منوی دسته بندی

طرح کسب و کار چاپ لیوان، سود و سرمایه گذاری

چاپ عکس روی لیوان

طرح کسب و کار چاپ لیوان، سود و سرمایه گذاری

مقدمه ای بر طرح کسب و کار چاپ لیوان

تجارت لیوان در ایران در حال حاضر محبوبیت زیادی پیدا کرده است. افراد انتخاب می کنند عکس های شخصی خود را روی لیوان چاپ کنند. آنها همچنین بسیار شخصی به نظر می رسند و برای هدیه دادن توسط هر کسی و به هر مناسبت ایده آل هستند. ممکن است بسیاری از وب سایت های آنلاین پیدا کنید که جزئیات کاملی از نحوه شروع کار با طرح کسب چاپ لیوان در خانه را به شما ارائه می دهند. این تجارت به سرمایه گذاری زیادی نیاز ندارد و هر کسی می تواند چاپ لیوان قهوه را در خانه یاد بگیرد. برای شروع فقط باید چند دستورالعمل ساده را دنبال کنید.
ایده هایی برای شروع و کسب سود در تجارت چاپ عکس روی لیوان
در این مقاله، ما با چند اصل مهم از طرح کسب و کار چاپ لیوان و چیزهای مهم برای شروع با آن آشنا خواهیم شد.

فهرست مطالب

  • 1 ایده برای شروع و کسب سود در تجارت چاپ لیوان
  • 1.1 انواع تکنیک های چاپ لیوان
  • 1.2 لیوان چاپ برای تولید انبوه
  • 1.3 نحوه شروع کار چاپ لیوان در خانه
  • 1.4 نحوه چاپ عکس روی لیوان با استفاده از اتو برقی
  • 1.5 چگونه لیوان ها را با چاپ تصعید چاپ کنیم
  • 1.6 روند کار و زمان چاپ لیوان
  • 1.6.1 انتخاب تصویر مناسب
  • 1.6.2 انتخاب لیوان مناسب
  • 1.6.3 انتخاب روش مناسب
  • 1.7 زمان برای چاپ یک لیوان در نظر گرفته شده است
  • 1.8 ماده اولیه تجارت لیوان
  • 1.9 هزینه یا سرمایه گذاری برای شروع کار چاپ لیوان
  • 1.10 فرآیند مجوز برای چاپ لیوان 
  • 1.11 بهترین دستگاه چاپ لیوان
  • 1.12 بسته بندی
  • 1.13 تجارت لیوان برای فروش
  • 1.14 استراتژی بازاریابی برای تجارت لیوان
  • 1.15 منطقه هدفمند برای بازاریابی
  • 1.16 آیا چاپ لیوان سودآوری دارد؟
  • 1.17 اقدامات احتیاطی برای تجارت لیوان
  • 1.18 نتیجه گیری مقدمه ای بر طرح کسب و کار چاپ لیوان

ایده هایی برای شروع و کسب سود در تجارت چاپ لیوان

در این مقاله، ما با چند اصل مهم از طرح کسب و کار چاپ لیوان و چیزهای مهم برای شروع با آن آشنا خواهیم شد.

انواع تکنیک های چاپ لیوان

برای شروع کار با لیوان می توانید از انواع مختلفی از تکنیک ها استفاده کنید. عمدتا انتخاب روش صحیح نیز به هزینه های انجام شده در این فرآیند بستگی دارد. شما می توانید بین لیوان های قهوه چاپ روی صفحه تا تکنیک های مدرن چاپ انتقال را انتخاب کنید.

چاپ لیوان برای تولید انبوه

هنگامی که مجبورید به تولید انبوه چاپ لیوان شروع کنید، می توانید از بین موارد زیر انتخاب کنید:

چاپ صفحه 

این نوع چاپ عکس روی لیوان شامل استفاده از مش صفحه و رنگهای رنگی است. این فرایند همچنین شامل برخی دانش فنی برای شروع کار است.

چاپ سابلیمیشن

اگر در طولانی مدت قصد انجام آن را ندارید، این گزینه ایده آل است. این فرایند برای هر کسی که قصد دارد کار چاپ لیوان در خانه را شروع کند ایده آل است.

چاپ انتقال 

این نوعی چاپ روی صفحه است، اما در تکنولوژی کمی پیشرفته تر است. در این فرآیند، تصویر به صورت دستی منتقل می شود. اگر به دنبال افزودن جزئیات زیادی به اطراف خود هستید، این یک روش ایده آل برای استفاده شما است. علاوه بر این، اگر فنجان به صورت محدب یا مخروطی باشد، این روش به طور ایده آل مناسب است.

چاپ دیجیتال 

این روشی است که در صورت تمایل به چاپ لیوان در حجم زیاد ایده آل است. اگر در اطراف خود می خواهید هر لیوان سرامیکی را با عکس خود سفارشی کنید، این ایده آل است. هنگام استفاده از این روش، شما باید در استفاده از روش نرم افزار در انتخاب رنگ ها حرفه ای باشید.

چاپ دیجیتال 

این روشی است که در صورت تمایل به چاپ لیوان در حجم زیاد ایده آل است. اگر در اطراف خود می خواهید هر لیوان سرامیکی را با عکس خود سفارشی کنید، این ایده آل است. هنگام استفاده از این روش، شما باید در استفاده از روش نرم افزار در انتخاب رنگ ها حرفه ای باشید.

نحوه شروع کار چاپ لیوان در خانه

برای شروع چاپ عکس روی لیوان در خانه شما به هیچ آموزش خاصی نیاز ندارید. این فرآیند فقط به زمان کمی نیاز دارد و یک تمرین هیجان انگیز است. می توانید تصویر یا هر نوع عکس خود را به لیوان اضافه کنید.

لیوان مناسب را انتخاب کنید 

این ایده آل باید اولین قدم شما برای شروع کار باشد. قبل از انتخاب بهتر است رنگ و شکل لیوان را انتخاب کنید. اگر یکی را انتخاب کرده اید که دارای شکل منظمی باشد، بهترین انتخاب است. عکسی را انتخاب کنید که کاملاً با عکسی که انتخاب کرده اید ترکیب شود. از استفاده از لیوانهایی که سطح خشن دارند خودداری کنید زیرا ممکن است تصویر کاملاً از کاغذ چاپ به لیوان منتقل نشود. اگر یکی را انتخاب کرده اید که شکل معمول ندارد، ممکن است انتقال تصویر دشوار باشد.

تصویر مناسب را انتخاب کنید 

انتخاب عکسی که می خواهید روی لیوان منتقل شود ایده آل است. مهم نیست که چه چیزی میخواهید چاپ کنید همیشه از مناسب بودن اندازه لیوان اطمینان حاصل می کند. برای اطمینان از بهترین نتایج انتقال، قالب دیجیتال تصویر را دریافت کنید. این نوع همچنین ماندگار و بادوام است.

اندازه تصویر مناسب را انتخاب کنید

حتی قبل از چاپ تصویر، باید اندازه آن را بررسی کنید. تصویر باید به خوبی در منطقه انتخاب شده بر روی لیوان قرار بگیرد. از انتخاب تصویر بزرگ یا کوچک خودداری کنید. قبل از چاپ تصویر، باید اندازه مناسب را اندازه بگیرید. هنگام چاپ تصاویر می توانید از گزینه پیش نمایش چاپ استفاده کنید. قبل از چاپ می توانید اندازه تصویر را نیز تغییر دهید.

استفاده از کاغذ انتقال

قبل از چاپ تصویر، باید چاپگر را با یک کاغذ انتقال تغذیه کنید. این نوع کاغذ اطمینان می دهد که تصویر برای مدت طولانی تری روی لیوان چاپ می شود. از استفاده از کاغذ چاپگر معمولی خودداری کنید. می توانید به صورت آنلاین یا در فروشگاهی در نزدیکی خانه خود به دنبال کاغذ انتقال باشید. آتلیه های عکس می توانند کاغذ انتقال با کیفیت را در اختیار شما قرار دهند.

از اسپری پوشش اکریلیک استفاده کنید

کاغذ انتقال را می توانید پیدا کنید که از قبل با فیلم پوشش اکریلیک پوشانده شده باشد. در غیر این صورت، می توانید یکی را از فروشگاه های نزدیک یا فروشگاه سخت افزار خریداری کنید. هنگام سمپاشی اسپری اکریلیک باید احتیاط بیشتری داشته باشید. مهم است که سعی کنید کل تصویر را برای بهترین نتیجه پوشش دهید. پس از پوشاندن، ممکن است مجبور شوید برای مدتی تصویر را ترک کنید تا خشک شود. بسته به نوع اسپری که انتخاب کرده اید ممکن است از چند دقیقه تا چند ساعت طول بکشد.

برای اعمال تصویر را در آب خیس کنید 

پس از خشک شدن پوشش روی تصویر، می توانید با تغییر اندازه آن تصویر نهایی را به تصویر بکشید. تصویر را در یک کاسه آب فرو برده و سپس آن را روی لیوان قرار دهید. برای کارآمدتر کردن آن، کافیست تصویر را در a فرو کنید کاسه ای پر از آب و سپس آن را روی لیوان جایی که می خواهید آن را چاپ کنید قرار دهید.

بگذارید تصویر به طور طبیعی خشک شود

وقتی تصویر روی لیوان قرار گرفت، ممکن است مجبور شوید برای مدتی آن را برای خشک شدن بگذارید. زمان خشک شدن ممکن است به کیفیت کاغذ انتقال استفاده شده بستگی داشته باشد. ممکن است لازم باشد قبل از شروع کار چاپ های خوب را بخوانید. پس از خشک شدن تصویر، می توانید لیوان را بشویید و آن را تزئین کنید یا شروع به استفاده از آن کنید.

نحوه چاپ عکس روی لیوان با استفاده از اتوی برقی

ابتدا باید طرح و لیوان مناسب برای چاپ را انتخاب کنید. اصلاح طرح در اندازه مناسب مهم است.
حتی قبل از اینکه طرح را روی لیوان قرار دهید، باید لیوان را تمیز کرده و آن را خوب خشک کنید تا در قسمت بالای آن چربی باقی نماند.
برای حمایت از آن می توانید یک حوله نرم را زیر لیوان قرار دهید تا هنگام چاپ تصویر روی آن حرکت نکند.
حالا می توانید اتو را گرم کنید. تنظیم دما ممکن است به ماده وینیل انتخاب شده بستگی داشته باشد. انواع مختلفی از برچسب های وینیل در بازار تهیه می کنید که از مواد مختلفی تشکیل شده اند.
اکنون تصویر را روی لیوان در موقعیت مناسب قرار دهید. اتوی داغ را برداشته و روی لیوان قرار دهید. حداقل 30 ثانیه آن را حفظ کنید. این فرایند باید برای کل طراحی تکرار شود.
از استفاده از فشار اضافی خودداری کنید وگرنه ممکن است تصویر مطابق نیاز شما ظاهر نشود.
گرما باید فقط چسب را به لیوان بچسباند. پس از انتقال طرح، اکنون می توانید از لیوان حرارتی استفاده کنید.

چگونه لیوان ها را با سابلیمیشن چاپ کنیم

اولین قدم برای شروع انتخاب لیوان خالی است. لیوان سفید رنگ یکی از بهترین گزینه ها است زیرا ممکن است تمام رنگ ها روی یک لیوان سفید برجسته شوند.
شما باید کارهای هنری را که روی چاپگر جوهر افشان چاپ شده است انتخاب کنید. چاپ با رنگ خاصی پوشانده می شود که روی لیوان منتقل می شود. کاغذ انتقال نیز یک کاغذ مخصوص است که فقط تصویر را قبل از انتقال نگه می دارد.
هنگامی که تصویر را انتخاب کردید ، فقط باید آن را روی لیوان انتخاب شده قرار دهید و دور آن را بپیچید. مطمئن شوید که تصویر معکوس شده است زیرا باید مستقیماً به ماگ منتقل شود.

فقط درجه حرارت مناسب را انتخاب کرده و لیوان را درون پرس گرم قرار دهید. با استفاده از گرما در فشار مناسب ، تصویر به آرامی منتقل می شود. بنابراین لحظه ای که گرما تصویر را به راحتی به لیوان منتقل می کند.
هنگام استفاده از این روش برای انتقال تصاویر، این مزیت را خواهید داشت که تصویر برای سالهای طولانی دوام خواهد آورد.

روند کار و زمان چاپ یک لیوان

انتخاب تصویر مناسب

قبل از شروع، باید با روند کار آشنا شوید. این ممکن است به نوع روشی که برای چاپ لیوان انتخاب کرده اید بستگی داشته باشد.
تصعید بسیار مثر است اما ممکن است افراد روش های انتقال حرارت اتو داغ را نیز امتحان کنند.
شروع کار با روند کار به معنای انتخاب تصویر مناسب است. می توانید از طریق وب سایت بارگیری کنید. ممکن است اکثر وب سایت ها بهترین الگوها را در اختیار شما قرار دهند.

اندازه چاپ ها باید کاملاً بسته به اندازه لیوان باشد. برای دستیابی به بهترین نتیجه، باید به خاطر داشته باشید که تصویر باید در موقعیتی تنظیم شود که برخی حاشیه ها در لبه ها باقی بمانند.
همچنین هنگام چاپ تصاویر، اطمینان حاصل کنید که تصویر آینه ای از عکس یا الگوی انتخاب شده را بارگیری کرده اید.

انتخاب لیوان مناسب

شما باید اطمینان حاصل کنید که لیوان مناسبی را برای انتقال تصویر انتخاب کرده اید. انتخاب باید بر اساس تصویر انتخاب شده انجام شود. اگر نیاز به تولید انبوه لیوان دارید، می توانید مستقیماً آن را از خرده فروشان یا تولیدکنندگان خریداری کنید.

انتخاب روش مناسب

انتخاب روش صحیح شما ممکن است به تعداد لیوانی که می خواهید چاپ کنید بستگی داشته باشد. اگر فقط به فکر چاپ عکس روی لیوان برای هدیه دادن به دوست خود هستید، ممکن است روش انتقال حرارت بهترین باشد. اگر می خواهید تعداد زیادی چاپ کنید، یکی از این دو روش ایده آل است. آنها از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه هستند و نیاز به دانش فنی زیادی ندارند.

برای چاپ یک لیوان زمان لازم است

زمان ممکن است بسته به عواملی مانند روش انتخاب شده، جوهر انتخاب شده یا حتی کاغذ انتقال منتخب متفاوت باشد. اما به طور کلی، ممکن است از چند دقیقه تا چند ساعت باشد.
ماده اولیه تجارت چاپ لیوان
هزینه اولیه برای شروع کار با لیوان ممکن است از حدود 26000 روپیه تا بیش از 1 لک متفاوت باشد. فاکتور هزینه ممکن است به نوع دستگاه چاپی که انتخاب کرده اید بستگی داشته باشد.
شاید لازم باشد مقداری پول برای خرید محصولات اولیه و مواد اولیه سرمایه گذاری کنید. ممکن است به دسک تاپ یا لپ تاپ، نرم افزار ، چاپگر و سایر موارد پیوست نیاز داشته باشید.

لیوان های ساده، کاغذ انتقال، نوارها و دستگاه چاپ تصعید از دیگر مواد اولیه مورد نیاز است.

هزینه یا سرمایه گذاری برای شروع کار چاپ لیوان

هزینه شروع کار چاپ لیوان

اگر قبلاً به دسک تاپ و چاپگر دسترسی دارید، این هزینه قابل استثنا است. اما هنوز هم ، بسته به نوع راه اندازی شما، هزینه راه اندازی کلی این تجارت ممکن است از 80000 روپیه تا چند لک باشد.

مراحل مجوز برای تجارت لیوان چاپ 

ممکن است مجوز مجوز به محل کسب و کار شما بستگی داشته باشد. برای شروع کار با استقرار در مقیاس بزرگ، ممکن است مجبور شوید برای درخواست مجوز در دفتر بدن محلی اقدام کنید.

از آنجا که تجارت به عنوان مشاغل کوچک در نظر گرفته می شود، بنابراین زمان تأیید مجوز و هزینه ثبت نام ممکن است زیاد نباشد.
پس از تأیید مجوز توسط مقامات محلی ، می توانید واحد چاپ مقیاس کوچک خود را در خانه یا نمایشگاه صنعتی راه اندازی کنید.

بهترین دستگاه های چاپ لیوان

ماشین های انتقال حرارت و سابلیمیشن در حال قیمت ثابتی ندارند. می توانید از طریق تلنگر یا سایر وب سایت های سازنده آنها را بصورت آنلاین خریداری کنید. روند استفاده از آن نیز بسیار ساده است. شما فقط می توانید با دنبال کردن چند آموزش و دستورالعمل همراه با آن شروع کنید.

منطقه هدف برای بازاریابی

شما باید مشتریان ایده آل را جستجو و هدف قرار دهید. شما می توانید خدمات خود را بصورت آنلاین برای مخاطبان زیادی تبلیغ کنید یا حتی در مکان خود در مکان های مختلف مانند مراکز خرید، نانوایی ها، مغازه های هدیه و لوازم التحریر تبلیغ کنید.

آیا تجارت لیوان سودآوری دارد؟

در صورت شروع کار چاپ لیوان در مقیاس کوچک، سرمایه گذاری چندانی نخواهد داشت. این همچنین به شما سود بیشتری می دهد زیرا هزینه خرید مواد اولیه گران نیست. سرمایه گذاری کلی در خرید جاهای خالی و سایر تجهیزات انجام خواهد شد و ممکن است در تجارت چاپ لیوان  حدود 20 تا 30 درصد سود کسب کنید

اقدامات احتیاطی برای تجارت چاپ لیوان

اگر از اتوی گرم استفاده می کنید باید مراقب باشید و نباید دست خود را هنگام چاپ بسوزانید. در دستگاه چاپ تصعید از روش انتقال حرارت نیز استفاده می شود بنابراین هنگام کار با دستگاه باید اقدامات احتیاطی را انجام دهید. در حالی که از اسپری اکریلیک استفاده می کنید از تماس آن با چشم یا دهان خودداری کنید. حتی در صورت استنشاق تصادفی، توصیه می شود فوراً به توصیه های بهداشتی بپردازید.

نتیجه

تجارت چاپ عکس روی لیوان شغل کاملی برای افرادی است که قصد دارند با سرمایه کمتری کار خود را شروع کنند. علاوه بر این، از آنجا که تجارت با هدف قرار دادن بازار صحیح تقاضای زیادی دارد، به راحتی سود خواهید برد.
در صورتی که به ایده های تجاری کم هزینه کشاورزی علاقه مند هستید

amedprint ارائه دهنده خدمات آنلاین:

چاپ لیوان . چاپ روی تیشرت . چاپ سنگ . چاپ پازل . چاپ کوسن . چاپ ساعت . چاپ کریستال . چاپ تابلو فرش . چاپ بشقاب 

ساخت انواع مهر ژلاتینی، چندرنگ، برنجی، دسته اتومات؛ طراحی و چاپ انواع بنر، کارت ویزیت، تراکت، کاتالوگ، بروشور و… و تایپ و ترجمه تخصصی متون 

و… را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت برای شما عزیزان فراهم آورده است. میتوانید سفارشات آنلاین خود را برای ما ارسال نموده تا درب منزل تحویل بگیرید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *