منوی دسته بندی

نحوه استفاده از پرس حرارتی: دستورالعمل های قدم به قدم چاپ تیشرت، کلاه، لیوان

چاپ تیشرت

نحوه استفاده از پرس حرارتی: دستورالعمل های قدم به قدم چاپ تیشرت، کلاه، لیوان

این روزها تقریباً تعداد بی نظیری از طرح های تی شرت وجود دارد که چیزی از کلاه و لیوان قهوه نمی توان گفت. تا به حال فکر کرده اید چرا؟ این به این دلیل است که شما فقط باید یک ماشین پرس گرم بخرید تا طراحی های خود را چاپ کنید. این یک برنامه عالی برای کسانی است که همیشه پر از ایده هستند. یا هر کسی که می خواهد شغل جدیدی را شروع کند یا به یک سرگرمی جدید بپردازد. اما ابتدا، بیایید نحوه استفاده از پرس حرارتی را در 8 مرحله بیابیم. دو مورد اول اطلاعات پیش زمینه هستند.

1- پرس حرارتی خود را انتخاب کنید

اولین قدم که باید بردارید یافتن پرس حرارتی مناسب برای شماست. اگر یک کسب و کار تی شرت را شروع می کنید، بهتر است یک تحقیق دقیق درباره گزینه های خود انجام دهید. به عنوان مثال، یک پرس خیلی کوچک ممکن است فقط برای برخی از طرح ها عالی باشد. اما یک پرس بزرگتر این امکان را به شما می دهد که یک تیشرت کامل را بپوشانید. به همین ترتیب، ممکن است بخواهید روی طیف گسترده تری از محصولات چاپ کنید. در این حالت ممکن است یک دستگاه چند منظوره بسیار ارزشمند باشد.

نحوه انتخاب پرس حرارتی

مهمترین تمایز بین پرسهای خانگی و پرس های حرفه ای است. مورد اول بیشتر با استفاده شخصی ساخته می شود. اما مطمئناً می توانید از آن برای یک تجارت در مراحل شکوفایی خود استفاده کنید. اگر در حال حاضر سفارشات عمده را انجام می دهید یا قصد دارید به تولید انبوه برسید پرس حرارتی حرفه ای انتخاب بهتری هستند. این تنظیمات بیشتری برای فشار و دما ارائه می دهد و دارای صفحه های بزرگتر است.

2- مواد خود را برای چاپ انتخاب کنید

متأسفانه، شما نمی توانید از هر پارچه ای برای فشار دادن استفاده کنید. برخی از آنها به گرما حساس هستند و درجه حرارت بالا آنها را ذوب می کند. از مواد نازک و مواد مصنوعی دور شوید. در عوض، روی پنبه، لیکرا، نایلون ، پلی استر و اسپندکس چاپ کنید. این مواد به اندازه کافی مقاوم هستند تا در برابر فشار دادن گرما مقاومت کنند. در حالی که باید برای دیگر موارد از برچسب استفاده کنید.

ایده خوبی است که لباس خود را از قبل بشویید، به خصوص اگر لباس جدید باشد. برخی از چین و چروک ها ممکن است بعد از اولین شستشو ظاهر شوند و می توانند بر طراحی تأثیر بگذارند. اگر قبل از فشار دادن این کار را انجام دهید می توانید از چنین موضوعاتی جلوگیری کنید.

3- طراحی خود را انتخاب کنید

این قسمت جالب فرایند است! اساساً هر تصویری را که می توان چاپ کرد می توان روی لباس نیز چاپ کرد. اگر واقعاً می خواهید تجارتتان رونق بگیرد، به چیزی اصیل نیاز دارید که علاقه مردم را بیدار کند. شما باید در مهارت های خود در نرم افزارهایی مانند Adobe Illustrator یا CorelDraw کار کنید. به این ترتیب، شما می توانید یک ایده خوب را با یک نمایش تصویری زیبا ترکیب کنید.

  1. طراحی خود را چاپ کنید

یک قسمت اساسی از فرآیند فشار دادن حرارت، کاغذ انتقال است. این یک ورق با موم و رنگدانه اضافه شده است که طرح شما در ابتدا روی آن چاپ شده است. این طرح روی لباس شما در پرس حرارتی قرار می گیرد. بسته به نوع چاپگر و رنگ مواد، انتقال انواع مختلفی وجود دارد. در اینجا برخی از رایج ترین موارد ذکر شده است.

انتقال جوهر افشان:

اگر چاپگر جوهر افشان دارید، حتماً کاغذ مناسب تهیه کنید. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که چاپگرهای جوهر افشان سفید چاپ نمی کنند. هر قسمت از طرح شما سفید باشد با فشار دادن گرما به عنوان رنگ لباس نشان داده می شود. می توانید با انتخاب یک رنگ سفید رنگ (که قابل چاپ است) یا استفاده از یک لباس سفید برای فشار دادن، در این مورد کار کنید.

انتقال چاپگر لیزری:

همانطور که گفته شد، کاغذهای مختلفی برای چاپگرهای مختلف وجود دارد و به جای هم کار نمی کنند. بنابراین مطمئن شوید که مورد مناسب را انتخاب کنید. در نظر گرفته می شود که کاغذ چاپگر لیزری نتایج نسبتاً بدتری نسبت به کاغذ جوهر افشان دارد.

انتقال سابلیمیشن:

این کاغذ با چاپگرهای سابلیمیشن و جوهر مخصوص کار می کند، بنابراین گزینه گران تری است. جوهر در اینجا به حالت گازی تبدیل می شود که به پارچه نفوذ می کند و آن را به طور دائمی می میرد. این فقط با مواد پلی استر کار می کند.

انتقال آماده:

این گزینه برای تهیه تصاویر از قبل چاپ شده وجود دارد که شما در پرس حرارتی قرار می دهید بدون اینکه خود چاپ کنید. حتی می توانید برای اتصال طرح های گلدوزی شده که در پشت چسب های حساس به حرارت دارند استفاده کنید.

هنگام کار با کاغذ انتقال، باید به چندین نکته توجه داشته باشید. نکته اساسی این است که شما باید در سمت صحیح چاپ کنید. به نظر واضح است، اما اشتباه کردن آن آسان است.

نحوه استفاده از پرس حرارتی

همچنین، حتماً نسخه آینه ای از تصویری را که روی صفحه رایانه می گیرید چاپ کنید. این مجدداً در پرس حرارتی معکوس خواهد شد، بنابراین در نهایت دقیقاً با طرحی که می خواستید خواهید رسید. به طور کلی ایده خوبی است که طرح خود را روی یک ورق کاغذ معمولی چاپ کنید، فقط اگر اشتباهی رخ داد، آن را تشخیص دهید. نمی خواهید برای این کار کاغذ انتقال را هدر دهید.

طرح های چاپ شده روی کاغذ انتقال، به ویژه با چاپگرهای جوهر افشان، با یک فیلم پوشش در جای خود نگه داشته می شوند. این کل ورق را پوشش می دهد، نه فقط طرح، و یک رنگ سفید دارد. وقتی طرح را گرم می کنید، این فیلم به مواد نیز منتقل می شود.  که می تواند آثار خوبی در اطراف تصویر شما برجای بگذارد. قبل از فشار دادن، اگر می خواهید از این کار جلوگیری کنید، باید تا حد ممکن کاغذ را در اطراف طرح کوتاه کنید.

5- پرس حرارتی را آماده کنید

از هر کدام از دستگاه های پرس گرم استفاده می کنید، یادگیری نحوه استفاده از پرس حرارتی آسان است. با استفاده از هر دستگاه پرس حرارتی، می توانید دما و فشار مورد نظر خود را تنظیم کنید. همچنین یک تایمر وجود دارد. پرس حرارتی باید آماده شوند.

هنگامی که فشار گرما را روشن کردید، دما را تنظیم کنید. این کار را با چرخاندن دکمه ترموستات در جهت عقربه های ساعت انجام می دهید. (یا با استفاده از دکمه های جهت دار در برخی فشارها) تا زمانی که به تنظیم گرمای مورد نظر خود برسید. با این کار نور گرمایش فعال می شود. هنگامی که چراغ خاموش شد، می دانید که به دمای مورد نظر شما رسیده است. در این مرحله می توانید دستگیره را برگردانید ، اما چراغ برای حفظ گرما روشن و خاموش می شود.

یک درجه حرارت ثابت وجود ندارد که برای فشار دادن از آن استفاده کنید. بسته بندی کاغذ انتقال شما نحوه تنظیم آن را به شما می گوید. این دما معمولاً در حدود 350-375 درجه فارنهایت است. بنابراین اگر زیاد به نظر می رسد نگران نباشید . باید برای چسبیدن مناسب طرح باشد. شما همیشه می توانید یک پیراهن قدیمی پیدا کنید تا پرس حرارتی را روی آن آزمایش کنید.

بعد، فشار را تنظیم کنید. دکمه فشار را بچرخانید تا به تنظیم مورد نظر برسید. مواد ضخیم تر معمولاً فشار بیشتری نیاز دارند، در حالی که مواد ضخیم تر به آن احتیاج ندارند.

هدف شما باید فشار متوسط ​​تا زیاد در همه موارد باشد. بهتر است کمی آزمایش کنید، تا زمانی که به سطحی دست پیدا کنید که فکر می کنید بهترین نتیجه را می دهد. در بعضی از فشارها، تنظیم فشار پایین قفل شدن دسته را دشوارتر می کند.

6- لباس خود را در پرس حرارتی قرار دهید

ضروری است که وقتی تیشرت داخل پرس قرار می گیرند، صاف شوند. هرگونه چین منجر به چاپ نامناسب می شود. برای از بین بردن چین ها می توانید به مدت 5 تا 10 ثانیه تیشرت را از قبل گرم کنید.

همچنین بهتر است وقتی پیراهن را در دستگاه پرس قرار می دهید، آن را بکشید. به این ترتیب، با پایان کار، چاپ کمی منقبض می شود و باعث می شود بعداً ترک بخورد.

نحوه استفاده از پرس حرارتی

مواظب باشید طرف لباسی که می خواهید در آن چاپ شود رو به بالا باشد. برچسب تی شرت باید مطابق پرس حرارتی باشد. این به قرار دادن صحیح چاپ کمک می کند. پرس حرارتی وجود دارد که همچنین یک شبکه لیزر بر روی لباس شما قرار می دهد و تراز کردن طرح شما را بسیار آسان می کند.

انتقال چاپی شما باید رو به پایین روی تیشرت قرار گیرد، در حالی که طرح های گلدوزی شده باید چسب را به سمت پایین قرار دهید. به عنوان محافظ می توانید یک حوله یا یک پارچه نخی نازک در بالای قسمت انتقال خود قرار دهید. اگر نیازی به این کار ندارید اگر پرس شما دارای یک پد سیلیکونی محافظ است.

7- انتقال طراحی

طرح شما با استفاده از گرما و فشار به پارچه منتقل می شود. به راحتی میتوانید از پوشیدن تیشرت اختصاصی خود لذت ببرید. با روش چاپ سابلیمیشن می  توانید ماگ های زیبا، شاسی، سنگ و… را به دلخواه چاپ نمایید.

www.hamedprint.ir ارائه دهنده خدمات آنلاین:

چاپ لیوان . چاپ تیشرت . چاپ سنگ . چاپ پازل . چاپ کوسن . چاپ ساعت . چاپ کریستال . چاپ تابلو فرش . چاپ بشقاب 

ساخت انواع مهر ژلاتینی، چندرنگ، برنجی، دسته اتومات، طراحی و چاپ انواع بنر، کارت ویزیت، تراکت، کاتالوگ، بروشور و… و تایپ و ترجمه تخصصی متون 

و… را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت برای شما عزیزان فراهم آورده است. میتوانید سفارشات آنلاین خود را برای ما ارسال نموده تا درب منزل تحویل بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *