منوی دسته بندی

هر آنچه که باید در مورد طراحی چاپ بدانید

چاپگر سابلیمیشن

هر آنچه که باید در مورد طراحی چاپ بدانید

شما فکر می کنید که اصول اولیه کاری که طراحان گرافیک انجام می دهند را می دانید. آنها از اصول طراحی و نرم افزارهای ویژه برای طراحی لوگو، وب سایت و سایر محتوای دیجیتال مانند اینفوگرافیک استفاده می کنند. این تمام چیزی است که در آن وجود دارد، درست است؟
نه خیلی سریع. کار طراحی گرافیک دیجیتال ممکن است بیشتر مورد توجه قرار گیرد، اما این بدان معنا نیست که طراحی چاپی منسوخ شده است. انواع مختلفی از طراحی وجود دارد که هنوز بخشی ضروری از زمینه طراحی هستند، و طراحان گرافیکی که وارد می شوند باید مهارت های طراحی را داشته باشند تا بتوانند در نیروی کار به بازار عرضه شوند.
بنابراین طراحی چاپ چیست و چرا هنوز اهمیت دارد؟ ما با کارشناسان طراحی صحبت کردیم تا پاسخ هایی را در مورد این جنبه اغلب نادیده گرفته شده طراحی گرافیک کشف کنیم.

طراحی چاپ چیست و چرا هنوز اهمیت دارد؟

طرح های چاپی در رسانه های چاپی مانند کارت های ویزیت، بیلبوردها یا بروشورها به جای فضاهای دیجیتال مانند وب سایت ها ظاهر می شوند. درست مانند طرح های دیجیتال، هدف طراحی چاپی استفاده از گرافیک بصری برای انتقال پیامی خاص به بینندگان است.
در نگاه اول ممکن است به نظر برسد که طراحی چاپی نادر است. با این حال، اگر دقیق‌تر نگاه کنید، متوجه خواهید شد که هر روز با طرح‌های چاپی احاطه شده‌اید. مردم در طول روز به طور مرتب با طرح‌های چاپی روبرو می‌شوند که این بخش از طراحی گرافیک را برای تلاش‌هایی مانند بازاریابی برند و کمپین‌های تبلیغاتی مهم می‌کند.

لیتوگرافی

دانا اس. هیولینگ، مالک و مدیر خلاق B.ID LLC می‌گوید: «تون‌ها وثیقه چاپی و رسانه‌های امروزی هنوز بسیار مرتبط هستند. هم در دنیای دیجیتال و هم در دنیای واقعی باید با مردم ارتباط برقرار کرد.»

طراحی گرافیک به هر شکلی که باشد در مورد ارتباطات است. طراحی چاپ را تنها راه دیگری برای دستیابی به مخاطبان و به اشتراک گذاشتن پیام خود در نظر بگیرید. هلینگ می گوید: «تا زمانی که همه نتوانند همه چیز را به صورت دیجیتالی طرح ریزی کنند، چاپ همچنان مورد نیاز است. “شما باید درک درستی از نحوه تولید قطعات چاپی قوی و جذاب داشته باشید که به ایجاد ارتباطات قوی تر با هدف شما کمک می کند.”
یادآوری این نکته مهم است که طراحی چاپ نیز در کنار فناوری دیجیتال در حال پیشرفت است. مارک کرن، بنیانگذار ساحلی کریتیو، اشاره می‌کند که طراحی و بازاریابی تجربی از طریق طراحی چاپی همهجانبه، شکاف بین دنیای آنلاین و آفلاین را پر می‌کند. با ظهور فناوری جدید که طراحی چاپ را با فضای دیجیتال ادغام می کند، واضح است که طراحی چاپ به این زودی ها بی ربط نخواهد شد. تبلیغ‌کنندگان خواهان کمپین‌های جامعی هستند که در همه نقاط به مشتریان بالقوه دسترسی پیدا کند – و این بدان معناست که ترکیبی از تبلیغات دیجیتال و چاپی احتمالاً یک رویکرد قابل دوام باقی خواهد ماند.

انواع طراحی چاپی

طراحی چاپ در اطراف ما وجود دارد، اغلب به روش هایی که ما بدیهی می دانیم. بازاریابی کسب و کار سنتی هنوز به رسانه های چاپی برای گسترش آگاهی از برند خود متکی است. طراحی چاپ همچنین در صنایعی مانند انتشارات در مرکز قرار می گیرد، جایی که یک جلد با طراحی خوب می تواند تفاوت زیادی در فروش کتاب ایجاد کند.

اینها برخی از انواع طراحی چاپ هستند که باید از آنها آگاه باشید:

  • کارت بازرگانی
  • بسته بندی مارک دار، لیبل و کیسه خرید
  • بروشورها
  • بیلبوردها
  • جلد کتاب و فضای داخلی
  • مجلات و روزنامه ها
  • کارت ویزیت
  • لوازم التحرير
  • کارت تبریک و دعوت نامه
  • تقویم ها
  • تراکت
  • منوها
  • بنرها
چاپ دیجیتال و چاپ افست

طراحی چاپ در مقابل طراحی دیجیتال

طراحی های چاپ و طراحی دیجیتال از بسیاری جهات مشابه هستند. آنها در هدف مشترک برقراری ارتباط با مخاطب هدف مشترک هستند و اصول اولیه طراحی برای هر دو رسانه چاپی و دیجیتال صادق است. با این حال، ایجاد طرح های چاپی از چند جهت کلیدی با طرح های دیجیتال متفاوت است.
کرن می‌گوید: «طراحان چاپ باید در کار در محدوده‌های خاص و اطمینان از اینکه محصول نهایی کاملاً پیکسلی کامل است، متخصص باشند. این با طراحی دیجیتال متفاوت است، زیرا با طراحی دیجیتال، هر گونه اشتباه و خطا حداقل هزینه اصلاح را دارد و به راحتی قابل رفع است.
این موضوع نکته دیگری را نشان می دهد: طراحی چاپی به گونه ای که طراحی دیجیتال پرهزینه است. «خطایی در کار چاپ شده؟ این می تواند تا هزاران دلار هزینه مواد از دست رفته را در بر داشته باشد و نیاز به بازسازی کامل دارد. کرن می گوید: طراحی چاپ هزینه های ثابت سختی دارد که در دیجیتال به آن نزدیک نمی شود.
طراحان چاپ همچنین چالش اضافه کار با پارامترهای محدود را دارند. برای اندازه بنر یا کارت ویزیت، یا تعداد کلماتی که در نشریه مجله قرار می گیرند، محدودیتی وجود دارد. طراحان چاپ باید همیشه از این مرزها آگاه باشند.

ارزش مهارت های طراحی چاپ در نیروی کار

می‌توانید تصور کنید که طراحان گرافیک به مهارت‌های خاصی در آستین‌های خود نیاز دارند تا با چالش‌های خاص طراحی چاپی همگام شوند. موفقیت در این زمینه طراحی شامل دانستن راه خود در مورد طیف وسیع تری از نرم افزارهای طراحی و درک اصول اولیه طراحی مربوط به چاپ است.
به عنوان مثال، طراحان چاپ باید همیشه از وضوح طرح خود آگاه باشند تا مطمئن شوند که با بالاترین کیفیت چاپ می شود. “شما باید از ابزارها و دارایی های مناسب برای شغل مورد نظر استفاده کنید. هلینگ می گوید: همه چیز در دنیای چاپ فتوشاپ است. او تسلط بر Adobe Illustrator® را برای قطعات چاپی با فرمت بزرگ و Adobe InDesign® را برای طرح‌بندی‌های متنی مانند کتاب یا مجلات توصیه می‌کند.
این مهارت ها ممکن است مختص طراحی چاپ باشد، اما برای مشاغل در سراسر صنعت طراحی گرافیک قابل استفاده هستند. کرن می‌گوید: «کار کردن به‌صورت آفلاین می‌تواند به تمرکز طراح کمک کند و باعث شود خلاقانه‌تر فکر کند، که سپس می‌تواند به دیجیتال تبدیل شود. “این به طراح کمک می کند تا به سرعت مهارت های خود را بهبود بخشد و تنوع کار را در کارنامه خود نشان دهد.”

آیا طراحی چاپ می تواند بخشی مرتبط از حرفه شما باشد؟

اگر به دنبال حرفه ای در طراحی گرافیک هستید، ممکن است طراحی چاپ را به عنوان بخش مهمی از شغل خود بیابید. آیا نمی دانید که آیا زمینه طراحی گرافیک شگفتی های دیگری برای ارائه دارد؟ این 8 نوع شغل طراحی گرافیک را که ممکن است ندانید کشف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: