منوی دسته بندی

راهنمای گام به گام فرآیند چاپ دیجیتال

چاپ

راهنمای گام به گام فرآیند چاپ دیجیتال

فرآیند چاپ دیجیتال چیست؟

فرآیند چاپ دیجیتال شامل چاپ بر روی رسانه های مختلف مانند کاغذ، پارچه، اکریلیک، پلاستیک و غیره به طور مستقیم از یک تصویر دیجیتال است. این کار چاپ حرفه ای و کارهای کوچک از انتشارات رومیزی و سایر منابع دیجیتالی انجام می شود که از طریق چاپگرهای جوهر افشان با فرمت بزرگ یا حجم بالا چاپ می شوند.
چاپ دیجیتال مطمئناً در هر صفحه گران تر از روش های معمولی است. با این حال، هزینه ساخت صفحات چاپ حذف می شود و هزینه کلی را کاهش می دهد. چاپ دیجیتال را نیز می توان در صورت تقاضا و در مدت زمان کوتاهی انجام داد. تصاویر را می توان به راحتی برای هر برداشت نیز تغییر داد. با صرفه جویی عظیم در کار و بهبود سریع قابلیت ها، چاپ دیجیتال به آرامی شروع به مطابقت با توانایی چاپ افست کرده است. در حال حاضر امکان چاپ هزاران برگه با قیمت پایین با چاپ دیجیتال وجود دارد. جزئیاتی در مورد چاپ دیجیتال در مقابل چاپ افست دریافت کنید.
پرطرفدارترین چاپگرهایی که از فرآیندهای چاپ دیجیتال استفاده می‌کنند، پرینترهای جوهرافشان و لیزری هستند که رنگدانه‌ها یا تونرها را روی لایه‌های متعددی مانند کاغذ، شیشه، بوم، فلز، پارچه، مرمر و پلاستیک می‌ریزند. معمولا جوهر یا تونر فقط یک لایه باریک بر روی سطح بدون نفوذ به بستر تشکیل می دهد – که در روش های سنتی اتفاق می افتد. برای تونر از سیال فیوزر با فرآیند حرارتی و برای جوهر از فرآیند پخت UV استفاده می شود تا محکم به زیرلایه بچسبد. برخی از تکنیک های تکمیل چاپ را بررسی کنید.
اکنون که فرآیند چاپ دیجیتال را فهمیدیم، اجازه دهید مراحل چاپ آن را ببینیم. اکنون بدیهی است که اولین قدم آماده کردن طرح شما است. برخی از مشتریان ممکن است کار طراحی را به شرکت چاپ برون سپاری کنند و برخی ممکن است بخواهند خودشان آن را ایجاد کنند. اگر می خواهید طرح را خودتان بسازید، در اینجا چیزی است که باید انجام دهید.

ایده ایجاد کنید

شما باید در مورد آنچه می خواهید با طراحی خود به دست آورید کاملاً واضح باشید. چه کسی را هدف قرار می دهید؟ هدف چیست – طوفان فکری تا زمانی که در وهله اول از “چرا” کاملا مطمئن شوید.

از محتوای مناسب استفاده کنید

وقتی ایده اصلی را مشخص کردید – کار هنری را شروع کنید. محتوای شما می تواند شامل لوگو، عکس و متن باشد. اگر می‌خواهید پیام برندسازی به ذهن مشتریان منتقل شود، حتماً از رنگ‌ها، تصاویر و متن‌هایی استفاده کنید که نشان‌دهنده برند و شرکت شما هستند. برخی از محتوای اولیه را به راحتی در دسترس نگه دارید تا در آینده بتوانید در زمان خود صرفه جویی کنید.

چاپ

آن را حرفه ای نگه دارید

شما تصویر شرکت خود را مطرح می کنید – پس آن را حرفه ای نگه دارید، در غیر این صورت می تواند به شهرت شما آسیب برساند. اگر توانایی خرید یک طراح تمام وقت داخلی را ندارید، طراحی را به یک حرفه ای بسپارید. حتی اگر مجبور به پرداخت مبلغ گزافی باشید، طرح برای همیشه از آن شماست و می توانید هر زمان که بخواهید از طرح مجدد استفاده کنید. طرح‌های حرفه‌ای می‌توانند به شما کمک کنند تا شهرت خود را بسازید و اعتماد را به دست آورید – چه یک تبلیغ باشد، چه لوگوی شما یا حتی هدایا.

تصحیح کنید

هر زمان که برای هر هدفی محتوا ایجاد می کنید، این یک الزام مطلق است. محتوای خود را مرور کنید و مطمئن شوید که اشتباهات گرامری، آدرس، تاریخ، اشتباهات املایی و غیره وجود ندارد. تنها زمانی محصول را نهایی کنید که از کامل بودن آن کاملا مطمئن باشید.

کار خود را برای چاپ آماده کنید

شما باید طرح خود را در قالب آماده چاپ صحیح ذخیره کنید. باید با فرمت CMYK و 300dpi (نقطه در اینچ) ذخیره شود. این امر حفظ کیفیت را تضمین می کند و آن را برای فرآیند چاپ دیجیتال آماده نگه می دارد. اگر آن را در 300 dpi ذخیره نکنید، پیکسل ها به دلیل وضوح تصویر پایین از هم می پاشند و ممکن است تصویر نهایی تحت تاثیر قرار گیرد. طرح نهایی شما در حالت ایده‌آل باید علاوه بر حاشیه، یک ناحیه خونریزی نیز داشته باشد.
سپس طرح خود را به شرکت چاپ می برید و مرحله 3 جایی است که در مرحله بعدی خواهید بود.
اگر نمی‌خواهید طراحی را خودتان انجام دهید، اما ترجیح می‌دهید که شرکت چاپ به شما کمک کند، از مرحله 1 شروع کنید و ادامه دهید. پس بیایید اکنون مراحل را بررسی کنیم:

مرحله 1

برخی از شرکت های چاپ دیجیتال هنرمندان خود را دارند که بر اساس نیازها و دستورالعمل های شما طرح های سفارشی ایجاد می کنند. آنها ممکن است یک بحث یا جلسه مفصل داشته باشند تا نیازهای شما را به طور کامل درک کنند. پس از آماده شدن طرح، مدل ماکت برای مشتری (شما) ایمیل می شود. هر تغییری که شما توصیه می‌کنید، گنجانده می‌شود و نسخه نهایی دوباره برای مشتری ارسال می‌شود. هنگامی که شما اجازه دهید، تنها در آن صورت به مرحله بعدی خواهیم رفت.

چاپ

گام 2

هنگامی که طرح نهایی تایید شد، اثر هنری در فرمت مناسب با وضوح صحیح همانطور که قبلا ذکر شد ذخیره می شود تا چاپگر به راحتی بتواند محصول را بدون خطا تشخیص دهد و چاپ کند.

مرحله 3

ابتدا هدهای چاپ با مایع مخصوص تمیز می شوند تا خشک نشوند و آسیب نبینند. این مرحله بعد از هر 100 چاپ تکرار می شود.
گاهی اوقات هدها حتی قبل از تکمیل 100 چاپ بسته به میزان رنگ در چاپ، باید تمیز شوند.

مرحله 4

در این مرحله یک سری بررسی ها انجام می شود. با هر چاپ، مقداری جوهر ضایعاتی توسط چاپگر تولید می شود و در یک درام جمع آوری می شود. این درام نیاز به نظارت دارد و به طور مرتب تخلیه می شود تا اطمینان حاصل شود که جوهری نریزد. دستگاه چاپ دارای یک ظرف پاک کننده است. هر زمان که سطح پاک کننده کم شود، دوباره پر می شود. این پاک کننده برای فرآیند چاپ بسیار مهم است و از این رو باید مراقب باشید که چاپگر هرگز این پاک کننده تمام نشود. هر بار که چاپگر متوقف می شود و دوباره راه اندازی می شود، از مقدار مشخصی پاک کننده استفاده می کند – و پاک کننده ناکافی می تواند به هد آسیب برساند. دمای جوهر نیز باید بررسی شود. چاپگر باید در دمای بین 20 تا 25 درجه سانتیگراد کار کند. دمای خارج از این محدوده می تواند به هدهای چاپگر آسیب برساند.

مرحله 5

پس از انجام موفقیت آمیز بررسی ها، مرحله برای چاپ آثار هنری مشتری بر روی محصول مورد نظر او تنظیم شده است.

مرحله 6

پالت های با اندازه های مختلف برای نگهداری محصول وجود دارد. بسته به چیزی که روی آن چاپ می شود، پالت با اندازه مناسب به دستگاه متصل می شود و محصول روی آن قرار می گیرد و آماده چاپ است.

مرحله 7

ماده یا محصولی که قرار است چاپ شود کاملاً صاف و بدون هیچ گونه چین و چروک روی تخته قرار می گیرد. در صورت وجود چین و چروک، چاپ مخدوش می شود.

مرحله 8

چاپگر دیجیتال، چاپ واقعی را با حرکت دادن هدهای چاپ از یک طرف به سمت دیگر، روی مواد و اسپری کردن طرح روی آن آغاز می کند.

مرحله 9

پس از اتمام چاپ، مواد یا محصول با دقت زیادی از پالت خارج می شود. سپس از طریق یک خشک کن بزرگ در دمای مناسب منتقل می شود تا اطمینان حاصل شود که چاپ روی مورد پخته می شود یا به طور ایمن می چسبد.

مرحله 10

آخرین مرحله بررسی کیفیت است. پس از رضایت از کیفیت، محصولات بسته بندی شده و آماده ارسال می شوند.
چاپ دیجیتال در ایران بسیار محبوب است و در بخش نساجی به سرعت در حال رشد است زیرا چاپ دیجیتال وضوح بیشتری را ارائه می دهد. در واقع، کارشناسان صنعت تقاضای بالاتری را برای پارچه های چاپ دیجیتال پیش بینی می کنند. چاپ دیجیتال علاوه بر شفافیت و کاهش هزینه کلی، تنوع بیشتر و زمان تحویل سریع‌تر را به شما ارائه می‌دهد. انواع مختلفی از تجهیزات چاپ دیجیتال نیز وجود دارد.


چاپ حامد ارائه دهنده خدمات آنلاین:

چاپ لیوان . چاپ روی تیشرت . چاپ سنگ . چاپ پازل . چاپ کوسن . چاپ ساعت . چاپ کریستال . چاپ تابلو فرش . چاپ بشقاب 

طراحی و چاپ انواع بنر، کارت ویزیت، تراکت، کاتالوگ، بروشور و… و تایپ و ترجمه تخصصی متون 

ساخت انواع مهر ژلاتینی، چندرنگ، برنجی، دسته اتومات  ؛ 

و… را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت برای شما عزیزان فراهم آورده است. میتوانید سفارشات آنلاین خود را برای ما ارسال نموده تا درب منزل تحویل بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *