منوی دسته بندی

5 نوع عمده خدمات چاپ

5 نوع عمده خدمات چاپ

اگر در صنعت چاپ تازه کار هستید، ممکن است تنوع چاپ بسیار زیاد باشد، به خصوص اگر در مورد انواع مختلف خدمات چاپ اطلاعاتی نداشته باشید. آنها مزایا و معایب خاص خود را دارند. برخی از آنها برای چاپ های کم حجم بهتر هستند در حالی که برخی دیگر ممکن است برای چاپ های کوتاه مناسب تر باشند. انتخاب خدمات چاپ عالی برای شما می تواند سخت و گیج کننده باشد، بنابراین در اینجا یک راهنمای سریع در مورد 8 نوع اصلی خدمات چاپی که در دسترس شما هستند، آورده شده است.

چاپ دیجیتال

این روش چاپ به دلیل خروجی های باکیفیت و فرآیند چاپ سریع آن روز به روز محبوبیت بیشتری پیدا می کند. در چاپ دیجیتال نیازی به تهیه پلاک نیست. همچنین نیازی به انجام مراحل نصب مانند چاپ افست نیست، بنابراین در مصرف انرژی و نیروی انسانی نیز صرفه جویی می شود. علاوه بر این، در این روش مواد شیمیایی و ضایعات کاغذ کمتری وجود دارد، زیرا جوهر و تونر جذب کاغذ نمی شود و فقط در سطح باقی می ماند.
دو فناوری اصلی وجود دارد که بر صنعت چاپ دیجیتال حاکم است. اینها جوهرافشان و زیروگرافی هستند. پرینترهای جوهرافشان بیشتر در پوسترها، تابلوها و چاپ های کوتاه برای کتاب ها استفاده می شوند، در حالی که چاپگرهای زیروگرافی یا چاپ لیزری در بروشورها، پست مستقیم، چاپ های کوتاه کتاب و سایر اسناد استفاده می شود. چاپ دیجیتال انتخاب بهتری برای چاپ های کوتاه است زیرا بسیار ارزان تر از چاپ افست است.ظ

چاپ آفست

این روش همچنین به عنوان چاپ لیتوگرافی افست نامیده می شود، این روش یک انتخاب عالی برای چاپ های با حجم بالا است. چاپ افست دارای بهترین کیفیت چاپ در بین کلیه خدمات چاپ می باشد. از صفحاتی استفاده می کند که از طریق آب و سپس جوهر عبور می کنند. اتفاقی که می افتد این است که جوهر به فضاهایی که متن و تصویر وجود دارد می چسبد. از سوی دیگر، آب به فضاهای خالی یا قسمت های غیر تصویری صفحات می چسبد. یکی از معایب این است که اشتباهات را نمی توان به راحتی تغییر داد، زمانی که چیدمان از قبل روی صفحه قرار داده شده است.
دو نوع اصلی پرس افست پرس ورق و وب می باشد. تفاوت اصلی این دو در این است که در ورق تغذیه، کاغذ قبل از چاپ برش داده می شود، در حالی که در وب پرس، ابتدا کاغذ به صورت رول است و پس از چاپ برش داده می شود. چاپ افست تقریباً در هر نوع چاپ روی کاغذ – بروشور، پوستر، روزنامه، مجلات و غیره استفاده می شود.

فلکسوگرافی

آیا تا به حال فکر کرده اید که کیسه های پلاستیکی و مواد غذایی چگونه برچسب گذاری می شوند؟ فلکسوگرافی خدمات چاپی است که مسئولیت آن را بر عهده دارد. به دلیل تطبیق پذیری و توانایی آن برای چاپ بر روی پایه های مختلف، به سرعت در حال رشد در فرآیندهای چاپ تبدیل شده است.
در روش چاپ از صفحات برجسته قابل انعطافی استفاده می شود که می توانند به سیلندر چاپ چسبانده شوند. همچنین از آن به عنوان نسخه به روز شده لترپرس یاد می شود که به عنوان فرآیند چاپ اصلی در قرن 15 شناخته می شود. فلکسوگرافی را می توان در چاپ بسته بندی مواد غذایی، کیسه های پلاستیکی، بسته بندی هدیه، دیوارپوش، مجلات، کاغذ روزنامه و غیره استفاده کرد.

چاپ صفحه نمایش

چاپ روی صفحه یا غربالگری ابریشم به عنوان پرکاربردترین در بین انواع تکثیر چاپ شناخته شده است. این فرآیند شامل انتقال جوهر به یک پایه است، به جز مناطقی که توسط یک شابلون مسدود شده است که دسترسی به جوهر را غیرممکن می‌کند.
چاپ صفحه را می توان بر روی مواد مختلف مانند کاغذ، پلاستیک، فلز، پارچه و شیشه استفاده کرد. این رایج ترین روشی است که برای چاپ اقلام روی لیوان، لباس و بیلبورد استفاده می شود.

 

چاپ گراور

درست مانند چاپ افست، چاپ گراور نیز یک انتخاب عالی برای چاپ مواد با کیفیت و حجم بالا مانند مجلات، کاتالوگ های پستی، بروشورها و سایر نشریات بلند مدت است. این تکنیک چاپ با کیفیت بالا از تماس مستقیم بین کاغذ و صفحه مسی اچ شده استفاده می کند و می تواند بسیار گران باشد.
مجله نشنال جئوگرافیک یکی از نمونه های نشریه با کیفیتی است که از فرآیند چاپ گراور عکس استفاده می کند. بسته بندی هدیه، کاغذ دیواری، لمینت های پلاستیکی، اثاثه یا لوازم داخلی چاپ شده و کفپوش وینیل نیز می توانند با استفاده از این فرآیند چاپ ایجاد شوند.
چاپ گراور همچنین دارای فرآیند تغذیه ورق است که برای چاپ های کوچکتر استفاده می شود. نمونه هایی از این اقلام آثار هنری و چاپی، کتاب های عکاسی، تمبرهای پستی با تعداد بالا و برخی از قطعات تبلیغاتی هستند.
اکنون که اطلاعات اولیه 5 نوع عمده خدمات چاپ را دارید، اکنون می توانید گزینه های خود را مشخص کرده و انتخاب های خود را محدود کنید. همیشه کیفیت هزینه را در اولویت قرار دهید. هر یک از این خدمات چاپ نقاط قوت و ضعف خود را دارند، بنابراین هنگام تصمیم گیری نهایی خود، آن را در نظر داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *