منوی دسته بندی

راهنمایی برای اصول طراحی و اینکه چرا باید از آنها استفاده کنید

طراحی و چاپ

راهنمایی برای اصول طراحی و اینکه چرا باید از آنها استفاده کنید

با چه اصولی سعی می کنید زندگی کنید؟ همانطور که دوست دارید دیگران با شما رفتار کنند با دیگران رفتار کنید؟ از شکست نمی ترسید؟ مثل دونالد ترامپ نیستید؟
در مورد طراحی چطور؟ همانطور که اصول می توانند به هدایت زندگی روزمره کمک کنند، اصول طراحی نیز می توانند به هدایت و هدایت یک طراحی کمک کنند. بدانید اصول طراحی چیست، چرا شما و تیمتان باید از آنها استفاده کنید و چگونه تصمیم بگیرید که مجموعه ای را دنبال کنید.

اصول طراحی چیست؟

بن Brignell ، خالق وب سایت عالی Principles.design ، اصول طراحی را چنین توصیف می کند ، “مجموعه ای از ملاحظات که اساس هر محصول خوب است”. به عبارت دیگر، اصول طراحی پایه ای است که محصولات خوب بر اساس آن ساخته می شوند.
اصول طراحی در اشکال و اندازه های مختلف وجود دارد. آنها می توانند جهانی، متمرکز بر شرکت یا محصول باشند. بیایید به چند مثال برای هر یک نگاه کنیم.

اصول طراحی جهانی

اصول طراحی جهانی را می توان در هر زمینه طراحی استفاده کرد. به عنوان مثال می توان به 10 مورد ابتکاری کاربردی Nielsen ، 5 اصل راهنمای Whitney Hess برای طراحان تجربه و موارد زیر از 10 اصل طراحی خوب Dieter Ram اشاره کرد:
طراحی خوب نوآورانه است.
طراحی خوب باعث مفید بودن یک محصول می شود.
طراحی خوب زیبایی شناسی است.
طراحی خوب یک محصول را قابل درک می کند.
طراحی خوب بدون مانع است.
طراحی خوب صادقانه است.
طراحی خوب ماندگار است.
طراحی خوب تا آخرین جزئیات کاملاً کامل است.
طراحی خوب سازگار با محیط زیست است.
طراحی خوب تا حد امکان طراحی کم است.

اصول طراحی شرکت

اصول طراحی شرکت متداول ترین نوع اصول طراحی است. آنها اصولی را که یک شرکت خاص یا تیم طراحی داخلی آنها را عزیز می دانند، بیان می کنند. به عنوان مثال می توان به اصول طراحی Global Experience Language ، اصول طراحی جامع مایکروسافت و موارد زیر از سیستم طراحی Airbnb اشاره کرد:
یکپارچه: هر قطعه بخشی از یک کل بزرگتر است و باید در مقیاس به سیستم کمک مثبت کند. هیچ ویژگی جداگانه یا پرتویی نباید وجود داشته باشد.
جهانی: از Airbnb در سراسر جهان توسط یک جامعه جهانی گسترده استفاده می شود. محصولات و زبان بصری ما باید خوشامدگو و قابل دسترسی باشد.
نمادین: ما در مورد طراحی و عملکرد تمرکز داریم. کار ما باید جسورانه و واضح در مورد این تمرکز صحبت کند.
مکالمه: استفاده ما از حرکت به محصولات ما روح می بخشد و به ما امکان برقراری ارتباط با کاربران را به روشهای آسان درک می کند.

اصول طراحی محصول

اصول طراحی همچنین می تواند برای چاپ یک محصول یا خدمات خاص باشد، مانند موارد زیر از اصول طراحی Google Calendar:
استفاده سریع، جذاب بصری و لذت بخش
برای مثال بیشتر، اصول طراحی را مشاهده کنید Principles.design and Design Principles FTW (برای برنده شدن). هر دو تعداد زیادی از انواع مختلف اصول طراحی را از منابع بسیار متنوعی ذکر کرده اند.

چرا باید از اصول طراحی استفاده کرد؟

تصادفی نیست که برخی از بزرگترین شرکتهای فناوری جهان از جمله اپل ، گوگل ، فیس بوک ، Airbnb و مایکروسافت از اصول طراحی استفاده کرده اند. در اینجا برخی از مزایای استفاده از آنها ذکر شده است.
اصول طراحی به همه کمک می کند تا در مورد طراحی فکر کنند
اصول طراحی راهنمایی می کند و ملاحظات مهم را برای طراحان و غیر طراحان به طور یکسان برجسته می کند. اصول طراحی به ویژه برای مبتدیان جدید یک شرکت یا تیم بسیار مفید است.
اصول طراحی به هدایت یک طرح کمک می کند
اصول طراحی به هدایت و هدایت یک طرح در کل مراحل طراحی کمک می کند. در هر مرحله از فرآیند می توان یک طرح را در متن مجموعه اصول مشترک در نظر گرفت و بررسی کرد. اصول همچنین می توانند به تعیین زمان آماده بودن طرح برای انتشار و اطلاع از معیارهای موفقیت برای پیگیری کمک کنند.

اصول طراحی به پیشبرد نوآوری کمک می کند

اصول طراحی می تواند یک سکوی عالی برای نوآوری باشد. به عنوان مثال با تشکیل هسته جلسات ایده پردازی “چگونه ممکن است ما”؟ ممکن است بپرسیم ، “چگونه ممکن است” با کاربران خود مکالمه بهتری ایجاد کنیم “یا” چگونه ممکن است “تجربه استقبال بیشتری ایجاد کنیم؟
اصول طراحی کمک می کند تا خوب به نظر برسد
اصول طراحی نه تنها به ایجاد درک مشترک از آنچه که به نظر می رسد خوب کمک می کند، بلکه می تواند هنگام ارزیابی طرح ها مورد استفاده قرار گیرد. یک تیم می تواند بپرسد، “آیا این یک طراحی خوب در رابطه با اصول طراحی ما است؟” با چندین طرح می توان پرسید ، “کدام یک از این طرح ها بیشتر با اصول طراحی ما مطابقت دارد؟”
چه چیزی اصول طراحی مناسب را ایجاد می کند؟
در حالیکه هیچ قانونی وجود ندارد که مجموعه خوبی از اصول طراحی را ایجاد کند، اما به تجربه من ، این قانون وجود دارد بهترین اصول طراحی و چاپ عبارتند از:
تعداد آنها کم است 3-5 اصل را دنبال کنید. این اطمینان می دهد که موارد زیادی برای در نظر گرفتن و به خاطر سپردن وجود ندارد.
مختصر – اصول کوتاه و مختصری را که به زبانی قابل فهم نوشته شده اند ، دنبال کنید.
به یادماندنی – به راحتی به یاد داشته باشید اصول. شما حتی می توانید اصول طراحی خود را به عنوان برچسب ها یا عبارات گیرنده تصور کنید.
عملی – اگر به طور واضح نمی توان یک اصل را به کار برد، پس به عنوان یک اصل زیاد کاربرد ندارد. از اصول بسیار کلی مانند “ساده نگه دارید” یا “آسان برای استفاده” خودداری کنید.

نحوه تصمیم گیری درباره مجموعه اصول طراحی

امیدوارم تاکنون بتوانید ببینید که اصول طراحی فوق العاده مفید هستند و ایده بهتری از آنچه هستند و مجموعه اصول خوب به نظر می رسند. اما در وهله اول چگونه می توان مجموعه ای از اصول را پیدا کرد؟
در مرحله اول ، لازم به ذکر است که هیچ روند مشخصی برای تصمیم گیری در مورد مجموعه ای از اصول طراحی وجود ندارد. تا حدی از یک شرکت به شرکت دیگر و از یک تیم به تیم دیگر متفاوت خواهد بود. نکته مهم این است که این یک کار مشترک است. مجموعه اصول طراحی که به یک تیم تحمیل می شود بعید است که مورد استقبال قرار گیرد یا مورد استفاده قرار گیرد. درگیر شدن در یک تیم نه تنها به خرید کمک می کند بلکه تیم را تشویق می کند تا واقعاً در مورد محصول یا خدمات خوب فکر کند. سفر جمعی به مجموعه اصول طراحی و چاپ همیشه ارزشمندتر از خود اصول طراحی است.

یک استراتژی خوب برای تصمیم گیری در مورد مجموعه ای از اصول طراحی به شرح زیر است.

1. نوع اصول طراحی را توافق کنید

در مرحله اول ، شما باید نوع اصول طراحی شده را توافق کنید. آیا این اصول کلی طراحی، اصول طراحی خاص شرکت یا اصول طراحی خاص محصول هستند؟ (طراحی بنر ، طراحی کارت ویزیت ، طراحی تراکت )

2. برای تأمین الهام، اصول طراحی را به عنوان مثال جمع آوری کنید

برای الهام بخشیدن، نمونه هایی از اصول طراحی موجود را جمع آوری کنید. برخی از مکانهای خوب برای یافتن این موارد Principles.design and Design Principles FTW (برای پیروزی) است.

3. یک کارگاه آموزشی طراحی اولیه تشکیل دهید

یک کارگاه آموزشی اصول طراحی را با بیشترین امکان تیم و ذینفعان راه اندازی کنید. فقط از طراحان دعوت نکنید ، برای یک گروه نماینده هدف بگیرید.

4- اصول احتمالی طراحی را جمع بندی، مقایسه و موافقت کنید

اصول طراحی را معرفی کنید، دلیل مهم بودن آنها را مشخص کنید و سپس گروه را به دو جفت تقسیم کنید. از هر جفت بخواهید با استفاده از مثالهایی که برای شما ایجاد کرده است ، 3 اصل طراحی برتر خود را ارائه دهند. سپس از زوجین بخواهید که با گروه دیگری بپیوندند ، اصول آنها را مقایسه کرده و بهترین ها را انتخاب کنید. 3 این ترکیب گروه ها و اصول هرس را تکرار کنید تا 10 یا حدود 10 اصل مشخص شود.

5- به 3-5 اصل برتر رأی دهید

در پایان کارگاه ، یا به عنوان یک فعالیت پیگیری ، از همه بخواهید که به 3-5 اصل برتر خود رأی دهند. این آرا باید به اصول طراحی نهایی اطلاع دهند اما نباید آنها را تعیین کنند. شما بهترین اصول طراحی را می خواهید ، نه لزوماً محبوب ترین.

6. از اصول طراحی خود استفاده کنید

با توافق بر روی مجموعه ای از اصول طراحی ، استفاده واقعی از آنها مهم است. برخی از راه های انجام این کار عبارتند از:
نوشتن یک پست وبلاگ که توضیح می دهد اصول طراحی شما چیست و چرا انتخاب شده است.
ساخت یک پوستر برای یادآوری همه اینکه اصول طراحی مورد توافق چیست.
رعایت اصول طراحی هنگام استفاده از مبتدیان جدید.
مراجعه به اصول طراحی خود در جلسات بررسی طرح.
استفاده از اصول طراحی به عنوان مبتدیان فکر در جلسات ایده پردازی.
استفاده از اصول طراحی برای اطلاع از معیارهای موفقیت خود.

کارگاه اصول طراحی

کارگاه یک روش عالی برای تولید و تصمیم گیری در مورد برخی اصول طراحی است
نتیجه
اصول طراحی یک روش عالی برای ایجاد درک مشترک از ظاهر خوب یک محصول و خدمات چاپ مانند چاپ عکس روی لیوان حرارتی ، چاپ تیشرت ، چاپ تابلوفرش و… است. آنها می توانند به همه کمک کنند تا در مورد طراحی فکر کنند. می تواند به یک تیم کمک کند تا در مسیر طراحی مناسب باقی بماند و می تواند یک تخته پرش برای نوآوری فراهم کند. چرا با استفاده از اصول طراحی برای پروژه طراحی بعدی خود ، به Google ، Facebook ، Airbnb و تعداد بیشماری از شرکت های فناوری دیگر ملحق نشوید.

amedprint ارائه دهنده خدمات آنلاین:

چاپ لیوان . چاپ روی تیشرت . چاپ سنگ . چاپ پازل . چاپ کوسن . چاپ ساعت . چاپ کریستال . چاپ تابلو فرش . چاپ بشقاب 

ساخت انواع مهر ژلاتینی، چندرنگ، برنجی، دسته اتومات؛ طراحی و چاپ انواع بنر، کارت ویزیت، تراکت، کاتالوگ، بروشور و… و تایپ و ترجمه تخصصی متون 

و… را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت برای شما عزیزان فراهم آورده است. میتوانید سفارشات آنلاین خود را برای ما ارسال نموده تا درب منزل تحویل بگیرید

 

"]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *