منوی دسته بندی

کدام کاغذ برای چاپ لیوان بهترین است؟

چاپ لیوان تبلیغاتی

انتخاب کاغذ برای چاپ لیوان

یک لیوان سفارشی هدیه ای مناسب برای همه افراد زندگی شماست، از جمله رئیس، پدر و مادر، همسر و دوستان، حتی خود شما. اگر دوست دارید یک لیوان با طرح خود چاپ کنید، کدام نوع کاغذ را برای این چاپ استفاده می کنید؟

چاپ لیوان نیاز به یک کاغذ مخصوص دارد که به کاغذ سابلیمیشن معروف است. دارای روکشی است که امکان جذب جوهر را روی مواد مانند لیوان شما فراهم می کند. همچنین استفاده از جوهر سابلیمیشن و همچنین لیوانهای روکش شده با پلیمر بسیار مهم است تا طراحی به صورت دقیق منتقل شود.

در این کاغذ ، ما تمام مواردی را که باید در مورد کاغذ سابلیمیشن برای چاپ لیوان بدانید، به شما خواهیم گفت. که شامل اطلاعات بیشتر در مورد این کاغذ، سایر تجهیزات مورد نیاز و نحوه عملکرد فرایند چاپ است.

کاغذ سابلیمیشن چیست؟ چرا برای چاپ لیوان به آن نیاز دارید؟

اگر تصمیم دارید روی تی شرت یا هودی چاپ کنید، می توانید از چاپگر مخصوصی استفاده کنید. تا طرح را مستقیماً روی مواد ، در این مورد، پیراهن منتقل کند. با این حال ، تلاش برای چاپ روی لیوان به همان روش کارایی نخواهد داشت.

برای اولین بار، با چه نوع چاپگری می توانید طرح لیوان را چاپ کنید؟ همچنین ، آیا طراحی به سرامیک منتقل می شود؟ این نیز چیزی است که ما به آن باز خواهیم گشت، اما پاسخ ، در حال حاضر، منفی است.

هنگام چاپ یک طرح روی لیوان ، به فرایندی موسوم به سابلیمیشن (Sublimation) متکی می شوید. این زمانی است که شما ماده ای مانند لیوان را از طریق فشار و گرما رنگ می کنید. چاپ سابلیمیشن فقط به لیوان محدود نمی شود. زیرا با استفاده از این روش می توانید روی مواردی مانند سنگ، ساعت، پازل و حتی هودی نیز چاپ کنید.

شما می توانید سابلیمیشن مثل مهر زدن طرح روی کالای مورد نظر خود را در نظر بگیرید. به اصطلاح “تمبر” به عنوان کاغذ سابلیمیشن شناخته می شود. این کاغذ متوسط ​​برگ شل یا حتی کاغذ چاپگر شما نیست.

در عوض، کاغذ سابلیمیشن دارای روکش است که امکان جذب بهینه جوهر را فراهم می کند. این کاغذ همچنین در نگه داشتن جوهر در محل مهارت دارد تا طرح شما خارج از مرکز چاپ نشود.

کاغذ سابلیمیشن به تنهایی کار زیادی انجام نمی دهد. برای فعال شدن باید گرم شود. سپس می تواند طرحی را که انتخاب کرده اید روی لیوان خود چاپ کند.

ما همچنین می خواهیم لحظه ای زمان بگذاریم تا تفاوت های کاغذ سابلیمیشن و کاغذ انتقال را تشخیص دهیم. درست است که کاغذ انتقال بر روی همان کاغذ سابلیمیشن کار می کند. زیرا کاغذ انتقال نیز برای فعال شدن به حرارت نیاز دارد. با این حال ، در حال حاضر طرح اتو دارای جوهر است در حالی که کاغذ سابلیمیشن با جوهر شروع نمی شود. بعلاوه ، شما نمی توانید با استفاده از اتو یک طرح را روی کاغذ سابلیمیشن به هر چیزی منتقل کنید.

چه چیز دیگری نیاز دارید که روی لیوان چاپ کنید؟

خوب، بنابراین کاغذ سابلیمیشن خود را دریافت کرده اید. اما به یاد دارید که چگونه گفتیم این کاغذ به خودی خود بسیار مفید نخواهد بود؟ اگر می خواهید چاپ سابلیمیشن را انجام دهید، به تجهیزات تخصصی بیشتری نیاز خواهید داشت. این چیزی است که شما باید قبل از شروع داشته باشید.

جوهر سابلیمیشن

اول، جوهر سابلیمیشن وجود دارد. این جوهر با کاغذ سابلیمیشن سازگار است در حالی که انواع دیگر جوهر سازگار نیستند. همانطور که به یاد می آورید، چاپ سابلیمیشن به گرما نیاز دارد. علاوه بر جوهر سابلیمیشن، با انواع دیگر جوهر، خطر تجزیه جوهر از طریق هیدرولیز وجود دارد. به عبارت دیگر، این طرح شما را خراب می کند.

چاپ لیوان های روکش پلیمر

همچنین نمی توانید لیوان را از فروشگاه های مواد غذایی یا فروشگاه های بزرگ بخرید و انتظار داشته باشید که از آن برای چاپ سابلیمیشن استفاده کنید. شما به یکی با پوشش پلیمری نیاز دارید. زیرا جوهر با این پوشش پیوند ایجاد می کند. در اینجا چگونگی توضیح علمی آن آورده شده است. جوهر به صورت جامد شروع می شود. سپس، وقتی از طریق سابلیمیشن فشار و گرما اضافه می کنید، آن جوهر جامد تبدیل به گاز می شود. این گاز پلیمر را می پوشاند و در سطح آن قرار می گیرد. بدون این پوشش، طرح منتقل نخواهد شد.

کاغذ بر

بسته به اندازه لیوان روکش شده با پلیمر، ممکن است به یک برش کاغذ به اندازه خاص نیاز داشته باشید. اگر یک لیوان قهوه استاندارد دارید، ممکن است هم شکل و هم طول کاغذ خود را اصلاح کنید تا بهتر لیوان قرار بگیرد.

هر برش کاغذ مانند یک قیچی برای کار کافی است. فقط با دقت برش، با بیش از آنچه شما نیاز دارید شروع کنید. شما همیشه می توانید موارد بیشتری را قطع کنید. اما نمی توانید آنچه را که اصلاح کرده اید اضافه کنید. بدون این که یکپارچگی طرح را به خطر بیندازید.

پرس حرارتی

تا کنون، یکی از مهمترین تجهیزات چاپ سابلیمیشن، همان پرس گرم است. این پرس ها هم برای چاپ عمودی و هم برای چاپ افقی در دسترس هستند. اگر طراحی بلندتری داشتید ، مانند لیوان قهوه ، پس به یک فشار داغ عمودی نیاز دارید. برای سایر اشکال و اندازه های لیوان، یک فشار حرارتی افقی کار می کند.

نحوه چاپ روی لیوان

اکنون که با تجهیزات لازم برای چاپ سابلیمیشن آشنا شدید، آماده هستید اولین لیوان خود را با استفاده از پرس حرارتی چاپ کنید. در اینجا مراحل دنبال کردن برای موفقیت وجود دارد.

مرحله 1: انتخاب طرح شما

اولین مرحله یکی از جالب ترین قسمت های این فرایند است، زیرا شما می توانید طرحی را که روی لیوان خود چاپ می کنید انتخاب کنید.

در اینجا تقریباً گزینه های بی شماری دارید. اگر خودتان کارهای هنری جالبی کشیده اید، می توانید این طرح را روی لیوان چاپ کنید. شما همچنین می توانید یک عکس بگیرید و آن را انتقال دهید. مانند یک عکس فوری با ارزش از خانواده، یک خاطره عالی از تعطیلات، یا حتی یک عکس از نوه ها یا برادرزاده های خود.

اگر بیشتر اهل فکر هستید، یک آرم شرکت در یک لیوان خارق العاده به نظر می رسد. در صورت معامله می توانید این لیوان ها را بفروشید یا حتی به مشتریان بدهید.

مرحله 2: انتخاب لیوان

با انتخاب طرح خود ، اکنون باید آن را با یک ماگ مطابقت دهید. اگر طرح شما وسیع باشد، پس شما به یک لیوان با مشخصات یکسان نیاز دارید. برای طراحی گسترده تر، لیوان های کوچک و چمباتمه بهترین گزینه برای انتخاب شماست.

هنگام خرید ماگ خود، ممکن است بخواهید تصویری از طرح خود چاپ کرده و آن را با خود داشته باشید. اگر لیوانی را پیدا کردید که دوست دارید، تصویر را در بالای آن نگه دارید. آیا طرح برای لیوان خیلی بزرگ است یا کوچک؟ سپس به جستجو ادامه دهید.

یک طرح بلند روی یک لیوان پهن ، قسمت بالا یا پایین آن را برش می زند، که ظاهری جذاب نخواهد داشت. چاپ یک طرح طولانی تر بر روی لیوان بزرگتر و گسترده تر، ناجور به نظر می رسد.

اگر لیوان کامل خود را پیدا کردید، به یاد داشته باشید که حتماً باید دارای پوشش پلیمری باشد. در غیر این صورت، نمی توانید روی آن چاپ کنید.

مرحله 3: برش کاغذ سابلیمیشن خود

در مرحله بعدی، شما می خواهید کاغذ سابلیمیشن خود را به اندازه طرح خود اصلاح کنید. اگر قبلاً طرح خود را روی کاغذ چاپ کرده اید، از این به عنوان راهنما استفاده کنید تا کاغذ سابلیمیشن را در اندازه مناسب برش دهید. باز هم، قیچی های معمولی آشپزخانه و همچنین برش کاغذ برای این کار مناسب هستند.

مرحله 4: انتخاب پرس حرارت

همانطور که باید فکر می کردید که از کدام لیوان برای طراحی سابلیمیشن خود استفاده کنید ، در مورد پرس حرارتی نیز چنین است. اگر طرح شما بلندتر است، شما می خواهید یک پرس عمودی، و برای طرح های کوتاه تر، یک پرس افقی.

مرحله 5: چاپ لیوان

اکنون مهمترین قسمت فرآیند، یعنی چاپ واقعی، فرا می رسد. دوبار بررسی کنید که شما از فشار حرارتی مناسبی برای طراحی لیوان خود برخوردار هستید. کاغذ سابلیمیشن را در پرس قرار دهید. این به شما بستگی دارد که شما چه فشار و چه مدت فشار دهید. با انجام این کار گرما و فشار مورد نیاز شما ایجاد می شود. اما فشار زیاد بر روی پرس می تواند دقت انتقال طراحی را منحرف کند.

پرس حرارتی شما باید دارای دستورالعمل هایی باشد، از جمله دستورالعمل های استفاده که به شما می گویند چه مدت توصیه می شود فشار دهید. لطفاً برای بهترین نتیجه این دستورالعمل ها را دنبال کنید.

با استفاده از پرس، نوعی شبیه چاپگر جوهر افشان می شود، اما از نوع سابلیمیشن. نازل های اسپری جوهر را آزاد می کنند که از طریق کاغذ سابلیمیشن عبور می کند. همانطور که جوهر از حالت مایع به شکل گاز در می آید، به پلیمر لیوان شما متصل می شود و طرح را چاپ می کند.

اگر همه چیز خوب پیش برود ، پس از اتمام فشار دادن گرما، طرح شما باید بی عیب و نقص به لیوان منتقل شود.

نتیجه

چاپ ماگ یک فعالیت سرگرم کننده است که می توانید در خانه با فشار دادن اتوی گرم انجام دهید. شما همچنین به کاغذ سابلیمیشن و جوهر سابلیمیشن احتیاج دارید که هر دو در برابر گرما و فشار واکنش نشان می دهند تا عکس شما روی لیوان از نو ساخته شود. لیوان شما باید دارای پوشش پلیمری باشد، زیرا جوهر به پلیمرها متصل می شود. بدون پوشش، چاپ کار نمی کند. دفعه بعدی که به یک هدیه عالی برای یک شخص خاص در زندگی خود احتیاج دارید، یک چاپ لیوان سفارشی مطمئنا لبخند بزرگی را بر لب خواهد داشت. با چاپ خود موفق باشید!

www.hamedprint.ir ارائه دهنده خدمات آنلاین:

چاپ لیوان . چاپ تیشرت . چاپ سنگ . چاپ پازل . چاپ کوسن . چاپ ساعت . چاپ کریستال . چاپ تابلو فرش . چاپ بشقاب 

ساخت انواع مهر ژلاتینی، چندرنگ، برنجی، دسته اتومات، طراحی و چاپ انواع بنر، کارت ویزیت، تراکت، کاتالوگ، بروشور و… و تایپ و ترجمه تخصصی متون 

و… را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت برای شما عزیزان فراهم آورده است. میتوانید سفارشات آنلاین خود را برای ما ارسال نموده تا درب منزل تحویل بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *