منوی دسته بندی

روش ها و فرایندهای چاپ – توضیحی و راهنمای فرآیندهای چاپ محبوب

چاپ تیشرت

بهترین و محبوب ترین روش های چاپ روی اجسام

فهرست مطالب

  • چاپ صفحه – چاپ صفحه چیست؟
  • چاپ UV – چاپ UV دیجیتال چیست؟
  • چاپ پد
  • چاپ سابلیمیشن
  • نقش برجسته و برچسب زدن (و فویل)
  • کدام روش چاپ را برای پروژه خود انتخاب کنید؟

چاپ صفحه – چاپ صفحه چیست؟

چاپ روی صفحه، که به آن چاپ مستقیم صفحه نیز گفته می شود، یکی از روش های چاپی است که در آن از شابلون مش برای چاپ / انتقال جوهر بر روی یک لایه، به طور معمول پوشاک و موادی که کمی نرم تر هستند، استفاده می شود. برای هر رنگی که لازم است یک استنسیل مش تولید می شود، سپس روی آن آیتم ردیف می شود و جوهر مخلوط را از طریق استنسیل در نواحی مش نیمه تراوا، رنگ به رنگ، هل می دهد. برای رسیدن به بهترین نتیجه باید شابلونها را دقیقاً در یک ردیف قرار داد.

برای فشار دادن جوهر به داخل مش، از یک تیغه یا ناخن استفاده می شود، به طور معمول با دو حرکت، اولین بار برای پر کردن مش و دیگری برای فشار دادن آن به داخل لباس یا مواد.

چاپ لیوان سفارشی

چاپ روی صفحه نسبت به سایر روش های چاپ مانند چاپ پد، امکان چاپ بزرگتر روی موارد را فراهم می کند. همچنین اجازه می دهد تا رنگ ها با هر کد رنگ که لازم باشد، مطابقت داشته باشند.

چاپ صفحه یکی از روش های چاپ دستی است. هنگام چاپ با استفاده از این روش باید توجه زیادی به جزئیات نشان داده شود. بهترین کار برای افراد با تجربه در این روش است.

ما معمولاً از چاپ صفحه برای چاپ آرم استفاده می کنیم که در آن آرم حداکثر 4 رنگ باشد. معمولاً در رنگ بلوک است و نه با شیب. رنگهای شیب را نمی توان با استفاده از چاپ روی صفحه چاپ کرد.

در این روش همچنین از جوهرهایی استفاده می شود كه برای منسوجات طراحی شده اند. بنابراین جوهرهایی بسیار بادوام هستند كه به طور معمول محو نمی شوند، خراشیده نمی شوند و به راحتی پوست آنها جدا نمی شود، بنابراین مدت زیادی طول می كشد.

چاپ UV – چاپ UV دیجیتال چیست؟

چاپ ماورا بنفش یک روش چاپ مدرن است که از چاپگر مخصوص و جوهرهای مخصوصی استفاده می کند که با استفاده از نور ماوراio بنفش (UV) چاپ و سپس درمان می شوند. نور UV بلافاصله پس از چاپ جوهرها را درمان یا خشک می کند. این بدان معنی است که جوهرها زمان تراش یا پخش ندارند و بنابراین چاپ می تواند بسیار دقیق باشد.

مزایای دیگر این است که چون جوهرها بلافاصله خشک می شوند، زمان تولید محصولات کمتر می شود، زیرا زمان خشک شدن لازم نیست.

چاپ ماورا بنفش همچنین می تواند بر روی انواع مواد / بسترها، که می تواند صاف، بافت، گرد یا اشکال مختلف باشد، استفاده شود. باید هنگام چاپ با استفاده از این روش در نظر گرفته شود. به عنوان مثال، چاپ روی ماده ای مانند چرم PU با رنگ تیره تر، باید از یک آغازگر برای اطمینان از یک رنگ زنده استفاده شود، که با رنگ پس زمینه پاک نمی شود.

چاپ هودی

این روش به دلیل جوهرهای استفاده شده و پختن اشعه ماورا بنفش نتیجه ای را نیز ایجاد می کند که بسیار با دوام است. این بدان معنی است که این چاپ ها می توانند مدت زمان طولانی باقی بمانند و به راحتی محو یا خراشیده نشوند.

جوهرهای UV همچنین حلال نیستند. بنابراین بهتر است از نظر بهداشتی و همچنین از نظر محیطی با آنها کار شود.

چاپ اشعه ماورا بنفش معمولاً در مواردی استفاده می شود که تصویر یا طرحی پیچیده برای چاپ وجود دارد، مانند تصویری با شیب یا جزئیات بسیار ظریف.

تنها عیب چاپ UV این است که رنگ آمیزی دقیقاً دشوارتر از مثال استفاده از چاپ روی صفحه است.

از چاپ UV برای چاپ آرم ها و طرح های پیچیده روی قاب گوشی برای مثال استفاده می شود.

چاپ پد

چاپ پد نوعی چاپ است که از دستگاه و یک ‘پد’ سیلیکونی استفاده می کند. پد در جوهر فرو رفته و سپس برای انتقال جوهر روی جسم فشار داده می شود. از این روش می توان برای چاپ روی یک شی دو بعدی یا سه بعدی استفاده کرد. برای هر رنگ از یک پد سیلیکونی متفاوت استفاده می شود.

این فرآیند معمولاً برای چاپ روی اشیایی که چاپ روی آنها دشوار است استفاده می شود. این به این دلیل است که دستگاه جسم را نگه می دارد و پد سیلیکون نرم است و می تواند در اطراف سطوح مختلف شکل بگیرد. همچنین سوراخ ها یا قسمت های مقعر را پر کند.

چاپ ساعت

با استفاده از این روش چاپ می توان به جزئیات بسیار خوبی دست یافت.

جوهرها می توانند از نظر رنگی متناسب باشند و بسته به جوهرهای استفاده شده بسیار با دوام و ماندگار هستند.

این یک فرآیند چاپ مقیاس پذیر با قیمت مناسب است، بیشتر در مقادیر بیشتر.

برخی از دشواری ها با این روش چاپ وجود دارد، به این معنی که در برخی شرایط بهتر از شرایط دیگر است. برای مواردی مانند بطری آب، قلم، توپ گلف و غیره بهتر از سطوح صاف است.

چاپ سابلیمیشن یا تصعید

چاپ سابلیمیشن  به عنوان تصعید رنگ نیز شناخته می شود. سابلیمیشن یک فرآیند چاپ است که می تواند تصاویر با کیفیت بالا را روی اشیا چاپ کند. این فرآیند با چاپ تصویر یا طرح روی کاغذ انتقال سابلیمیشن ویژه حاصل می شود. هنگامی که تصویر روی کاغذ قرار گرفت، بر روی جسم قرار گرفته و سپس با استفاده از گرما بر روی جسم فشار داده می شود.

از مزایای این فرآیند این است که می تواند برای طرح های پیچیده و تصاویر به صورت تمام رنگ مورد استفاده قرار گیرد. این موارد را می توان برای مواد مختلف و همچنین اشیا مختلف همچنین برای مقادیر کمتری که تولید فیلم های چاپی و استفاده از چاپ روی صفحه گران تر است، بسیار مناسب است.

چاپ سنگ

از معایب این فرآیند این است که نسبت به روشهای چاپ دیگر در مقادیر بالاتر مانند چاپ UV یا صفحه کاملاً گران است. با این حال نتایج می تواند ارزش هزینه را داشته باشد. از این رو نمی توان روی موادی که در اثر حرارت زیاد مورد استفاده برای این فرآیند سابلیمیشن آسیب می بینند، استفاده کرد.

ما در چاپ حامد از چاپ سابلیمیشن اکثراً برای قاب های سفارشی تلفن خود استفاده می کنیم که این کار را با یک طرح سه بعدی بسته شده یا صفحه پشت جلد 2 بعدی متناسب با یک قاب انجام می دهیم. این موارد مخصوصاً با استفاده از پلی کربنات سخت شده خاص ساخته می شوند، بنابراین هنگام سابلیمیشن شکل آنها تغییر نمی کند.

ما همچنین برای برخی از محصولات مانند چاپ لیوان، تیشرت، سنگ، ساعت، قاب کریستال، تابلوفرش، پازل، کوسن و… از چاپ سابلیمیشن استفاده می کنیم که بهترین و با کیفیت ترین روش چاپ می باشد.

نقش برجسته و برچسب زدن (فویل)

منبت و برجسته سازی (عکس برجستگی) از نظر فنی چاپ نیست، اما معمولاً وقتی صحبت از چاپ یا مارک کالا مانند جلد می شود، ظاهر می شود.

منبت و برجسته سازی فرآیندی است که با استفاده از دستگاهی با صفحه فلزی قالب ریزی شده، برای فشار دادن آرم یا تصویر به بستری مانند چرم یا سایر مواد مانند کاغذ استفاده می شود. نتیجه نقش برجسته این است که تصویر به داخل مواد فرو رفته و با برش زدایی از جسم خارج می شود.

نقش برجسته یک روش عالی برای مارک گذاری یک شی بدون از بین بردن شکل و ظاهر آن است. این شی لوگو را به روش بسیار ظریف تری مارک می کند، که برخی مارک ها آن را دوست دارند.

چاپ لیوان حرارتی

منبت را بعضی اوقات برجسته کور نیز می نامند، اما این به طور خاص به رنگ آمیزی برجسته اشاره می کند و این همان چیزی است که مشتریان ما بیشتر برای موارد، روکش ها و آستین هایی که برجسته می کنیم، درخواست می کنند.

یکی دیگر از روش های چاپ، برجسته سازی که معمولاً کمتر شناخته می شود، نقش برجسته فویل است. این جایی است که یک فویل، معمولاً نقره ای یا طلایی، به صورت برجسته مهر می شود. جلوه ای از یک طلا یا نقره (و گاهی اوقات سایر رنگ ها) را در نقش برجسته ایجاد می کند که می تواند عالی به نظر برسد.

معایب نقش برجسته فقط این است که بعضی اوقات خیلی برجسته نمی شود، اما این موضوع ذهنی است زیرا این هدف بیشتر شرکت ها است. همچنین نمی توان از آن برای اجسام سخت یا ضخیم تر مانند قاب های تلفن سخت یا ژله ای استفاده کرد.

کدام یک از روش های چاپ را برای پروژه خود انتخاب کنید؟

در اینجا، متداول ترین روشهای چاپ روی صفحه، چاپ UV، چاپ سابلیمیشن و برجسته سازی را توضیح دادیم.

هنگامی که مشتریان ما آرم و طرح خود و موارد موردنیاز خود، روکش و … را به ما ارائه می دهند، ما هر پروژه را براساس تعدادی گزینه مانند:

  • مقدار مورد نیاز
  • آرم یا طرح و پیچیدگی و رنگ آن
  • به کدام محصول نیاز دارند
  • سطح یا ماده محصول مورد نیاز

برای هر پروژه ما به مشتریان خود در مورد گزینه های موجود برای چاپ (یا نقش بستن) اقلام خود و بهترین گزینه برای نیازهای خاص آنها توصیه می کنیم. گاهی اوقات حتی ممکن است روش های چاپ گوناگون را امتحان کنیم تا بتوانیم بدون هیچ گونه هزینه اضافی، خود را ببینیم که نتیجه بهتری دارد. هدف ما تولید بهترین مواردی است که از نظر جسمی ممکن است و ما برای رسیدن به این هدف بسیار تلاش می کنیم.

چاپ حامد ارائه دهنده بهترین خدمات آنلاین چاپ شامل:

چاپ لیوان . چاپ تیشرت . چاپ سنگ . چاپ پازل . چاپ کوسن . چاپ ساعت . چاپ کریستال . چاپ تابلو فرش . چاپ بشقاب 

با بالاترین کیفیت چاپ و ارزان ترین قیمت در اسرع وقت آماده خدمت به شما عزیزان می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *