منوی دسته بندی

نحوه انتقال تصویر به شیشه

چاپ قاب عکس کریستال

نحوه انتقال تصویر به شیشه

قرار دادن تصویر روی یک شیء شیشه ای – مانند شیشه ، قاب عکس شیشه ای ، آینه ، لیوان یا پنجره – راهی برای شخصی سازی و تزئین فضای زندگی شما است. می توانید هر نوع تصویری را که از چاپگر لیزری چاپ شده یا در کتاب یا مجله پیدا کرده اید، منتقل کنید. برای انتقال تصویر روی شیشه، نوار چسب را به تصویری که می خواهید انتقال دهید، ثابت کنید. تصویر و نوار را در آب گرم خیس کنید، سپس کاغذ را بردارید و تصویر را روی یک شیء شیشه ای بچسبانید. به طور متناوب، می توانید از یک وسیله انتقال ژل برای انتقال مستقیم تصویر روی یک سطح شیشه ای استفاده کنید.

قسمت 1- استفاده از نوار روی تصویر

تصویر خود را روی چاپگر لیزری چاپ کنید. اگر تصویری که می خواهید انتقال دهید در حال حاضر فقط به صورت دیجیتالی وجود دارد ، باید آن را چاپ کنید. برای بهترین نتیجه ، فقط از چاپگر لیزری استفاده کنید. تصویری را که از چاپگر جوهر افشان چاپ شده است منتقل نکنید.
• به طور متناوب ، می توانید تصویری را از صفحه مجله ، صفحه روزنامه یا عکسی که از فیلم تهیه شده است منتقل کنید.

• اگر در حال چاپ تصویر خود در یک فروشگاه محلی یا چاپخانه دیگر هستید، تأیید کنید که چاپگری که از آن استفاده می کنند جوهر افشان نیست.

یک تکه نوار بسته بندی را روی تصویر قرار دهید. یک تکه نوار بسته بندی شفاف را بریده و مستقیماً روی عکس چاپ شده یا عکس مجله بمالید. اطمینان حاصل کنید که قطعه نوار به طور کامل تصویری را که می خواهید انتقال دهید، پوشش دهد.
• اگر تصویر شما از عرض نوار بسته بندی بزرگتر است، نمی توانید آن را منتقل کنید. تصویر را دوباره چاپ کنید تا کمی باریکتر از نوار بسته بندی باشد که تقریباً 3 اینچ (7.6 سانتی متر) است.
نوار را با لبه کارت اعتباری صاف کنید. با دقت لبه کارت اعتباری را در امتداد تصویر ضبط شده بکشید تا از کنار نوار حباب بیرون زده شود. در صورت وجود حباب هوا بین تصویر کاغذ و نوار بسته بندی، پس از انتقال آن به شیشه ، شکاف هایی در تصویر ایجاد می شود.
• اگر کارت اعتباری در دست ندارید، از یک شیء با اندازه مشابه، مانند گواهینامه رانندگی خود استفاده کنید.

با یک قیچی تصویر را برش دهید. با برداشتن کاغذ اضافی از عکس چاپ شده (یا تصویر مجله) شروع کنید. سپس، خود تصویر را با دقت برش دهید. اگر تصویر دارای انحناها یا زاویه های تیز است، اطراف آنها را با دقت برش دهید تا فقط تصویر پوشیده از نوار را نگه دارید.
• اگر تصویر مربع یا مستطیل باشد ، برش نسبتاً آسان خواهد بود.
• اگر قیچی در نزدیکی خود ندارید ، یک چاقوی کاربردی نیز کار می کند.

نحوه انتقال تصور یبه شیشه

قسمت 2 – خیساندن و انتقال تصویر

تصویر را در یک لیوان آب گرم فرو کنید. آب به انتقال تصویر بر روی سطح چسب نوار کمک می کند. اجازه دهید تصویر ضبط شده به مدت 5 یا 6 دقیقه در آب گرم خیس بخورد.
• آب باید در لمس گرم باشد، اما داغ نباشد. آب داغ ممکن است نوار و تصویر را ذوب کرده یا تغییر شکل دهد.
کاغذ را از پشت نوار بکشید. تصویر ضبط شده را از آب بیرون بکشید و آن را به صورت صاف روی سطح کار خود قرار دهید. با استفاده از انگشتان اشاره و وسط ، کاغذ را به جلو و عقب بمالید تا کاغذ رول شود و از نوار جدا شود.

چاپ روی شیشه
چاپ روی شیشه

• اگر کاغذ به طور کامل از بین نمی رود، دوباره آن را در آب گرم قرار دهید و بگذارید 2 یا 3 دقیقه دیگر خیس بخورد.
• سپس ، تصویر را بیرون بکشید و به مالیدن کاغذ ادامه دهید.
تصویر خود را با سشوار خشک کنید هنگامی که تمام کاغذ را برداشته اید ، نوا بسته بندی با تصویر منتقل شده روی آن باقی می ماند. سشوار را بیرون بیاورید و از آن برای خشک کردن کامل نوار استفاده کنید. هنگامی که نوار خشک شد، متوجه خواهید شد که یک طرف دوباره چسبیده است.
• اگر سشوار ندارید، تکه نوار را روی سطح کار خود قرار دهید. بگذارید با هوا خشک شود، که حدود 30 دقیقه طول می کشد.
سمت چسبنده تصویر را محکم روی شیشه خود فشار دهید. اکنون آماده اید که تصویر را روی شیشه بمالید. نوار را بالای شیشه قرار دهید و تصویر چسب را پایین بیاورید تا روی سطح شیشه قرار گیرد. سپس با استفاده از انگشتان خود، نوار را محکم روی شیشه فشار دهید.
• از بالا یا پایین نوار شروع کنید و به طرف دیگر بروید، تا از حباب هوا در زیر نوار جلوگیری کنید.
• اگر بعد از چسباندن نوار حباب هوا پیدا کردید، آنها را از زیر نوار با استفاده از لبه کارت اعتباری صاف کنید.

چاپ روی شیشه
چاپ روی شیشه

قسمت 3- استفاده از Mod Podge به جای نوار

یک لایه از ماده انتقال ژل را روی شیشه بمالید. از یک برس دستی برای پخش محیط انتقال استفاده کنید تا انگشتان شما تمیز بمانند. یک لایه سخاوتمندانه از وسایل انتقال را به قسمتی از شیشه که تصویر را روی آن اعمال می کنید ، بکشید.

• می توانید وسیله انتقال ژل را در هر فروشگاه صنایع دستی یا سرگرمی خریداری کنید. ظروف محیط انتقال معمولاً “ژل مات” یا “Mod Podge” هستند.
تصویر را محکم روی سطح شیشه فشار دهید. تصویر را با دقت روی ناحیه شیشه ای که می خواهید روی آن اعمال شود قرار دهید. آن را روی شیشه قرار دهید و از انگشتان خود برای فشار دادن و صاف کردن تصویر پوشیده از ژل در محل خود استفاده کنید.
• هنگامی که تصویر را در جای خود فشار دادید ، از کشیدن آن بر روی شیشه اجتناب کنید
هرگونه حباب هوا را از زیر تصویر خارج کنید. اگر بین کاغذ و شیشه حباب هوا وجود داشته باشد، تصویر به طور کامل منتقل نمی شود. یک دستگاه اسلایم را به آرامی روی سطح تصویر بکشید تا هرگونه حباب هوا خارج شود.
بگذارید ژل انتقال دهنده تا زمانی که دستورالعمل محصول نشان می دهد خشک شود. اگر بخواهید قبل از خشک شدن کامل ژل کاغذ را بردارید، انتقال تصویر خراب می شود. اگر در آب و هوای مرطوب زندگی می کنید، خشک شدن ژل ممکن است بیش از 24 ساعت طول بکشد.

• نوع خاصی از ژل انتقال دهنده که استفاده می کنید ممکن است جهت خشک شدن کمی متفاوت باشد. برای اطمینان از انتقال صحیح تصویر، این دستورالعمل ها را دنبال کنید.
پشت کاغذ را با اسفنج مرطوب کنید. یک اسفنج مرطوب را روی پشت کاغذ بکشید. آب به کاغذ خیس می شود و به شما اجازه می دهد آن را از روی شیشه بکشید.
• قبل از استفاده از اسفنج مرطوب، آن را روی کاغذ عکس بکشید. از اسفنج خیس خیس استفاده نکنید.
انگشت شست خود را به صورت حلقه ای روی کاغذ بمالید تا برداشته شود. حالا که کاغذ را مرطوب کرده اید ، می توانید آن را از شیشه بردارید. روی سطح کاغذ کار کنید و با انگشت شست حلقه های کوچکی ایجاد کنید تا کاغذ شکسته و شل شود.
• با جدا شدن کاغذ، می توانید تصویر چسبیده به شیشه را مشاهده کنید. تصویر باید روی شیشه باقی بماند تا پایان تکه تکه شدن کاغذ را از بین ببرید.
با استفاده از این روش می توانید به راحتی برای چاپ روی لیوان شیشه ای ، آیینه یا قاب کریستال استفاده کنید و نهایت لذت را از تصاویر خود ببرید.

 

hamedprint ارائه دهنده خدمات آنلاین:

چاپ لیوان . چاپ روی تیشرت . چاپ سنگ . چاپ پازل . چاپ کوسن . چاپ ساعت . چاپ کریستال . چاپ تابلو فرش . چاپ بشقاب 

ساخت انواع مهر ژلاتینی، چندرنگ، برنجی، دسته اتومات؛ طراحی و چاپ انواع بنر، کارت ویزیت، تراکت، کاتالوگ، بروشور و… و تایپ و ترجمه تخصصی متون 

و… را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت برای شما عزیزان فراهم آورده است. میتوانید سفارشات آنلاین خود را برای ما ارسال نموده تا درب منزل تحویل بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *