منوی دسته بندی

چگونه لیوان ها را تزئین کنیم

چاپ لیوان

چگونه لیوان ها را تزئین کنیم

مواد و روش ها

1- تزئینات با خودکارهای رنگ روغن
2- استفاده از رنگ اکریلیک
3- انتقال تصویر با نوار بسته بندی

بسیار پیش آمده که از دیدن لیوان های رنگی و طرح دار زیبا لذت ببریم و دوست داشته باشیم یکی از آن ها را در اوقات فراغت خود با ایده های جالب و خلاقانه تزئین کنیم. همچنین میتوانیم از تزئین لیوان برای هدیه یک مناسبت مانند تولد، سالگرد ازدواج، روز پدر، مادر و… آن را به عزیزانمان هدیه دهیم. دلیل آن هر چه باشد روش های جالبی برای لیوان آرایی وجود دارد. می توانید با استفاده از رنگهای مختلف یا برچسب های زیبا یک ماگ جذاب با سلیقه خود تزئین کنید.

روش اول – تزئین لیوان با خودکارهای رنگ روغن

1- قلم های رنگی روغنی بخرید که می توانند روی سرامیک ها پخته شوند.

به فروشگاه لوازم صنایع دستی محلی خود یا به وب سایت فروشنده لوازم صنایع دستی آنلاین برای قلم های رنگی یا بطری رنگی مراجعه کنید که بیان می کند برای استفاده در سرامیک ها استفاده شده است. آنها باید در طیف گسترده ای از رنگ ها و ضخامت های مختلف نوک وجود داشته باشند، بنابراین مجموعه ای از رنگ ها و نکاتی را که دوست دارید انتخاب کنید.
رنگهایی که می خواهید استفاده کنید معمولاً به جای “بر پایه آب” روی بسته بندی آنها “با روغن” است.
خرید نوع مناسب رنگ مهم است. در غیر این صورت ، تزئینات شما دائمی نخواهد بود.

.

2- سطح لیوان را با پنبه و مالش الکل تمیز کنید.

قبل از تزئین لیوان باید اطمینان حاصل کنید که سطح کاملا تمیز است. مالیدن الکل باعث از بین رفتن چربی و آلودگی سطح می شود و پس از تمیز کردن چیزی باقی نمی ماند.
با تمیز کردن سطح لیوان، هرگونه آلودگی و چربی که ممکن است از چسبیدن رنگ به لیوان جلوگیری کند، از بین می رود.

3- طرح خود را بیاورید.

قبل از اینکه دائماً روی آن نقاشی کنید، می توانید با مداد خطوط اولیه را بکشید تا طرح شما را بیرون بکشد. همچنین استفاده از نوار نقاشی برای تعیین جایی که می خواهید طرح خود را بکشید می تواند مفید باشد.
اگر به نحوه طراحی لیوان و مهارت های نقاشی اطمینان دارید، ممکن است یک طرح اولیه لازم نباشد.

4- طرح خود را روی لیوان خود نقاشی کنید.

با قلم موهای خود شروع به رنگ آمیزی طرح کنید. اگر طرح اولیه ای از طرح خود را روی لیوان خود کشیده اید، خطوط را دنبال کنید و در صورت تمایل جزئیات را نیز اضافه کنید.
اگر با رنگ اشتباه کنید، می توانید آن را به سرعت پاک کنید. با این حال، پس از خشک شدن رنگ، نمی توان آن را به راحتی از بین برد.

5- بگذارید رنگ کاملا خشک شود.

قبل از ادامه کار، باید زمان زیادی برای طراحی خود اختصاص دهید تا خشک شود. دستورالعمل های موجود در بسته بندی را برای زمان خشک شدن رنگ دنبال کنید، اما به طور معمول باید بگذارید حداقل 24 ساعت خشک شود.

6- با پیروی از دستورالعمل های همراه با رنگ ، لیوان را بپزید.

لیوان را در اجاق سرد قرار دهید. سپس اجاق را تنظیم کنید تا در دمای مستقیم که اغلب 350 درجه فارنهایت (177 درجه سانتیگراد) است، گرم شود. هنگامی که فر به دمای هوا رسید، اجازه دهید تا مدت زمان مشخص شده بپزد و سپس آن را خاموش کنید. بگذارید لیوان در فر بماند تا کاملاً سرد شود ، که ممکن است چند ساعت طول بکشد.
اگر قلم های رنگی شما با دستورالعمل پخت همراه نبود، سعی کنید آن را به مدت 20 دقیقه در دمای 350 درجه فارنهایت (177 درجه سانتیگراد) پخته و سپس فر را خاموش کنید. قبل از بیرون آوردن لیوان بگذارید کاملاً سرد شود.
راه اندازی لیوان در اجاق سرد باعث می شود که ماگ به تدریج به درجه حرارت برسد. این باعث کاهش خطر شکستن لیوان در اثر شوک دما می شود.

روش دوم- تزئین لیوان با استفاده از رنگ اکریلیک

1- رنگ های اکریلیکی را که برای رنگ آمیزی روی لعاب سرامیک ساخته شده اند بخرید.

طیف گسترده ای از رنگها وجود دارد که می تواند برای نقاشی روی سطح سرامیک استفاده شود. این رنگ ها معمولاً به اندازه پخت روی رنگ در برابر شستشو مقاوم نیستند، اما برای یک پروژه سرگرم کننده سریع و سریعتر از آنها استفاده می شود.
اگر رنگ های ساخته شده برای رنگ آمیزی روی سرامیک یا ظروف را پیدا نکردید ، به دنبال رنگی بگویید که برای نقاشی روی شیشه ساخته شده است. از آنجا که لعاب روی لیوان های سرامیکی اساساً شیشه ای است ، این رنگ ها به خوبی کار می کنند.

2- سطح فنجان را تمیز کنید.

هم است که قبل از رنگ آمیزی روی لیوان، از شر هر گونه چربی یا کثیفی خلاص شوید. برش را با آب و صابون تمیز کنید یا از الکل مالش دهنده و یک سواب پنبه برای پاک کردن سطح آن استفاده کنید.

3 – طراحی خود را خارج از لیوان قرار دهید.

رنگهایی که روی آنها پخته نشده ممکن است از نظر غذایی ایمن نباشند، به این معنی که نباید با غذا تماس بگیرند. با این حال، اگر طراحی خود را از مناطقی که دهان کسی به آنها لمس می کند دور نگه دارید، استفاده از آنها کاملاً عالی است.

4- اگر دوست دارید یک طرح اولیه روی لیوان خود بکشید.

اگر طرحی خاص روی لیوان خود می خواهید، ترسیم طرح اولیه با مداد قبل از نقاشی روی آن می تواند مفید باشد. شما همچنین می توانید از نوار نقاش برای مشخص کردن خطوطی که می خواهید رنگ آمیزی کنید یا همراه با طرح خود دنبال کنید، استفاده کنید.
از علامت های روشن استفاده کنید و فقط به همان اندازه که نیاز دارید بکشید تا یک طرح کلی از طرح شما ایجاد شود.

5- روی طرح خود نقاشی کنید.

از تخیل خود برای افزودن تزئینات به لیوان خود استفاده کنید. از اشکال ، رنگ ها و الگوهای مختلف برای تهیه لیوانی استفاده کنید که از استفاده و لذت بردن از آن هیجان زده اید. پس از اتمام طراحی، اجازه دهید رنگ کاملا خشک شود.

6- برای ماندگاری تزیینات خود در بالای طرح یک اسپری شفاف بزنید.

در حالی که بسیاری از تزئینات قلم رنگ هنگام شستن با دست دوام خواهند داشت، زدن یک اسپری شفاف به آنها ماندگاری بیشتری خواهد داشت. اگر قصد دارید لیوان خود را از طریق ماشین ظرفشویی بشویید، می تواند بسیار مفید باشد.
یک پوشش شفاف را انتخاب کنید که برای استفاده روی سطح سرامیک های لعاب طراحی شده است.

روش سوم- انجام انتقال تصویر برای تزئین لیوان

1- با چاپگر لیزری طرحی را چاپ کنید.

طرحی را که می خواهید به لیوان چاپ کنید انتخاب کنید. این می تواند یک کلمه، یک تصویر کوچک یا هر طرح دیگری باشد که پیدا می کنید. طرح را می توان با کارتریج چاپگر معمولی و کاغذ چاپگر معمولی چاپ کرد. فقط مطمئن شوید که طرح به راحتی روی لیوان قرار می گیرد.
قبل از حرکت اجازه دهید صفحه چاپ شده کاملا خشک شود، این فقط باید یک یا دو دقیقه طول بکشد.
با استفاده از این فرآیند، تصویر شما به برچسب واضحی تبدیل می شود که روی لیوان قرار می گیرد.

2- تصویر را با نوار بسته بندی شفاف بپوشانید.

یک تکه نوار بسته بندی را برش دهید و آن را به آرامی روی عکس قرار دهید. شما می خواهید تصویر در قطعه نوار متمرکز باشد، به طوری که همه آن پوشانده شود و در اطراف آن یک لبه نوار داشته باشد.
استفاده از نوار بدون داشتن حباب و چین و چروک در کاغذ مهم است.

3- تصویر را برش دهید.

دور تصویر را ببرید، یک لبه کوچک از نوار دور آن بدهید. شکلی که بریده اید می تواند به هر شکلی باشد، به شرطی که تصویری که می خواهید اعمال کنید در داخل آن باشد.
به یاد داشته باشید که شکل نوار روی لیوان چندان قابل مشاهده نخواهد بود. شما می خواهید به جای شکل نوار، تصویر برجسته شود.

4- تصویر ضبط شده را به مدت 5-10 دقیقه در آب سرد خیس کنید.

هدف این است که قبل از حرکت، کاغذ را کاملاً با آب خیس کنید. با این حساب ، در کنار زمان طولانی تر در آب خطا کنید به جای اینکه کوتاه تر شود.
در بیشتر موارد ، تصویر ضبط شده شما در یک فنجان یا کاسه کوچک آب قرار می گیرد.

5- کاغذ را از پشت نوار بسته بندی بردارید.

در حالی که تصویر ضبط شده هنوز غوطه ور است، شروع به مالیدن قسمت کاغذی تصویر کنید. با مالش ملایم تمام کاغذ را از پشت بردارید. تصویری که چاپ کردید باید روی نوار بماند.
اگر تصویر با کاغذ در حال محو شدن است، شما به اندازه کافی تصویر ضبط شده را خیس نکرده اید.

6- بگذارید نوار خشک شود.

وقتی همه کاغذها را برداشتید، باید بگذارید نوار خشک شود تا دوباره چسبندگی خود را بدست آورد. از آنجا که وقتی کاغذ برداشته می شود، نوار کمی غلت می خورد، می توانید آن را کمی در کنار خود قرار دهید تا خشک شود و به سطحی که روی آن قرار داده اید نمی چسبد. خشک شدن نوار معمولاً فقط یک ساعت طول می کشد.

7 – نوار را به سطح لیوان بمالید.

نوار را به آرامی روی سطح لیوان بچرخانید. اطمینان حاصل کنید که حباب هایی که هنگام حرکت ظاهر می شوند را صاف کنید. پس از اعمال، تصویر شما باید به وضوح روی لیوان شما نشان داده شود.
هنگامی که نوار صاف شد، باید متوجه طراحی آن شوید و فقط کمی خود نوار را ببینید.

 

hamedprint ارائه دهنده خدمات آنلاین:

چاپ لیوان . چاپ روی تیشرت . چاپ سنگ . چاپ پازل . چاپ کوسن . چاپ ساعت . چاپ کریستال . چاپ تابلو فرش . چاپ بشقاب 

ساخت انواع مهر ژلاتینی، چندرنگ، برنجی، دسته اتومات؛ طراحی و چاپ انواع بنر، کارت ویزیت، تراکت، کاتالوگ، بروشور و… و تایپ و ترجمه تخصصی متون 

و… را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت برای شما عزیزان فراهم آورده است. میتوانید سفارشات آنلاین خود را برای ما ارسال نموده تا درب منزل تحویل بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *