منوی دسته بندی

چگونه روی لیوان های سرامیکی در خانه چاپ کنیم؟

چاپ عکس روی لیوان

چگونه روی لیوان های سرامیکی در خانه چاپ کنیم؟

امروزه، ما عکس های خود را بر روی لیوان های سرامیکی چاپ می کنیم. این روند ظروف سفالی را زیبا و جذاب نشان می دهد. با این حال، قرار دادن تصاویر خود روی لیوان سرامیکی روند پیچیده ای نیست.

از این رو، هر کسی که دانش اولیه در مورد آن داشته باشد، می تواند روند کار را انجام دهد. امروز، ما در مورد دو روش چاپ روی لیوان های سرامیکی در خانه و سایر ظروف بحث خواهیم کرد.
در زیر دو روشی وجود دارد که ما برای این منظور استفاده می کنیم.

اتو برقی
پرس حرارتی

روش اتوی برقی: نحوه چاپ عکس روی لیوان های سرامیکی در خانه

با این روش می توانید تصاویر خود را روی ماگ چاپ یا نصب کنید. این روند لیوان در مراحل مختلف تکمیل می شود.
همانطور که در زیر ذکر شده است، مواد مختلفی برای انجام این فرآیند مورد نیاز است.

  • اتو برقی
  • چاپگر جوهر افشان
  • قیچی
چاپ ماگ

مرحله به مرحله شروع خواهیم کرد:

انتخاب لیوان

نحوه چاپ روی لیوان های سرامیکی در خانه

انواع مختلف ماگ خام در بازار موجود است. می توانید هر لیوان سرامیکی را انتخاب کرده و تصویر خود را بر روی آن جای گذاری کنید. اگر در انتخاب لیوان دقت کنید، به شما کمک می کند. به عنوان مثال، اگر رنگ لیوان و عکس دقیقاً مطابقت داشته باشد، ظاهر خوبی نخواهد داشت. سعی کنید تضادی بین رنگ علامت و عکسی که می خواهید روی آن چاپ کنید داشته باشید.

بهتر است از لیوان سرامیکی رنگ سفید استفاده کنید و از عکس تیره استفاده کنید. 

چاپ لیوان با اتو

انتخاب تصویر

مرحله بعدی انتخاب عکس است. پس از انتخاب عکس، باید آن را چاپ کنید. بهتر است به وضوح تصویر اهمیت دهید. اگر وضوح تصویر خوب نیست، عکس خوب چاپ نمی شود. 

ایجاد طرح اولیه برای چاپ لیوان

چاپ عکس روی کاغذ

پس از انتخاب کاغذ، باید آن را روی کاغذ چاپ کنید. اما کاغذی که برای چاپ استفاده می شود ساده نیست. برای این منظور باید از کاغذ سابلیمیشن استفاده کنید. کاغذ سابلیمیشن کیفیتی دارد که می تواند تصویر را روی هر سطح سختی منتقل کند. ما اغلب کاغذ انتقال سابلیمیشن یا کاغذ عکس برگردان را می گوییم.

چاپ طرح روی کاغذ سابلیمیشن

پیوست تصویر

اکنون زمان چسباندن تصویر روی سطح است. می توانید تصویر را در هر جهت یا ابعادی که می خواهید جای گذاری کنید. این به نوع تصویری که قصد استفاده از آن را داریم بستگی دارد. می توانید آن را به صورت یک طرفه یا دور لیوان حلقه کنید. قبل از قرار دادن تصویر، مطمئن شوید که آنها را کاملاً تمیز کرده اید. هر متن یا صفحه ای را از سطح لیوان پاک کنید. اکنون از یک ضربه برای اصلاح تصویر استفاده کنید. هنگام چسباندن تصویر روی لیوان، مطمئن شوید که کاغذ جا به جا نشده است. 

گرم کردن سطح لیوان

هنگامی که تصویر خود را روی سطح چشیدید، باید سطح را گرم کنید. در این روش ما برای گرم کردن سطح از اتو برقی کمک خواهیم گرفت. مدت زمان این جلسه چندان طولانی نیست. به طور معمول این روند را برای 2 تا 3 دقیقه ادامه می دهیم. در این مدت، تصویر بر روی سطح لیوان انتقال می یابد. 

سطح لیوان های سرامیکی را تمیز کنید

بعد از اینکه 2 تا 3 دقیقه تصویر را گرم کردید، وقت آن است که کاغذ انتقال را بردارید. هنگام برداشتن کاغذ انتقال بسیار مراقب باشید. تند و سریع می تواند شکل گیری تصویر را روی لیوان به هم بزند. سعی کنید کاغذ انتقال را با دقت زیاد جدا کنید. برای این منظور باید از تصاویر کوچک خود استفاده کنید. بعد از اینکه کاغذ انتقال را جدا کردی، لیوان را کاملا تمیز کنید.

چاپ لیوان

روش پرس حرارتی: نحوه نصب عکس بر روی لیوان های سرامیکی در خانه

این دومین روشی است که برای چاپ عکس روی لیوان و ظروف سفالی استفاده می شود. در بسیاری از مراحل تکمیل شده و از استفاده از اجاق به جای اتو برقی استفاده می شود.
این روش از مراحل زیر تشکیل شده است:
عکس خود را انتخاب کنید
عکس خود را چاپ کنید
عکس خود را متناسب با لیوان سرامیکی خود ببرید
فشار لیوان سابلیمیشن خود را تنظیم کنید
لیوان خود را در پرس حرارتی قرار دهید
لیوان را بردارید
خنک کننده
ما مراحل خود را مرحله به مرحله آغاز خواهیم کرد
عکس خود را انتخاب کنید

پرس حرارتی لیوان

این اولین قدم در روند سابلیمیشن است. انتخاب عکس آسان است. با این حال، باید مراقب باشید. هنگام انتخاب عکس ، این مورد را بخاطر بسپارید که لیوان باید دارای پوشش خاصی برای چاپ سابلیمیشن باشد. لیوان ها، مخصوصاً برای سابلیمیشن، در کارخانه تولید می شوند. خودتان نمی توانید لیوان را سابلیمیشن کنید. 

عکس خود را چاپ کنید

هنگامی که عکس را انتخاب کردید، می روید تا عکس خود را روی کاغذ چاپ کنید. بعلاوه، یادتان باشد که از کاغذ انتقال استفاده کنید. کیفیت کاغذ انتقال باید خوب باشد. به همان اندازه مهم، به یاد داشته باشید که باید آن را در سمت راست یا کاغذ بپوشانید.

لیوان سرامیکی مناسب عکس خود را برش دهید

هنگام برش کاغذ، به یاد داشته باشید که از هر دو طرف کاغذ ببرید. علاوه بر این، کاغذ به گونه ای برش داده می شود که باید کوچکتر از یک لیوان باشد. بنابراین، می تواند روی لیوان شما جا بیفتد، و ظاهر مناسبی به آن ببخشد. با این حال ، مراقب باشید که کاغذ محکم فشار داده شود.

چاپ لیوان سفارشی

تنظیم

برای تهیه چاپگر سابلیمیشن لیوان، دما تنظیم شده است تا چهارصد درجه فارنهایت. روی “متوسط سنگین” تنظیم شده است و تایمر تنظیم آن از 4 تا 6 دقیقه تنظیم شده است.
قرار دادن لیوان سرامیکی در پرس گرما [چاپ لیوان سرامیکی در خانه]
در حالی که دمای 400 فارنهایت بدست می آید، ما آماده گرم کردن لیوان هستیم.
ماگ را با دقت درون یک پرس گرم قرار می دهیم. علاوه بر این، از کاغذ انتقال نیز مراقبت کنید. مراقب باشید که کاغذ انتقال چین خورده و چین خورده نباشد، در حالی که لیوان را در فشار گرم قرار می دهید. اکنون، فشار را به آرامی می بندیم و فرایند سابلیمیشن را شروع می کنیم.
لیوان سرامیکی را بردارید
پس از انتظار برای زمان مورد نظر، فشار گرما را باز می کنیم و لیوان را با دقت برمی داریم. ما لیوان را با استفاده از مقاومت در برابر حرارت که اغلب برآورده می شود برمی داریم زیرا لیوان داغ خواهد بود.
این گام بسیار مهم است. ما باید لیوان را برداریم، و پس از برداشتن لیوان، باید نوار روی مارک را برداریم. این کار بسیار دقیق انجام می شود زیرا اگر با دقت آن را انجام ندهیم کل طرح را بهم می زند. علاوه بر این، تمام تلاش ما به هدر خواهد رفت. می توانیم از چاقو یا موچین شیر آب را از روی کاغذ انتقال برداریم.

بگذارید تا خنک شود

بعد از اینکه نوارها را از لیوان جدا کردیم، روند کار ما تقریباً کامل است. مرحله بعدی خنک کردن محصولات تازه ساخته شده است. این یک فرایند آسان است و به هیچ تجربه ای نیاز ندارد. فنجان خود را کنار بگذارید و اجازه دهید برای مدت طولانی خنک شود.
لطفاً ماگ را از هر طرف گرم است لمس نکنید. لطفا فنجان خود را داخل یخچال قرار ندهید تا سریع خنک شود. بگذارید هوا آن را خنک کند و اگر می خواهید از فن برای خنک کردن سریع آن استفاده کنید ایده بهتری خواهد بود. امیدواریم که نحوه چاپ لیوان سرامیکی در خانه به شما کمک کند.

 ارائه دهنده خدمات آنلاین:

چاپ لیوان . چاپ روی تیشرت . چاپ سنگ . چاپ پازل . چاپ کوسن . چاپ ساعت . چاپ کریستال . چاپ تابلو فرش . چاپ بشقاب 

ساخت انواع مهر ژلاتینی، چندرنگ، برنجی، دسته اتومات؛ طراحی و چاپ انواع بنر، کارت ویزیت، تراکت، کاتالوگ، بروشور و… و تایپ و ترجمه تخصصی متون 

و… را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت برای شما عزیزان فراهم آورده است. میتوانید سفارشات آنلاین خود را برای ما ارسال نموده تا درب منزل تحویل بگیرید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *