منوی دسته بندی

نحوه تزیین لیوان

نحوه تزیین لیوان

ذانلود PDF

نحوه تزیین لیوان

مواد و روش ها

  • 1- تزیین با خودکارهای رنگ روغن
  • 2- استفاده از رنگ اکریلیک
  • 3- انجام انتقال تصویر با نوار بسته بندی

اگر یک لیوان شخصی می خواهید، می توانید خودتان آن را تزئین کنید. یک لیوان تزئین شده را می توان به عنوان هدیه یا برای جشن گرفتن یک مناسبت خاص، مانند یک گردهمایی خانوادگی درست کرد. به هر دلیلی، روش های مختلفی برای تزیین لیوان وجود دارد. می توانید از چندین نوع مختلف رنگ استفاده کنید یا می توانید برچسبی بسازید که ماندگاری کمتری داشته باشد اما به شما امکان می دهد لیوان خود را با یک تصویر دقیق تزئین کنید.

روش1-نحوه تزیین لیوان با خودکار رنگ روغن

قلم های رنگ روغنی بخرید که می توان آنها را روی سرامیک پخت. به فروشگاه لوازم صنایع دستی محلی خود یا در وب سایت یک فروشنده آنلاین لوازم صنایع دستی برای قلم رنگ یا بطری رنگ که نشان می دهد برای استفاده در سرامیک ساخته شده اند، نگاه کنید. آنها باید در طیف گسترده ای از رنگ ها و ضخامت های نوک متنوعی باشند، بنابراین مجموعه ای از رنگ ها و نکاتی را که دوست دارید انتخاب کنید.
رنگ‌هایی که می‌خواهید استفاده کنید معمولاً به جای رنگ‌های مبتنی بر آب در بسته‌بندی‌شان به‌عنوان «بر پایه روغن» توصیف می‌شوند.
خرید رنگ مناسب بسیار مهم است. در غیر این صورت تزئینات شما دائمی نخواهد بود.

2- سطح لیوان را با پنبه و الکل تمیز کنید.

قبل از تزئین لیوان خود، باید مطمئن شوید که سطح آن کاملا تمیز است. مالیدن الکل هر گونه باقیمانده از سطح را از بین می برد و پس از تمیز کردن هیچ اثری باقی نمی ماند.
تمیز کردن سطح لیوان، هرگونه آلودگی و چربی را که ممکن است از چسبیدن رنگ به لیوان جلوگیری کند، پاک می کند.

3- طرح خود را بچینید.

می توانید قبل از اینکه طرح خود را به طور دائم روی آن بکشید، خطوط اولیه را با مداد بکشید. همچنین استفاده از ماسک یا نوار نقاش برای تعیین جایی که می خواهید طرح خود را بکشید می تواند مفید باشد.
اگر به نحوه طراحی لیوان خود و مهارت های نقاشی یا طراحی خود اطمینان دارید، ممکن است طرح اولیه لازم نباشد.

4- طرح خود را روی لیوان خود نقاشی کنید.

نقاشی طرح خود را با قلم مو یا قلم خود شروع کنید. اگر طرح اولیه طرح خود را روی لیوان خود کشیدید، خطوط را دنبال کنید و در صورت تمایل جزئیات بیشتری اضافه کنید.
اگر با رنگ اشتباه کردید، می توانید با نوک کیو به سرعت آن را پاک کنید. با این حال، هنگامی که رنگ خشک شد، نمی توان آن را به راحتی پاک کرد.

5- روی طرح خود نقاشی کنید.

از تخیل خود برای افزودن نحوه تزیین لیوان استفاده کنید. از اشکال، رنگ‌ها و الگوهای مختلف برای ساخت لیوانی استفاده کنید که از استفاده و لذت بردن از آن هیجان‌زده هستید. هنگامی که طراحی شما کامل شد، اجازه دهید رنگ کاملا خشک شود.

نحوه تزیین لیوان

6- برای ماندگاری دکوراسیون خود یک کت شفاف روی طرح بزنید.

در حالی که بسیاری از تزیینات قلم رنگ هنگام شستن دستی ماندگار می شوند، اما دادن یک پوشش شفاف به آنها باعث ماندگاری بیشتر آنها می شود. اگر قصد دارید لیوان خود را در ماشین ظرفشویی قرار دهید، می تواند مفید باشد.
یک پوشش شفاف را انتخاب کنید که برای اعمال روی سطح سرامیک های لعابدار طراحی شده است.

نحوه تزیین لیوان

نحوه تزیین لیوان

روش3-انجام یک انتقال تصویر با بسته بندی

1- یک طرح را با چاپگر لیزری چاپ کنید.

طرحی را که می خواهید روی لیوان خود انتقال دهید انتخاب کنید. این می تواند یک کلمه، یک تصویر کوچک یا هر طرح دیگری باشد که پیدا می کنید. طرح را می توان با کارتریج چاپگر معمولی و کاغذ چاپگر معمولی چاپ کرد. فقط مطمئن شوید که طرح به خوبی روی لیوان قرار می گیرد.
قبل از حرکت، اجازه دهید صفحه چاپ شده کاملا خشک شود، که فقط یک یا دو دقیقه طول می کشد.
با این فرآیند، تصویر شما به یک برچسب شفاف تبدیل می شود که روی لیوان اعمال می شود.

2- تصویر را با نوار بسته بندی شفاف بپوشانید.

یک تکه نوار بسته بندی را جدا کرده و به آرامی روی تصویر بمالید. می خواهید تصویر در مرکز نوار باشد، به طوری که همه آن را پوشانده باشد و دور تا دور آن یک لبه نوار داشته باشد.
این مهم است که نوار به نرمی و بدون حباب یا چین و چروک در کاغذ اعمال شود.

3- تصویر را برش دهید.

دورتادور تصویر را برش دهید و یک نوار نواری در اطراف آن ایجاد کنید. شکلی که شما برش می‌دهید می‌تواند هر شکلی باشد، تا زمانی که تصویری که می‌خواهید اعمال کنید در داخل آن قرار دارد.به یاد داشته باشید که شکل نوار روی لیوان چندان قابل مشاهده نخواهد بود. شما می خواهید تصویر به جای شکل نوار برجسته شود.

4- تصویر نواری را به مدت 5-10 دقیقه در آب سرد خیس کنید.

هدف این است که قبل از حرکت کاغذ کاملاً با آب خیس شود. با در نظر گرفتن این موضوع، به جای زمان کوتاهتر، در زمان طولانی تر در آب خطا کنید.در بیشتر موارد، تصویر نواری شما در یک فنجان یا کاسه کوچک آب قرار می گیرد.

5- کاغذ را از پشت نوار بسته بندی بردارید.

در حالی که تصویر چسبانده شده هنوز در زیر آب است، شروع به مالیدن سمت کاغذ تصویر کنید. با مالش ملایم تمام کاغذها را از پشت جدا کنید. تصویری که چاپ کردید باید روی نوار باقی بماند.
اگر تصویر با کاغذ جدا می شود، تصویر چسبانده شده را به اندازه کافی خیس نکرده اید.

6- بگذارید نوار خشک شود.

پس از برداشتن تمام کاغذ، باید اجازه دهید نوار خشک شود تا چسبندگی خود را به دست آورد. از آنجایی که نوار معمولاً وقتی کاغذ برداشته می‌شود کمی غلت می‌خورد، می‌توانید آن را کمی به صورت رول شده در کناره‌اش قرار دهید تا خشک شود و به سطحی که روی آن گذاشته‌اید نمی‌چسبد.
معمولاً فقط یک ساعت یا بیشتر طول می کشد تا نوار خشک شود.

نحوه تزیین لیوان

7- نوار را روی سطح لیوان بمالید.

نوار را به آرامی روی سطح لیوان بغلتانید. اطمینان حاصل کنید که حباب هایی را که در حین حرکت ظاهر می شوند صاف کنید. پس از اعمال، تصویر شما باید به وضوح روی لیوان شما نشان داده شود.
هنگامی که نوار صاف شد، باید به طرح آن توجه کنید و فقط کمی خود نوار را ببینید.

چاپ حامد ارائه دهنده خدمات آنلاین:

چاپ لیوان . چاپ تیشرت . چاپ سنگ . چاپ پازل . چاپ کوسن . چاپ ساعت . چاپ کریستال . چاپ تابلو فرش . چاپ بشقاب 

ساخت انواع مهر ژلاتینی، چندرنگ، برنجی، دسته اتومات، طراحی و چاپ انواع بنر، کارت ویزیت، تراکت، کاتالوگ، بروشور و… و تایپ و ترجمه تخصصی متون 

و… را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت برای شما عزیزان فراهم آورده است. میتوانید سفارشات آنلاین خود را برای ما ارسال نموده تا درب منزل تحویل بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *