منوی دسته بندی

آموزش چاپ عکس روی ماگ به روش سابلیمیشن

چاپ عکس روی ماگ حرارتی

اگر به تازگی وارد دنیای تبلیغات محصول شده اید، احتمالاً متوجه شده اید که لیوان، بیش از همه، پرفروش ترین کالای قابل عرضه می باشد. تکنیک های بسیاری برای چاپ لیوان در دسترس است. اما بهترین و جدیدترین آموزش چاپ روی لیوان را در چاپ حامد خواهید دید.

در این مقاله یاد خواهید گرفت که چگونه یک چاپ لیوان عالی را در کمترین زمان چاپ کنید.

برای اکثر ما پیش آمده که یک لیوان با نقوش زیبا یا عکس مورد علاقه خود را از کسی هدیه گرفته باشیم یا به کسی هدیه داده باشیم. حتما به ذهن شما هم خطور کرده است که روش چاپ لیوان چگونه است؟ 

اکثر افراد فکر میکنند که این روش چاپ عکس روی لیوان خیلی گران است. این در واقع دقیقاً برعکس است و به همین دلیل این تکنیک در دسترس هر کارآفرین یا شغلی است.

چگونه لیوان را چاپ کنیم؟

موارد موردنیاز چاپ لیوان:

سیستم کامپیوتری: که بتوانید طرح مورد نیاز خود را با فتوشاپ ویرایش کرده و آن را به صورت دلخواه طراحی کنید.

چاپگر جوهرافشان: با توجه به اینکه سطح چاپ لیوان نسبتاً کوچک است یک چاپگر سایز A4 کافی خواهد بود.

جوهر سابلیمیشن: اینها جوهرهای ویژه ای هستند که پس از واکنش با دما به گاز تبدیل می شوند و در پلیمر پلی استر قرار می گیرند.

کاغذ سابلیمیشن: جوهر را در خود نگه می دارد و هنگام اعمال گرما آن را به لیوان منتقل می کند.

چسب نسوز: برای نگه داشتن کاغذ چاپ شده روی لیوان استفاده می شود. که در برابر دمای بالای دستگاه مقاومت دارد و به لیوان نمیچسبد.

پرس حرارتی لیوان: انواع مختلف از قالب لیوان حرارتی وجود دارد که میتوانید با توجه به شکل و اندازه لیوان خود از قالب متفاوت استفاده نمایید.

انواع لیوان حرارتی:

این لیوان ها در اشکال مختلف استوانه ای و مخروطی و فنجان در بازار قابل عرضه می باشند. لیوان سرامیکی در رنگها و مدلهای مختلف شامل: لیوان سرامیکی سفید، دسته و داخل رنگی، قاشق دار، حرارتی یا جادویی، شیشه ای مات و اکلیلی وجود دارد. میتوانید بسته به نیاز خود آن را تهیه نموده.

ماگ حرارتی در حالت عادی سفید هستند. زمانی که ماگ داخل دستگاه پرس قرار دارند طرح روی آن ظاهر می شود. از آنجا که در دمای 360 درجه سانتی گراد طرح منتقل می گردد بسیار مقاوم بوده. کیفیت چاپ فوق العاده بالایی را دارا می باشند.

کیفیت لیوان های چاپ آنلاین حامد A می باشد که بالاترین کیفیت چاپ لیوان را داراست. کیفیت بالای لیوان حرارتی چاپ بهتر و مقاومت در برابر سایش و شستشو را تضمین می کند.

نحوه طراحی و چاپ روی کاغذ سابلیمیشن:

اکنون که همه موارد مورد نیاز چاپ یک لیوان را می دانید با آموزش چاپ روی لیوان آشنا خواهید شد.

ابتدا باید آنچه را که قرار است روی لیوان چاپ کنیم، طراحی کنیم. بسته به هر لیوان، حداکثر سطح چاپ ممکن است متفاوت باشد، اما بزرگترین ابعاد یک لیوان سرامیکی 21 در 9.5 سانتی متر است. اگر می خواهید از کاغذ سابلیمیشن A4 به طور کامل استفاده کنید، می توانید حداکثر 3 طرح را در هر برگ قرار دهید. به یاد داشته باشید که تصویر آینه باید در گزینه های چاپگر شما فعال شود (اگر این گزینه در دسترس نیست ، قبل از چاپ آن طرح را بچرخانید).

پس از چاپ، طرح را با قیچی یا گیوتین برش دهید.

کاغذ را در اطراف لیوان قرار دهید، آن را در وسط قرار دهید و آن را با چسب نسوز در برابر حرارت ثابت کنید تا هنگام فشار دادن از هرگونه حرکتی جلوگیری شود.

تنظیم دمای دستگاه:

دمای دستگاه را با دمای اولیه 320 درجه فارنهایت و دمای ثانویه 350 درجه فارنهایت گرم کرده. سپس روی 85 ثانیه تنظیم کنید. مهم است که لیوان را در دمای اتاق نگه دارید، بنابراین خیلی سرد نباشد. در غیر این صورت، می تواند پارامترهای فشار را تحت تأثیر قرار دهد. به عنوان مثال ، اگر مواد در یک مکان بسیار سرد نگهداری شود، ممکن است مجبور شوید کمی زمان را افزایش دهید.

لیوان را درون دستگاه پرس لیوان قرار دهید و آن را با فشار متوسط تنظیم کنید.

پس از اتمام زمان فشار، کاغذ را به سرعت بردارید، اما مراقب باشید خود را نسوزانید. برای نتیجه بهتر و جزئیات دقیق تر، توصیه می شود که ماگ را با غوطه ور شدن در آب گرم و یا استفاده از فن خنک کنید.

 

اکنون می دانید که چاپ لیوان با استفاده از چاپ سابلیمیشن چقدر آسان است و در صورت جذاب بودن طرح ها یا عکس های شما برای ایجاد تجارت چقدر قدرتمند است. لطفاً بخاطر داشته باشید که پارامترهای چاپی که به شما دادیم به مواد استفاده شده و شرایط محیطی بستگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *