منوی دسته بندی

چاپ سابلیمیشن چیست؟

روش های چاپ تیشرت

چاپ سابلیمیشن چیست؟

مسلماً چاپ سابلیمیشن یکی از بهترین و موثرترین روشهای چاپ موجود در حال حاضر است. این روش نه تنها یک روش مقرون به صرفه برای انتقال طرح ها به طیف وسیعی از مواد از سرامیک به پارچه های مختلف مبتنی بر پلی استر است، بلکه گرافیک های زنده و با کیفیتی را نیز تولید می کند که ماندگاری بالایی دارند.

در این مقاله میخوانید:

چاپ سابلیمیشن چیست

تفاوت آن با سایر تکنیک های چاپ چیست

تجهیزات مورد نیاز برای چاپ سابلیمیشن

چه محصولاتی می توانند سابلیمیشن چاپ شوند

نحوه طراحی برای چاپ سابلیمیشن

چگونه می توانید از ماکت برای نمایش طرح های انتقال سابلیمیشن خود استفاده کنید

چاپ سابلیمیشن نوعی چاپ است که با استفاده از جوهر و گرما یک طرح را به ماده منتقل می کند. این فرآیند شامل موارد زیر است:

ایجاد یک طرح در رایانه.

چاپ آن با جوهر مخصوص روی کاغذ مخصوص.

آن کاغذ مخصوص جوهر تزریق را با محصول به صورت ساندویچ بپیچید و به آنها فشار و گرما وارد کنید.

این فشار و گرما جوهر تزریق شده بر روی کاغذ را به گاز تبدیل می کند – این به عنوان فرآیند شیمیایی شناخته می شود – که طرح را به جای قرار دادن آن روی مواد مانند سایر مراحل چاپ، در درون خود جای می دهد.

نتیجه یک تصویر زنده و دائمی است که از بین نمی رود، ترک نمی خورد، پوست نمی کند و از مواد پاک نمی شود.

چه تفاوتی بین چاپ سابلیمیشن و سایر روش های چاپ وجود دارد؟

رایج ترین اشکال انتقال طرح ها به مواد مختلف امروزه چاپ سابلیمیشن، چاپ انتقال حرارت و چاپ صفحه است. این سه فرآیند بسیار متفاوت است.

چاپ سابلیمیشن در مقابل چاپ انتقال حرارت

در حالی که چاپ سابلیمیشن باعث می شود جوهرها در پارچه ها، لیوان، سنگ و مواد مختلف دیگر تزریق شوند و پیوند دائمی ایجاد می کند که هیچ مقدار شستشو یا استفاده نمی تواند آن را از بین ببرد، انتقال گرما متفاوت عمل می کند. تفاوت اصلی این است که کاغذ انتقال حرارت هنگام استفاده با پرس، به راحتی پارچه ای را روی پارچه اضافه می کند. نتایج به مرور زمان شکسته و محو خواهد شد.

چاپ سابلیمیشن در مقابل چاپ صفحه

چاپ صفحه رویه ای ارزان قیمت اما تا حدودی نامرتب است که معمولاً تحت فشار قرار دادن جوهر از طریق یک شابلون مش بر روی پارچه است. برای طرح های ساده با رنگ های محدود بهتر است زیرا باید برای هر طرح و برای هر رنگ استفاده شده یک شابلون جدید ایجاد شود. این امر به چاپ برتری زیادی نسبت به چاپ روی صفحه می دهد زیرا محدودیتی در رنگ و طرح برای استفاده از طرح وجود ندارد.

چاپ روی صفحه معمولاً به پارچه محدود می شود، در حالی که چاپ محصولات سابلیمیشن را می توان هم روی پارچه و هم روی اشیای سه بعدی مانند لیوان استفاده کرد. از طرف دیگر، استفاده از چاپ روی صفحه روی طیف گسترده ای از پارچه ها بسیار آسان تر است، در حالی که این چاپ به پارچه های پلی استر و روکش دار محدود می شود.

برای چاپ سابلیمیشن به چه چیزی نیاز دارید؟

اگر می خواهید چاپ سابلیمیشن خود را در خانه انجام دهید یا به فکر ایجاد مشاغل چاپی خود هستید ، در اینجا مهمترین مواردی که شما نیاز دارید وجود دارد:

چاپگر با جوهر تصعید یا سابلیمیشن که کارتریج های جوهر سابلیمیشن را می گیرد. این یا می تواند به طور خاص برای چاپ سابلیمیشن طراحی شود یا می تواند یک چاپگر جوهر افشان جدید یا دست دوم باشد که مجهز به کارتریج جوهر سابلیمیشن شده و برای چاپ  مجدد استفاده شده است. مارک های مختلفی برای استفاده خانگی و کارخانه موجود است.

برای ایجاد و پردازش تصاویری که برای چاپگر جوهر افشان ارسال می کنید ، به نرم افزار رایانه و پردازنده تصویر رستر (RIP) نیاز است. برخی از چاپگرها شامل نرم افزار RIP سازگار هستند ، اما می توان آن را به صورت جداگانه نیز خریداری کرد.

کاغذ سابلیمیشن (انتقال) کاغذ مخصوص چاپی است که شما برای چاپ طرح های خود از آن در چاپگر جوهر سابلیمیشن استفاده می کنید. این کاغذ سابلیمیشن به ویژه برای جذب و نگهداری جوهر سابلیمیشن طراحی شده است.

Mockup Generator تعدادی ماکت فوتورئالیستی را در اختیارتان قرار می دهد که به شما کمک می کند قبل از اینکه آنها را مجبور به چاپ کنید ، ببینید که در زندگی واقعی چگونه به نظر می رسد.

از چه موادی می توانید برای چاپ سابلیمیشن استفاده کنید؟

قبل از شروع به کار چاپ مهم است که بدانید چه مواد با این فرایند بهتر کار می کنند. سابلیمیشن در پارچه های پلی استر بهترین عملکرد را دارد. زیرا این ماده به گونه ای ساخته شده است که با گرم شدن، منافذ آن باز شده و با گازی که با انتقال سابلیمیشن آزاد می شود پیوند دائمی ایجاد می کند.

بنابراین اگر می خواهید از سابلیمیشن برای تی شرت ها استفاده کنید ، پارچه باید 100٪ پلی استر باشد تا پر جنب و جوش ترین رنگ ها را به همراه داشته باشد. مخلوط های پلی استر نیز کار خواهند کرد اما ظاهری پر جنب و جوش ، هوای کمتر و پرنعاط ایجاد می کنند. به طور خلاصه، هرچه درصد پلی استر در هر پارچه ای که برای چاپ سابلیمیشن استفاده می کنید بیشتر باشد، بهتر است.

چاپ سابلیمیشن در مورد سرامیک ها نیز به خوبی کار می کند. مانند چاپ روی لیوان ، اما اگر می خواهید روی پلاستیک ، فلزات ، آلومینیوم یا هر ماده دیگری چاپ کنید. باید ابتدا آنها را با یک پوشش پلی استر تصفیه کنید تا آماده اتصال آنها با جوهرهای سابلیمیشن شود.

طراحی برای چاپ سابلیمیشن

برای استفاده موثر از محصولات سابلیمیشن ، باید محدودیت های روش را بدانید و طرح خود را با دقت انتخاب کنید.

اگر به یک آرم در بالای یک تی شرت یا ماگ حرارتی نیاز دارید، پس چاپ سابلیمیشن راهی مناسب نیست. روش چاپ مستقیم به لباس (DTG) بهتر جواب می دهد.

از طرف دیگر، سابلیمیشن آزادی زیادی را برای طغیان و خلق طرح های تخیلی و گویا به طراحان می دهد. یکی از مزایای آن در مقایسه با سایر روشهای چاپ ، توانایی چاپ درز به درز است. چرا با ساختن کل بوم خود از این بهره برداری نمی کنید؟ به عنوان مثال ، شما می توانید طرح خود را برای لباس کاملاً خلاف یک قسمت کوچک از آن ایجاد کنید و از درزها ، بالا و پایین به عنوان مرزهای طبیعی برای طرح خود استفاده کنید.

عکس ها با چاپ سابلیمیشن به خوبی کار می کنند. چرا سعی نمی کنید تمام سطح لباس خود را به جای قرار دادن در جلوی لباس به شکل سنتی ، با یک عکس پر کنید؟

لازم به یادآوری است که در چاپ سابلیمیشن جوهر سفید وجود ندارد. بنابراین فقط می توانید مواد با پس زمینه سفید یا روشن را سابلیمیشن کنید.

ابزاری ضروری هنگام ایجاد طرح های سابلیمیشن ، تولید کننده ماکت مانند است. آنچه که مولد ساخت ماکت را به یکی از بهترین ابزارها برای طراحان تبدیل می کند این است که شما قبل از اینکه متعهد شوید. هزینه چاپ آن را بپذیرید، خواهید دید که طرح شما در سناریوهای واقع گرایانه چگونه خواهد بود. با استفاده از مثال تولید کننده ماکت تی شرت ، نحوه عملکرد آن را به شما نشان می دهم.

محصولات سابلیمیشن بسیار متنوع هستند و شامل:

چاپ روی لیوان

چاپ روی تیشرت

چاپ سنگ

چاپ ساعت

چاپ کریستال

چاپ پازل

چاپ کوسن

چاپ تابلوفرش

و… می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *