منوی دسته بندی

چاپ سابلیمیشن، راهنمای کوتاه و ساده

چاپ لیوان حرارتی

چاپ سابلیمیشن، راهنمای کوتاه و ساده

اگر در حال حاضر مشتری هستید، از قبل خواهید دانست که چاپ سابلیمیشن چیست و چگونه این کار را انجام دهید. اما این صفحه حاوی اطلاعاتی برای هر کسی است که در حال فراگیری فرآیند است.

این یک راهنمای کوتاه و ساده برای چاپ سابلیمیشن است، هدف آن ساده پاسخ دادن به رایج ترین سوالات است و به شما نشان می دهد که آیا چاپ سابلیمیشن برنامه مناسبی برای شماست.

سابلیمیشن یا تصعید چیست؟

اصطلاح “سابلیمیشن” یک اصطلاح علمی است که روند “انتقال فاز” را توصیف می کند که در آن یک جامد بدون عبور از فاز مایع به گاز تبدیل می شود.

ماده معمولاً از طریق فاز مایع حالت جامد را به گاز تبدیل می کند. با سابلیمیشن، ما از گرما و فشار برای تبدیل مستقیم ماده به گاز بدون عبور از حالت مایع استفاده می کنیم. این همان روشی است که برای ایجاد یخ خشک و دانه های قهوه فوری استفاده می شود.

چاپ ماگ

چاپ سابلیمیشن رنگ چیست؟

چاپ سابلیمیشن جایی است که ما بسیار هوشمندانه از فرآیند سابلیمیشن برای رنگ آمیزی یک بستر استفاده می کنیم و رنگها را از یک ماده جامد، به یک گاز تبدیل می کنیم. سپس دوباره به یک ماده جامد تبدیل می کنیم، در حالی که با مولکول های پلیمر موجود در بستر یا محصول پیوند می خوریم.

این فرآیند برای تزئین طیف وسیعی از محصولات، از چاپ لیوان حرارتی ، تی شرت ، سنگ ، ساعت ، تابلوفرش ، بشقاب ، کوسن ، پازل ، قاب کریستال و موارد دیگر به طور گسترده استفاده می شود.

ما جوهرهای مبتنی بر رنگ را روی کاغذ سابلیمیشن چاپ می کنیم. این یک کاغذ مخصوص است که رنگ را در جای آماده در طی مراحل سابلیمیشن نگه می دارد. سپس این کاغذ چاپ شده را در بالای (رو به پایین) پارچه پلی استر یا محصول پوشش داده شده با پلیمر گذاشته و آن را گرم می کنیم. هنگامی که فرایند سابلیمیشن رخ می دهد، مولکول های رنگی که در کاغذ سابلیمیشن ماده جامدی نگه داشته می شوند، مستقیماً به گاز تبدیل می شوند و با پلیمرهای موجود در پارچه یا پوشش پلیمری روی محصول خالی پیوند می یابند.

بنابراین، هر آنچه که تصویر روی کاغذ به نظر می رسید، اکنون بر روی محصولی که می خواهیم تزئین یا شخصی سازی کنیم، همان شکل را نشان می دهد (اما برعکس می رود). ما تصویر را با استفاده از نرم افزار ورق می زنیم، بنابراین عکس آن برعکس چاپ می شود و سپس روش صحیح محصول است.

گاز موجود در جوهر سابلیمیشن آیا خطرناک است؟

MSDS برای جوهرهای سابلیمیشن سطح 1 را نشان می دهد، که همانطور که. مشاهده می شود به معنای “تحریک پذیری یا جراحت جزئی برگشت پذیر است”. درجه اشتعال 0 و درجه واکنش 1 است، به معنی “موادی که به طور معمول پایدار هستند اما در دما و فشارهای بالا می تواند ناپایدار شود (خود واکنش نشان دهد). ممکن است مواد در اثر عدم برخورد با مهارکننده ها بدون خشونت با آب واکنش نشان دهند یا تحت پلیمریزاسیون خطرناک قرار بگیرند. ‘

چاپ تیشرت

با گفتن این موارد، این فقط مربوط به خود جوهرهای سابلیمیشن است. بخارهایی که هنگام فشار دادن گرما احتمالاً به هوا می ریزند، بخارهایی هستند که توسط جای خالی یا بسترهایی که فشار می دهید خارج می شوند. به عنوان مثال، اگر موشواره ها را فشار دهید، آنها بدبو می شوند.

به همین دلیل ما همیشه توصیه می کنیم پرس حرارتی اجسام در یک اتاق با تهویه مناسب انجام شود.

آیا چاپگرهای سابلیمیشن تصویری یک چیز هستند؟

نه به طور گیج کننده ای نوع دیگری از چاپگر وجود دارد که از آن به عنوان چاپگر سابلیمیشن نیز یاد می شود. که شاید بتوان آن را چاپگرهای “Dye-Diffusion” نامید. اما اغلب از آنها به عنوان چاپگر سابلیمیشن یاد می شود.

اگر این یک چاپگر عکس است، که توسط مارک مرتبط با عکس به فروش می رسد – که به عنوان مثال 7 × 4 ″ عکس تولید می کند، پس این همان چیز نیست.این فقط برای چاپ عکس روی کاغذ یا کارت است.

آیا می توانم از طریق سابلیمیشن رنگ روی پنبه چاپ کنم؟ خوب – بله و نه

نه نمی توانید – و بله، می توانید. سردرگمید؟

شوخی می کنم … جواب واقعی این است که، شما هرگز نمی توانید روی پنبه سابلیمیشن کنید. اما روش هایی وجود دارد که در آن پنبه از طریق رنگ زیر قابل چاپ است. یک راه این است که پلی استر را با پنبه مخلوط کنید. اما از نظر فنی نیز روی پنبه چاپ نمی شود، زیرا در آن صورت پلی پنبه است. (هرچه پلی استر بیشتری در ترکیب باشد، تصویر زنده تر خواهد بود)

راه دیگر استفاده از پوشش پلیمری روی پنبه است. اکنون برخی از تولیدکنندگان پارچه متخصص وجود دارند که به طور حرفه ای پنبه را با یک پلیمر می پوشانند. این کار با اسپری یا استفاده از نوعی کت مایع انجام نمی شود و برای شما حقیقت را نمی توانیم دقیقاً نحوه انجام آن را به شما بگوییم، زیرا افرادی که این کار را انجام می دهند به دلایل مشخص از جزئیات خوب محافظت می کنند. اما همه ما به آن علاقه داریم این است که نتیجه آن یک پارچه پنبه ای با سطحی است که می تواند سابلیمیشن شود.

آیا می توانم روی محصولات / پارچه های تیره با زیر رنگ چاپ کنم؟

خیر. سابلیمیشن فقط برای بسترهای سفید / سبک است. اگر بخواهید یک کاغذ رنگ تیره را داخل چاپگر خود قرار دهید و سعی کنید روی آن چاپ کنید، تصاویر را نمی بینید و سابلیمیشن نیز همین است.

تصویر باید تیره تر از لباس یا زیرانداز باشد ولی می توانید برای چاپ تیشرت از برچسب  های مخصوص استفاده کنید و روی برچسب چاپ بزنید.

چاپ حامد ارائه دهنده بهترین خدمات آنلاین چاپ شامل:

چاپ لیوان . چاپ تیشرت . چاپ سنگ . چاپ پازل . چاپ کوسن . چاپ ساعت . چاپ کریستال . چاپ تابلو فرش . چاپ بشقاب 

با بالاترین کیفیت چاپ و ارزان ترین قیمت در اسرع وقت آماده خدمت به شما عزیزان می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *