منوی دسته بندی

نحوه چاپ صفحه در خانه

نحوه چاپ صفحه در خانه

نحوه چاپ صفحه در خانه

دانلود PDF

مواد و روش ها

1- ساختن صفحه و قاب
2- طراحی خود را انجام دهید
3- چاپ با صفحه نمایش خود
چاپ روی صفحه یک تکنیک چاپ است که برای چاپ سریع یک تصویر روی اجسام مختلف، اغلب تیشرت و لیوان استفاده می شود. شما یک صفحه و شابلون می سازید، سپس جوهر را از طریق مش روی پیراهن، لیوان یا شیء خود فشار می دهید. امکان چاپ صفحه در خانه شما را قادر می سازد تا قطعات منحصر به فردی از لباس و اشیاء دیگر مانند چاپ روی لیوان را ایجاد کنید و می توانید با استفاده از همان صفحه، طرح را روی هر تعداد اشیاء مورد نظر خود تکرار کنید.


روش1- ساختن صفحه و قاب

1- یک قاب برانکارد بوم را در یک فروشگاه لوازم صنایع دستی یا هنری خریداری کنید.

اینها قابها اساسی و ارزان قیمت هستند که از چوب برای نصب بوم ساخته شده اند. با کمی پول بیشتر می توانید یک قاب آلومینیومی خریداری کنید که دوام بیشتری داشته باشد، زیرا شستشوی مکرر یک بوم چوبی را تاب می دهد.
در حال حاضر بسیاری از فروشگاه های هنری صفحه های ابریشم از پیش ساخته را نیز می فروشند، بنابراین اگر نمی خواهید یک صفحه سفارشی بسازید، می توانید یک صفحه نمایش استاندارد خریداری کنید.
اطمینان حاصل کنید که قاب شما به اندازه کافی برای طراحی شما بزرگ است. اگر هنوز طرح خود را نمی شناسید، یا می خواهید یک قاب چند منظوره برای طرح های مختلف داشته باشید، حداقل 12x 18اینچ را هدف بگیرید.


2-مش خود را خریداری کنید. 

شما یک مش زیبا و خوب می خواهید که اجازه دهد جوهر روی پیراهن، کاغذ یا طرح منتقل شود. شمارش مش، میزان شل بودن یا سفت بودن مش را اندازه گیری می کند، جایی که اعداد بالاتر نشان دهنده مش تنگ تر است. هرچه مش محکم تر باشد، جزئیات شما پیچیده تر می شود. تعداد مش تعداد نخ ها در یک اینچ مربع است.
برای چاپ کلاسیک “ورزشی” یا کالج که ظاهری فرسوده و خال دار دارد، تعداد مش 85 را شل کنید.
برای مش “همه کاره”، تعداد مش 110-130 را هدف بگیرید.
برای چاپ کاغذ یا لیوان، به دنبال مش مشکی نزدیک 200-250 باشید.
به طور کلی، اجسام روشن تر با تعداد مش بیشتر کار می کنند. بنابراین اگر کاغذ سفید انجام می دهید، از 230-250 هدف بگیرید.


3- مش را به قاب وصل کنید.

اطمینان حاصل کنید که قبل از شروع به منگنه کردن، صفحه را محکم بکشید. شما می خواهید تا جایی که ممکن است بدون پاره شدن محکم باشد. مش را روی قاب بکشید و هر 1 تا 2 اینچ (2.54 تا 5.08 سانتی متر) چوب را به هم وصل کنید.
شما به احتمال زیاد برای چسباندن محکم به مش به یک تفنگ اصلی برقی نیاز دارید.
همچنین می توانید از ناخن های قاب دار استفاده کنید.

نحوه چاپ صفحه در خانه

روش2- طراحی خود را انجام دهید


1- یک استنسیل از طرح خود ایجاد کنید.

صفحه نمایش ابریشمی می تواند فقط یک رنگ را در یک زمان اعمال کند، بنابراین برای شروع یادگیری یک شکل یا طرح کلی ساده ایجاد کنید. هر آنچه را که بکشید، در نهایت قسمت جوهر چاپ می شود. برای چاپ خود، به موارد زیر نیاز دارید:
تخته پوستر، مقوا نازک یا سایر کاغذهای ضخیم و محکم.
مداد
چاقوی X-acto یا چاقوی دقیق دیگر


2- محدودیت ها و چالش های هنری طرح های چاپ شده روی صفحه را بشناسید.

چاپ روی صفحه مشکل نیست، زیرا آنچه که می کشید دقیقاً همان چیزی است که در چاپ نهایی به دست می آورید. با این حال، اصول و محدودیت های خاصی برای چاپ روی صفحه وجود دارد که باید هنگام طراحی چاپ خود بدانید:
فقط می توانید 1 رنگ را همزمان چاپ کنید.
تصاویر با کنتراست بالا (مانند سیاه روی سفید) بهترین عملکرد را دارند، زیرا نمی توانید از سایه استفاده کنید.
برای طرح های پیچیده، باید چندین چاپ، یکی برای هر رنگ، انجام دهید و بعد از خشک شدن جوهر آنها را لایه لایه کنید.


3-طرح خود را روی تابلو پوستر بکشید.

بلوک های طرح خود را ترسیم کنید. همچنین می توانید عکس ها یا سایر تصاویر را در نرم افزار ویرایش عکس بارگذاری کرده و از آنها استفاده کنید. برای انجام این کار، نقاشی را به طرح کلی دو رنگ اصلی کاهش دهید و سپس آن را چاپ کنید.
به عنوان مثال، برای ایجاد یک استنسیل در فتوشاپ، یک تصویر سیاه و سفید بگیرید و روی Image → Adjustments → Threshold کلیک کنید، سپس آن را در نزدیکترین بالاترین حد ممکن تنظیم کنید.


4- طرح را به صورت شابلون برش دهید.

هر چیزی را که بریده اید در چاپ نهایی بدون جوهر پاک می شود و هر چیزی که توسط استنسیل پوشانده شده است با جوهر پوشانده می شود. برای مثال، تصور کنید در حال چاپ لوگوی قرمز چشم گاو بر روی یک تی شرت سفید هستید. وقتی شابلون را برش می زنید، همه حلقه هایی که بریده اید سفید می شوند و همه حلقه هایی که توسط شابلون پوشانده شده اند قرمز می شوند.


5- از طرف دیگر، طرح خود را روی کاغذ شفاف بکشید.

برای چاپهای پیچیده، برش کلی طرح کلی بسیار دشوار است. در این حالت، برای ایجاد شابلون از جوهر سیاه ضخیم روی کاغذ شفاف استفاده کنید.
استنسیل یا نقاشی شما باید جلوی نور را بگیرد، زیرا این همان چیزی است که طرح را روی صفحه می کند و به شما امکان چاپ می دهد. هر چیزی که با یک استنسیل یا جوهر سیاه پوشانده شود در معرض نور قرار نمی گیرد، آن را “باز” می گذارد و اجازه می دهد جوهر روی پیراهن یا مورد عبور کند.

روش3- چاپ با صفحه نمایش خود


1- روی صفحه ابریشم خود را با یک لایه نازک امولسیون عکس بپوشانید.

یک خط امولسیون را در امتداد یک طرف صفحه بریزید و با استفاده از صاف کننده یک خط نازک را در سراسر صفحه پخش کنید. امولسیون عکس در برابر نور واکنش نشان می دهد و در معرض سفت شدن قرار می گیرد، بنابراین هر چیزی که توسط استنسیل شما پوشانده نشود، به سدی تبدیل می شود که از نفوذ جوهر جلوگیری می کند.
امولسیون را به سمت تخت قاب بمالید، نه به طرفی که توسط چوب احاطه شده است.
این کار را در تاریک ترین اتاق ممکن انجام دهید تا از سفت شدن امولسیون قبل از آماده شدن جلوگیری کنید.

2- اجازه دهید امولسیون در یک فضای تاریک خشک شود.

امولسیون را در معرض نور کم قرار دهید. کمد یا حمام به خوبی کار می کند، مگر اینکه بتوانید برخی از پرده ها را ببندید


3- در حالی که منتظر خشک شدن امولسیون هستید، “ناحیه نوردهی” را تنظیم کنید.

برای تهیه امولسیون باید آن را در معرض نور مستقیم و قوی قرار دهید. با توجه به مشخصات روی بطری امولسیون عکس، چراغی را روی سطح سیاه و سفید خود قرار دهید. هر امولسیون زمان، وات و فاصله های متفاوتی برای سخت شدن مناسب دارد، بنابراین قبل از شروع، حتماً بطری را بخوانید. لامپ همیشه باید 1-2 فوت بالاتر از امولسیون باشد.
اگر امولسیون به مدت 30 دقیقه با توان 200 وات تماس می گیرد، یک لامپ با لامپ 200 واتی 1-2 فوت بالاتر از میز تنظیم کنید. صفحه زیر نور می رود.

4-صفحه خود را زیر نور در منطقه نوردهی قرار دهید.

هنگام حرکت صفحه نمایش، آن را با یک حوله بپوشانید تا در برابر نور اتفاقی واکنش نشان ندهد. آن را زیر چراغ در ایستگاه خود قرار دهید و حوله را فعلا روشن بگذارید.


5- شابلون خود را به عقب در وسط صفحه قرار دهید.

صفحه باید امولسیون به سمت بالا باشد. مش چند سانت از میز بلند می شود و روی قاب قرار می گیرد. استنسیل خود را در وسط صفحه نمایش با فاصله 4-5 اینچ بین طرح و لبه قاب قرار دهید.
برای به دست آوردن تصویر مناسب، باید شابلون خود را برعکس قرار دهید. به شابلون خود آنطور که می خواهید نگاه کنید، سپس قبل از اینکه آن را زمین بگذارید آن را ورق بزنید. در غیر این صورت، هنگام شروع به چاپ، یک تصویر آینه دریافت خواهید کرد.
اگر حرکتی وجود دارد، یا استنسیل شما بسیار سبک است، یک تکه شیشه شفاف را روی آن قرار دهید تا از حرکت جلوگیری کند.
پس از قرار دادن و تنظیم صفحه، چراغ یا شابلون خود را فشار ندهید، آن را هدایت یا حرکت ندهید.


6- چراغ را در زمان توصیه شده روشن کنید.

به سادگی دستورالعمل های موجود در بطری امولسیون خود را دنبال کنید و پس از اتمام کار صفحه را بردارید. پس از اتمام کار، استنسیل را برداشته و برای بعداً کنار بگذارید. اگر در طول این فرآیند بوی سوختگی احساس کردید، بلافاصله چراغ را خاموش کنید.
اگر امولسیون را به درستی آماده کرده ایده، وقتی طرح حذف می شود، باید طرح ضعیف استنسیل خود را در امولسیون مشاهده کنید.


7-امولسیون را با آب سرد منفجر کنید.

هر منبع آب پرقدرت (دوش، شیر آب، شیلنگ) را بردارید و صفحه را با تمرکز روی تصویر خود بشویید. آب امولسیون سفت نشده اطراف طرح شما را می شویند. باید ببینید طرح کلی استنسیل شما ظاهر می شود. ادامه دهید تا زمانی که تصویر خود را به خوبی مشاهده کنید.
قبل از رفتن به مرحله بعد اجازه دهید صفحه خشک شود.

8- صفحه خود را بالای شیئی که روی آن چاپ می کنید قرار دهید.

مش باید روی هر چیزی که چاپ می کنید، مانند چاپ تیشرت، لمس کند.
اگر از تیشرت استفاده می کنید مقداری مقوا بین لایه های تی شرت بکشید تا از خونریزی جوهر جلوگیری شود.


9- مقداری جوهر روی طرح خود بمالید.

یک خط نازک جوهر درست بالای طرح خود قرار دهید. سپس دستگاه اسلحه را محکم روی طرح خود بکشید و کل استنسیل را با جوهر بپوشانید.
هرچه بیشتر فشار دهید تصویر شما تیره تر می شود.

10- به آرامی صفحه ابریشم خود را بردارید.

صفحه را با فشار یکنواخت روی تی شرت/کاغذ بردارید، سپس پیراهن را آویزان کنید تا خشک شود. طرح شما چاپ می شود.

11- این کار را با هر تعداد پیراهن که می خواهید تکرار کنید، گهگاه صفحه را تمیز کنید.

در صورت تمایل می توانید با یک تیشرت دیگر از صفحه ابریشم خود استفاده کرده و در صورت لزوم جوهر بیشتری به آن اضافه کنید. به سادگی قسمت پشتی را پس از هر پیراهن پاک کنید و دوباره جوهر بزنید. اگر چندین روز متوالی از چاپ یکسان استفاده می کنید، در پایان هر روز آن را بشویید و خشک کنید.


hamedprint ارائه دهنده خدمات آنلاین:

چاپ لیوان . چاپ روی تیشرت . چاپ سنگ . چاپ پازل . چاپ کوسن . چاپ ساعت . چاپ کریستال . چاپ تابلو فرش . چاپ بشقاب 

ساخت انواع مهر ژلاتینی، چندرنگ، برنجی، دسته اتومات  ؛ طراحی و چاپ انواع بنر، کارت ویزیت، تراکت، کاتالوگ، بروشور و… و تایپ و ترجمه تخصصی متون 

و… را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت برای شما عزیزان فراهم آورده است. میتوانید سفارشات آنلاین خود را برای ما ارسال نموده تا درب منزل تحویل بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *