منوی دسته بندی

کارت کسب و کار

طراحی کارت ویزیت

کارت ویزیت

تعریف: کارت کوچکی که یک شخص را در ارتباط با تجارت خود شناسایی می کند که به مشتری داده می شود.
یک کارت ویزیت خوب باید تصویر کلی کسب و کار شما را منتقل کند، که همیشه آسان نیست، با توجه به اینکه ابعاد کارت حدود 9 در 6 سانتی متر است. بنابراین چگونه می توانید پیامی را در چنین فضای کمی ارسال کنید؟
انتظار نداشته باشید که کارت ویزیت شما بتواند کل داستان شرکت شما را بیان کند. چیزی که باید از آن انتظار داشته باشید این است که تصویری حرفه ای ارائه دهد که مردم به خاطر بسپارند. رنگ، جمله بندی و بافت کارت ویزیت شما ارتباط زیادی با جذابیت آن و توانایی آن در انتقال تصویر شرکت شما دارد. هنگام طراحی کارت خود از عقل سلیم استفاده کنید. اگر کسب‌وکار شما اسباب‌بازی‌ها و بازی‌های کودکانه را به بازار عرضه می‌کند، ممکن است سعی کنید از رنگ‌های روشن و اصلی و کلمات نوشته‌شده در خط کودک استفاده کنید. از طرف دیگر، اگر یک خدمات مشاوره مالی دارید، می خواهید کارت ویزیت شما حرفه ای و قابل اعتماد باشد، بنابراین به ظاهر سنتی مانند چاپ مشکی روی زمینه خاکستری، بژ یا سفید پایبند باشید.

البته، طراحان حرفه‌ای ادعا می‌کنند که کارآفرینان نباید به تنهایی برای طراحی کارت ویزیت تلاش کنند، اما بسیاری از صاحبان مشاغلی که پول نقد ندارند، چاره دیگری ندارند. بهترین اقدام شما؟ به تمام کارت‌های ویزیتی که در طول سال‌ها دریافت کرده‌اید نگاه کنید و کارت‌هایی را که دوست دارید تقلید کنید. اگر در یک تجارت خلاقانه مانند برنامه ریزی مهمانی یا خرده فروشی هستید، آزادی عمل بیشتری دارید، اما به طور کلی، نکات زیر را در نظر داشته باشید:
از لوگوی خود به عنوان پایه استفاده کنید. آن را به بزرگترین عنصر روی کارت تبدیل کنید.
آن را ساده نگه دارید. اطلاعات زیادی روی کارت جمع نکنید.
موارد ضروری – نام، عنوان، نام شرکت، آدرس، شماره تلفن و فکس و آدرس ایمیل خود را درج کنید و مطمئن شوید که نام و نام تجاری شما فوراً قابل شناسایی است.
اطمینان حاصل کنید که حروف به راحتی قابل خواندن است.
به یک یا دو رنگ بچسبید.
مطمئن شوید که خواندن آن آسان است.

کارت ویزیت


پس از دریافت کارت ویزیت، از آنها نهایت استفاده را ببرید:
همیشه بیش از یک کارت به افراد بدهید (تا بتوانند آن را به دیگران بدهند).
کارت خود را در تمام مکاتبات خود بگنجانید.
کارت ها را همیشه همراه خود داشته باشید، در یک جعبه کارت تا تمیز و مرتب باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *