منوی دسته بندی

نحوه چاپ روی لیوان

لیوانهای شخصی دهه های متمادی محبوب بوده اند. تمام انبارهای ما پر از لیوان هایی با رنگ و سبک های مختلف است اما هنوز هم بیشتر می خریم. شما این را تشخیص می دهید و به همین دلیل است که به دنبال یادگیری نحوه چاپ روی لیوان هستید.

در این مقاله می خوانیم:

  1. انواع مختلف لیوانهایی که می توانید روی آنها چاپ کنید کدامند؟
  2. چگونه لیوان ها را با چاپ دیجیتال شخصی می کنیم؟
  3. با چاپ روی لیوان چقدر می توانید درآمد کسب کنید؟
  4. مراحل چاپ روی لیوان چیست؟

انواع مختلف لیوانهایی که می توانید روی آنها چاپ کنید کدامند؟

رایج ترین لیوانی که می بینیم چاپ شده لیوان سفید استاندارد است، ما همه تعدادی از این لیوان ها را داریم. دلیل متداول ترین دلیل این امر این است که این یکی از روشهای قدیمی برای چاپ لیوان است، این فناوری از دهه ها قبل وجود دارد. بعداً می توانیم بیشتر وارد فرآیندهای خاص شویم. با این حال ، در حال حاضر ما از این به عنوان لیوان روکش شده یاد خواهیم کرد.

چاپ لیوان های روکش دار

لیوانهای روکش دار با ماده ای مبتنی بر پلاستیک مخصوص برای دریافت ‘چاپ‘ پوشش داده می شوند. این سطح باید سفید باشد به گونه ای که اگر رنگ دیگری باشد با رنگ جوهر چاپ شده شما تداخل ایجاد می کند.

چاپ لیوان

چاپ لیوان بدون روکش

لیوان های بدون روکش بیشتر هنگامی مشاهده می شوند که لیوان های رنگی مشاهده کنید. اینها به طور کلی یک سرامیک واقعی و بدون پوشش اضافی هستند. آنها ممکن است رنگ آمیزی یا روش دیگری برای ایجاد رنگهای مختلف داشته باشند. با این حال، آنها حاوی آن پوشش پایه پلاستیکی نیستند.

لیوان استوانه ای و مخروطی

لیوان های استوانه ای و مخروطی در اصل دو شکلی هستند که برای چاپ به آنها برخورد خواهید کرد. اینها یا به شکل سایپول (بالا و پایین یک اندازه هستند) یا مخروطی شکل (بالا و پایین اندازه های مختلفی دارند. به طور کلی هنگام چاپ عکس روی لیوان کار با لیوان استوانه ای کار ساده تری خواهد بود. دلایل آن ساده است:

  • می توانید تقریباً از هر لیوان پرس استفاده کنید
  • شما می توانید از لیوان های ساده استفاده کنید
  • لازم نیست که هنر خود را برای شکل مخروطی جبران کنید.

لیوان های عجیب و غریب

لیوان های عجیب و غریب باید آخرین انتخاب شما برای چاپ باشد. اگر می خواهید عکس های دیجیتال ، آرم و سایر تصاویر رنگی را روی لیوان قرار دهید ، نمی خواهید یک لیوان عجیب و غریب داشته باشید. برای چاپ خوب و حتی لیوان شما بسیار چالش برانگیز خواهد بود. این اشکال غالباً گرد یا بسیار ناهموار هستند تا فشار و دمای مناسب لازم برای انتقال چاپ از کاغذ به لیوان را بدست آورند.

چگونه لیوان ها را با چاپ دیجیتال شخصی می کنیم؟

در اصل برای چاپ دیجیتال تمام رنگی بر روی لیوانها از دو فرآیند استفاده شده است: تصعید رنگ و چاپ تونر سفید.

چاپ لیوان

تصعید رنگ

تصعید رنگ یا سابلیمیشن یکی از رایج ترین روش های چاپ روی لیوان است. این یک فرآیند استفاده از جوهر و کاغذ مخصوص برای چاپ تصویر شما است. سپس برای مدت طولانی گرمای زیادی اعمال می کنید. این باعث می شود که چاپ از کاغذ شما به لیوان منتقل شود. این روند در سال 1957 توسط نوئل دو پلاس در فرانسه اختراع شد.

فواید چاپ لیوان سابلیمیشن:

  • هزینه اولیه پایین تر سرمایه گذاری برای چاپگرها و کاغذ
  • بسیاری از مکان ها لیوان خام را می فروشند
  • این فرایندی است که بیش از 60 سال وجود داشته است
  • خراشیدن تصویر پس از اعمال بسیار سخت است

نکات منفی چاپ لیوان سابلیمیشن:

  • فقط روی لیوانهای روکش دار خاص کار می کند
  • فقط روی لیوان های سفید کار می کند
  • هزینه جایگزینی جوهر با گذشت زمان می تواند هزینه بر باشد
  • چاپ جوهر افشان به طور کلی به طرز دردناکی کند است.

چاپگر تونر سفید

چاپ تونر سفید آخرین فناوری چاپ عکس روی لیوان است. این شامل استفاده از L.E.D. چاپگرها از OKI8432wt برای چاپ انتقال تمام رنگی روی کاغذ انتقال پوشش داده شده مخصوص استفاده می کنند. این فناوری فقط سازگاری جدیدی برای فناوری است که دهه هاست وجود دارد. این چاپگرها کاملاً شبیه چاپگرهای دستگاه کپی است که دهه ها پیش استفاده کرده اید. آیا تا به حال مجبور شده اید که یک کارتریج تونر بردارید و آن را تکان دهید تا چند چاپ دیگر داشته باشید؟ این بسیار نزدیک به این فناوری است. تونر خود یک ماده پلاستیکی است، بنابراین می توان آن را تقریباً به هر چیزی منتقل کرد، از جمله چاپ روی لیوان ها. علاوه بر این، تونر سفید نیز وجود دارد. همین امر باعث شده است که این توانایی انقلابی در چاپ سفید وجود داشته باشد.

چاپ لیوان شیشه ای

مزایای چاپ تونر سفید روی لیوان:

  • شما به لیوانهای مخصوص روکش شده احتیاج ندارید
  • می توانید روی هر لیوان رنگی چاپ کنید، فقط نباید سفید باشد
  • شما می توانید روی لیوان رنگ سفید چاپ کنید (بسیار نادرتر و ارزش پول بیشتری)
  • شما در حال کار با فناوری اثبات شده اما پیشرفته ای هستید که چیزی فراتر از چاپ لیوان است
  • چاپگر فوق العاده سریع است
  • بدون جوهر مایع

نکات منفی چاپ تونر سفید روی لیوان ها:

  • سرمایه گذاری اولیه بیشتر از چاپگر تصعید خواهد بود
  • اگر آن را به درستی اعمال نکنید، می توان آن را راحت تر خراش داد
  • از آنجا که در حال چاپ با تونر رنگی و سفید هستید، باید مهارت های گرافیکی خود را تقویت کنید.

فناوری چاپ روی لیوان بسیار طولانی شده است و یادگیری آن نسبتاً آسان است. این یک چیز شگفت انگیز در مورد یادگیری نحوه چاپ لیوان است، اگر مهارت و تجهیزات داشته باشید، یک تجارت عالی است.

چاپ لیوان

با چاپ عکس روی لیوان چقدر می توانید درآمد کسب کنید؟

درباره فروش و بازاریابی لیوان چاپی شخصی اطلاعات زیادی می توان ارائه داد. با این حال ، بهترین کار این است که به برخی از ریاضیات ساده نگاه کنید.

هزینه خرید یک لیوان خالی (تخمین زده شده): 2 تا 4 دلار

هزینه چاپ روی لیوان (تخمین زده شده): 0.05 – 1 دلار

این بدان معناست که شما می توانید لیوان های شخصی را با هزینه ای در حدود $ 2 – 5 دلار ایجاد کنید. این همه با توجه به نوع لیوانی که خریداری می کنید تعیین می شود (رنگ سفید ساده ارزان تر از یک لیوان 2 تنی خواهد بود) و اندازه چاپی که روی لیوان قرار می دهید.

حالا همه ما لیوان های زیادی داریم که خریداری کرده ایم و به عنوان هدیه به عزیزانمان داده ایم و می دانیم که آنها به راحتی از 10-15 دلار متغیر هستند. اگر به ویژه منحصر به فرد باشند، می توانند حتی دو برابر این اعداد باشند.

به راحتی می توان فهمید که برای هر لیوانی که می فروشید می توانید بیش از دو برابر پول خود را بدست آورید. این یک فرصت عالی تجاری است.

لیوان های چاپی چقدر خوب شسته می شوند؟

این در واقع پیچیده ترین سوال است که می توان پرسید زیرا به خیلی از موارد بستگی دارد. به چه چیزی بستگی دارد؟

چگونه لیوان را چاپ کردید؟

  • آیا از طریق ماشین ظرفشویی استفاده می شود؟
  • آیا ماشین ظرفشویی تجاری است یا ماشین ظرفشویی خانگی؟
  • از چه شوینده ای استفاده می شود؟
  • آیا آنها یک شستشوی با دمای بالا یا پایین شستشو انجام می دهند؟
  • آیا با دست شسته می شود؟
  • آیا آنها از پارچه شستشو استفاده می کنند ؟
  • آیا مواد لیوان صاف است یا بافت؟

واقعاً وقتی نوبت به آن می رسد، لیوان ها با آب و صابون شسته می شوند، بدون اینکه ساییدگی خیلی خوبی داشته باشد. هر وقت گرمای بیشتری، ساییدگی، مواد شیمیایی بیشتری به آن اضافه کنید ماندگاری لیوان را کاهش می دهید. همه ما لیوان هایی داریم که با دست می شویم و دیگر پرت کردن در ماشین ظرفشویی اهمیتی نمی دهیم. به مشتریان خود توصیه کنید که برای بهترین استفاده شستشوی دستی را انجام دهند.

مراحل چاپ عکس روی لیوان چیست؟

مهم نیست که از چه فناوری برای چاپ روی لیوان استفاده می کنید، مراحل نسبتاً یکسان است. بیایید آنها را ببینیم.

  1. هنر خود را خلق کنید.

شما می خواهید با استفاده ازCorelDraw ، Photoshop یا سایر نرم افزارهای هنری طراحی کنید. اگر شما یک هنرمند نیستید می توانید از خدماتی مانند coldesi-graphics.com استفاده کنید تا هنر خود را توسط یک متخصص ایجاد کنید.

توجه: این مهمترین مرحله است. اگر هنر بدی داشته باشید، لیوانی بد ظاهر خواهید داشت.

  1. روی کاغذ انتقال چاپ کنید.

طرح شما به صورت آینه چاپ خواهد شد. این بدان معناست که وقتی از چاپگر خارج می شود، برعکس چاپ شود. به یاد داشته باشید که از کاغذ به لیوان منتقل می شود. وقتی کاغذ را برعکس می چرخانید، چاپ در واقع جهت درست را دارد.

  1. گرما را با استفاده از ماگ پرس یا ماگ بسته بندی انتقال می دهیم

فشار کلید انتقال چاپ است. نمی توانید یک کاغذ را روی لیوان بچسبانید و آن را بپزید. فشار کمک می کند تا آن تصویر به لیوان منتقل شود. بدون فشار، فقط بخشهایی از چاپ شما منتقل می شود.

توجه: چرا به فشار نیاز دارید؟ خیلی ساده است. به نحوه استفاده چاپگر خود از 4 رنگ برای چاپ تن رنگ فکر کنید. این کار را با قرار دادن مقادیر مختلف از هر رنگ در هر پیکسل کوچک انجام می دهد. بنابراین اگر آن را بالا ببریم، رنگ زرد ممکن است فقط یک قطره جوهر یا تونر داشته باشد، اما رنگ بنفش ممکن است 5 قطره جوهر یا تونر داشته باشد تا به این رنگ تیره تر برسد. این بدان معنی است که چاپ شما مسطح نیست، یک طیف کوهستانی میکروسکوپی از رنگ است. فشار باعث می شود که همه آن تپه ها و دره های کوچک به لیوان شما منتقل شوند.

  1. بگذارید لیوان شما خنک شود.

این مرحله ای است که عجله به معنی شکست است. شما می خواهید منتظر بمانید تا واکنش های شیمیایی متوقف شود، بنابراین وقتی کاغذ انتقال خود را جدا می کنید، تصویر به لیوان شما منتقل می شود. مردم از بسته های خنک یا حتی یخچال برای تسریع در این روند استفاده می کنند. با این حال، می تواند به همان سادگی باشد که اجازه دهید مدتی در سایت قرار بگیرد. کاغذ انتقالی خود را کاملا خنک کنید.

  1. اتمام چاپ لیوان

این ممکن است با پختن آن برای وقت اضافی یا تمیز کردن آن با مواد باقی مانده مخصوص مواد شیمیایی انجام پذیرد. مطمئن شوید که دستورالعمل های مربوط به روش خاص خود را در مورد چگونگی نیاز به پایان چاپ لیوان خود بررسی کنید.

شما امروز چیزهای زیادی در مورد نحوه چاپ روی لیوان یاد گرفته اید. این می تواند یک روند بسیار سرگرم کننده و پاداش آور باشد. فقط به برخی از تجهیزات خاص، برخی از تمرینات و حوصله نیاز دارد. تجارت چاپ ماگ بسیار زیاد است و مردم همیشه به فکر روش های جدید شخصی سازی لیوان هستند. در اینجا چند ایده برای الهام بخشیدن به شما آورده شده است.

  • لیوان فارغ التحصیلی
  • لیوان های مونوگرام
  • نقل قول ها (سخنان بزرگان)
  • لیوان گربه ای سفارشی
  • لیوان سگ سفارشی
  • آیه مورد علاقه کتاب مقدس
  • لیوان تولد
  • هدایای شرکتی
  • هدیه استخدام جدید
  • عزیزم، مادر/ پدر، مادربزرگ / پدربزرگ

اگر می خواهید در مورد چگونگی چاپ لیوان یا چگونگی ورود به تجارت چاپ لیوان سفارشی بیشتر بدانید ، حتماً با یکی از افراد حرفه ای ما با شماره 09154871379 تماس بگیرید.

amedprint ارائه دهنده خدمات آنلاین:

چاپ لیوان . چاپ روی تیشرت . چاپ سنگ . چاپ پازل . چاپ کوسن . چاپ ساعت . چاپ کریستال . چاپ تابلو فرش . چاپ بشقاب 

ساخت انواع مهر ژلاتینی، چندرنگ، برنجی، دسته اتومات؛ طراحی و چاپ انواع بنر، کارت ویزیت، تراکت، کاتالوگ، بروشور و… و تایپ و ترجمه تخصصی متون 

و… را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت برای شما عزیزان فراهم آورده است. میتوانید سفارشات آنلاین خود را برای ما ارسال نموده تا درب منزل تحویل بگیرید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *