منوی دسته بندی

تکامل لیوان های قهوه

تکامل لیوان های قهوه

تکامل لیوان های قهوه

آیا تا به حال به روند تکامل لیوانی که در دست دارید فکر کرده اید؟ آیا میدانستید لیوان قهوه به چند هزار سال پیش باز می گردد. از مردمان قدیم در عصر سنگ گرفته تا افراد امروزی با لیوان های پیشرفته و چاپ های دیجیتالی راه بسیار طولانی پیموده شده است. با گذر زمان، بشر انواع مختلف لیوان را مشاهده کرده است که راه را برای آنچه ما در حال حاضر با آن آشنا هستیم هموار کرده است.

1 .آغاز

به نظر می رسد اولین نمونه از دستگاه نوشیدنی در عصر سنگ در 10 هزار سال قبل از میلاد در چین و ژاپن اختراع شده است. این اجداد لیوان مدرن از استخوان یا چوب ساخته شده بودند و دسته ای نداشتند که درک آن را برای نوشیدنی دشوار می کرد.
در حالی که هیچ مدرک قطعی مبنی بر اینکه این لیوان ها برای نوشیدن قهوه ساخته شده اند وجود ندارد، هنوز اولین باری است که در تاریخ بشریت ظروف نوشیدنی روی می دهد.

2. عصر فلزات

به زودی مرد باستانی فلز را کشف کرد و برای ساخت ظروف آشپزی خود از طلا ، برنز و سرب استفاده کرد. مهمترین نقطه ضعف این نسخه های فنجان یا لیوان قهوه این بود که مایع داغ داخل آن لیوان را گرم می کند و باعث می شود که نوشیدنی نتواند آن را نگه دارد و مایع را مصرف کند. لیوان های سربی همچنین خطر مسمومیت با سرب را به همراه داشت.

3. عصر سرامیک

استفاده از سرامیک در انواع مختلف فنجان و لیوان قهوه اولین قدم به سوی نسخه های مدرن بود. سرامیک ها از خاک ساخته می شوند و سپس تا دمای بسیار بالا گرم می شوند و پایه ای برای ایجاد اولین ظروف آشامیدنی سفارشی در تاریخ تمدن بشری می شوند.
با کشف چرخ سفالگری ، لیوان های سفالی ساخته شد و سپس با استفاده از انگشتان ، نخ و چوبها سفارشی شد تا الگوهای متمایزی ایجاد شود. در واقع ، برخی از سفالگران طرح های امضا را اضافه می کنند تا خلاقیت های خود را از بقیه متمایز کنند.

4. انتقال

سفارشی سازی در دهه 1750 با معرفی چاپ انتقال ، شکل واقعی خود را به دست آورد. با ظهور انقلاب صنعتی، تولیدکنندگان شروع به تولید انبوه لیوان و فنجان با چاپ های سفارشی کردند که سپس به صورت قطعات یا ست های جداگانه فروخته می شد. اینها جایگزین عملی تری برای رنگ آمیزی لیوان ها بودند.

5. لیوان های پازل

این لیوان های سفارشی که در قرن 1700 در اروپا رایج بودند ، با سوراخ های پنهان در داخل دسته ها و دیوارهای فنجان ایجاد شدند. ترفند استفاده از این لیوان ها این بود که هنگام نوشیدن آنها را در مکان های مناسب بپوشانید و اغلب دستورالعمل های روشنی در مورد نحوه استفاده از آنها ارائه می داد! ماگ قهوه را با یک دفترچه راهنمای کاربر تصور کنید – آیا این سرگرم کننده نیست؟
این لیوان ها به طور گسترده ای در میخانه ها مورد استفاده قرار می گرفتند و تا قرن نوزدهم استفاده می شدند. آنها برای مشتریان سرگرم کننده بودند و اغلب به عنوان اقلام جدید مورد استفاده قرار می گرفتند.

6. عادات قهوه پس از جنگ

در طول جنگ جهانی دوم ، شرکت ویکتور عایق یک سری لیوان ارائه داد که به دلیل مواد سخت، نشکن و خاصیت ضد لغزش، کاربردی و مناسب سربازان مسافر بود. پس از جنگ، این لیوان ها در سفره خانه های سراسر کشور محبوبیت زیادی پیدا کردند و اغلب لوگوی تأسیسات را روی آنها می آوردند.

7. لیوان قهوه مارک دار

چندین کافه زنجیره ای معروف در دهه 70 تأسیس شد و در بین مردم آمریکا محبوبیت زیادی پیدا کرد و به زودی شروع به فروش ظروف خود با نشان خود کرد. اگر زمان بندی زمان محبوبیت لیوان های قهوه را بررسی کنیم ، زمان دقیق آن خواهد بود. کاسه های سفالی و لیوان های سرامیکی آنها حتی امروزه نیز بسیار محبوب هستند!

 

8. لیوان با تکنولوژی بالا

نسل هزاره همیشه در حال حرکت است و یک لیوان قابل حمل و کنترل دما که بسیار جذاب به نظر می رسد، بزرگترین چیز بعدی در جهان چاپ لیوان های قهوه است. قهوه خود را در یکی از این لیوان های براق و کاربردی بریزید و با نوشیدنی مورد علاقه خود برای روز آماده شده اید!
در حالی که نمی دانیم چه کسی لیوان قهوه را همانطور که امروزه می شناسیم اختراع کرده است ، صدها قرن بین لیوان استخوانی اصلی و لیوان های قهوه امروزی که ما ارزش آن را داریم، می گذرد. اکنون که ما درباره داستان لیوان های خود می دانیم ، نوشیدن قهوه یک ماجراجویی جدید خواهد بود!

 

hamedprint ارائه دهنده خدمات آنلاین:

چاپ لیوان . چاپ روی تیشرت . چاپ سنگ . چاپ پازل . چاپ کوسن . چاپ ساعت . چاپ کریستال . چاپ تابلو فرش . چاپ بشقاب 

ساخت انواع مهر ژلاتینی، چندرنگ، برنجی، دسته اتومات؛ طراحی و چاپ انواع بنر، کارت ویزیت، تراکت، کاتالوگ، بروشور و… و تایپ و ترجمه تخصصی متون 

و… را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت برای شما عزیزان فراهم آورده است. میتوانید سفارشات آنلاین خود را برای ما ارسال نموده تا درب منزل تحویل بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *