منوی دسته بندی

مراحل انتقال حرارتی چاپ روی لیوان سابلیمیشن چیست؟

چاپ لیوان تبلیغاتی

آموزش چاپ لیوان در خانه

لیوان هایی با متن های الهام بخش، تصاویر شخصیت های برجسته و طرح های خلاقانه روز به روز محبوب می شوند. با افزایش تقاضا برای چاپ روی لیوان سابلیمیشن شده، دریچه ای برای کسب درآمد از آن باز می شود. به همین ترتیب چاپ تی شرت، چاپ روی لیوان حرارتی یا جادویی چیزی نیست که به سرمایه گذاری بیشتر، تجهیزات گران قیمت و فضای کاری عظیم نیاز داشته باشد. با حداقل سرمایه گذاری، می توانید لیوان های عالی را با طراحی هایی که دارای خلاقیت و همچنین مهارت شما هستند، شروع کنید. ما در این مقاله سعی کردیم مراحل ایجاد لیوان سابلیمیشن را با روشی آسان و اصولی آموزش دهیم.

مراحل ایجاد لیوان سابلیمیشن

اگر شما علاقه مند به نفوذ به بازار لیوان های سابلیمیشن هستید، این مقاله روش های صحیح چاپ لیوان با استفاده از انتقال حرارت را به شما می گوید.

چگونه لیوان را با استفاده از پرس حرارتی چاپ کنیم؟

قبل از شروع به کار، اطمینان حاصل کنید که همه موارد زیر را دارید:

  • دستگاه پرس لیوان حرارتی
  • چاپگر سابلیمیشن
  • جوهر سابلیمیشن رنگ
  • کاغذ را منتقل کنید
  • نوار مقاوم در برابر حرارت
  • دستکش فر مقاوم در برابر حرارت
  • لیوان های سرامیکی قابل تعویض
چاپ لیوان دسته قلبی

مرحله 1: آماده سازی طرح چاپی لیوان

اولین قدم ساختن یا جمع آوری طرحی است که می خواهید روی لیوان چاپ کنید. این می تواند هر متن، تصویر یا گرافیکی باشد. برای ساختن طرح خود می توانید از نرم افزارهای رایانه ای مانند Adobe Photoshop ، Adobe Illustrator و CorelDraw استفاده کنید. اگر طراحی مورد نظر شما نیست، الگوهای رایگان در اینترنت وجود دارد. می توانید آنها را بارگیری کرده و چند طرح منحصر به فرد و خلاقانه را برای چاپ انتخاب کنید.

مورد دیگر ، شما می توانید تصاویر را از گوگل ، Pinterest ، Tumblr و سایر وب سایت ها بارگیری کنید. از آنها برای چاپ عکس روی لیوان های سرامیکی استفاده کنید. جدیدترین تصاویر را انتخاب کنید. اینها مانند کاپ کیک می فروشند. وقتی می خواهید طرحی را نهایی کنید، باید آن را با توجه به اندازه پیشنهادی چاپ کنید. برای 10 تا 11 اونس لیوان، گرافیک باید در حدود 21 در 9 سانت باشد.

لیوان جادویی

توجه داشته باشید که همه لیوان های سرامیکی موجود در بازار برای سابلیمیشن مناسب نیستند. لیوان های خاصی وجود دارد که به طور خاص در کارخانه پوشانده شده اند. اگر خودتان قصد دارید لیوان را بپوشید، متأسفانه نمی توانید این کار را انجام دهید.

لازم به ذکر است که، شما نمی توانید لیوان را روی لبه های بالا و پایین چاپ کنید زیرا اکثر آنها دارای یک ضربه گیر هستند که انتقال چاپ را دشوار می کند. در این حالت، می توانید تقریباً نیم سانت از هر دو لبه را خالی چاپ کنید.

مرحله 2: طرح را چاپ کنید

تا آنجا که انتخاب کاغذ انتقال نگران کننده است، شما می توانید کاغذ با اندازه کامل 21 در 9 سانت را برای مطابقت با تصویر تهیه کنید. یا، شما این گزینه را دارید که با کاغذهای انتقال که برای لیوانهایی با اندازه استاندارد ، 10 ، 11 و 15 اونس برش داده می شوند، استفاده کنید.

قبل از شروع به چاپ، حتماً “تصویر آینه” را بررسی کنید. وضوح تصویر نباید بیش از DPI300 باشد. هر چیز بالاتر باعث اتلاف جوهر می شود.

چاپگر شما باید قادر به اداره این نوع کارها باشد و دارای جوهر سابلیمیشن و همچنین کاغذ انتقال است. از همه مهمتر، چاپ باید در سمت روکش شده کاغذ باشد.

اگر همه مواردی که در بالا ذکر کردم بررسی شده است، گرافیک را چاپ کرده و به مرحله زیر بروید.

مرحله 3: کاغذ چاپ شده را با توجه به اندازه لیوان خود برش دهید

قیچی را بردارید و کاغذ انتقال حاوی گرافیک های موجود را برش دهید. کاغذ را کمی کوچکتر از ماگ برش دهید. باید از هر دو جهت برابر باشد.

کاغذ را روی لیوان قرار دهید. گرافیک باید به سمت آن باشد. کاغذ را محکم به دور لیوان حرارتی بپیچید. باید کاغذ را محکم روی لیوان فشار دهید. نوار مقاوم در برابر حرارت را در دو انتهای کاغذ انتقال وصل کنید تا محکم شود.

مرحله 4: پرس حرارتی لیوان سابلیمیشن

قبل از قرار دادن لیوان روی دستگاه پرس حرارتی، باید برخی تنظیمات را انجام دهید. دما را روی 400 درجه فارنهایت یا 204 درجه سانتیگراد، تنظیم فشار را روی “متوسط ​​سنگین” و تایمر را برای 4 تا 6 دقیقه تنظیم کنید. زمان از دستگاهی به دستگاه دیگر و مواد لیوان خالی متفاوت خواهد بود.

هنگامی که چاپ چند لیوان را شروع می کنید، می توانید این تنظیمات را بر اساس نیاز خود دوباره انجام دهید. اکنون، به دستگاه پرس حرارتی بروید. هنگامی که دما به 400 درجه فارنهایت رسید، آماده چاپ شدن هستید.

لیوان را به آرامی روی دستگاه قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که کاغذ انتقال چین و چروک نمی خورد یا جمع نمی شود. در غیر این صورت طرح نهایی را خراب می کند. سپس، مطبوعات را ببندید و مراحل سابلیمیشن را شروع کنید. فشار زیادی روی لیوان وارد نکنید، مگر اینکه بخواهید آن را بشکنید.

مرحله 5: لیوان را از پرس حرارتی خارج کنید

هنگامی که شمارش معکوس متوقف شد، فشار گرما را باز کنید و لیوان را با استفاده از دستگیره فر مقاوم در برابر حرارت خارج کنید. از سوختن دست شما جلوگیری می کند. کاغذ حرارتی را از روی لیوان بردارید. باید طرح یا متن دلخواه خود را روی لیوان مشاهده کنید.

لیوان را از پرس حرارتی بیرون بیاورید

مرحله 6: زمان خنک سازی

هنگامی که سابلیمیشن کامل شد، باید لیوان را برای مدت طولانی خنک کنید. لمس آن خیلی گرم خواهد بود. برای کم کردن زمان خنک سازی می توانید از فن استفاده کنید. لیوان در ماشین ظرفشویی و مایکروویو ایمن است. می توانید هنگام شستشو آن را نیز انجام دهید.

مراحل ایجاد سابلیمیشن با لیوان

اگر دستگاه پرس حرارتی حرفه ای ندارید، باز هم می توانید لیوان مورد علاقه خود را با گرافیک و طراحی سفارشی چاپ کنید. برای شروع مراحل ایجاد لیوان، ابتدا باید یک طرح ایجاد کنید. پس از نهایی کردن طرح، آن را روی کاغذ انتقال حرارت چاپ کنید. حتما اندازه لیوان خود را در نظر بگیرید و سپس آن را چاپ کنید. فراموش نکنید که طراحی را نیز آینه یا معکوس کنید.

کاغذ انتقال را روی لیوان وصل کنید. طراحی باید به سمت سطح لیوان باشد. پس از خط کشیدن در طرح، آن را با نوار مقاوم در برابر حرارت محکم کنید. کاغذ انتقال را با استفاده از حوله مرطوب کنید. فشار کافی به کاغذ انتقال می دهد زیرا شما از دستگاه پرس گرم استفاده نمی کنید.

اکنون، بسته بندی را در اطراف لیوان قرار دهید. کاغذ انتقال را چروک نکنید و آن را گیره کنید. در اینجا ترفند اصلی آمده است. به جای استفاده از دستگاه پرس حرارتی، باید از فر برای چاپ طرح روی لیوان استفاده کنید. ممکن است خنده دار به نظر برسد، اما وقتی نتیجه را ببینید، ایده را دوست خواهید داشت.

این یک روش غیرحرفه ای، مقرون به صرفه و خانگی است که می تواند لیوان شخصی شما را چاپ کند. دستورالعمل های حرارتی همراه کاغذ انتقال حرارت را در نظر بگیرید و لیوان را در داخل اجاق به مدت حدود 14 دقیقه در دمای 425 درجه فارنهایت بپزید.

وقتی کار تمام شد، لیوان را بیرون آورده و نوار را برداشته و کاغذ را منتقل کنید. طرح مورد انتظار شما باید از قبل وجود داشته باشد.

ماگ را می توانید از طریق اسکراب بشویید زیرا در ماشین ظرفشویی و مایکروویو ایمن است. اگر قصد فروش لیوان سابلیمیشن شده را دارید، تهیه دستگاه پرس حرارتی سابلیمیشن لیوان را در نظر بگیرید، زیرا در تصحیح لیوان با مقدار زیاد کارآمدتر است.

نکاتی برای چاپ لیوان های عالی

پس از گذراندن بخش نحوه انجام، اکنون می دانید که چاپ لیوان آسان است. با این حال، روش های دیگری نیز وجود دارد که می تواند کیفیت کار را حتی بهتر کند و کار سابلیمیشن را کارآمدتر کند. در اینجا چند نکته مفید برای دنبال کردن در این زمینه آورده شده است. اگر می خواهید از همان بسته لیوان برای سابلیمیشن چند لیوان دیگر استفاده کنید، در نظر داشته باشید که بسته بندی را در بهترین شکل خود داشته باشید. قبل از قرار دادن بسته بندی روی لیوان دیگر، مطمئن شوید که بسته بندی آن خنک شده است.

اگر مطمئن نیستید که چه مدت لیوان درون فر است، می توانید آن را بیرون بیاورید و از گوشه ها کمی زیر کاغذ را چک کنید تا اطمینان حاصل کنید که آیا سابلیمیشن انجام می شود یا خیر. هنگامی که فر به اندازه کافی گرم نشود، ممکن است لیوان کامل چاپ نشود. در این صورت، افزایش دما را داشته باشید و آن را برای مدت بیشتری در داخل فر نگه دارید.

نکات مراحل ایجاد لیوان

اگر لیوانی که متعلق به شما می شود شکل گرد کاملی ندارد، قبل از قرار دادن کاغذ انتقال باید سطح آن را کمی خیس کنید.

وقتی لیوان را از فر بیرون آوردید، هرچه زودتر از کاغذ حرارتی خارج کنید تا سطح لیوان را خنک کنید. هرچه زودتر این کار را انجام دهید، سریعتر مراحل سابلیمیشن را کامل می کند. قرار دادن لیوان در سطل آب در دمای اتاق روند کار را سریعتر می کند.

برای بیرون آوردن لیوان از فر حتماً همیشه از دستکش دست راست استفاده کنید. اگر ماگ را خراب کردید یا آن را بهم ریختید، آن را برای آزمایش بعدی نگه دارید. حتی اگر دستگاه نشان می دهد، دما روی تنظیمات توصیه شده تنظیم شده است ، دستی آن را روی 400 درجه تنظیم کنید. گاهی اوقات دستگاه در تنظیمات توصیه شده بسیار خنک تر می ماند.

شما باید اطمینان حاصل کنید که فشار کافی روی لیوان وجود دارد تا طرح به طور مساوی چاپ شود. لیوان پیچ و مهره ای را توسط آچار امتحان کنید تا حتی محکم شود.

در نظر گرفتن قسمت مخروطی از طرح. اگر قصد سابلیمیشن دارید، مخروط را وارد کنید، باعث ایجاد لکه بینی و ناهمواری می شود.

شما باید از یک دسته به دسته دیگر اندازه بگیرید. روی هر دو دسته تقریباً یک سانتی متر فاصله بگذارید.

به اندازه از نوار حرارتی استفاده کنید تا طرح محکم شود. در نظر بگیرید که قسمت چپ و راست کاغذ را بچینید تا نوار را روی بخشی که تصویر وجود ندارد وصل کنید.

نتیجه گیری

چاپ روی لیوان سرگرم کننده است. شما می توانید با استفاده از این مراحل ایجاد لیوان بیشترین بهره را ببرید و درآمد کسب کنید. هنگام خرید لیوان های خالی، اطمینان حاصل کنید که سطح دارای روکش خاصی است که به شما اجازه می دهد طرح عالی به آن بچسبد. برای انجام کارآمدتر کار، نکات و ترفندهایی را که در بالا ذکر شد، دنبال کنید.

www.hamedprint.ir ارائه دهنده بهترین :

چاپ لیوان ، دسته و داخل رنگی، لیوان دسته قلبی، لیوان حرارتی یا جادویی، ماگ شیشه ای، ماگ اکلیلی، فنجان و…

چاپ تیشرت . چاپ سنگ . چاپ پازل . چاپ کوسن . چاپ ساعت . چاپ کریستال . چاپ تابلو فرش . چاپ بشقاب 

ساخت انواع مهر ژلاتینی، چندرنگ، برنجی، دسته اتومات  ؛ طراحی و چاپ انواع بنر، کارت ویزیت، تراکت، کاتالوگ، بروشور و… و تایپ و ترجمه تخصصی متون 

و… را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت برای شما عزیزان فراهم آورده است. میتوانید سفارشات آنلاین خود را برای ما ارسال نموده تا درب منزل تحویل بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *