منوی دسته بندی

روشهای مختلف چاپ

روشهای چاپ

روشهای مختلف چاپ

انواع روشهای مختلف چاپ موجود است و آنها همچنان در حال تکامل هستند. هر نوع برای نیازهای مختلف مناسب است، به این معنی که مشاغل می توانند یک تکنیک چاپ را انتخاب کنند که محصولات یا خدمات آنها را به بهترین نحو برجسته کند. بنابراین انواع مختلف چاپ چیست و چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

چاپگر دیجیتال

چاپ چیزی است که از قبل از سال 220 بعد از میلاد وجود داشته است. قدیمی ترین تکنیک چاپ شناخته شده به عنوان خراط چوبی شناخته می شود و شامل حکاکی تصویر بر روی سطح چوبی است.
از آن زمان به بعد چاپ بسیار پیشرفت کرده است. به جای کنده کاری دستی چوب، می توانید طیف وسیعی از روش های پیشرفته تکنولوژیکی را انتخاب کنید.


روشهای مختلف چاپ

در اینجا هفت مورد از معروف ترین و متداول ترین انواع آنها آورده شده است:

  • لیتوگرافی افست
  • فلکسوگرافی
  • چاپ دیجیتال
  • فرمت بزرگ
  • چاپ صفحه نمایش
  • پرینت سه بعدی
  • LED UV
  • چاپ سابلیمیشن

لیتوگرافی افست

اغلب برای موارد زیر استفاده می شود:
رسانه های سطح خشن به عنوان مثال چوب ، بوم و پارچه

تبلیغات

روش همه کاره بنابراین می توان از آن برای کتاب، کاغذ، لوازم التحریر و موارد دیگر نیز استفاده کرد.
چاپ سنگی افست که به عنوان چاپ افست یا لیتو نیز شناخته می شود، یک روش بسیار محبوب برای چاپ انبوه است. شامل چاپ صفحات معمولاً از آلومینیوم است که هر کدام تصویری از محتوای مورد نیاز برای چاپ را در خود دارند.

سپس این صفحات قبل از رفتن به رسانه چاپی، که می تواند هر نوع کاغذی باشد، (غلطک) بر روی غلطک یا پتو لاستیکی منتقل می شوند. رسانه های چاپی با صفحات فلزی در تماس نیستند و این باعث افزایش عمر صفحات می شود. علاوه بر این، مواد انعطاف پذیر غلطک ها یا پتوهای لاستیکی به این معنی است که لیتوگرافی افست می تواند در هر محیطی با سطوح ناهموار استفاده شود.
لیتوگرافی افست در تولید تصاویری با کیفیت بالا بسیار عالی است و می تواند برای کارهای چاپی با حجم کم یا زیاد استفاده شود. این نیز یک انتخاب همه کاره است زیرا می تواند بر روی هر سطح صاف چاپ کند، صرف نظر از اینکه صاف باشد مانند کاغذ یا خشن مانند بوم.

فلکسوگرافی

اغلب برای موارد زیر استفاده می شود:
بسته بندی و برچسب
هر چیزی با الگوهای پیوسته به عنوان مثال کاغذ دیواری و بسته بندی هدیه.
چاپ فلکسوگرافی نسخه مدرن چاپ لترپرس است و معمولاً برای چاپ روی سطوح ناهموار استفاده می شود. این نوع چاپ از جوهرهای نیمه مایع خشک کننده سریع استفاده می کند و می تواند برای کارهای با حجم بالا استفاده شود.
از صفحات چاپ فتوپلیمر قابل انعطاف که در اطراف استوانه های دوار بر روی یک پرس وب پیچیده شده اند استفاده می شود. این صفحات جوهر دار دارای تصویر کمی برجسته ای از محتوا هستند و با سرعت زیاد می چرخند تا تصویر را روی رسانه چاپی منتقل کنند.
فلکسوگرافی به دلیل سرعت بالای پرس، مناسب بودن برای مدت طولانی و قابلیت چاپ بر روی طیف وسیعی از رسانه ها از جمله پلاستیک، سلفون و فیلم فلزی، یک انتخاب محبوب است.


چاپ دیجیتال

اغلب برای موارد زیر استفاده می شود:
چاپ بنر، بروشور ، پوستر
چاپ دیجیتال یک روش مدرن است که انواع مختلفی از تکنیک ها از جمله چاپ جوهر افشان و لیزر را پوشش می دهد. در چاپ دیجیتال، تصاویر مستقیماً با استفاده از فایل های دیجیتالی مانند PDF به چاپگر ارسال می شوند.

این امر نیازی به یک صفحه چاپ که در انواع دیگر چاپ مانند چاپ سنگی استفاده می شود، از بین می برد و می تواند در وقت و هزینه شما صرفه جویی کند (مگر اینکه تعداد بیشتری را چاپ کنید).

چاپ دیجیتال امکان چرخش سریع را فراهم می آورد و به مشاغل اجازه می دهد تا در صورت تقاضا چاپ کنند. همچنین برای مشاغل کوچک بسیار عالی است – درخواست ها را می توان به اندازه یک چاپ انجام داد.

اگر چاپ دیجیتال را برای کار مناسب انتخاب کنید، می تواند روشی مقرون به صرفه را ایجاد کند که همچنان چاپ های با کیفیت بالا را شبیه به سایر گزینه های مقیاس بزرگتر تولید کند.

چاپ دیجیتال

فرمت بزرگ

اغلب برای موارد زیر استفاده می شود:
تابلوهای بزرگ مانند بیلبوردها ، پوسترها ، بنرهای وینیل
کاغذ دیواری و نقاشی های دیواری
گرافیک طبقه
لمینت
همانطور که از نامش پیداست، چاپ بزرگ برای تولید حداکثر عرض چاپ رول وجود دارد. این روش چاپ برای رسانه های تبلیغاتی سنتی و مشاغلی که به دنبال تأثیر بسزایی در مشتریان خود هستند، در مقایسه با روش های دیگر مانند چاپ دیجیتال، زمینه بسیار وسیع تری را برای کار به شما هدیه می دهد.
چاپ بزرگ به جای چاپ روی برگه های جداگانه، از رول های چاپی استفاده می کند که به طور تدریجی برای تولید یک ورق بزرگ تغذیه می شوند.

برای رسانه های چاپی بزرگ مانند روکش ساختمان ، بیلبوردها ، بنرها و نقاشی های دیواری ، چاپ با فرمت بزرگ بهترین گزینه است. سایر روشهای چاپ قادر به تولید یک ماده بزرگ نیستند. اکثر مشاغل رسانه های بزرگ را برای تولید اقلام مسطح که می توانند به دیوار آویزان شوند انتخاب می کنند، اما همچنین می توانند تا شوند یا به گونه ای ساخته شوند که آزادانه بایستند.

چاپ صفحه نمایش

اغلب برای موارد زیر استفاده می شود:

  • چاپ لوگو و گرافیک روی لباس
  • بنرهای پارچه ای
  • پوسترها

چاپ روی صفحه یک روش چاپ است که در آن از مواد خوب یا مش برای انتقال تصویر به مواد دیگر استفاده می شود. مش به گونه ای کشیده شده است که صفحه ای ایجاد می کند و جوهر به آن فشار داده می شود تا موفق شود با دقت تصویر را چاپ کنید چاپ روی صفحه که برای چاپ گرافیک روی لباس و سایر پارچه ها استفاده می شود، می تواند برای کاغذ و فلز نیز استفاده شود.
با چاپ روی صفحه تنظیمات زیادی مورد نیاز است، بنابراین بهتر است برای چاپ موارد تکراری به صورت عمده استفاده شود. برای سفارشات با تعداد کم بسیار مقرون به صرفه نیست. اما اگر به مقدار زیادی از تصویر مشابه نیاز دارید، این روش برای چاپ بسیار مقرون به صرفه است.

پرینت سه بعدی

اغلب برای موارد زیر استفاده می شود:

  • تبلیغات
  • موارد جدید
  • نمایش موارد

مجسمه های اسباب بازی
از دهه 1980، چاپ سه بعدی به ما اجازه می دهد تا اشیاء سه بعدی را چاپ کنیم، که می تواند راهی عالی برای تأثیرگذاری بر مخاطبان شما باشد. اشیاء مورد نظر با اشکال و اندازه های مختلف با استفاده از داده های مدل دیجیتال از مدل های سه بعدی یا منابع الکترونیکی مانند یک فایل تولید افزودنی (AMF) ایجاد می شوند. سپس مخلوط های افزودنی ترکیب می شوند تا این شی سه بعدی تولید شود.
چاپگرهای سه بعدی همچنان پیچیده تر شده اند. امروزه حتی اقلامی با قطعات متحرک داخلی قابل چاپ هستند. بعد از اینکه جزئیات روی یک برنامه کامپیوتری مانند CAD کار شد، لایه های کوچک با استفاده از یک ماده پلاستیکی مخصوص روی هم چاپ می شوند.

چاپ UV LED

روشی است که به دلیل چاپ با کیفیت بسیار بالا و زمان برگشت سریع در بین مشاغل رواج یافته است.
این یک نوع چاپ دیجیتال است که از نورهای ماوراء بنفش (UV) برای خشک کردن جوهر هنگام چاپ استفاده می کند. فرایند خشک کردن، که به پخت UV نیز معروف است، منحصر به فرد است و آن را از سایر روشهای چاپ متمایز می کند، زیرا لحظه ای است و از فرو رفتن جوهر در مواد جلوگیری می کند.
نتایج؟ دیگر مجبور نیستید منتظر خشک شدن جوهر باشید، این باعث صرفه جویی در وقت می شود و رنگ ها بسیار واضح تر و شفاف تر به نظر می رسند.
چراغ UV سازگار با محیط زیست است زیرا نسبت به ماشینهای چاپ سنتی از قدرت کمتری استفاده می کند و برخلاف بسیاری از روشهای دیگر، به نوع موجودی (مواد چاپ) یا کارهای خاص چاپ محدود نمی شود.
همه کاره بودن آن به این معنی است که برای طیف گسترده ای از پروژه ها از جمله بروشور ، کاتالوگ ، جزوه و پوستر ایده آل است. به دلیل قابلیت خشک کردن فوری جوهر و تولید رنگ های روشن، می تواند یک محصول معمولی را به یک محصول لوکس و با کیفیت بالا تبدیل کند که توجه را به خود جلب می کند.

چاپ سابلیمیشن

چاپ سابلیمیشن یکی از روش های رایج چاپ روی اشیاء مختلف از جمله چاپ روی تیشرت، چاپ روی لیوان، چاپ تابلوفرش ، سنگ و… می باشد. کیفیت چاپ روی لیوان به دلیل درخشندگی و شفافیت تصویر طرفداران بسیار زیادی دارد. لیوان های چاپی بسیار با کیفیت بالا و در انواع مدل ها قابل ارائه می باشند. چاپ لیوان و تیشرت جزو بهترین ابزار تبلیغاتی در دنیای امروز شناخته شده اند.
علت نام گذاری این نوع چاپ به Sublimation به دلیل تبدیل مواد از حالت جامد به گاز می باشد.
یکی از سریع ترین روشهای چاپ تابلوفرش و سنگ های نفیس می باشد که بسیار مناسب هدایای خاص هستند.

 

hamedprint ارائه دهنده خدمات آنلاین:

چاپ لیوان . چاپ روی تیشرت . چاپ سنگ . چاپ پازل . چاپ کوسن . چاپ ساعت . چاپ کریستال . چاپ تابلو فرش . چاپ بشقاب 

ساخت انواع مهر ژلاتینی، چندرنگ، برنجی، دسته اتومات؛ طراحی و چاپ انواع بنر، کارت ویزیت، تراکت، کاتالوگ، بروشور و… و تایپ و ترجمه تخصصی متون 

و… را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت برای شما عزیزان فراهم آورده است. میتوانید سفارشات آنلاین خود را برای ما ارسال نموده تا درب منزل تحویل بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *