منوی دسته بندی

تاریخچه ساخت لیوان: از جمجمه حیوانات تا غذاخوری

لیوان

 تاریخچه ساخت لیوان های قهوه

تجربه لذت نوشیدن یک فنجان قهوه داغ در یک روز زمستانی را به یاد دارید؟ آیا میتوانید دنیا را بدون نوشیدنی های گرم تصور کنید؟ یک فنجان چای بعد از یک روز سخت کاری بسیار مفرح خواهد بود. و قهوه که حدود 60 درصد از بزرگسالان آمریکایی هر روز صبح می نوشند.
به دلایل فوق و دلایل دیگر، داشتن یک دسته لیوان قهوه در کابینت آشپزخانه بسیار خوب است. فنجان های قهوه در واقع تاریخ جذابی دارند! این ظروف آشپزی برای هزاران و هزاران سال مورد استفاده قرار گرفته است.
آمریکایی ها چنین ارتباط عمیقی با قهوه دارند. ما ممکن است همان قهوه را با همکاران اداری خود بنوشیم، اما لیوان ما چیزی است که ما را در تجربه متمایز می کند. من فکر می کنم یک لیوان مورد علاقه می تواند به گسترش شخصیت ما تبدیل شود و این آرامش بخش است!

تاریخچه زمان بندی ساخت لیوان های قهوه

برای خود یک فنجان قهوه بریزید و با تکامل لیوان ها آشنا شوید، از فنجان های مسی در دوران سنگی گرفته تا لیوان های دیجیتالی که برای مدت طولانی به طرز دیوانه کننده ای داغ می مانند. این جدول زمانی سفر باور نکردنی لیوان قهوه را نشان می دهد!

3900 قبل از میلاد – 1700 قبل از میلادئ

لیوان فلزی

منبع: http://www.mugs.coffee
در دوره نوسنگی ، مردم نوشیدنی های خود را در لیوان های چوبی یا بدون شوخی در جمجمه های حیوانات می ریختند! لیوان چوبی که در اینجا نشان داده شده است در شرق مرکزی چین حفاری شده است. چوب و استخوان حیوانات تا ظهور کار فلزی و اختراع چرخ سفالگری در 3129 قبل از میلاد ظروف آشامیدنی انتخابی بودند.

Metal mug

منبع: http://www.mugs.coffee

آهنگران شروع به ساخت لیوان از طلا ، نقره ، برنز یا سرب کردند. این فنجان های فلزی قهوه خطرناک بودند زیرا هنگام لمس آنها می تواند باعث مسمومیت با سرب و سوختگی شود.

A picture containing indoor, plant, different, sliced
2400 سال قبل از میلاد

 

قابلمه های لیوان

مردم بریتانیا قهوه ، آب و حتی الکل را از “قابلمه های لیوانی” ، که قطعات سفالی به شکل زنگوله بودند، می نوشیدند. مردم بیکر، گروهی از شکارچیان که در آن زمان زندگی می کردند، به نام این گلدان ها نامگذاری شدند. آنها در نهایت به اروپا مهاجرت کردند و ظروف نوشیدنی منحصر به فرد خود را با خود آوردند.

Beaker pots

منبع: nature.com

Coffee beans

850 قبل از میلاد

دانه های قهوه

یک اسطوره اتیوپی داستان کلدی را روایت می کند. گفته شد که گله بز بطور تصادفی دانه های قهوه را در حدود 850 سال قبل از میلاد مسیح هنگامی که بزهایش از درخت خوردند کشف کرد. در قرن پانزدهم، تجارت قهوه رونق گرفت و بیشتر و بیشتر مردم به طور منظم آن را نوشیدند.

لیوان خاک رس هندسی

سرامیک به مردم در قرون وسطی فرصتی داد تا هنرمندی خود را به رخ بکشند. آنها می توانند از یک چرخ سفالگری برای چاپ لیوان های پیچیده جدید با الگوهای پیچیده استفاده کنند، مانند لیوان سفالی هندسی که در اینجا نشان داده شده است.

Geometric clay mug

منبع: گالری های رویال-آتنا

Puzzle mug

منبع: بلکس لند ، وندی

لیوان پازل

لیوان های پازل در اروپا استفاده می شد. این لیوان های عجیب دارای سوراخ های دریبل و تونل هایی بودند که در دسته و دیوارهای فنجان حفر شده بودند. نوشیدن فنجان ها دشوار بود و بیشتر به عنوان شوخی استفاده می شد. می توانید آنها را به عنوان اولین لیوان جدید روی کره زمین تصور کنید!

دهه 1600
1750

انتقال چاپ

منبع: thespruce.com
چاپ انتقال به عنوان یک تکنیک تزئین در طول انقلاب صنعتی پدیدار شد. این فرآیند امکان تولید انبوه لیوان های سفارشی را فراهم کرد که می تواند در فروشگاه ها و مشاغل جدیدی که در آن زمان افتتاح شده بود به فروش برسد.

1945

Transfer printing

لیوان ویکتور

Victor mug

منبع: https://thehuffingtonpost.com/
فرهنگ غذاخوری آمریکا را فرا گرفت! شرکت ویکتور عایق همه آن مشتریان را پر از قهوه با لیوان های غذاخوری سفید ساده خود می کرد. این فنجان ها یا ساده بودند یا روی صفحه با نام غذاخوری چاپ می شدند. لیوان های ویکتور در رستوران های سراسر ایالات متحده پیدا شد.

لیوان اسپرسو

Espresso mug

منبع: https://www.illy.com/
ایلی یکی از اولین شرکت هایی بود که لیوان اسپرسو تزئینی یا کاپوچینو عرضه کرد. این لیوان های قهوه کوچکتر از حد معمول هستند ، معمولاً نعلبکی دارند و دسته های کوچک و C شکل دارند.
1992 – 1994

لیوان حساس به حرارت

Travel mug

منبع: http://mentalfloss.com
رنگهای حساس به حرارت در دهه 1970 اختراع شد ، اما در هزاره جدید واقعاً محبوب شد. از این رنگ جادویی می توان برای پوشاندن لیوان استفاده کرد و باعث تغییر آنها در جلوی چشم شما شد! با گرم کردن قهوه ، تصویر تغییر کرده و رنگ ها را تغییر می دهد و طرحی کاملاً جدید ایجاد می کند. این لیوان ها معروف به لیوان های حرارتی یا ماگ جادویی هستند که امکان چاپ عکس روی لیوان را فراهم آورده اند. یکی از بهترین ابزار برای هدیه به مناسبت های مختلف چاپ لیوان حرارتی یا جادویی می باشد.

دهه 2000 – 2018

چه زمانی قهوه کشف شد؟

کشف قهوه به 850 سال قبل از میلاد در اتیوپی برمی گردد. افسانه ها می گویند که یک گله بز به نام کلدی متوجه این حبوبات روی درختی شد که در نزدیک مزرعه اش رشد می کرد. او در ابتدا فکر می کرد که آنها توت هستند ، اما وقتی بزها آنها را می خورند و شب نمی توانند بخوابند ، با قدرت کافئین برخورد کرد!

در قرن پانزدهم ، صنعت قهوه به یک تجارت جهانی تبدیل شد. همه چیز در شبه جزیره عربستان شروع شد ، اما قهوه به زودی راه خود را در سراسر جهان باز کرد. قهوه خانه ها نیز شروع به ظهور کردند و مردم را در مکانی امن قرار دادند که در آن می توانند گپ بزنند ، به موسیقی گوش دهند ، بازی هایی مانند شطرنج انجام دهند و از اخبار روز مطلع شوند.

 

hamedprint ارائه دهنده خدمات آنلاین:

چاپ لیوان . چاپ روی تیشرت . چاپ سنگ . چاپ پازل . چاپ کوسن . چاپ ساعت . چاپ کریستال . چاپ تابلو فرش . چاپ بشقاب 

ساخت انواع مهر ژلاتینی، چندرنگ، برنجی، دسته اتومات؛ طراحی و چاپ انواع بنر، کارت ویزیت، تراکت، کاتالوگ، بروشور و… و تایپ و ترجمه تخصصی متون 

و… را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت برای شما عزیزان فراهم آورده است. میتوانید سفارشات آنلاین خود را برای ما ارسال نموده تا درب منزل تحویل بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *