منوی دسته بندی

کدام کاغذ برای چاپ لیوان بهترین است؟

چاپ عکس روی کاغذ سابلیمیشن

کاغذ سابلیمیشن برای چاپ لیوان

یک لیوان سفارشی هدیه ای مناسب برای همه افراد در زندگی شما، از جمله رئیس ، پدر و مادر ، همسر و حتی خودتان است. اگر می خواهید یک لیوان با طرح خود چاپ کنید، کدام نوع کاغذ را برای چاپ لیوان استفاده می کنید؟

چاپ عکس روی لیوان نیاز به یک کاغذ مخصوص دارد که به کاغذ سابلیمیشن معروف است. دارای روکشی است که امکان جذب جوهر را روی مواد مانند لیوان شما فراهم می کند. همچنین استفاده از جوهر سابلیمیشن و همچنین لیوان های روکش شده با پلیمر بسیار مهم است تا طراحی به صورت دقیق منتقل شود.

در این مقاله، ما همه آنچه را که باید در مورد کاغذ سابلیمیشن برای چاپ لیوان بدانید، به شما خواهیم گفت. که شامل اطلاعات بیشتر در مورد این کاغذ، سایر تجهیزات مورد نیاز و چگونگی روند چاپ است. به خواندن ادامه دهید!

کاغذ سابلیمیشن چیست؟ چرا برای چاپ لیوان به آن نیاز دارید؟

اگر تصمیم دارید روی تی شرت یا هودی چاپ کنید، می توانید از چاپگر مخصوصی استفاده کنید تا طرح را مستقیماً روی مواد، در این مورد، پیراتو منتقل کند. با این حال، تلاش برای چاپ روی لیوان به همان روش کارایی نخواهد داشت.

برای اولین بار، در چه نوع چاپگری می توانید لیوان را جای دهید؟ (آنها وجود دارند و ما در بخش بعدی در مورد تجهیزات بیشتر صحبت خواهیم کرد.) همچنین، آیا طراحی به سرامیک منحنی منتقل می شود؟ این نیز موردی است که ما به آن باز خواهیم گشت، اما پاسخ فعلاً منفی است.

هنگام چاپ عکس روی لیوان، به فرایندی موسوم به سابلیمیشن (Sublimation) اعتماد می کنید، این زمانی است که شما ماده ای مانند لیوان را از طریق فشار و گرما رنگ می کنید. چاپ سابلیمیشن فقط به لیوان محدود نمی شود، زیرا با استفاده از این روش می توانید روی مواردی مانند صفحه موس و حتی هودی نیز چاپ کنید.

 

شما می توانید سابلیمیشن مثل مهر زدن طرح روی کالای مورد نظر خود را در ذهن خود داشته باشید. به اصطلاح “تمبر” به عنوان کاغذ سابلیمیشن شناخته می شود. این کاغذ متوسط ​​برگ شل یا حتی کاغذ چاپگر شما نیست.

در عوض، کاغذ سابلیمیشن دارای روکش است که امکان جذب بهینه جوهر را فراهم می کند. این کاغذ همچنین در نگه داشتن جوهر در محل مهارت دارد تا طرح شما خارج از مرکز چاپ نشود.

کاغذ سابلیمیشن به تنهایی کار زیادی انجام نمی دهد. برای فعال شدن باید گرم شود، سپس می تواند طرحی را که انتخاب کرده اید روی لیوان خود منتقل کند.

ما همچنین می خواهیم لحظه ای زمان بگذاریم تا تفاوت های کاغذ سابلیمیشن و کاغذ انتقال اتو را تشخیص دهیم. درست است که کاغذ انتقال اتو بر روی همان کاغذ سابلیمیشن کار می کند زیرا کاغذ انتقال نیز برای فعال شدن به گرما نیاز دارد. با این حال ، در طراحی اتو از قبل جوهر وجود دارد در حالی که کاغذ سابلیمیشن با جوهر شروع نمی شود. بعلاوه ، شما نمی توانید با استفاده از اتو یک طرح را روی کاغذ سابلیمیشن به هر چیزی منتقل کنید. کار نمی کند ما توصیه می کنیم از کاغذ انتقال اتو فقط برای مشاغل مورد نیاز استفاده کنید. این کاغذ را نمی توان جایگزین کاغذ سابلیمیشن و بالعکس کرد.

چه چیز دیگری نیاز دارید برای چاپ عکس روی لیوان؟

خوب، بنابراین کاغذ سابلیمیشن خود را دریافت کرده اید، اما به یاد دارید که چگونه گفتیم این کاغذ به خودی خود بسیار مفید نخواهد بود؟ اگر می خواهید چاپ سابلیمیشن را انجام دهید، به تجهیزات تخصصی بیشتری نیاز خواهید داشت. این چیزی است که شما باید قبل از شروع داشته باشید.

جوهر سابلیمیشن

اول، جوهر سابلیمیشن وجود دارد. این جوهر با کاغذ سابلیمیشن سازگار است در حالی که انواع دیگر جوهر سازگار نیستند. همانطور که به یاد می آورید، چاپ سابلیمیشن به گرما نیاز دارد. علاوه بر جوهر سابلیمیشن، با انواع دیگر جوهر، خطر تجزیه جوهر از طریق هیدرولیز وجود دارد. به عبارت دیگر، این طرح شما را خراب می کند.

لیوان های روکش پلیمر

همچنین نمی توانید لیوان olou در فروشگاه های مواد غذایی یا فروشگاه های بزرگ بخرید و انتظار داشته باشید که از آن برای چاپ سابلیمیشن استفاده کنید. شما به یکی با پوشش پلیمری نیاز دارید، زیرا جوهر با این پوشش پیوند ایجاد می کند. در اینجا چگونگی توضیح علمی آن آمده است: جوهر به صورت جامد شروع می شود. سپس، وقتی از طریق سابلیمیشن فشار و گرما اضافه می کنید، آن جوهر جامد تبدیل به گاز می شود. این گاز پلیمر را می پوشاند و در سطح آن قرار می گیرد. بدون این پوشش، طرح منتقل نخواهد شد.

کاغذ بر

بسته به اندازه لیوان با روکش پلیمر، ممکن است به یک برش کاغذ برای برش دادن کاغذ سابلیمیشن به اندازه مشخص نیاز داشته باشید. به عنوان مثال، اگر یک لیوان قهوه استاندارد دارید، ممکن است هم شکل و هم طول کاغذ خود را اصلاح کنید تا بهتر در ماگ قرار بگیرد.

هر برش کاغذی، مانند یک قیچی برای کار کافی است. فقط با دقت برش، با بیش از آنچه شما نیاز دارید شروع کنید. شما همیشه می توانید موارد بیشتری را قطع کنید، اما نمی توانید آنچه را که اصلاح کرده اید اضافه کنید، بدون این که یکپارچگی طرح را به خطر بیندازید.

پرس حرارتی

تا کنون، یکی از مهمترین تجهیزات چاپ سابلیمیشن،  پرس گرم است. این پرس ها هم برای چاپ عمودی و هم برای چاپ افقی در دسترس هستند. اگر طرحی بلندتر مانند لیوان قهوه داشتید ، به فشار گرمای عمودی اعتماد می کردید. برای سایر اشکال و اندازه های ماگ ، یک پرس حرارتی افقی کار می کند.

هنگام خرید لیوان خود، ممکن است بخواهید تصویری از طرح خود (روی کاغذ چاپگر ساده) چاپ کرده و آن را با خود داشته باشید. اگر لیوانی را پیدا کردید که دوست دارید ، تصویر را در بالای آن نگه دارید. آیا طرح برای لیوان خیلی بزرگ است یا کوچک؟ سپس به جستجو ادامه دهید.

یک طرح بلند روی یک لیوان پهن، قسمت بالا یا پایین آن را برش می زند، که ظاهری جذاب نخواهد داشت. چاپ یک طرح طولانی تر بر روی لیوان بزرگتر و گسترده تر به نظر می رسد شکسته است، هیچ یک از آنها را نمی خواهید.

اگر لیوان کامل خود را پیدا کردید، به یاد داشته باشید که حتماً باید دارای پوشش پلیمری باشد! در غیر این صورت ، نمی توانید روی آن چاپ کنید.

مرحله 3: برش کاغذ سابلیمیشن

در مرحله بعدی، می خواهید کاغذ سابلیمیشن را به اندازه طرح خود اصلاح کنید. اگر قبلاً طرح خود را روی کاغذ چاپگر چاپ کرده اید، از این به عنوان راتوما استفاده کنید تا کاغذ سابلیمیشن را در اندازه مناسب برش دهید. باز هم، قیچی های معمولی آشپزخانه و همچنین برش کاغذ برای این کار مناسب هستند.

مرحله 4: انتخاب پرس حرارتی

همانطور که باید فکر می کردید که از کدام لیوان برای طراحی سابلیمیشن خود استفاده کنید ، در مورد پرس حرارت نیز چنین است. اگر طرح شما بلندتر است، شما می خواهید یک پرس عمودی، و برای طرح های کوتاه تر، یک فشار افقی.

مرحله 5: چاپ لیوان

اکنون مهمترین قسمت فرآیند، چاپ واقعی به دست می آید. دوبار بررسی کنید که شما از فشار حرارتی مناسبی برای طراحی لیوان خود برخوردار هستید. کاغذ سابلیمیشن را در پرس قرار دهید. این به شما بستگی دارد که شما چه فشار و چه مدت فشار دهید. با این کار گرما و فشار مورد نیاز شما ایجاد می شود، اما فشار زیاد بر روی پرس می تواند صحت انتقال طرح را کج کند.

پرس حرارتی شما باید دارای دستورالعمل هایی باشد، از جمله دستورالعمل های استفاده که به شما می گوید چه مدت توصیه می شود فشار دهید. لطفا برای دستیابی به بهترین نتیجه این دستورالعمل ها را دنبال کنید.

با استفاده از پرس، نوعی شبیه چاپگر جوهر افشان است، اما از نوع سابلیمیشن. نازل های اسپری جوهر را که از کاغذ سابلیمیشن عبور می کند آزاد می کنند. همانطور که جوهر از حالت مایع به شکل گاز در می آید، به پلیمر لیوان شما متصل می شود و طرح را چاپ می کند.

اگر همه چیز خوب پیش رفت، پس از اتمام فشار گرما ، طرح شما باید بی عیب و نقص به لیوان منتقل شود.

نتیجه

چاپ ماگ یک فعالیت سرگرم کننده است که می توانید در خانه با فشار دادن گرم انجام دهید. شما همچنین به کاغذ سابلیمیشن و جوهر سابلیمیشن احتیاج دارید که هر دو در برابر گرما و فشار واکنش نشان می دهند تا طرح شما روی لیوان از نو ساخته شود. همانطور که گفته شد، لیوان شما باید دارای پوشش پلیمری باشد، زیرا جوهر به پلیمرها متصل می شود. بدون پوشش، چاپ کار نمی کند. دفعه بعدی که به یک هدیه عالی برای یک شخص خاص در زندگی خود احتیاج دارید، یک لیوان چاپ سفارشی مطمئنا لبخند بزرگی را بر لب خواهد داشت. موفق باشید با چاپ خود!

amedprint ارائه دهنده خدمات آنلاین:

چاپ لیوان . چاپ روی تیشرت . چاپ سنگ . چاپ پازل . چاپ کوسن . چاپ ساعت . چاپ کریستال . چاپ تابلو فرش . چاپ بشقاب 

ساخت انواع مهر ژلاتینی، چندرنگ، برنجی، دسته اتومات؛ طراحی و چاپ انواع بنر، کارت ویزیت، تراکت، کاتالوگ، بروشور و… و تایپ و ترجمه تخصصی متون 

و… را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت برای شما عزیزان فراهم آورده است. میتوانید سفارشات آنلاین خود را برای ما ارسال نموده تا درب منزل تحویل بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *