منوی دسته بندی

نحوه طراحی کارت ویزیت: 10 قانون طلایی

کارت ویزیت

نحوه طراحی کارت ویزیت

کارت ویزیت نشان دهنده گام بعدی در تحقق رویای کسب و کار کوچک شماست. و برای بسیاری از مشتریان بالقوه، این اولین تعاملی است که با برند شما خواهند داشت – بنابراین، مطمئن شوید که این تعامل مثبت است.
یک کارت ویزیت با طراحی مدبرانه کاری بیش از حمل اطلاعات تماس شما انجام می دهد. این کار شما را حرفه ای جلوه می دهد، اعتماد مشتریان را ایجاد می کند و کسب و کار کوچک شما را از دیگران متمایز می کند. اما قبل از شروع به دادن کارت ویزیت به هر کسی که می‌بینید، توقف کنید و از خود بپرسید: چه چیزی یک کارت ویزیت خوب را می‌سازد؟ چگونه می توانید آن را متمایز کنید، و در نهایت تجارت بیشتری را به ارمغان بیاورید؟
پاسخ: ترکیبی دقیق از اطلاعاتی که وارد می‌کنید و نحوه ارائه آن‌ها. در اینجا، ما به شما 10 نکته ضروری را در مورد نحوه طراحی کارت ویزیتی که به بهترین شکل نشان دهنده شما (و کسب و کار شما!) باشد، ارائه می دهیم.

برای شروع آماده اید؟ نحوه طراحی کارت ویزیت به شرح زیر است:

الگویی را پیدا کنید که شخصیت برند شما را منعکس کند.
فونت مناسب را پیدا کنید
روی یک اندازه و شکل تمرکز کنید
اطلاعات خود را سازماندهی کنید
انجام وظیفه مضاعف
لوگوی خود را به حداکثر برسانید.
مقداری فضای سفید بگذارید.
چیز خاصی اضافه کنید
شامل یک فراخوان برای اقدام.
تصحیح کنید.

طراحی کارت ویزیت

1- الگویی را پیدا کنید که شخصیت برند شما را منعکس کند.

کارت ویزیت شما چیزهای زیادی در مورد شما و کسب و کار کوچک شما می گوید… بنابراین، طرحی را انتخاب کنید که نشان دهنده برند شما باشد. شاید شما یک دکوراتور داخلی باشید که در سبک مدرن تخصص دارد و خطوط تمیز را دوست دارد – آن را با الگویی تمیز و ساده منعکس کنید. یا، شاید شما یک سگ واکر با شخصیتی برونگرا هستید – ماهیت سرگرم کننده کسب و کار خود را با یک کارت رنگارنگ و کمتر رسمی منعکس کنید.
اگر شک دارید، با یک طراح صحبت کنید. سرویس‌ها را با دوستی که در گرافیک چاپی متخصص است تعویض کنید تا مطمئن شوید که طراحی کارت ویزیت شما با نام تجاری شما مطابقت دارد.

2- فونت مناسب را پیدا کنید

اگر فونتی وجود دارد که در وب سایت یا سایر مواد بازاریابی از آن استفاده کرده اید، آن را در کارت ویزیت خود بیاورید. فونتی که انتخاب می‌کنید باید نشان‌دهنده برند شما باشد – شاید یک خط زیبا اگر مربی آداب معاشرت هستید، یا فونت الهام گرفته از ماشین تحریر اگر نویسنده هستید – و خواندن آن آسان باشد. تمام متن شما باید حداقل 8 امتیاز داشته باشد، اما اطلاعات مهمتر (مانند نام یا نام تجاری شما) را می توان در اندازه بزرگتر، حروف متفاوت یا پررنگ چاپ کرد.
توصیه – یک قانون کلی خوب این است که نام شرکت را بزرگتر از فونت 12 در نظر بگیرید و هرگز از اندازه قلم کوچکتر از 8 استفاده نکنید.

3 -روی یک اندازه و شکل بنشینید.

اندازه و جهت کارت ویزیت شما بر اندازه متن و مقدار اطلاعاتی که می توانید وارد کنید تاثیر می گذارد… و همچنین بیانیه ای در مورد برند شما می دهد. آیا شما یک شرکت معمولی و بدون حاشیه هستید یا یک غیر منطبق کننده جسور؟
بیشتر کارت‌های ویزیت مستطیل شکل هستند و به اندازه یک کارت اعتباری هستند و به صورت افقی قرار می‌گیرند. مردم با این قالب آشنا هستند، بنابراین انتخاب مطمئنی است… اما اگر می‌خواهید متمایز شوید، از شکل مربع، گوشه‌های گرد یا جهت عمودی استفاده کنید.

کارت ویزیت

4- اطلاعات خود را سازماندهی کنید

وقتی صحبت از اطلاعات شد… کارت ویزیت شما باید همه چیزهایی را که مشتریان برای تماس با شما، یافتن آنلاین شما، یا یافتن ویترین فروشگاه شما نیاز دارند، در اختیار آنها قرار دهد. به غیر از نام و عنوان شغلی خود، نام کسب و کار، شماره تلفن، وب سایت، آدرس ایمیل و دسته های رسانه های اجتماعی خود را اضافه کنید. اطمینان حاصل کنید که تمام این اطلاعات را در کارت ویزیت خود درج کرده اید تا مشتریان بتوانند به راحتی با شما به گونه ای که احساس راحتی می کنند با شما تماس بگیرند.
هنگامی که اطلاعات خود را به الگوی کارت ویزیت خود اضافه می کنید، نحوه قرار دادن آن را در نظر بگیرید. هر قسمت از اطلاعات باید به وضوح قابل تشخیص باشد، اما به خوبی با یکدیگر جریان داشته باشد. چاپ حامد پیشنهاد می کند: «یک جریان بصری خوب برای طراحی کارت ویزیت باید با لوگو شروع شود، سپس نام، سپس به سراغ اطلاعات ثانویه مانند آدرس ایمیل و شماره تلفن بروید. شما همیشه می توانید جریان بصری را با تنظیم اندازه یک عنصر، تغییر مکان آن، یا اضافه کردن فضای سفید اضافی تغییر دهید.

5- انجام وظیفه مضاعف

کاری کنید که کارت ویزیت شما دو برابر بیشتر برای شما و کسب و کار کوچکتان کار کند. برای یادآوری قرار ملاقات، تمبرهای وفاداری، یا به عنوان یک بوم خالی برای نمایش چیزی در مورد کسب و کارتان از سمت عقب استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر یک رستوران یا کوکتل بار دارید، یک دستور غذای مختصر برای یک غذا یا نوشیدنی خاص اضافه کنید. آیا اجناس دست ساز می فروشید؟ از کارت ویزیت به عنوان برچسب برای جواهرات، لباس، لوازم جانبی و سایر صنایع دستی استفاده کنید.
راه دیگر برای چسباندن کارت ویزیت، تبدیل آن به آهنربا است. این تکنیک به ویژه برای مشاغلی که خدمات مکرر مانند لوله کشی، باغبانی، نگهداری از حیوانات خانگی، آرایشگری، خدمات خودرو، رستوران ها و غیره را ارائه می دهند، خوب عمل می کند. مشتریان آن‌ها را روی یخچال‌های خود می‌چسبانند تا به اطلاعات تماس شما دسترسی آسان و کامل داشته باشند.

عملیات

اقدامات برای تغییر کاربری کارت ویزیت شما بی پایان است … و می تواند تضمین کند که کارت شما بیشتر می شود، ماندگاری بیشتری دارد و تأثیر قوی تری می گذارد.

6- لوگوی خود را به حداکثر برسانید.

کارت شما چیزی فراتر از اطلاعات تماس شماست – این نشان دهنده شما و برند شماست. قبل از اینکه به فکر ایجاد کارت ویزیت جدید بیفتید، دو جزء طراحی حیاتی وجود دارد که باید در نظر بگیرید: لوگوی نهایی و رنگ های برند شما. عناصر مهم‌ترین بخش‌های برندسازی بصری شما هستند و به تأثیرگذاری بر سایر بخش‌های فرآیند طراحی کارت کمک می‌کنند.
یک کارت ویزیت *همه* درباره لوگو است – در نظر بگیرید که یک طرف کارت خود را صرفاً به لوگوی خود اختصاص دهید. به عنوان یک نمایش بصری از کسب و کار شما، شایسته یک مکان برجسته است که فوراً چشم مشتریان بالقوه را به خود جلب کند.
چگونه می توانیم کمک کنیم
هنگامی که یک لوگو دارید، هدف خود را ایجاد یک هویت کامل برای برند خود کنید. شما باید مجموعه‌ای از رنگ‌ها و فونت‌ها را برای استفاده در تمام مواد بازاریابی خود داشته باشید، لحنی از صدایی که در همه ارتباطات استفاده می‌کنید، و یک ایده کلی از “حالت” برند خود داشته باشید. اگر هنوز یک لوگو ایجاد نکرده اید، فرآیند طراحی را به ما برون سپاری کنید – تیم خدمات طراحی ما اینجاست تا به طراحی لوگو، کارت ویزیت، تراکت و چاپ آنها به شما کمک کند.

7- مقداری فضای سفید بگذارید.

کارت خود را با متن زیاد شلوغ نکنید – اگر عناصر زیادی روی کارت وجود داشته باشد، همه آنها برای جلب توجه خواننده رقابت می کنند و هیچ چیز برجسته نمی شود. (و به یاد داشته باشید – می توانید از هر دو طرف کارت استفاده کنید!) از نظر طراحی، کمی فضای سفید برای چشم ها راحت تر است… و می تواند به جلب توجه به مهم ترین جزئیات کمک کند.
بعلاوه، ممکن است بخواهید قبل از اینکه کارت خود را به کسی تحویل دهید، یادداشتی اضافه کنید – با گذاشتن یک اتاق کوچک، فضایی را در اختیار شما قرار می‌دهید تا برنامه افزودنی تلفن جدید خود را یادداشت کنید یا نام یک همکار را به مشتریان بالقوه بدهید.
چاپ حامد به ما یادآوری می‌کند که «هرچه عناصر کمتری داشته باشید، تأثیر هر کدام بیشتر می‌شود – پس به این فکر کنید که چگونه می‌توانید به هم ریختگی‌ها را پاک کنید تا تأثیری ماندگار بر جای بگذارید».

8- چیز خاصی اضافه کنید

“پرده های خاص می توانند تاثیری ماندگار بر مشتریان، شرکا و مشتریان بالقوه بگذارند.”
یکی از راه‌های ساده برای متمایز کردن کارت خود اضافه کردن یک عنصر طراحی غیرمعمول یا چاپ ویژه است. لهجه‌های فویل، درخشش پیچیده‌ای را به آن اضافه می‌کنند، در حالی که براقیت برجسته، پوششی برجسته و براق ایجاد می‌کند و به کارت‌های شما حس سه بعدی را می‌دهد که به سختی فراموش می‌شوند.
استوک کاغذی راه دیگری برای افزودن چیزهای خاص به کارت ویزیت شما است. کاغذ بسیار ضخیم فوراً یک لمس مجلل ایجاد می کند، در حالی که کاغذ کرافت بازیافتی حسی ارگانیک می دهد.

مطمئن شوید که این ویژگی‌های خاص برای برند شما مناسب هستند – اگر در خط کاری کمتر پر زرق و برق هستید، ممکن است عجیب باشد که یک فویل براق به کارت ویزیت خود اضافه کنید.
9- شامل یک فراخوان برای اقدام
CTA یک الزام کارت ویزیت نیست، اما می تواند مشتریان بالقوه را تشویق کند که قدم بعدی را بردارند. چه یک پیشنهاد ویژه، یک نکته مفید یا یک کد تخفیف، انگیزه ای در اطراف کسب و کار خود ایجاد کنید تا به مشتریان انرژی دهید.
استفاده از کد QR را به عنوان بخشی از فراخوان خود در نظر بگیرید. از آنجایی که مردم به طور فزاینده ای با اسکن کدهای QR راحت می شوند، افزودن یک کد به کارت ویزیت شما یک راه عالی با یک کلیک برای ارسال افراد به وب سایت شما، اشتراک آنها در لیست پستی خود یا ارائه یک تبلیغ ویژه به آنها است. پیشنهاد می کنیم کد را در پشت کارت ویزیت خود قرار دهید – این کار باعث می شود اسکن آن آسان باشد و از لوگوی شما در جلو حذف نشود.

10- تصحیح…و سپس دوباره تصحیح کنید.

آیا چیزی بدتر از باز کردن جعبه تازه چاپ شده کارت ویزیت (یا منوها، یا بروشورها) برای مشاهده اشتباه تایپی وجود دارد؟ قبل از ثبت سفارش، از یک همکار یا دوست بخواهید کارت ویزیت شما را از نظر غلط املایی دوباره بررسی کند. اگر می خواهید *بیشتر* مطمئن شوید که کارت شما کاملاً اثبات شده است، از یک متخصص کپی برداری کمک بگیرید. از آنجایی که روی کارت ویزیت مقدار متن کمی وجود دارد، باید یک کار نسبتاً سریع و کم هزینه باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: