منوی دسته بندی

چاپ مستقیم به پوشاک (DTG) چگونه کار می کند

چاپ تیشرت

چاپ مستقیم به پوشاک (DTG) چگونه کار می کند

Direct to Garment (یا DTG) روشی برای چاپ است که مدت زیادی نیست که بوجود آمده است، اما نحوه چاپ تیشرت ها را کاملاً متحول کرده است. نحوه عملکرد آن کاملاً مستقیم است. یک طرح تقریباً به همان شیوه چاپ می شود که چاپگر رایانه روی کاغذ چاپ می کند. اگرچه جوهر به جای ایجاد یک لایه چاپ شده در بالای آن به الیاف پارچه تزریق می شود.
این بدان معناست که تی شرت های چاپ شده DTG بسیار لطیف هستند. همچنین یک روش عالی برای چاپ تی شرت هایی با تعداد زیادی رنگ یا جزئیات پیچیده است. این تکنیکی است که ما اغلب زمانی استفاده می کنیم که طراحی شما برای چاپ روی صفحه بسیار پیچیده است.
زمینه چاپ DTG تا اواسط دهه 2000 پدیدار نشد. اما با استفاده از فناوری های چاپ جوهر افشان که از دهه 1950 به بعد در حال توسعه بود. DTG از برخی جهات به مدت طولانی در راه بود.

به دنبال ورود چاپگر جوهر افشان در اواخر دهه 1980، توسعه دهندگان در دهه بعدی تلاش کردند تا فناوری مورد استفاده برای چاپ روی کاغذ را برای صنعت پوشاک وفق دهند. چاپگرهای DTG برای اولین بار در سال 2004 رونمایی شدند، اما تا سال بعد جوهر سفید اختراع نشد. قبل از این DTG فقط برای لباس های رنگ روشن استفاده می شد.
از آن به بعد، این فناوری متنوع و تغییر کرده است و آن را به روشی بسیار رایج برای چاپ تبدیل کرده است.


چاپ مستقیم روی صفحه چگونه کار می کند

قبل از چاپ، چند مرحله اولیه وجود دارد که برای جلوه دادن چاپ نهایی تیشرت به بهترین شکل ممکن ضروری است. در مرحله اول، تی شرت ها باید با مایع قبل از خیس شوند.

این امر باعث می شود جوهر به الیاف بچسبد و در جای خود بماند. مهم است که مطمئن شوید لباس بعد از این کار کاملاً خشک شده است، یا اجازه دهید تا در هوا خشک شود یا با استفاده از فشار حرارتی این روند را تسریع کنید.

چاپگر 

از اینجا طرح شما به چاپگر ارسال می شود. تیشرت در چاپگر قرار داده می شود و بدون چین و چروک محکم در جای خود ثابت می شود تا از هرگونه چاپ اشتباه جلوگیری شود.

اگر طرح شما بر روی لباس های تیره چاپ می شود، ابتدا یک لایه اصلی از جوهر سفید اعمال می شود. این امر برای اطمینان از روشن بودن رنگ ها و جزئیات در پس زمینه است.
اکنون زمان چاپ است این مرحله تقریباً مانند چاپگر استاندارد کاغذ است. پس از اتمام کار، تی شرت چاپ شده شما به طور تخصصی بررسی می شود تا از خراش بودن آن مطمئن شوید.

در مرحله نهایی فرآیند، طرح حرارتی پخت می شود تا اطمینان حاصل شود که جوهر ایمن است و در داخل الیاف لباس ثابت می ماند. این تی شرت برای کمی بیشتر از یک دقیقه در گرمکن قرار می گیرد و به دمایی می رسد که جوهر را به پیش تصفیه ای که برای اولین بار روی تیشرت شما اعمال شده است متصل می کند.
تی شرت چاپ شده DTG شما اکنون آماده پوشیدن است!

نکاتی که باید در نظر گرفت

DTG یک روش بسیار ساده و بدون دردسر برای چاپ تیشرت است. ایده آل است اگر طراحی شما شامل چندین رنگ یا الگوهای پیچیده باشد. در واقع جزئیات خیلی خوب وجود ندارد.

بر خلاف چاپ روی صفحه، هیچ هزینه ای برای صفحه نمایش ها وجود ندارد. بسته به تعداد رنگ هایی که چاپ می کنید هیچ هزینه اضافی وجود ندارد. فقط در سفارشات عمده DTG گران تر می شود.

 

hamedprint ارائه دهنده خدمات آنلاین:

چاپ لیوان . چاپ روی تیشرت . چاپ سنگ . چاپ پازل . چاپ کوسن . چاپ ساعت . چاپ کریستال . چاپ تابلو فرش . چاپ بشقاب 

ساخت انواع مهر ژلاتینی، چندرنگ، برنجی، دسته اتومات؛ طراحی و چاپ انواع بنر، کارت ویزیت، تراکت، کاتالوگ، بروشور و… و تایپ و ترجمه تخصصی متون 

و… را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت برای شما عزیزان فراهم آورده است. میتوانید سفارشات آنلاین خود را برای ما ارسال نموده تا درب منزل تحویل بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *