تاریخچه مختصری از چاپ روی صفحه نمایش تیشرت
تاریخچه چاپ روی صفحه نمایش تیشرت
آیا تا به حال با نگاه کردن به تیشرت به تاریخچه تهیه آن ها فکر کرده اید؟ روش چاپ تیشرت با چندین قرن قدمت، با چاپ صفحه ابریشم در آسیا شروع به توسعه کرد و به شکل هنر خط کشی در صحنه پرهیاهوی نیویورک دهه 30 تبدیل شد، قبل از اینکه برای تولید انبوه در دهه 1960 تطبیق داده شود.
امروز سریع پیش بروید، و احتمالاً هر تیشرت که می بینید یا روی صفحه چاپ می شود یا به صورت دیجیتالی چاپ می شود. اگر از تفاوت بین آنها چندان مطمئن نیستید، برای توضیح سریع به توضیحات ما مراجعه کنید، اما به طور خلاصه، چاپ روی صفحه به دلیل کیفیت بالا و توانایی ثبت طرح های گرافیکی، مورد علاقه ما است. برای کمک به افزایش سرعت، ما تاریخچه کوتاهی از نحوه شکل گیری پیراهن های چاپ روی صفحه را گردآوری کرده ایم.
از کجا شروع شد
در مورد زمان دقیق شروع این تمرین اختلاف نظر وجود دارد، اما اولین تجسم چاپ روی صفحه را می توان در چین در جایی بین سالهای 221 بعد از میلاد و سلسله سانگ، که بین 960 تا 1279 بعد از میلاد اتفاق افتاد، جستجو کرد. این روش اولیه شامل قرار دادن ابریشم بین استنسیل های ساخته شده از کاغذ سخت و ضد آب بود. سپس استنسیل ها به هم چسبانده می شوند و رنگ می تواند از طریق ابریشم نمایان شده عبور کند و یک طرح چاپ شده ایجاد کند.
تا زمان قرون وسطی، چاپ روی صفحه نمایش ابریشم یک هنر خوب بود و در چین، ژاپن و بیشتر آسیا در انواع مختلف تکنیکی مورد استفاده قرار گرفت. با این حال، تا زمانی که مش ابریشم برای تجارت در قرن 19 در دسترس قرار نگرفت، این روش محبوبیت جهانی پیدا نکرد. در اوایل دهه 1900 این روند در سراسر اروپا گسترش یافته بود.
علائم اولیه چاپ شده روی صفحه
سالهای اولیه 1900 در انگلستان، ساموئل سیمون اولین کسی بود که چاپ شابلون ابریشم را در سال 1907 به ثبت رساند. اگرچه او را پدرخوانده چاپ روی صفحه مدرن بنامیم هر چند درست نخواهد بود. بسیاری دیگر در همان زمان برای انواع اولیه ماشین های چاپ امروز ثبت اختراع می کردند. در ابتدا از چاپ روی صفحه بیشتر برای چاپ کاغذ دیواری و گهگاه پارچه های داخلی استفاده می شد.
با این حال، تا سال 1930 ، مردم واقعاً از پتانسیل این تکنیک استفاده کردند، هنگامی که گروهی از هنرمندان نیویورکی آزمایش چاپ روی کاغذ را شروع کردند، و این روش را عملاً به یک رسانه کاملاً هنری تبدیل کردند.
این هنرمندان بعداً موسسین انجمن ملی خط نگاری شدند و اصطلاح “serigraphy” – کلمه ای مرکب از لاتین “sēricum” (به معنای ابریشم) و یونانی “graphein” (برای نوشتن یا کشیدن) را ابداع کردند. – به منظور متمایز کردن کاربرد صنعتی این تکنیک از کاربرد هنری آن.
یک کارگاه آموزشی خط نگاری دهه 1940
چاپگرهای مدرن امروزی به سه دلیل مختلف اما به هم مرتبط مدیون بسیاری از دهه 1960 است.
فن آوری چاپ تیشرت
اولین مورد تغییرات تکنولوژیکی در دهه 60 بود، که به تولید چاپ روی صفحه با تقاضای اصلی کمک کرد. به طور خلاصه، اکنون می توان چاپهای روی صفحه را به صورت انبوه تولید کرد، و کلید این امر مایکل واسیلانتون بود، شخصی که ساده سازی روند را به عهده داشت. واسیلانتون به همراه همسرش فانی، وستکس را که یک عملیات چاپ روی پارچه در سال 1960 در فیلادلفیا بود، افتتاح کردند.
برخی از اولین سفارشات آنها پیراهن های بولینگ بود و پس از اینکه واسیلانتون خود را در تلاش برای برآوردن سرعت و مقیاس خواسته های مشتریانش دید، شروع به ساخت ماشین آلات خود کرد. در میان سایر اختراعات، واسیلانتون در سال 1967 موفق به ثبت اختراع ماشین چاپ دوار دوگانه شد که موج های مهلکی را در صنعت وارد کرد: در اینجا دستگاهی وجود دارد که می تواند با سرعت بیشتر و خطای کمتر نسبت به سایر روش های موجود روی پارچه چاپ کند.
(جالب اینجاست که افزایش چاپ ارزان لیتو منجر به رونق چاپ روزنامه ها و ظهور مطبوعات زیرزمینی شد – دهه 60 اوج زمان دموکراتیزه شدن چاپ بود.)
چاپ روی صفحه در استودیوی اندی وارهول
جوهر
توسعه با جوهر دومین عامل اصلی در توسعه فرایند چاپ روی صفحه را ارائه می دهد. حتی در دهه 60 ، جوهرهای مبتنی بر آب هنوز تنها گزینه برای چاپ روی صفحه لباس ها بودند و این مانعی برای تولید انبوه بود. برای شروع ، جوهرها روی لباس ها رنگ پریده می شدند و خشک شدن آنها زمان چاپ طولانی طول می کشید.
این کار آنها را دشوار کرد – آنها تمایل به خشک شدن روی صفحه چاپ داشتند و لباسهای تازه چاپ شده باید در حالی که هنوز خیس بودند با دقت به کار گرفته شوند.
این فرایند پر زحمت به این معنی بود که چاپگرهای صفحه نمایش چندان دور نیستند، زیرا این مهارت را باید از طریق کارآموزی آموخت. جوهر پلاستيزول همه اينها را تغيير داد. متشکل از ذرات PVC معلق در یک نرم کننده، چسبناک تر از جوهرهای پایه آب است (بنابراین ریختن آنها در استنسیل راحت تر است) و هنگام خشک شدن پایدارتر است و به لباس ها بهتر می چسبد که به معنی چاپ با دوام تر است.
هر دو ویژگی یک فرایند بسیار آسان تر را تضمین می کند ، بنابراین ظهور جوهر پلاستیسول شیوه چاپ روی صفحه را باز کرد و به این معنی بود که این متخصص s می تواند با طرح ها نیز تجربی تر باشد.
اندی وارهول و اثرهای صفحه نمایش او
فرهنگ، ایجاد تقاضا می کند
سومین عامل مهم ، فضای فرهنگی دهه 1960 است. دهه 60 فرهنگی را فراهم کرد که در درجه اول این تقاضا را تشویق کرد. افرادی مانند اندی وارهول و روی لیختن اشتاین باتوم انجمن ملی خط نگاری را بر عهده گرفتند ، در حالی که چاپ روی صفحه نمایش به ستون فقرات هنر پاپ تبدیل شد ، در عین حال ، صحنه موسیقی به این معنی بود که تی شرت های گروهی با گرافیک واقعاً برداشته شد.
امروز
از گرافیک تی شرت گرفته تا کاغذ دیواری، چاپ روی صفحه در حال حاضر آنقدر فراگیر شده است که تقریباً غیرممکن است که به دلیل شگفتی فنی آن قدردانی شود. دهه 60 ممکن است لرزه خیزترین زمان برای چاپ روی صفحه باشد، اما امروزه نیز به تکامل و توسعه خود ادامه می دهد. اگرچه روش اصلی در طول سالها تقریبا ثابت مانده است، اما با پیشرفت فناوریها، این روند سهم خود را در تنظیم و بهینه سازی طی کرده است.
دیجیتالیزاسیون
مانند بسیاری از چیزها، رایانه ها تغییرات بزرگی را در فرایند چاپ روی صفحه ایجاد کرده اند. که این روزها تمایل دارد از طریق طرح های گرافیکی ایجاد شده به صورت دیجیتالی، و در مورد استودیوهای چاپ متوسط و بزرگتر، از طریق یک ماشین چاپ خودکار تغذیه شود. یکی از بزرگترین تأثیرات دیجیتالی شدن بر چاپ روی صفحه نمایش امروزی، قابلیت چاپ دیجیتالی صفحات مش می باشد.
اگر به تازگی مشغول آماده سازی آثار هنری برای چاپ روی صفحه هستید ، ما یک توضیح دهنده برای شما آماده کرده ایم که می توانید آن را بررسی کنید.
جوهر
جوهرها هم از نظر زیبایی و هم از نظر دیگر راه زیادی را طی کرده اند. از زرق و برق تا پف و درخشش در جوهرهای تیره ، در حال حاضر جلوه های کمی وجود دارد که با جوهرهای چاپ روی صفحه قابل دستیابی نیست.
روند
این شامل همه چیزهایی است که باید بدانید، از آماده سازی صفحه چاپ (مرحله ای که شامل “سوزاندن” طرح روی امولسیونی است که روی صفحه قرار داده اید) تا حدی که باعث گرم شدن تی شرت تمام شده می شود (برای ساخت بسیار مهم است. مطمئن شوید که چاپ در محل خود بسته شده و محو نشود).
آیا کنجکاو هستید که چرا ما چاپ روی صفحه را به روش جایگزین ، جدیدتر ، DTG (مستقیم به پوشاک) ترجیح می دهیم؟ به بررسی مزایا و معایب هر دو تکنیک بپردازید.
جوهرهای اخلاقی
در حالی که جوهر پلاستیسول که به چاپ صفحه در دهه 60 کمک کرد، هنوز به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد، در چند وقت اخیر شاهد ظهور جوهرهای گیاهی و پایدار، از جمله جوهرهای تازه شده بر پایه آب بوده ایم.
جوهرهای پلاستیسول به دلیل ارزان بودن و عملکرد خوب آنها در تولید انبوه دوام آورده اند. با این حال ، از آنجا که اکثر جوهرهای پلاستیسول حاوی PVC و/یا فتالات هستند، می توانند برای محیط زیست سمی باشند. بعلاوه، هرگونه جوهر پلاستیسول زاید تولید شده باید با مواد شیمیایی مضر تجزیه شود.
بنابراین می توانید ببینید چرا یافتن جایگزین ها مهم است. جوهرهای مبتنی بر آب را وارد کنید همانطور که از نام آنها مشخص است ، این جوهرها حاوی پلاستیک های آسیب رسان نیستند. اگرچه آنها دارای معایبی هستند-آنها هنوز تمایل به ظاهر کمتری نسبت به نمونه های پلاستیکی خود دارند ، بهتر است فقط با لباس های روشن استفاده شوند و از نظر میزان انرژی مورد نیاز در طول تولید آنها هنوز هم می تواند مضر باشد-پیشرفت هایی در حال انجام است.
یکی دیگر از پیشرفتهای کلیدی که قرار است تا چند سال آینده بزرگتر شود، جوهرهای گیاهی است. (به عنوان یک نکته، علی رغم این که اغلب “چاپ روی صفحه” نامیده می شود ، صفحه های مورد استفاده در چاپ روی صفحه از نایلون ساخته شده اند و ابریشم نیستند. بنابراین هیچ چیزی در ساختن تی شرت های چاپ شده آسیب نمی بیند. PETA تا کنون تنها تعداد انگشت شماری را تأیید کرده است، اما با همه پیشرفت هایی که در حال حاضر در مورد انواع محصولات گیاهخواری انجام شده است، ما مشتاق هستیم ببینیم آینده چه چیزی را به ارمغان می آورد.
چاپخانه دستی در Everpress HQ
اتوماسیون
اولاً، اتوماسیون به این معنا نیست که مردم به طور کامل از فرایند چاپ روی صفحه حذف می شوند. یکی از بزرگترین تفاوت های بین دستگاه پرس دستی و اتوماتیک سرعت است. جایی که ظرفیت یک پرس دستی بین 40 تا 100 تیشرت در ساعت (بسته به توانایی اپراتور و پیچیدگی طراحی) است، رکورد جهانی یک پرس خودکار 2،139 تیشرت در ساعت است. البته میانگین پایین تر است، بین 500 تا 800 تیشرت در ساعت، اما می توانید نوع تأثیر اتوماسیون بر تولید تی شرت را مشاهده کنید.
EVERPRESS 50-50 2018 تولید تی شرت سفارشی (130 از 138)
بنابراین آیا اتوماسیون قرار است در آینده ای نزدیک جایگزین تولید دستی شود؟ نه دقیقا. در اینجا در Everpress ، بسته به اندازه کار چاپ ، از ترکیبی از هر دو استفاده می کنیم ، که چاپ خودکار برای مشاغل بزرگ ایده آل است و کتابچه راهنمای کاربر برای کارهای کوچکتر. کتابچه راهنمای کاربر هنوز کاربردهای خود را دارد و اگرچه ممکن است کمی بهبود پیدا کند زیرا DTG نیز بهبود می یابد ، اما تصور آن سخت است که کاملاً جایگزین شود.
همه آنها می توان گفت: گرچه این یک تکنیک تقریباً 2000 ساله است، اما باید گفت که چاپ روی صفحه نمایش دارای استعداد خوبی برای مطابقت با زمان است – به دلایلی بسیار طولانی بوده است.
hamedprint ارائه دهنده خدمات آنلاین:
چاپ لیوان . چاپ روی تیشرت . چاپ سنگ . چاپ پازل . چاپ کوسن . چاپ ساعت . چاپ کریستال . چاپ تابلو فرش . چاپ بشقاب
ساخت انواع مهر ژلاتینی، چندرنگ، برنجی، دسته اتومات؛ طراحی و چاپ انواع بنر، کارت ویزیت، تراکت، کاتالوگ، بروشور و… و تایپ و ترجمه تخصصی متون
و… را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت برای شما عزیزان فراهم آورده است. میتوانید سفارشات آنلاین خود را برای ما ارسال نموده تا درب منزل تحویل بگیرید