منوی دسته بندی

نحوه ایجاد و استفاده اتو برای چاپ تیشرت

نحوه ایجاد و استفاده اتو برای چاپ تیشرت

دانلود PDF

آموزش استفاده از اتو برای چاپ تیشرت

یک کمدین و یک مادربزرگ که عاشق صنایع دستی است چه ویژگی مشترکی با هم دارند؟ خوب، برای یک چیز، هر دو می توانند با استفاده از اتو سرگرم شوند! جابجایی های اتو به شما این امکان را می دهد که به راحتی تیشرت ها و پارچه های دیگر را با تصاویری که خودتان طراحی کرده اید و از روی میز کار خود چاپ می کنید تزئین کنید و در نتیجه یک مورد واقعاً منحصر به فرد و جدید ایجاد کنید. فقط به پارچه، طرح، کاغذ انتقال و اتو نیاز دارید!

قطعات

  •  آماده سازی کاغذ
  •  استفاده از کاغذ انتقال
  •  مراقبت از لباس های منتقل شده شما

قسمت1- آماده سازی کاغذ چاپ

 و انتقال آن تصویر به پارچه های دیگر استفاده کنید.

مطمئن شوید که از هیچ تصویر قدیمی که ممکن است در Google پیدا کنید استفاده نکنید. اگر قصد دارید یک تصویر را تکثیر و آن را بفروشید (مانند یک تی شرت)، باید از حقوق آن برخوردار باشید.

1- کاغذ مخصوص چاپ را خریداری نمایید.

ساده ترین راه برای تهیه پوشاک انتقالی این است که به سادگی لوازم مخصوص سابلیمیشن بسته بندی شده را در یک فروشگاه صنایع دستی، فروشگاه های هنری و خرده فروشان جعبه بزرگ خریداری کنید. این کیت ها معمولاً هر آنچه را که برای انتقال خود به آنها نیاز دارید از جمله نرم افزار تصویر، مقداری کاغذ انتقال و حتی شاید یک تی شرت به شما ارائه می دهند.

شما می توانید از این بسته های مفید صنایع دستی استفاده کنید یا مسیر ایجاد تصاویر انتقال خود را خریداری کنید، نوع خاصی از کاغذ را بخواهید و از لباس خود استفاده کنید.
به طور خلاصه، انتقال روی اتو تصاویری هستند که می توانند روی پارچه تأثیر بگذارند. در یک طرف کاغذ است، و در طرف دیگر تصویری است که روی آن اتو می شود و برعکس منتقل می شود. پس از قرار دادن کاغذ انتقال روی پارچه و دوختن پشت با کاغذ با اتو، تصویر با حرارت به پارچه منتقل می شود.

2- طرح خود را ایجاد کنید.

تصویری را پیدا کنید یا ایجاد کنید که می خواهید از آن برای چاپ استفاده کنید. می توانید تصویری را در رایانه خود اسکن کنید، در اینترنت پیدا کنید یا در یک برنامه نرم افزاری ایجاد کنید. به عنوان مثال، می توانید تصویری از آثار هنری فرزند خود را در رایانه خود اسکن کنید، روی کاغذ انتقال چاپ کنید و تصویر اثر هنری را به یک تی شرت منتقل کنید.

یا، می توانید از برنامه هایی مانند Photoshop برای ایجاد یک تصویر جدید و منحصر به فرد خودتان، چاپ روی کاغذ انتقال استفاده می کنید، می توانید روی Search Tools، سپس Usage Rights و سپس برچسب گذاری شده برای استفاده مجدد کلیک کنید.

همچنین، وب سایت های زیادی وجود دارد که در آنها می توانید انواع مختلفی از تصاویر را که از نظر قانونی برای استفاده، انتقال و فروش برای شما امن هستند، بیابید.
به یاد داشته باشید که انتقال تصاویر حاوی رنگ های تیره معمولاً بهتر است روی پارچه ها ظاهر شود تا تصاویر با رنگ روشن.

چاپگر

همچنین به خاطر داشته باشید که چاپگرهای معمولی در خانه رنگ سفید را چاپ نمی کنند. آنها آن قسمت را خالی می گذارند زیرا چاپگر فرض می کند که کاغذی که برای چاپ تصویر خود استفاده می کنید سفید است و کاغذ سفید از طریق تصویر نشان داده می شود. اگر تصویر شما دارای رنگ سفید است، اتو در هنگام انتقال در آن قسمت واضح ظاهر می شود، به این معنی که رنگ پارچه در آن فضای شفاف بیشتر از رنگ سفید نشان داده می شود.
اگر تصویر شما دارای قسمتهای رنگی بسیار روشن است، ممکن است در هنگام اتوکشی روی پارچه رنگ آنها تغییر رنگ داده و دچار تغییر شکل شود زیرا رنگ روشن آنها با رنگ پیراتو مخلوط شده است. رنگهای تیره و یکدست هنگام استفاده از اتو در چاپ بهترین نتایج را ارائه می دهند. رنگهای سنگین کنتراست بسیار خوبی در برابر پارچه ها دارند و رنگ تیره تر و مات تری را برای چاپ در اختیار چاپگر قرار می دهند.

3- تصویر را دستکاری کنید.

از نرم افزارهای اصلی ویرایش تصویر برای تغییر اندازه تصویر خود، افزودن جلوه ها، تغییر رنگها یا اصلاحات مورد نظر خود استفاده کنید تا تصویر شما درست شود.

تصویری که استفاده می کنید می تواند تصویری از یکی از بسیاری از سایت های اینترنتی باشد که گزینه های انتقال تصویر را ارائه می دهد، یا تصویری است که خودتان ارائه می دهید. تا زمانی که می توانید آن را از چاپگر خود در خانه چاپ کنید (و حقوق قانونی استفاده از آن تصویر را دارید)، می توانید تصویر را روی پارچه خود منتقل کنید.

4- تصویر خود را آینه کنید.

این فقط برای تصاویر چاپ شده برای پارچه های رنگ روشن مورد نیاز است. اطمینان حاصل کنید که تصویر خود را طوری آینه می کنید تا محصول نهایی با روش صحیح روبرو شود، نه اینکه بخوانید یا پس از اتمام کار روی پارچه خود ظاهر شوید. برای اطمینان از اینکه تصویر را به درستی ورق زده اید، قبل از چاپ، تصویر باید روی صفحه کامپیوتر چرخانده شود.
اگر در تصویر انتقال خود کلماتی دارید معکوس کردن تصویر واقعاً مهم است. بدون معکوس کردن آن، کلمات شما به عقب به پارچه منتقل می شوند.
برای آینه سازی تصویر در نرم افزار رایانه خود، ممکن است لازم باشد از دستورات “Reverse” ، “Flip Image Horizontally” یا “Mirror” استفاده کنید.

5-از نوع مناسب کاغذ انتقال استفاده کنید.

کاغذ انتقال دو تفاوت دارد. تغییرات: ورق ها را برای پارچه های رنگ روشن استفاده کنید و ورق ها را برای پارچه های تیره استفاده کنید. استفاده از نوع مناسب ورق های انتقال می تواند به شما اطمینان دهد که بهترین نتایج را از اتو خود هنگام انتقال بدست آورید.
مثلا: ورق های انتقال برای چاپ تیشرت های سبک مخصوص پارچه هایی هستند که سفید، زرد، خاکستری روشن یا هر پارچه دیگری هستند که طبیعت آن سبک است. کاغذ انتقال برای پارچه های رنگ روشن شفاف است. این بدان معناست که هر قسمت از تصویر شما که حاوی رنگ سفید است در عوض با اتو کشی روی پیراتو شفاف به نظر می رسد. رنگ پارچه به جای رنگ سفید تصویر نشان داده می شود.
اگر طرح چاپی شما دارای رنگهای روشن (غیر از سفید) است، ممکن است تصویر پس از انتقال به پارچه مخدوش و تغییر رنگ داده شود. هنگام استفاده از این نوع کاغذ انتقال سعی کنید از رنگهای متوسط تا تیره استفاده کنید، بنابراین تصویر به دست آمده پررنگ و واضح است.
کوتاه کردن لبه های طرح را در نظر بگیرید، زیرا قسمت های شفاف کاغذ اطراف طرح هنوز روی پارچه قابل مشاهده است.

استفاده از برچسب

ورق های انتقال برچسبی برای پارچه های تیره برای پارچه های مشکی، خاکستری تیره، آبی تیره یا هر پارچه دیگری با رنگ تیره مناسب است. این ورق های کاغذی ضخیم تر هستند و دارای پشت سفید هستند تا رنگ سفید و سایر رنگهای روشن به وضوح بر روی پارچه تیره تر نمایان شوند.

نکته مهم در استفاده از این نوع کاغذ انتقال این است که هر قسمت از پس زمینه تصویر شما سفید به نظر می رسد و نه شفاف. این بدان معناست که اگر می خواهید رنگ پیراتو به جای رنگ سفید در نقطه خاصی نمایان شود، باید حول و حروف یا سایر عناصر طراحی را به دقت برش دهید.
به عنوان مثال، اگر حروف را چاپ می کردید، باید فضای داخل “O” یا “R” را برش دهید. یا، می توانید زمینه سفید جامد را به عنوان بخشی از طراحی خود داشته باشید. با این حال، بیشتر اوقات، پس زمینه سفید به نظر نمی رسد از اتو برای انتقال روی پارچه های تیره استفاده کند.
پیراتوی را پیدا کنید که جنس مناسبی برای انتقال شما باشد. برخی مواد بهتر از بقیه مواد را جذب کرده و به آنها می چسبند. شما معمولاً می خواهید از پنبه برای پوشش پلی استر استفاده کنید.

6- کاغذ را چاپ کنید.

قبل از اینکه تصویر انتقال خود را روی کاغذ انتقال چاپ کنید، آزمایشی را با چاپ تصویر خود روی یک کاغذ معمولی انجام دهید. این آزمایش به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که رنگ تصویر چگونه است که می خواهید به نظر برسد، ببینید آیا چاپگر شما به جای حذف یک بخش، کل تصویر را چاپ می کند یا خیر، و اندازه تصویر شما را ببینید. گاهی اوقات ظاهر تصویر شما بر روی صفحه رایانه متفاوت از ظاهر آن پس از چاپ است.
مطمئن شوید که انتقال را در سمت راست صفحه چاپ می کنید. این باید به وضوح مشخص شود. معمولاً قسمت چاپ عاری از هرگونه علامت گذاری است و در پشت آن برخی طرح ها روی آن چاپ شده است. اگر از نحوه قرار دادن کاغذ انتقال در چاپگر مطمئن نیستید، یک ورق کاغذ معمولی را به صورت آزمایشی اجرا کنید. X را در یک طرف کاغذ معمولی بکشید و از چاپگر خود عبور دهید تا ببینید کدام طرف کاغذ چاپ می شود.
اگر قرار است تصویر خود را روی چاپگر لیزری چاپ کنید، باید کاغذ انتقال مخصوص چاپگرهای لیزری خریداری کنید. به طور معمول، چاپگرهای جوهر افشان هنگام چاپ تصاویر منتقل شده بهتر عمل می کنند.

قسمت2- اعمال انتقال

1- پارچه را پهن کنید.

تی شرت یا پارچه را روی یک سطح صاف و سخت قرار دهید و در صورت چروک شدن پیراتو، پیراتو را با اتو صاف کنید. سطحی که روی آن اتو می کنید باید در برابر حرارت مقاوم باشد (برخلاف تخته اتو) و باید آنقدر بزرگ باشد که بتواند کل ناحیه انتقال را اتو کند.

2-انتقال را کوتاه کنید

تصویر انتقال را بچسبانید تا دقیقاً بدانید تصویر چه شکلی است و قرار دادن دقیق آن و قرار دادن آن روی پارچه را آسان تر می کند. شما باید برش دهید و تا آنجا که ممکن است به لبه طرح خود نزدیک شوید. این کار به شما کمک می کند تا انتقال تصویر شما یکپارچه به نظر برسد.
اگر قصد دارید انتقال خود را به پارچه ای با رنگ روشن اتو کنید، باید منتظر بمانید تا پشت تصویر انتقال منتقل شود تا بعد از اتو کشیدن آن.
اگر قصد دارید اتوکشی خود را روی یک پارچه تیره اتو کنید، قبل از اینکه طرح را اتو کنید، پشت آن جدا می شود. در صورت شک، به دستورالعمل های همراه بسته کاغذ انتقال نگاه کنید.

3-از پارچه خود در برابر انتقال محافظت کنید.

یک تکه مقوا یا یک کیسه کاغذی قهوه ای تا شده را مستقیماً در زیر پیراتو قرار دهید، جایی که تصویر انتقال روی آن اتو می شود. قرار دادن سدی بین دو تکه پارچه، حرارت اتو را از انتقال تصویر به دو طرف تی شرت جلوگیری می کند.

4- موقعیت کاغذ را تعیین کنید.

سمت انتقال تصویر را روی پارچه قرار دهید. انتقال را روی پارچه دقیقاً جایی که می خواهید تصویر باشد قرار دهید.

5-اتو در انتقال.

اتوکشی در هنگام انتقال تصاویر با اتو کردن معمولی با تخته اتو متفاوت است. اتو روی وسایل مورد نیاز به حرارت مستقیم زیادی احتیاج دارد، به این معنی که استفاده از تخته اتو واقعا کارآمد نخواهد بود زیرا تخته های اتو به پخش و پخش حرارت کمک می کند. اتوکشی روی سطوح سخت مانند فرمیکا یا یک تخته چوبی مخصوص چوب می تواند به ویژه برای انجام اتو در انتقال مفید باشد زیرا آنها در حفظ گرما خوب عمل می کنند.
اتو را روی داغ ترین حالت قرار دهید تا بتواند به درستی روی پارچه منتقل شود، اما از بخار استفاده نکنید. بخار می تواند تا حد زیادی مانع از قابلیت انتقال چسبندگی به پارچه شود.

6-حرارت اتو را به طور مساوی پراکنده کنید.

با حرکت دادن اتو در دایره های بزرگ روی کاغذ انتقال تصویر را اتو کنید. ابتدا روی لبه های بیرونی تصویر تمرکز کنید و به تدریج به سمت داخل به مرکز تصویر حرکت کنید. اطمینان حاصل کنید که به طور مداوم حدود 3 دقیقه فشار و اتو بزنید. برای جلوگیری از سوزاندن کاغذ و سوزاندن تصویر، اتو را در حرکت نگه دارید.
قبل از برداشتن کاغذ پشتی، مطمئن شوید که لبه های انتقال به طور کامل وصل شده اند. اگر لبه ها کاملاً به پارچه نچسبیده اند، اتو زدن لبه های انتقال را ادامه دهید. هنگام اتوکشی حتما فشار ثابت و یکنواخت وارد کنید تا تصویر کامل به طور کامل وصل شود.
به جای حرکت مداوم، اتو را در بالای انتقال نگه دارید. اتو به گرمای زیادی احتیاج دارند، بنابراین جابجایی سریع اتو در اطراف می تواند بر مراحل نهایی انتقال شما تأثیر بگذارد. مطمئن شوید اتو دمای مناسب دارد و آن را تا آنجا که ممکن است نگه دارید.

7-صبر کنید تا لباس خنک شود.

وقتی اتمام کار را انجام دادید اتو را خاموش کنید و بگذارید تصویر برای چند دقیقه سرد شود. اگر پشت کاغذ انتقال را قبل از خنک شدن تصویر بردارید، می توانید به طرز فجیعی تصویر را خراب کنید.

8- کاغذ پشتی را به آرامی جدا کنید.

شما می خواهید از یکی از گوشه های کاغذ شروع کنید.

قسمت3-مراقبت از لباس های منتقل شده شما

1- پارچه خود را به درستی بشویید.

قبل از شستن پارچه، حداقل 24 ساعت پس از اتوکشی روی انتقال صبر کنید. اگر پارچه را قبل از اینکه زمان تنظیم کامل تصویر شستشو دهید، انتقال را خراب کنید. فقط پارچه را در محیط خنک بشویید و خشک کنید. اگر عکس روی لباس چاپ شده است، قبل از شستن لباس، آن را به داخل برگردانید. این امر کمی محافظت بیشتری به تصویر منتقل شده شما می افزاید. هرچه بیشتر مراقب شستشو و خشک شدن باشید، طول عمراتو شما بیشتر خواهد شد.

نحوه ایجاد و استفاده اتو برای چاپ تیشرت

2-پارچه را با دست بشویید.

جایگزین شستشوی پارچه در ماشین لباسشویی، شستن آن با دست است. برای اطمینان از تمیز کردن ملایم پارچه، می توانید آن را با مقداری شوینده سبک شستشو دهید. پارچه خود را سفید نکنید برای خشک کردن پارچه، سعی کنید به جای استفاده از ماشین خشک کن، آن را خشک کنید. این خشک شدن ملایم به ماندگاری بیشتر تصویر منتقل شده شما کمک می کند.

3- لبه ها را محکم کنید.

برای محافظت بیشتر در برابر لایه برداری، می توانید یک حاشیه را در اطراف کل تصویر انتقال یا با دستگاه یا با دست بدوزید.


چاپ حامد ارائه دهنده خدمات آنلاین:

چاپ لیوان . چاپ تیشرت . چاپ سنگ . چاپ پازل . چاپ کوسن . چاپ ساعت . چاپ کریستال . چاپ تابلو فرش . چاپ بشقاب 

ساخت انواع مهر ژلاتینی، چندرنگ، برنجی، دسته اتومات، طراحی و چاپ انواع بنر، کارت ویزیت، تراکت، کاتالوگ، بروشور و… و تایپ و ترجمه تخصصی متون 

و… را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت برای شما عزیزان فراهم آورده است. میتوانید سفارشات آنلاین خود را برای ما ارسال نموده تا درب منزل تحویل بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *