منوی دسته بندی

بهترین روش چاپ تی شرت

روش های چاپ تیشرت

بهترین روش چاپ تی شرت

آیا در مورد فرایندهایی که در پشت چاپ یک تی شرت وجود دارد فکر کرده اید؟ در اینجا بهترین روش برای استفاده از این تی شرت ها توسط متخصصان وجود دارد.

بهترین روش چاپ تی شرت

  • 1- چاپ صفحه
  • 2- جوهر افشان / لیزر انتقال آهن
  • 3- چاپ مستقیم روی لباس (DTG)
  • 4- وینیل برش CAD
  • 5- انتقال Plastisol
  • 6- چاپ تصعید رنگ
  • 7- چاپ تخلیه
  • 8- انواع چاپ صفحه
  •   ب) چاپ ژل
  •    ج) پایان کراکل
  •   د) در پایان تاریک بدرخشید
  •   ه) پایان درخشش UV
  •   و) پایان جیر
  • g) پایان براق
  • 9- چاپ تسمه
  • 10- برش و دوخت
  • 11- چاپ استنسیل
  • 12- در مقابل رنگرزی مقاومت کنید

1- چاپ تیشرت با روش چاپ صفحه مستقیم

تجهیزات مورد نیاز:

صفحه نمایش ، پرس ، واحد نوردهی ، خشک کن

چاپ روی صفحه رایج ترین و پر استفاده ترین فرآیند چاپ تی شرت های زیبا است، به ویژه هنگامی که به صورت عمده چاپ می کنید. این شامل استفاده از صفحه نمایش برای استفاده از جوهر روی تی شرت است. اثر هنری بدست آمده از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و می تواند مدت ها به طول انجامد. در صورت استفاده موثر بسیار مقرون به صرفه است. در این فرآیند، مستقیماً از طریق صفحه های مش بر روی تی شرت استفاده می شود. می توانید در اینجا درباره چاپ روی صفحه بیشتر بدانید.

فرآیند چاپ غربالگری به این ترتیب پیش می رود. صفحه ای از پارچه ای ریز بافته شده به نام مش بر روی یک قاب چوبی یا آلومینیومی کشیده شده است. این صفحه نمایشگر روی پارچه فشرده می شود تا رنگ روی تی شرت ها یک رنگ در هر صفحه قرار گیرد.

بهترین چیز در مورد چاپ روی صفحه نمایش این است که نسبتاً ارزان است. اما هر رنگی به یک صفحه نمایش جداگانه احتیاج دارد. هنگامی که شما طرحی با رنگ های زیادی در آن دارید، ممکن است گران باشد. برای اینکه چاپ روی صفحه نمایش مقرون به صرفه باشد، باید خیلی از تی شرت ها را با همان طراحی چاپ کنید. شما باید تعداد رنگ های جوهر و مکان های طراحی را به حداقل برسانید.

اگر طرحی که دارید فقط یک یا دو رنگ داشته باشد می توانید به تعداد کم چاپ کنید و همچنان ارزان خواهد بود. اگر طرحی با حداکثر 3 رنگ چاپ روی صفحه دارید از هر روش دیگری برای چاپ می کاهد چه کیفیت و چه ماندگاری طولانی مدت یا رنگ آن.

معایب چاپ تی شرت به روش صفحه مستقیم

این فرآیند دارای منحنی یادگیری است و تجهیزات ممکن است هزینه بر باشند. چاپ روی صفحه تنها درصورتی قابل استفاده است که طرحی با تعداد رنگ کمتری داشته باشید و می خواهید تعداد زیادی تی شرت در همان طرح چاپ کنید.

چاپ تیشرت

2- جوهر افشان / لیزر انتقال اتو

تجهیزات مورد نیاز:

چاپگر جوهر افشان / لیزر ، کاغذ انتقال و پرس حرارتی.

انتقال گرما تقریباً به اندازه چاپ روی صفحه محبوبیت دارد. مخصوصاً برای طرح هایی با چند رنگ و جزئیات پیچیده. برای چاپ عکس های دیجیتال عالی است.

در این روش، یک کاغذ مخصوص انتقال حرارت که طرح انتخاب شده با استفاده از چاپگر جوهر افشان یا چاپگر لیزری روی آن چاپ می شود. این برای انتقال طرح روی تی شرت استفاده می شود. از این طریق یک تی شرت گرافیکی زیبا و سفارشی طراحی می کنید.

روند کار به این صورت پیش می رود: شما در حال طراحی یا انتخاب طرح خود برای تیشرت با تنظیمات شخصی خود در رایانه خود هستید. این تصویر را با استفاده از چاپگر جوهر افشان یا چاپگر لیزری روی کاغذ انتقال حرارت مخصوص خود که برای استفاده با چاپگر طراحی شده چاپ کنید. کاغذ انتقال را در قسمت سمت راست طرح تی شرت قرار داده و با اتوی داغ حرارت دهید. میزان فشار و گرمای اعمال شده به انتقال طرح روی تی شرت شما کمک می کند.

به یاد داشته باشید که شما باید از کاغذ انتقال حرارت جوهر افشان فقط با چاپگر جوهر افشان استفاده کنید و این مورد با کاغذ انتقال لیزر و چاپگر لیزری نیز صادق است. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که اگر تی شرت دارید که گرمای دستگاه پرس حرارتی را نمی گیرد، به راحتی نمی توانید با استفاده از این روش روی آن چاپ کنید. و سرانجام ، به اندازه طراحی چاپ شده روی صفحه دوام ندارد . ممکن است چاپ با شستشو ترک بخورد یا از بین برود.

این روش در مورد تی شرت های سفید و روشن بسیار عالی است اما ممکن است در تی شرت های تیره به این خوبی نباشد. با کاغذ مخصوص پارچه های تیره شاید موفقیت بهتری داشته باشید.

3- چاپ مستقیم روی لباس (DTG)

تجهیزات مورد نیاز:

چاپگر DTG ، پرس حرارتی

اگر در حال چاپ طرح های رنگارنگ برای قطعات کوچک هستید، مثلاً در مورد 5 تی شرت یا کمتر از آن، این بهترین روش چاپ تیشرت است. برای چاپ در صورت تمایل و برای چاپ عکس روی تی شرت خود از طریق رایانه، این روش مزیت دارد. برای انجام این چاپ به دستگاه های DTG نیاز دارید. این ماده عمدتا برای تی شرت های مخلوط پنبه ای استفاده می شود.

چاپگر DTG با دقت زیادی در رنگ ها مستقیماً روی تی شرت چاپ می شود.

شما می توانید از رنگهای نامحدود در این چاپ ، حتی بیش از 100 رنگ استفاده کنید. شما می توانید چاپ ها و الگوهای خود را طراحی کنید، شخصی سازی های خود را حتی با نام خود در آن یا عکس ها انجام دهید. رنگ با این چاپ واضح تر از چاپ روی صفحه با دست نرم تر است.

یک نقطه ضعف این است که ماندگاری آن به اندازه چاپ روی صفحه نیست و ممکن است پس از شستشوی زیاد محو شود.

4- چاپ تی شرت با روش وینیل برش CAD

تجهیزات مورد نیاز:

برش دهنده / پلاتر ، فیلم / وینیل ، پرس حرارتی

در این فرآیند برش های وینیل (با رنگ مات یا براق) روی تیشرت با حرارت اعمال می شود. این طرح با کمک ماشین از ورقهای وینیل رنگی جامد بریده شده است. چاپ وینیل معمولاً یک فرآیند یک رنگ است و روشی نسبتاً مقرون به صرفه به غیر از هزینه برش های تخصصی است. وینیل با انواع مختلف چاپ و الگو موجود است.

یک مشکل این است که هر طرح باید یکی یکی بریده شود و آن را به یک روند آهسته تبدیل کند. برای تعداد کم بسیار عالی است اما برای تعداد بزرگتر نه چندان عالی. اگر طراحی بزرگ باشد ، ممکن است خیلی سفت و سنگین باشد.

این یک فرایند بسیار بادوام و مقرون به صرفه است.

چاپ تی شرت با روش گله

چاپ گله یک فرآیند چاپ است که در آن ، گله وینیل ، یک وینیل با بافت سه بعدی روی تی شرت های دارای پرس حرارتی صنعتی اعمال می شود. این نوعی چاپ وینیل برش یافته CAD است. برش های مخصوص با استفاده از پرس حرارتی صنعتی روی تی شرت اعمال می شود. با برش های گله ای وینیل ، طرح های زیبا و جسورانه ای می گیرید. (اما به سوراخ کاری برش های بافت دار نگاه کنید)

5- چاپ تیشرت به روش انتقال ورق

تجهیزات مورد نیاز:

پرس حرارتی ، انتقال ورق ها

انتقال گرما یک گزینه مورد علاقه برای چاپ روی تیشرت است زیرا نتایج با احساس بسیار نرم بسیار خوب است. این چاپ را چاپ صفحه غیر مستقیم نیز می نامند. از کاغذ انتقال حرارت با کیفیت بالا که طرح شما روی آن چاپ شده است برای انتقال طرح استفاده می شود و به طور منظم توسط متخصصان استفاده می شود.

مزیت

مزیت این روش این است که می توانید سفارشات خود را بدون متحمل شدن هزینه زیاد چاپ کنید. نتایج قابل مقایسه با طراحی صفحه نمایش با کیفیت بالا است. زمان مورد نیاز نیز در مقایسه با چاپ روی صفحه بسیار کمتر است. بسیاری از مشاغل تی شرت از این روش استفاده می کنند.

معایب:

عیب این است که شما برای این کار به یک دستگاه پرس گرمایی خوب نیاز دارید. اگر می خواهید تجارت تی شرت راه اندازی کنید، این سرمایه گذاری است که می توانید انجام دهید

6- چاپ سابلیمیشن

تجهیزات مورد نیاز:

 چاپگر تصعید ، جوهر ، کاغذ  ، پرس حرارتی

این روش چاپ عکس روی تیشرت های پلی استر سفید انجام می شود . بهترین کار را با پارچه ساخته شده توسط انسان را دارد. همچنین روی تی شرت های ترکیبی 50٪ پلی استر و حتی پارچه های از قبل تصفیه شده اما با درجات مختلف موفقیت کار می کند.

در این فرآیند رنگ به بخار تبدیل می شود و به پارچه پلی استر تی شرت جذب می شود. این یک روش چاپ بسیار بادوام برای تی شرت های 100٪ پلی استر است. نتیجه به نظر می رسد شبیه DTG ، با احساس نرم و عالی است. معمولاً برای چاپ سابلیمیشن از همه طرح ها استفاده می شود. مزیت این است که شما می توانید حتی تعداد کمی را چاپ کنید.

همانطور که گفته شد برای طرح های تمام رنگ روی تی شرت های سفید یا رنگ روشن بهتر است.

معایب:

 عیب این است که چاپ روی تی شرت های نخی کار نمی کند. رنگ چاپ به تدریج شسته می شود.

7- چاپ تیشرت به روش تخلیه

این یک روش معکوس متفاوت برای چاپ روی تی شرت است. در این فرآیند، پیراهن با جوهرهای تخلیه سفید می شود که رنگ پیراهن را به جای قرار دادن رنگ در بالای پیراهن، از بین می برد و اثر را روی سطح می گذارد. این کار روی پارچه طبیعی مانند یک تی شرت 100٪ نخی انجام می شود. تأثیر این چاپ جلوه ای پرنعمت و جذاب است. اما این ساده ترین راه چاپ نیست و هزینه زیادی هم دارد

8- انواع چاپ صفحه

   الف) تکنیک Puff Print

چاپ پاف گونه ای از تکنیک چاپ صفحه با جلوه برجسته است. در طی مراحل چاپ صفحه ، ماده افزودنی به جوهر چاپ صفحه اضافه می شود. این منجر به گسترش رنگ و در نتیجه یک اثر پف کرده 3D می شود. با این تکنیک می توانید طرح هایی با چند رنگ ایجاد کنید.

  ب) چاپ ژل

یک لایه ژل شفاف روی چاپ روی صفحه اضافه می شود.

   ج) پایان کراکل

در این تغییرات ، جوهر پس از خشک شدن از بین می رود تا یک اثر ترک خورده زیبا داشته باشد.

  د) در پایان تاریک بدرخشید

در این تنوع چاپ روی صفحه ، جوهر نور را جذب می کند و در مکان های تاریک می درخشد.

  ه) پایان درخشش UV

جوهر در معرض اشعه ماورا بنفش می درخشد.

  و) پایان جیر

ماده افزودنی اضافه شده به جوهر چاپ صفحه باعث می شود که تصویر چاپ شده جلویی جیر مانند داشته باشد.

  ی) پایان براق

در اینجا زرق و برق به جوهر چاپ صفحه اضافه می شود.

9- چاپ تیشرت به روش چاپ تسمه

این یک فرآیند چاپ روی صفحه است که به شما امکان چاپ بزرگ در سراسر تی شرت را می دهد. تجهیزات بسیار گران قیمت چاپ صفحه برای این چاپ استفاده می شود. این روش می تواند کل جلوی تی شرت یا پشت و یا حتی با هم را به صورت یکجا چاپ کند. به دلیل هزینه تمام شده ماشین آلات استفاده شده، چاپ بسیار گران قیمت است به همین دلیل علیرغم زیبایی و پوشش این فرآیند ، از آن استفاده چندانی نمی شود.

10- برش و دوخت

این یک فرایند چاپ به این ترتیب نیست اما همانطور که از اسم آن مشخص است برش و دوخته می شود. در این فرآیند، پارچه چاپی سفارشی برای ساخت تی شرت استفاده می شود. پس از چاپ پارچه در طرح های دلخواه خود می توانید از این طریق یکی از تی شرت های دلخواه را بسازید. شما می توانید از روش های مختلف چاپ پارچه برای ایجاد چاپ های خود استفاده کنید

11- چاپ عکس روی تیشرت به روش چاپ استنسیل

این یک روش چاپ تجاری نیست زیرا با این روش نمی توانید در مقیاس بزرگ چاپ کنید. استفاده از استنسیل برای چاپ روی پارچه به خصوص هنگامی که تی شرت زیادی در آن درگیر است کار زیادی انجام می دهد. اما برای یک نسخه تی شرت DIY ، این بهترین روش است.

معایب:

یکی از مشکلات استنسیل محدودیت در نوع طرحی است که می توانید استفاده کنید. مناطق طراحی باید به هم متصل شوند و انجام این کار با برخی از طراحی ها بسیار آسان نیست.

12- در مقابل رنگرزی مقاومت کنید

با رنگ آمیزی ساده یک تی شرت هیچ گونه چاپی روی سطح تی شرت شما ایجاد نمی کند. اما وقتی از تکنیک هایی مانند باتیک و کراوات و رنگ استفاده می شود، چاپها و الگوهای زیبایی روی تی شرت شما ساخته می شود. کراوات و رنگ و باتیک از روش های مقاومت در برابر رنگرزی پارچه است. در کراوات و رنگ ، تی شرت در مناطقی که رنگ نمی خواهید با نخ ها بسته بندی می شود و سپس رنگ می شود. باتیک یکی دیگر از تکنیک های مقاومت است. در آن موم را در مناطقی که شما رنگ نمی خواهید استفاده کنید و سپس تی شرت رنگ می شود. این منجر به ایجاد الگوهای زیبا می شود.

بیشتر این مراحل چاپ تی شرت در برخی از سطوح عالی عمل می کند. بسته به کیفیت لوازم و تجهیزات مورد استفاده و مهارتی که آنها را اجرا می کند. اگر به فکر راه اندازی کسب و کار چاپ تی شرت هستید ، دانستن همه آنها یا برخی از آنها می تواند دامنه و انعطاف پذیری زیادی به شما بدهد.

گلدوزی یکی از روش های بسیار محبوب برای به دست آوردن طرح شما روی تی شرت است. این با دوام است و در صورت انجام صحیح ، با نخ های با کیفیت و دقت بسیار زیبا به نظر می رسد. چرخ های خیاطی صنعتی با ظرفیت های ویژه گلدوزی برای گلدوزی در مقیاس بزرگ روی تی شرت ها استفاده می شود. شما می توانید گلدوزی صاف یا گلدوزی سه بعدی انجام دهید.

 

www.hamedprint.ir ارائه دهنده خدمات آنلاین:

چاپ لیوان . چاپ تیشرت . چاپ سنگ . چاپ پازل . چاپ کوسن . چاپ ساعت . چاپ کریستال . چاپ تابلو فرش . چاپ بشقاب 

ساخت انواع مهر ژلاتینی، چندرنگ، برنجی، دسته اتومات)، طراحی و چاپ انواع بنر، کارت ویزیت، تراکت، کاتالوگ، بروشور و… و تایپ و ترجمه تخصصی متون 

و… را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت برای شما عزیزان فراهم آورده است. میتوانید سفارشات آنلاین خود را برای ما ارسال نموده تا درب منزل تحویل بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *