منوی دسته بندی

مواد مورد نیاز برای راه اندازی کسب و کار تولید و چاپ لیوان

چاپ لیوان حرارتی

مواد مورد نیاز برای راه اندازی کسب و کار تولید و چاپ لیوان

راه اندازی کسب و کار تولید لیوان سابلیمیشن راهی عالی برای کسب درآمد بدون سرمایه گذاری زیاد است. این فرصت شغلی می تواند برای کاهش هزینه های موجودی، از الگوی چاپ بر اساس تقاضا پیروی کند و می تواند از خانه شروع شود یا گسترش یابد و به یک کار بزرگتر با کارمندان و محل کار تبدیل شود. مواد مورد نیاز شامل لیوان، ماشین آلات برای سابلیمیشن و جوهر، از جمله موارد دیگر است. مواد مورد نیاز چاپ لیوان یکی از اصلی ترین نکات کسب و کار تولید لیوان می باشد.

چاپ سابلیمیشن چیست؟

چاپ سابلیمیشن رنگ، فرآیندی است که با استفاده از گرما و فشار، رنگ های مخصوص را به یک سطح خالی آماده مانند لیوان یا تی شرت تزریق می کند. در این فرآیند از جوهر سابلیمیشن ویژه استفاده می شود که می تواند بدون عبور از حالت مایع، از حالت جامد به گاز تبدیل شود، شبیه به یخ خشک. این تبدیل “سابلیمیشن” نامیده می شود.

چاپ لیوان با پرس حرارتی

برای ایجاد طرح روی لیوان، سطح باید با یک پوشش پلیمری مخصوص آماده شود که جوهرهای سابلیمیشن را بپذیرد. جوهر سابلیمیشن خود متشکل از گرانول های خشک ریز معلق در مایع است. اینها با چاپگر جوهر افشان روی کاغذ انتقال سابلیمیشن ویژه چاپ می شوند. سپس کاغذ با نوار حرارتی بر روی لیوان قرار می گیرد و سپس فشار داده می شود.

این کار را می توان با دستگاه فشار لیوان یا لیوان که درون فر قرار می گیرد انجام داد. سپس رنگ از حالت جامد مستقیماً به گاز تبدیل می شود و گرما و فشار آن را مجبور می کند تا در سطح لیوان قرار گیرد. با خنک شدن رنگ، دوباره به ماده ای جامد تبدیل می شود که با مولکول های پلیمر موجود در پوشش لیوان پیوند خورده است. تصویر اکنون برای همیشه در سطح لیوان نهفته است.

شروع کسب و کار تولید و چاپ لیوان

برای شروع کار چاپ لیوان سابلیمیشن، به تجهیزات خاصی نیاز دارید.

مواد مورد نیاز کسب و کار تولید لیوان

کیت پرس لیوان: پرس لیوان سابلیمیشن یکی از قطعات اصلی تجهیزات است. قیمت مدل های مبتدی که فقط یک لیوان و یک لیوان در آن واحد تولید می کنند، ممکن است به 129 دلار هم نرسد، اما با افزایش سرعت، می توانید پرسهایی را خریداری کنید که چندین لیوان و اندازه تولید می کنند.

لیوان خالی: بسیاری از وب سایت ها لیوان سفید خالی را با پوشش مناسب می فروشند. اینها باید در کارخانه پوشانده شوند و شما خودتان نمی توانید این کار را انجام دهید. برای مشاغل بهتر است خرید عمده انجام شود تا هزینه هر واحد کاهش یابد.

چاپ لیوان

جوهر سابلیمیشن:

این جوهر مخصوص بجای کارتریج داخل بطری می آید. ارزش پرداخت جوهرهای با نام تجاری را دارد، زیرا احتمال کمتری در چاپگر ایجاد می شود و اغلب با نرم افزار کالیبراسیون همراه هستند که به شما کمک می کند زمان و جوهر کمتری را در هنگام راه اندازی و عیب یابی از دست دهید.

چاپگر جوهر افشان مبتنی بر مخزن:

این اصلی ترین تجهیزات دیگر است. حتی اگر قبلاً یک چاپگر جوهر افشان دارید، ارزش آن را دارد که یک چاپ جداگانه به طور کامل به چاپ جوهر افشان اختصاص دهید.

کاغذ انتقال سابلیمیشن:

این کاغذی است که شما طرح را روی آن چاپ می کنید و سپس با نوار حرارتی روی لیوان قرار می دهید. اندازه استاندارد A4 برای چاپ روی لیوان کافی است.

نوار حرارتی: این نوار هنگام گرم شدن و فشار دادن، طرح را روی لیوان ثابت نگه می دارد. این می تواند تا 500 درجه فارنهایت را تحمل کند.

کاغذ کاتر:

بهتر است از قیچی کاغذ استفاده کنید تا مطمئن شوید که برش های شما تمیز، سازگار و دقیق اندازه گیری شده اند.

نوار اندازه گیری نرم:

یک نوار اندازه گیری نرم از نوع مورد استفاده برای دوخت تهیه کنید تا بتواند به راحتی دور لیوان را برای اندازه گیری بپیچد.

جعبه های حمل و نقل:

جعبه های لیوان را برای حمل تهیه کنید تا لیوان های شما در شرایط عالی به مشتریان خود برسند.

همه این تجهیزات، از جمله فروشگاه لیوان های خالی، می توانند در یک دفتر کار معمولی در خانه جای بگیرند.

ایجاد و ویرایش گرافیک

شما همچنین به نرم افزار ویرایش گرافیک نیاز خواهید داشت. برخی از چاپگرها دارای نرم افزار کافی هستند، اما شما می توانید نرم افزارهایی مانند Adobe Photoshop ، Adobe Illustrator یا CorelDRAW را نیز خریداری کنید، مخصوصاً اگر قصد دارید طرح های خود را بسازید. قالب های لیوانی در وب وجود دارد که می تواند به درستی طرح های شما را اندازه کند.

برای ایجاد لیوان، گرافیک خود را انتخاب کنید و آن را روی جوهر سابلیمیشن با جوهر سابلیمیشن چاپ کنید. به یاد داشته باشید که کادر “تصویر آینه” را علامت بزنید. طرح شما هنگام انتقال ورق می خورد، بنابراین برای شروع به آینه کاری نیاز دارید. کاغذ را طوری مرتب کنید که کمی از لیوان کوچکتر باشد و آن را با نوار حرارتی در جای خود بچسبانید. اندازه گیری کنید تا مطمئن شوید دقیقاً قرار داده شده است.

تنظیمات فشار لیوان را طبق توصیه های سازنده تنظیم کنید و لیوان را در مطبوعات قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که کاغذ انتقال را چروکیده نکنید زیرا هر گونه چین خوردگی جزئی در کاغذ باعث از بین رفتن طرح نهایی می شود. پس از فشار لیوان، آن را برداشته و اجازه دهید تا خنک شود.

هزینه های عملیاتی کسب و کار تولید لیوان سابلیمیشن

به یاد داشته باشید که هزینه چاپ خود لیوان (هزینه لیوان ، جوهر و کاغذ) تنها بخشی از هزینه عملیاتی شما است. هزینه های سربار واقعی خود را، از جمله استهلاک تجهیزات اصلی مانند چاپگرها و دستگاه های چاپ، هرگونه آب و برق، بیمه و دستمزد برای خود محاسبه کنید.

این را به میزان هزینه شما برای هر لیوان فاکتور دهید. همچنین داشتن انواع طرح ها ایده خوبی است پس از فروش لیوان ها، مدل مورد نیاز را چاپ کرده و چاپ کنید.

حقایقی درباره چاپ سابلیمیشن

بیشتر بیاموزید

چاپ سابلیمیشن از رنگ سابلیمیشن حساس به گرما برای چاپ گرافیک در یک سطح مناسب استفاده می کند. رنگ سابلیمیشن به منظور استفاده در کاغذ جوهر افشان مخصوص که به عنوان انتقال زیر رنگ شناخته می شود، در مایع حل می شود. به منظور چاپ گرافیک و متن، از فشار حرارتی در زیر انتقال رنگ و سطح چاپ مناسب استفاده می شود. در این مرحله تصویر به سطح منتقل شده است. تصویر به بخشی از سطح تبدیل شده است و با لمس سطح مورد قابل تعلیق قابل لمس نیست.

سطوح قابل تعویض

سابلیمیشن همیشه بر روی یک ماده پلی استر، پلیمر یا روکش پلیمر انجام می شود. رنگ سابلیمیشن به الیاف نفوذ می کند و خود را در پارچه ادغام می کند. این نوع مواد حاوی منافذی هستند که باعث می شود رنگ سابلیمیشن کننده وارد مواد شود. دمای بالای پرس حرارتی رنگ های جامد را مستقیماً به گاز تبدیل می کند. فشار گرما به اندازه کافی داغ است که این کار را انجام می دهد بدون اینکه رنگ جامد هرگز مایع شود.

الیاف طبیعی و مواد غیر پوشش داده شده

سابلیمیشن جوهر افشان را نمی توان روی مواد طبیعی مانند 100 درصد پنبه انجام داد. رنگهای سابلیمیشن شده، که تبدیل به گاز شده اند، برای ورود به سطح چاپ به منافذ نیاز دارند. بدون این منافذ، رنگ ها فقط روی پارچه می نشینند. الیاف طبیعی و مواد غیرپوشیده منافذ ندارند. بنابراین این مواد برای چاپ سابلیمیشن مناسب نیستند. برخی از سطوح معمولاً استفاده شده شامل تی شرت های نخی با ریزبافت پلی استر در خارج، کلاهک های مش رنگی با جلوی پلی استر، لنت های ماوس، کت، عایق های نوشیدنی، صفحات سرامیکی، لیوان و کاشی است.

مواد سفید رنگ برای چاپ

مواد سفید رنگ متداول ترین سطح برای چاپ سابلیمیشن جوهر افشان هستند و ترجیح داده می شوند زیرا جوهر موجود در رنگهای جوهر افشان هنگام سابلیمیشن شفاف است. این بدان معنی است که رنگ ها به پس زمینه ای نیاز دارند که کنتراست مناسب را برای نشان دادن ایجاد کند. زمینه های سفید تضاد ایده آل را ایجاد می کنند و رنگ ها را تقویت می کنند. پس زمینه سفید امکان چاپ سابلیمیشن از طیف گسترده ای از رنگ ها را فراهم می کند.

اثرات فلزی طلا و نقره

بسیاری از شرکت های اهدای جوایز از رنگ های فلزی طلا و نقره در آرم و گرافیک خود استفاده می کنند. اگرچه این رنگ ها نقش می بندند، رنگ پس زمینه در رنگ های چاپی تداخل ایجاد می کند. برای این نوع پروژه ها، ممکن است بخواهید روش سابلیمیشن لیزر تک رنگ یا سابلیمیشن لیزر تمام رنگ را در نظر بگیرید.

چاپ سابلیمیشن چیست؟

چاپ سابلیمیشن که به آن چاپ سابلیمیشن رنگ نیز گفته می شود، روش چاپی برای انتقال تصاویر بر روی بستر (معمولاً یک پارچه، پارچه ای مانند پلی استر) است. سابلیمیشن به فرایندی گفته می شود که ماده از حالت جامد به حالت گازی در می آید بدون اینکه هرگز در حالت مایع قرار گیرد. چاپ سابلیمیشن به طور معمول شامل استفاده از چاپگر دیجیتال برای تولید تصاویر آینه ای روی کاغذ است که به طور خاص با مواد انتقال دهنده پوشانده شده است.

فرآیند گرمایش

کاغذ انتقال معمولاً با بستر در یک فشار گرمایی قرار می گیرد و در معرض دمای 350 تا 400 درجه فارنهایت قرار می گیرد. این اجازه می دهد تا جوهر و مواد انتقال به حالت گاز منتقل شوند. هنگامی که جوهر و مواد انتقال دهنده در حالت گاز قرار می گیرند، در الیاف ماده زیر لایه نفوذ می کنند.

انتقال جوهر و اتصال

وقتی گرما از کاغذ انتقال و بستر برداشته می شود، جوهری که به الیاف بستر نفوذ کرده است، جامد می شود و توسط مواد انتقال دهنده برای همیشه در جای خود قفل می شود. با فرض این که روش به درستی انجام شده باشد، تصویر نباید هرگز فراتر از سطح خود لایه، دچار خرابی شود.

روش های دیگر

یک روش جایگزین برای چاپ سابلیمیشن رنگ وجود دارد که در آن جوهر مستقیماً به لایه ای که روکش شده است، زده می شود. پیوند جوهر با قرار دادن پارچه در معرض گرما حاصل می شود.

چاپ حامد ارائه دهنده بهترین و ارزان ترین خدمات آنلاین شامل:

چاپ عکس روی تابلوفرش

چاپ لیوان حرارتی

چاپ سنگ

چاپ ساعت

چاپ پازل

و… در مشهد با بالاترین کیفیت و مناسبت ترین قیمت می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *