخصی می‌رسد که سرعت چاپ سریع‌تر دستگاه‌های UV litho و Screen راه‌حل مقرون‌به‌صرفه‌تری را ارائه می‌دهد.


چاپ حامد ارائه دهنده خدمات آنلاین:

چاپ لیوان . چاپ روی تیشرت . چاپ سنگ . چاپ پازل . چاپ کوسن . چاپ ساعت . چاپ کریستال . چاپ تابلو فرش . چاپ بشقاب 

طراحی و چاپ انواع بنر، کارت ویزیت، تراکت، کاتالوگ، بروشور و… و تایپ و ترجمه تخصصی متون 

ساخت انواع مهر ژلاتینی، چندرنگ، برنجی، دسته اتومات  ؛ 

و… را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت برای شما عزیزان فراهم آورده است. میتوانید سفارشات آنلاین خود را برای ما ارسال نموده تا درب منزل تحویل بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *