منوی دسته بندی

چگونه می توان یک لیوان چاپ کرد

چاپ ماگ حرارتی

چاپ لیوان یکی از مواد اصلی چاپ تصعید (سابلیمیشن) است. ماگ معمولاً با استفاده از فرآیند چاپ سابلیمیشن، تولید می شود. تصعيد ماگ يك فرآيند بسيار ساده است. اما چيزي كه ما معمولاً درباره آن سوال مي كنيم چگونه می توان لیوان چاپ کرد است.

در زیر راهنمای روش ما استفاده شده است. این راهنما باید به عنوان یک پایه اساسی استفاده شود، زیرا هنگام سابلیمیشن متغیرهای زیادی وجود دارد. کارشناسان همیشه آزمایش را برای یافتن بهترین تنظیمات برای راه اندازی شما توصیه می کنند. با این حال، هنگام استفاده از این روش، نتایج خوبی کسب می کنیم.

چگونه می توان لیوان چاپ کرد؟

به چه چیزی برای چاپ لیوان نیاز خواهید داشت؟

  • چاپگر جوهر افشان تبدیل شده به سابلیمیشن
  • کاغذ سابلیمیشن
  • نوار مقاوم در برابر حرارت
  • پرس حرارتی لیوان
  • قیچی

طرح:

شما باید کارهای هنری را برای طراحی لیوان خود در رایانه خود ایجاد کنید. در حالت ایده آل از یک نرم افزار ویرایش عکس خوب استفاده کنید. گزینه های محبوب نرم افزار Adobe Photoshop ، Coral Draw ، Serif Afinity یا Gimp Design هستند.

از نرم افزارهای اساسی مانند MS Word ، Publisher یا موارد مشابه می توان استفاده کرد، اما آنها آزادی طراحی محدودی را ارائه می دهند. آنها همچنین فاقد برخی از توابع هستند که سایر نرم افزارها به صورت استاندارد ارائه می دهند.

لیوان های سابلیمیشن معمولاً 10 / 11oz هستند. ما یک الگوی طراحی 21 در 9 سانتی متر را پیدا می کنیم که برای یک بسته بندی کامل، از یک طرف دسته به طرف دیگر، امکان پذیر است.

قالب 21 سانتی متر اجازه می دهد تا 3 الگوی طراحی لیوان در یک صفحه A4 قرار گیرند.

آماده سازی لیوان خود:

توصیه می شود لیوان سابلیمیشن خالی خود را تا دمای اتاق برسانید. این امر برای جلوگیری از تغییر ناگهانی دما هنگام قرار دادن آن در فشار گرم لیوان است. تغییر ناگهانی دما می تواند باعث ایجاد ترکهای ظریف در لیوان های سرامیکی یا حتی خرد شدن می شود.

بسته بندی لیوان:

کاغذ چاپی خود را برداشته و با یک قیچی به اندازه 21سانتی متر اصلاح کنید. کاغذ را از قسمت بیرونی لیوان شروع کنید و از یک طرف دسته شروع کنید و از طرف دیگر کار کنید. با استفاده از نوار حرارتی در محل خود ایمن شوید. بسته بندی کاغذ باید در برابر سطح لیوان محکم باشد تا از قرار گرفتن در محل قرار دادن در فشار گرما جلوگیری شود.

چاپ لیوان حرارتی

پرس حرارتی لیوان:

لیوان های سابلیمیشن 10/11oz معمولاً با فشار محکم به مدت 180 ثانیه (3 دقیقه) فشار داده می شوند.

این ممکن است از لیوانی به لیوان دیگر متفاوت باشد و همیشه توصیه می شود ابتدا با تولید کننده یا تامین کننده لیوان های سابلیمیشن خود تماس بگیرید.

به طور کلی ما می بینیم که روند زیر به خوبی کار می کند. پرس حرارتی لیوان خود را روشن کنید. دما و زمان را تنظیم کنید. اجازه دهید با یک لیوان سابلیمیشن کننده خالی (بدون بسته بندی کاغذ) در مطبوعات به دمای هوا برسد (این امر به محافظت از پرس/ عنصر گرمایش کمک می کند و باعث کاهش سایش می شود)

هنگامی که فشار حرارت در دمای مناسب است لیوان خالی را بردارید، و لیوانی را که با طرح کاغذ چاپ شده پیچیده شده است وارد کنید.

بست فشار حرارتی را ببندید و تایمر را شروع کنید.

180 ثانیه فشار دهید.

با اتمام تایمر، لیوان را از پرس حرارتی بردارید و آن را روی یک قفسه خنک کننده یا تشک ضد حرارت قرار دهید.

قبل از برداشتن کاغذ بسته بندی اجازه دهید تا خنک شود.

نکات برتر:

سعی کنید طرح خود را از لبه های (بالا ، پایین و دسته) لیوان دور نگه دارید.

ما سعی می کنیم 5-10 میلی متر از همه لبه های لیوان فاصله داشته باشیم.

دلیل این امر این است که لیوان ها به طور کلی دارای ضخامت بسیار جزئی در بالا و پایین هستند، بنابراین فشار از طریق فشار حرارت بر روی این مناطق ناهموار است. بعلاوه، عنصر گرمایش پرس گرما در لبه ها ضعیف تر است.

در نتیجه شما تمایل دارید که انتقال تصویر ضعیف تری را در این مناطق پیدا کنید.

برای گرم کردن پایه ماگ از صفحه داغ یا رادیاتور استفاده کنید. گرم كردن پایه ماگ قبل از قرار دادن آن در فشار حرارتی لیوان، به بهبود روند انتقال کمک می کند و خطر کمرنگ شدن تصویر در پایین لیوان را کاهش می دهد. از آنجا که پایه لیوان از سرامیک ضخیم تری ساخته شده است، حرارت دادن به این قسمت در طول فرآیند بیشتر طول می کشد.

چاپ حامد ارائه دهنده بهترین و ارزان ترین خدمات آنلاین شامل:

چاپ لیوان حرارتی ، تی شرت، سنگ، ساعت ، تابلوفرش، بشقاب ، کوسن ، پازل، قاب کریستال

و… در مشهد با بالاترین کیفیت و مناسبت ترین قیمت می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *