منوی دسته بندی

روشهای چاپ تی شرت

چاپ روی تیشرت

روشهای چاپ تی شرت

این که آیا شما شرکت چاپ سفارشی خود را راه اندازی کرده اید یا فقط تصمیم به فروش تی شرت های سفارشی گرفته اید، باید تفاوت بین روش ها و تکنیک های مختلف چاپ تی شرت را بدانید.
برخی از تکنیک های چاپ برای پارچه های خاص مناسب است و در عین حال، بسته به حجم کار، ممکن است یک تکنیک چاپ خاص برای یک کار مناسب باشد. علاوه بر این، روش چاپی که در نهایت از آن استفاده می کنید نیز تحت تأثیر تعداد رنگهای طرح مورد نظر شما برای چاپ قرار می گیرد. با متغیرهای زیاد، انتخاب تکنیک چاپ دشوار می شود!
حقیقت این است که فناوری دیجیتال دنیای چاپ تی شرت را دگرگون کرده است و بسیاری از روشهای جدید چاپ ظهور کرده است، اما چاپ سنتی همچنان به مبارزه خوبی ادامه می دهد. روش های چاپ مانند انتقال پلاستیسول که شامل ترکیبی از گرما و فشار می شود نیز بسته به نیاز شما یا مشتری شما می تواند یک گزینه عالی باشد.

در هر صورت، بیایید روش های چاپ تی شرت را در کنار هم قرار دهیم تا بتوانید طرح های خود را روی تی شرت ها قرار دهید و طرح های خود را در اسرع وقت آماده فروش کنید:

  • روش های چاپ تی شرت

  • چاپ صفحه نمایش

    چاپ DTG

  • روشهای چاپ انتقال حرارت

  • چاپ سابلیمیشن

  • انتقال پلاستیسول

  • وینیل انتقال حرارت

 

روشهای چاپ تیشرت

چاپ صفحه نمایش:

چاپ روی صفحه رایج ترین روش چاپ تی شرت از روش های چاپ تی شرت است. بشر از قبل از تولد من و شما از چاپ روی صفحه استفاده می کرده است. امروزه، چاپ تصویر هم توسط ماشین و هم با دست انجام می شود. بیایید رمزگشایی کنیم که چرا چاپ صفحه نمایش اینقدر معروف است.

بخشی از جادوی چاپ روی صفحه، استفاده از جوهرهای چاپ روی صفحه است. جوهرهای چاپ روی صفحه ضخیم تر از جوهرهای مورد استفاده در سایر روشهای چاپ تیشرت هستند که به آنها اجازه می دهد عمر بیشتری داشته باشند و رنگهای زنده و واقعی تولید کنند. مطمئن شوید که شما یا چاپگر صفحه نمایش خود از جوهرهای با کیفیت بالا استفاده می کنید، این بسیار مهم است! جوهرهای بی کیفیت به سرعت محو می شوند و همچنین احساس عجیب و غریبی خواهند داشت.
چاپ صفحه برای سفارشات با حجم بالا مناسب است. بسته به اندازه طراحی، کیفیت جوهر، میزان فشار ، تعداد ضربه ها و تعداد مش، می توانید در هر نقطه از 200-500 تی شرت با یک گالن جوهر چاپ روی صفحه چاپ کنید. فوق العاده مقرون به صرفه است بله، اگر می خواهید دریابید که چاپ روی صفحه چقدر مقرون به صرفه است، اینها همه متغیرهایی هستند که باید در نظر بگیرید.

مزایای چاپ روی صفحه:

جوهر چاپ روی صفحه بسیار عمیق جذب می شود و به شما رنگ های زنده و روشن و حداکثر دوام می دهد.
✓ پس از راه اندازی، می توانید صدها تیشرت با همان طرح را با سرعتی سرسام آور تولید کنید.
هنگامی که از ترکیب مناسب جوهر و صفحه نمایش برای پارچه ای که روی آن کار می کنید استفاده کنید، با اکثر پارچه ها سازگار است.

معایب چاپ روی صفحه:

اگر قصد دارید این کار را در خانه انجام دهید، باید این را در نظر بگیرید: هنگام چاپ روی صفحه، کثیف می شود. به خاطر داشته باشید که شما با جوهر کار خواهید کرد و احتمال نشت وجود دارد.
برای راه اندازی یک محل کار مناسب برای چاپ روی صفحه به مقدار قابل توجهی فضا نیاز دارید.
فضای مورد نیاز شما باید عاری از گرد و غبار و تاریک باشد تا به محافظت از صفحه نمایش و جوهر کمک کند.

چاپ DTG:

چاپ DTG (مستقیم به پوشاک) یک فناوری جوهر افشان است که قادر است چاپهای عکاسی با کیفیت بسیار بالا و تمام رنگی را مستقیماً روی یک تیشرت چاپ کند. چاپ DTG برای طرح ها یا آثار هنری که برای سایر تکنیک های چاپ بسیار پیچیده تلقی می شوند، مناسب است.

برای مثال، مانند چاپ روی صفحه، که برای طرح هایی با چند رنگ مناسب است. دستگاه های چاپ DTG دارای پتانسیل ترکیب رنگ زیادی هستند که به آنها اجازه می دهد حتی کوچکترین جزئیات را نیز چاپ کنند.
اگر به دنبال چاپ فقط چند (1-5) تی شرت هستید ، چاپ DTG نیز بهترین گزینه است. زیرا به آسانی بارگیری یک پیراهن خالی در دستگاه چاپ DTG و چاپ مستقیم بر روی آن آسان است. در حالی که برای چاپ روی صفحه نیاز است برای چاپ تیشرت خود باید چندین مرحله را پشت سر بگذارید.

مزایای چاپ DTG:

چاپ هر تعداد رنگ به دلخواه. بدون محدودیت در رنگ
زمان تنظیم در مقایسه با چاپ روی صفحه نمایش پایین است. می توانید یک تیشرت را در کمتر از 30 دقیقه چاپ کنید.
ماشین های چاپ DTG آنقدرها هم بزرگ نیستند که امکان تحرک بیشتری را برای تجارت شما ایجاد کنند.
در مقایسه با جوهرهای چاپ روی صفحه، کارتریج های جوهر نباید در اتاق شما آشفتگی ایجاد کنند.
وقتی پارچه را لمس می کنید ، “چاپ” را احساس نخواهید کرد زیرا دستگاه های چاپ DTG جوهر را مستقیماً به پارچه تزریق می کنند.

معایب چاپ DTG:

چاپگرهای DTG به بهترین نحو طراحی شده اند که فقط روی تی شرت های 100٪ پنبه ای (یا پارچه هایی با ضخامت بالا چاپ کنند) .هرچه پیراهن پنبه بیشتری داشته باشد، چاپ آن واضح تر خواهد بود.
ماشین ها می توانند گران قیمت باشند.
رنگها به مرور زمان از بین می روند.
قرار دادن آثار هنری محدود.
دستگاه چاپ DTG شما نیاز به تعمیر و نگهداری دارد.

چاپ انتقال حرارت:

چاپ انتقال حرارت شامل قرار دادن ورق های مواد انتقال روی لباس ها و سپس فشار دادن آنها روی حرارت است تا گرافیک سفارشی به طور دائمی روی لباس اعمال شود.
گرافیک مورد نظر ابتدا با استفاده از جوهر حلال روی کاغذ مخصوص انتقال حرارت چاپ دیجیتالی می شود. این نوع جوهر اجازه می دهد تا طرح را با کاغذ پرس حرارتی از کاغذ به تیشرت منتقل کنید.
زیبایی چاپ انتقال حرارت این است که روی مواد و پارچه های مختلف کار می کند. تقریباً هیچ گونه آشفتگی ایجاد نمی کند و در مقایسه با سایر روش ها به حداقل نگهداری نیاز دارد.
تکنیک های مختلف انتقال حرارت وجود دارد و ممکن است کمی گیج کننده باشد. اما نگران نباشید، اجازه دهید آنها را برای شما شرح دهم:

چاپ رنگ سابلیمیشن:

چاپ Dye-Sublimation یکی از رایج ترین انواع چاپ انتقال حرارت است. روش کار چاپ گرافیکی دیجیتالی و سپس گرم کردن آنها برای انتقال رنگ روی تی شرت ها است.
متفاوت از سایر روشهای چاپ انتقال حرارت، چاپ سابلیمیشن با جوهر رنگی کار می کند که هنگام گرم شدن تبدیل به گاز می شود. گرما، فشار و زمان باعث می شود که جوهرهای رنگی از حالت جامد به حالت گاز بروند و سپس دوباره به حالت جامد برگردند. این کاملاً بی نظیر است زیرا گاز به پلی استر می پیوندد و بخشی از مواد می شود و لایه ای در بالا نیست. جالب است، نه؟
سابلیمیشن یک تکنیک بسیار محبوب برای چاپ روی لیوان، سنگ، تابلوفرش و… می باشد. نه چاپ روی صفحه و نه چاپ DTG نمی توانند جلوه چاپ همه جانبه ای را که چاپ سابلیمیشن ایجاد می کند ایجاد کنند. لیوان ها و تیشرت های چاپ شده به طراحان اجازه می دهد تا کاملاً خود را بیان کرده و محصولات منحصر به فرد ایجاد کنند.

 

مزایای چاپ سابلیمیشن:

جوهر بخشی از پارچه تیشرت می شود که باعث می شود چاپ برای مدت طولانی ماندگار شود.
چاپها محو، ترک خورده ، کنده و خراب نمی شوند.

معایب چاپ رنگ سابلیمیشن:

چین و چروک، به عنوان مثال، قسمت زیر آستین، بدون رنگ باقی می ماند.
فقط با تیشرت هایی با پایه چند رنگ ترکیب می شود. هرچه پلی استر روی تی شرت های شما بیشتر باشد، رنگ های پر جنب و جوش تری خواهید داشت.
چاپ سابلیمیشن ارزان نیست.

چاپ انتقال پلاستیسول:

فرآیند چاپ Plastisol Transfer بسیار شبیه به چاپ روی صفحه است فقط در صورتی که اثر هنری ابتدا با جوهر افشان روی کاغذ انتقال پلاستیسول چاپ می شود. سپس از این کاغذ برای گرم کردن طرح روی پیراهن استفاده می کنید.
همانطور که ممکن است استنباط کرده باشید، این روش چاپ تی شرت سفارشی به ما اجازه می دهد تا در صورت تمایل، مشاغل خود را برون سپاری کنیم. شرکت هایی هستند که می توانید طرح های خود را برای آنها ارسال کنید و آنها را روی کاغذ انتقال پلاستیسول با کیفیت بالا که نیاز دارید چاپ کرده و سپس برای شما ارسال کنند. هنگامی که آنها را دریافت کردید، می توانید طرح ها را با استفاده از پرس حرارتی روی تی شرت ها بمالید. حیرت انگیز.

مزایای چاپ انتقال پلاستیسول:

کیفیت مشابه چاپ روی صفحه است.
می توانید چندین طرح را روی یک کاغذ انتقال قرار دهید و سپس آنها را ببرید و جداگانه چاپ کنید.
آشفتگی ایجاد نمی کند
این تکنیک برای آزمایش طرح های تی شرت خوب است. هنگامی که یک طرح شروع به فروش می کند، منطقی است که به سراغ چاپ صفحه بروید.
برای مشاغل تمام رنگی و مشاغل با رنگهای کم عالی است.
امکان قرار دادن انواع مختلف روی تی شرت را دارد.

معایب چاپ انتقال پلاستیسول:

اگر نقل و انتقالات به درستی انجام نشود ، خیلی سریع ترک می خورند و شسته می شوند.
ممکن است تأمین کنندگان حداقل ها را درخواست کنند.
برای یادگیری میزان مناسب فشار/درجه حرارت مورد نیاز برای این تکنیک جدید، ممکن است چند بار دوام آورد. بنابراین پیشنهاد می کنم برای انجام برخی آزمایش ها ابتدا چندین چاپ را درخواست کنید. 

چاپ وینیل انتقال حرارت CAD-Cut:

CAD (طراحی به کمک کامپیوتر)-چاپ برش یکی دیگر از روشهای انتقال حرارت بر روی تی شرت ها است. این روش چاپ تیشرت بیشتر برای چاپ اعداد، نام ها و لوگوها روی مواد وینیل CAD-Cut و سپس فشار دادن آنها روی تی شرت ها یا پیراهن های ورزشی استفاده می شود.
به بیان ساده، این فرایند شامل استفاده از دستگاه برای برش طرح ها و حروف روی قطعات وینیل رنگی است. سپس از یک پرس حرارتی برای انتقال هر وینیل به تیشرت استفاده می شود.
وینیل CAD-Cut برای چاپ پوشاک از 1 تا 3 رنگ در مقادیر کمتر ایده آل است، به عنوان مثال ، سفارش تیم فوتبال.

مزایای چاپ وینیل انتقال حرارت برش CAD:

طول عمر مناسب
برای سفارشات شغلی کوچک عالی است.
وینیل را می توان به راحتی در هر کجای تیشرت استفاده کرد.
وینیل را می توان روی انواع پارچه ها استفاده کرد.

مزایای چاپ وینیل انتقال حرارت برش CAD:

برش وینیل زمان زیادی می برد.
رنگ پنتون را نمی توان با چاپ وینیل مطابقت داد
وارد شدن فقط برای گرافیک های ساده مانند طرح های مبتنی بر متن با اشکال اصلی مناسب است.

ایده بازاریابی برای تجارت تی شرت شما

برای شروع بازاریابی، لازم نیست منتظر بمانید تا طرح های خود را روی تی شرت ها چاپ کنید. کاری که کارآفرینان تی شرت باهوش انجام می دهند این است که ماکت های تیشرت بسازند، پاسخ مخاطبان خود را بسنجند و ایده های جدید طراحی پیراهن خود را تأیید کنند.
به این ترتیب، اگر پاسخ مثبتی وجود داشت، می توانید به سادگی ادامه دهید و تی شرت های خود را چاپ کنید. در غیر این صورت، شاید بهتر باشد به استودیو برگردید و طرح های تی شرت خود را با ابزاری مانند این سازنده طراحی تی شرت بهینه کنید.
با ایجاد سهولت ایجاد مدل های پیراهن به شما قدرت می دهد. شما فقط باید یک الگوی تیشرت را انتخاب کنید که دارای مدل تی شرت متناسب با نام تجاری شما باشد و سپس طرح تی شرت خود را بر روی آن بارگذاری کنید ، همین.

 

hamedprint ارائه دهنده خدمات آنلاین:

چاپ لیوان . چاپ روی تیشرت . چاپ سنگ . چاپ پازل . چاپ کوسن . چاپ ساعت . چاپ کریستال . چاپ تابلو فرش . چاپ بشقاب 

ساخت انواع مهر ژلاتینی، چندرنگ، برنجی، دسته اتومات؛ طراحی و چاپ انواع بنر، کارت ویزیت، تراکت، کاتالوگ، بروشور و… و تایپ و ترجمه تخصصی متون 

و… را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت برای شما عزیزان فراهم آورده است. میتوانید سفارشات آنلاین خود را برای ما ارسال نموده تا درب منزل تحویل بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *