منوی دسته بندی

آموزش چاپ ماگ با طرح دلخواه

چاپ روی لیوان

چاپ سابلیمیشن یکی از بروزترین تکنیک های چاپ لیوان، تیشرت، سنگ و… می باشد. این سیستم چاپی قابلیت چاپ هر تصویر با کیفیت بالایی را روی اجسام فراهم آورده است. به راحتی می توان عکس و طرح دلخواه یا لوگو خود را روی اجسام چاپ کرد. فرایند چاپ بسیار ساده می باشد و به راحتی می توانید در خانه طرح مورد نظر خود را روی لیوان چاپ نمایید. بسیار پیش آمده که از طرح های تکراری بازار خسته شده باشیم و بخواهیم چاپ لیوان با طرح دلخواه خود را داشته باشیم و یا تیشرتی با عکس شخصی خود را به تن داشته باشیم. ما در این مقاله سعی کردیم آسانترین روش چاپ سابلیمیشن که مختص به چاپ لیوان با طرح دلخواه می باشد را شرح دهیم.

سابلیمیشن چیست

سابلیمیشن فرآیندی است برای انتقال تصاویر از یک بستر (در این مورد، کاغذ مخصوصی که برای این فرآیند طراحی شده است) بر روی ماده ای با روکش خاص با اعمال گرما و فشار.

با استفاده از چاپگر جوهر افشان خانگی (فقط مدلهای خاص) مجهز به جوهرهای خاص، ما روی کاغذ مخصوص سابلیمیشن چاپ می کنیم و سپس کاغذ را روی کالای نهایی خالی ثابت می کنیم، و جوهر را به مدت طولانی به پوشش آن منتقل می کنیم.

با این اوصاف ، برای شروع کار کمی سرمایه گذاری اولیه لازم دارد. اما چاپ روی لیوان های سرامیکی، لیوان حرارتی یا جادویی، شیشه ای مات، دسته قلبی، فنجان، زیر لیوانی جزو مواردی می باشد که می توانید بر روی لیوان چاپ نمایید.

تدارکات:

چه چیزی نیاز دارید؟

چاپگر جوهر افشان

به جاي چاپگرهاي چند هزار دلاري كه براي اين منظور طراحي شده اند، مي توانيد از هر چاپگر جوهر افشاني با سر چاپ Piezo استفاده كنيد. من يك Epson 7710 دارم و به نظر مي رسد در بين علاقه مندان به صنعت چاپ لیوان از محبوبیت بالایی برخودار می باشد.

جوهر مخصوص سابلیمیشن

جوهر باید برای سابلیمیشن در چاپگر جوهر افشان طراحی شود. همچنین از کارتریج های قابل تعویض طراحی شده برای چاپگری که در اختیار دارم استفاده می کنم و شما به این سیستم ها یا سیستم جوهر فله احتیاج دارید (کارتریج هایی که از طریق شیلنگ به مخازن جوهر فله متصل می شوند)

پرس حرارتی

دستگاه پرس حرارتی دو نوع وجود دارد پرس مخصوص چاپ لیوان و پرس مخصوص چاپ تیشرت و سطوح مسطح. هر دو دستگاه پرس تخت و لیوان کارایی بسیار بالایی دارند و در سفارشات صنعتی استفاده می شوند.

از پرس تخت می توان برای انتقال حرارت روی تی شرت نیز استفاده کرد، که بسیار بهتر از اتو است!

ورق های تفلون

جوهر را روی پرس خود نگه دارید، این مواد گاهی اوقات در پرس شما گنجانده می شوند اما در غیر این صورت تنها چند دلار هستند.

نوار مقاوم در برابر حرارت (چسب نسوز)

برای فیکس کردن کاغذ  به لیوان یا کالای مورد نظر می باشد که کاغذ در حین چاپ نلغزد و چاپ با کیفیتی داشته باشیم.

چاپ عکس روی کاغذ سابلیمیشن
چاپ عکس روی کاغذ سابلیمیشن
ایجاد طرح اولیه
ایجاد طرح اولیه با فتوشاپ

چاپ لیوان با طرح دلخواه

مرحله 1: تنظیم تصویر

درست مثل هر پروژه چاپی، کیفیت تصویر بسیار مهم می باشد. من در چند منبع وکتور (تصاویر بی نهایت مقیاس پذیر و با وضوح بسیار بالا ) سایت مشترک هستم. اما برای استفاده شخصی شما اغلب می توانید منابع رایگان آنلاین را پیدا کنید، یا البته خودتان ایجاد کنید!

چیزی که باید بخاطر بسپارید، جوهر سابلیمیشن شفاف است و برای روشنایی تصویر نهایی به پس زمینه آن تکیه می کند، روی لیوان سفید این تصاویر راحت است و تصاویر کاملاً رنگی و واقعی چاپ می شوند.

به یاد داشته باشید که تصویر خود را معکوس کنید (به ویژه هر متنی!) و آن را در مقیاس دقیق مورد نظر جهت چاپ در کاغذ سابلیمیشن با جوهر سابلیمیشن چاپ کنید (در کنار کاغذی که علامت گذاری متن یا متن ندارد).

به طور متوسط برای چاپ لیوان با طرح دلخواه، من یک تصویر با ارتفاع 9.5 سانت با طول 21 سانت را عالی می دانم.

مرحله 2: بنابراین، شما تصویری را روی کاغذ سابلیمیشن چاپ و معکوس کرده اید.

هنگامی که کاغذ خود را در دست دارید، باید اندازه آن را کوتاه کنید، سعی کنید از لمس کردن بخشی که تصویر شما روی آن چاپ شده، جلوگیری کنید.

من برای این کار از یک برش کاغذی استفاده می کنم، زیرا یک لبه پایین مربع خوب پیدا می کنم و می توانم آن را در بالای یک میز صاف برای انتقال سطح به جای خالی خود ثبت کنم.

از نوار مقاوم در برابر حرارت استفاده کنید تا کاغذ خود را به راحتی به ورقه وصل کنید.

فیکس کاغذ دور لیوان
فیکس کاغذ دور لیوان
برش کاغذ به اندازه دوره لیوان
برش کاغذ

مرحله 3: تنظیم پرس

حتی پرس ارزان قیمت چینی شامل ترموستات و تایمر می باشند. این امکانات اجازه می دهند پرس شما به درستی گرم شوند.

از آنجا که سابلیمیشن به انتقال جوهر جامد به بخار (از این رو نام فرآیند) متکی است، برای تحقق این امر به گرما نیاز داریم. فشار محکم اطمینان حاصل می کند که بخار به هرجایی که می خواهیم بروید.

برای لیوان از درجه حرارت اولیه 320 درجه فارنهایت و ثانویه 350 درجه و مدت زمان 80 ثانیه استفاده میکنم.

در اینجا به آزمایش و خطا نیاز است. اما تأمین کننده شما اغلب می تواند دستورالعمل هایی را برای شروع ارائه دهد.

مرحله 4: پرس را فشار دهید!

لیوان خود را، که با کاغذ سابلیمیشن/ تصویر مناسب که به طور متصل در پرس قرار داده و آن را ببندید. این پرسها دارای مکانیسم های نوع بادامک هستند. بنابراین پس از بسته شدن آنها تا زمانی که فشار دستی اعمال نشود باز نمی شوند. (این شما هستید!) تایمر خود را با بسته شدن پرس شروع کنید …

قراردادن لیوان داخل پرس
قراردادن لیوان داخل پرس
تنظیم دمای دستگاه پرس
تنظیم دمای دستگاه پرس

مرحله 5: لیوان خود را بررسی کنید

لیوان را از داخل دستگاه در آورده و کاغذ دور آن را باز نمایید. اگر چاپ کامل بود و عکس از روی کاغذ کامل به لیوان منتقل شده بود عالی می باشد. در غیر اینصورت باید کمی دوباره لیوان را در دستگاه قرار داده و مدت زمان آن را افزایش دهید.

2 مشکل اصلی که وجود دارد که من با آن روبرو شده ام. یکی مبتنی بر چاپگر است و دیگری مبتنی بر پرس.

اولین خطوط افقی روی کاغذ یا تصویر نهایی است. (اگر آنها را روی کاغذ دیدید، آن را فشار ندهید!)

علت این امر گرفتگی نازل چاپگر است. اپسون 7710 در تنظیمات عملکرد پاک نازل چاپ را شامل می شود. در صورت لزوم از این مورد برای حل این مشکل استفاده کنید.

مورد دوم انتقال ضعیف چاپ به لبه های جای خالی شما است. این مورد بیشتر در لیوان های مخصوص وجود دارد.

این به دلیل کمبود گرما یا فشار لازم در این قسمت از پرس شما است.  به طور کلی تا چیدمان ناقص ماگ به داخل پرس می باشد.

چاپ عکس روی لیوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *