منوی دسته بندی

نحوه چاپ روی تیشرت

چاپ تیشرت

چاپ تیشرت با استفاده از اتو

چاپ عکس روی تی شرت فرآیندی است که به شما امکان می دهد تی شرت خود را طراحی کنید. اگرچه در ابتدا ممکن است روشهای چاپ روی پارچه سخت به  نظر برسد اما خواهید دید که  میتوانید در خانه به راحتی تیشرت مورد نظر خود را چاپ کرده و از پوشیدن آن لذت ببرید و در مراسم خاص مانند تولد، ولنتاین، روز مادر و پدر و… آن را به عزیزانتان هدیه دهید. ما در این  مقاله سعی کرده ایم که نحوه چاپ روی تیشرت با استفاده از اتو در خانه را آموزش دهیم. به راحتی و گام به گام می توانید نحوه چاپ روی تیشرت را ما با تجربه کنید.

نحوه چاپ روی تیشرت

1- خرید کاغذ سابلبمیشن برای انتقال تصویر روی تی شرت

 برای انجام چاپ سابلیمیشن می توانید از کاغذ انتقال استفاده کنید که یکی از روش های محبوب چاپ است. کاغذ مخصوص انتقال حرارت را می توانید در هر مکانی که می توانید کاغذ سابلیمیشن یا چاپگر بخرید، پیدا کنید. دو نوع کاغذ انتقال وجود دارد، یکی مناسب برای پیراهن های سفید یا پاستلی، و دیگری مناسب برای تمام رنگ های تیره.

چاپ سابلیمیشن به معنای چاپ تصویر و سپس استفاده از گرما برای تزریق تصویر بر روی یک سطح، در این مورد تی شرت های خود است.

اندازه اکثر کاغذهای انتقال با کاغذ چاپگر معمولی شما برابر است. قبل از خرید اندازه غیرمعمول کاغذ، مطمئن شوید که چاپگر از پس آن برمی آید.

از کاغذ انتقال نور برای پیراهن های روشن یا سفید استفاده می شود. برای هر تی شرت که تیره تر باشد از کاغذ انتقال تیره (یا برچسب ) استفاده می شود.

کاغذ سابلیمیشن

2- طراحی تصویر موردنظر

برای طراحی تی شرت خود یک تصویر با کیفیت بالا انتخاب کنید. می توانید از هر تصویری که در رایانه شما ذخیره شده استفاده کنید. اگر فقط تصویر را به صورت فیزیکی دارید، آن را اسکن کرده و به عنوان یک فایل jpeg در رایانه خود ذخیره کنید. متناوباً ، یک عکس بگیرید و آن را به رایانه خود منتقل کنید. اگر می خواهید پیراهن ها را از طریق تجارت آنلاین تی شرت خود بفروشید، فقط از طرح ها یا عکس های اصلی خود استفاده کنید.

 

طراحی عکس با استفاده از نرم افزار

3- معکوس کردن تصویر روی کاغذ

کاغذ انتقال برای کاغذ رنگ روشن، یک تصویر آینه ای روی پیراهن شما ایجاد می کند. در پنجره گزینه های چاپ به دنبال تنظیمات “معکوس” یا “آینه” بگردید، یا تصویر خود را در MS Paint یا برنامه ویرایش تصویر دیگری بچرخانید. اگر از این مرحله صرف نظر کنید، تمام متن های طراحی شما خوانایی نخواهند داشت. اگر از کاغذ انتقال برای پیراهن های تیره استفاده می کنید تصویر را معکوس نکنید. این نوع کاغذ انتقال تصویر را دقیقاً همانطور که به نظر می رسد منتقل می کند. اگر مطمئن نیستید که تنظیم معکوس کار کرده است، یک قطعه تست را روی کاغذ معمولی چاپ کنید. این باید به عنوان تصویر آینه ای از ظاهری که می خواهید بیرون بیاید.

4- چاپ تصویر روی کاغذ انتقال

طرح خود را بر روی کاغذ چاپ کنید. قبل از چاپ، پیش نمایش را بررسی کنید تا متناسب بودن تصویر بر روی کاغذ شما تأیید شود. اگر خیلی بزرگ است، “fit to scale” را در گزینه های چاپ انتخاب کنید، یا آن را در یک برنامه ویرایش تصویر مقیاس بندی کنید. هنگام چاپ با کاغذ انتقال، به چاپگر مناسب مانند چاپگر جوهر افشان نیاز دارید. اگر دو طرف کاغذ انتقال شما متفاوت است، روی سمت خالی چاپ کنید. ممکن است یک طرف دارای آرم، طرح یا نشانگرهای حرارتی باشد.

چاپ تصویر روی کاغذ انتقال

5- برش تصویر

هر کاغذی که در اطراف تصویر بگذارید به عنوان یک فیلم نازک روی پیراهن نشان داده می شود. برای ایجاد یک تصویر تمیز، تصویر را برش دهید. برای به دست آوردن برش دقیق، از خط کش و چاقوی اگزاکتو استفاده کنید.

6- قراردادن تیشرت روی یک میز

یک سطح سخت و صاف را با یک بالش نخی بپوشانید. یک میز را پاک کنید، سپس در صورت لزوم آن را تمیز و خشک کنید. روی این سطح یک بالش نخی قرار دهید و فضای کافی را برای قرار دادن قسمت تی شرت خود که چاپ می کنید ، بپوشاند. بیشتر صفحات اتو به دلیل وجود میله های فلزی یا گریتینگ روی سطح، مناسب نیستند.

از سطحی استفاده کنید که در برابر گرما مقاومت کند. سعی نکنید روی یک میز کار روی ورقه ورقه ای اتو کنید. تخته برش نیز می تواند کار کند.

7- تنظیم اتو

اتوی خود را تنظیم کنید تا بتوانید از آن به عنوان پرس گرم استفاده کنید. دستورالعمل های همراه کاغذ انتقال خود را بررسی کنید تا بدانید کدام تنظیمات برای محصول شما بهتر است. اگر هیچ توصیه ای ذکر نشده است، “پنبه” یا تنظیم دمای بالا را انتخاب کنید. “خشک” را انتخاب کنید یا بخار را خاموش کنید. تمام آب را از اتو خالی کنید. چند دقیقه به اتو وقت بدهید تا گرم شود. برای بهترین نتیجه، از اتو با حداقل 1200 وات نیرو استفاده کنید.

8- اتو کردن  تصویر روی تیشرت

تی شرت را اتو کنید. تی شرت را روی بالش بگذارید. آن را اتو کنید تا کاملاً صاف شود. هرگونه چین و چروکی در تصویر منتقل شده نشان داده می شود. در صورت لزوم ابتدا تی شرت را بشویید و خشک کنید.

 

گرم کردن طرح با اتو

9- ثابت کردن کاغذ روی تی شرت

کاغذ را روی تیشرت قرار دهید. اگر از کاغذ انتقال برای پیراهن های روشن استفاده می کنید، تصویر را به سمت پایین قرار دهید. اگر از کاغذ انتقال برای پیراهن های تیره استفاده می کنید، تصویر را به صورت روبرو قرار دهید. وسط تصویر را با وسط خط گردن تی شرت خود قرار دهید. قرار دادن تصویر به سمت پایین باعث انتقال تصویر می شود تا وقتی به پیراهن شما منتقل می شود، یک تصویر آینه ای نباشد.

10- تصویر را روی پیراهن اتو کنید

 اتو را محکم روی لباس فشار دهید و با فشار دادن کل فشار به سمت پایین فشار دهید. اتو به عنوان فشار گرما برای انتقال تصویر به پیراهن عمل می کند. مطابق دستورالعمل همراه کاغذ مخصوص انتقال از 30 ثانیه تا چند دقیقه اتو کنید.

سعی کنید اتو را به همان اندازه که هنگام اتو زدن لباس می چرخانید، به اطراف حرکت ندهید. شما می خواهید گرما را به تمام سطح تصویر تأمین کنید ، اما لازم است که به طور مداوم حرارت دهید.

بعد از اتمام کار تیشرت شما آماده استفاده می باشد به راحتی می توایند از تیشرت های خاص خود را در خانه با کمترین امکانات چاپ نمایید و از این چاپ زیبا لذت ببرید. همچنین می توانید کسب و کار خانگی خود را راه اندازی نموده و از این روش درآمدی عالی کسب نمایید.

چاپ آنلاین تیشرت

چاپ حامد این امکان را برای شما عزیزان فراهم آورده تا به راحتی سفارشات چاپ خود را در کمترین زمان ممکن داشته باشید. می توانید انواع چاپ روی تیشرت، لیوان، سنگ و… را با بالاترین کیفیت آنلاین سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *