منوی دسته بندی

نحوه ایجاد لیوان های سفارشی با کاغذ انتقال حرارت لیزر چند ترانس

چاپ روی لیوان

نحوه ایجاد لیوان های سفارشی با کاغذ انتقال حرارت لیزر چند ترانس

نحوه چاپ لیوان با کاغذ انتقال حرارت لیزری 

آیا می دانید برای چاپ عکس روی لیوان سفارشی نیازی به چاپگر سابلیمیشن ندارید؟ درست است – اگرچه سابلیمیشن یکی از محبوب ترین و موثرترین روش های چاپ لیوان سفارشی و شخصی است، ما قصد داریم روش دیگری را با استفاده از چاپگر لیزری و کاغذ انتقال حرارت چند ترانس به شما نشان دهیم. برای کسانی که چاپگر سابلیمیشن ندارند، یا اگر به دنبال استفاده های اضافی برای چاپگر لیزری خود هستید، چند ترانس یک روش عالی برای ایجاد محصولات سفارشی مانند چاپ لیوان های سرامیکی است. و همانطور که از نام آن پیداست، با مولتی ترنس نه تنها می توانید روی لیوان ها چاپ کنید بلکه روی سطح سخت بیشماری از جمله آلومینیوم، چوب و موارد دیگر چاپ کنید. ایجاد لیوان با چاپگر لیزری یکی دیگر از روشهای چاپ عکس روی لیوان می باشد. به آسانی میتوانید در منزل ماگ دلخواه خود را چاپ نمایید.

چاپ لیوان به روش چند ترانس در مقابل سابلیمیشن

بنابراین چگونه چند ترانس در برابر سابلیمیشن قرار می گیرد؟ آیا یکی بهتر از دیگری است؟ این یک سوال عادلانه است و سابلیمیشن با چاپ لیوان های حرارتی یا جادویی موافق و مخالف هستند. دو مزیت بزرگ برای استفاده از چند ترانس وجود دارد. اول اینکه شما می توانید از آن در هر لیوان سرامیکی قدیمی استفاده کنید. نه فقط در مواردی که دارای پوشش پلی استر هستند. این بدان معناست که اگر لیوانهایی در گوشه و کنار خود دارید که از یکی دیگر از تأمین کنندگان جایگاههای سابلیمیشن خریداری نشده اند و احتمالاً چند روکش نیستند ، این مسئله خاصی نیست. آنها همه یکسان کار خواهند کرد. دوم، با چند ترانس ، روی لیوان های رنگی – قرمز ، آبی ، سیاه – نیز چاپ می کنید به شرطی که با چاپگر لیزری تونر سفید OKI چاپ کنید. اگر چاپگر لیزری تونر سفید ندارید، همچنان می توانید چاپ لیوان های سفارشی را با چند ترانس تهیه کنید، اما فقط به لیوان های سفید یا رنگ روشن محدود می شوید.

ایجاد لیوان با چاپگر لیزری

با سابلیمیشن، فقط می توانید روی لیوان های سفید (یا لیوان های بسیار روشن) چاپ کنید. با این حال، مزایای اصلی سابلیمیشن به صورت کیفیت / دوام چاپ است. با سابلیمیشن، برخی از چاپ های با بالاترین کیفیت را می توانید پیدا کنید و می توانید عکس های تمام رنگی را با وضوح بالا چاپ کنید. اکنون اشتباه نکنید، چند ترانس به شما امکان می دهد تصاویر بسیار زیبا را چاپ کنید. اما هیچ چیز سابلیمیشن را در این قسمت پیدا نمی کند.

 دومین مزیت عظیم سابلیمیشن، دوام است. هنگامی که تصویر خود را بر روی یک لیوان با روکش چند لایه قرار می دهید، تصویر شما در پوشش جاسازی می شود و در آنجا برای ماندگاری لیوان باقی می ماند. هنگام فشار دادن چند ترانس، کاغذ طرح را روی سطح لیوان قرار می دهد ، و اگرچه با دوام و مناسب برای ماشین ظرفشویی است، اما با این وجود خطر خراشیده شدن یا از بین رفتن طرح به مرور زمان وجود دارد.

به طور خلاصه ، هر دو روش بسته به تجهیزات و ملزوماتی که دارید و نیازهای مشتریان عالی هستند.

خوب، پس چگونه می توانم ازچاپ لیوان به روش چند ترانس استفاده کنم؟

بسیار خوب، بنابراین اکنون که ما در مورد چند ترانس در مقابل سابلیمیشن بحث کردیم. بیایید در مورد چگونگی چاپ لیوان های سفارشی خود با استفاده از کاغذ انتقال لیزر چند ترانس اشنا شویم. ابتدا اجازه دهید آنچه را که شما نیاز دارید بررسی کنیم.

مواد موردنیاز برای چاپ لیوان:

1- یک چاپگر لیزری

تجهیزات اصلی شما برای شروع ساخت لیوان های سفارشی، یک چاپگر لیزری است که یک سیستم مبتنی بر تونر است. دارای تونر CMYK ، CMYWT یا CMKWT است. این موارد مخفف Cyan (C) ، Magenta (M) ، Yellow (Y) ، Black (K) و White (WT) است. چاپگرهای لیزری با چاپگرهای جوهر افشان که بیشتر در خانه ها یافت می شوند و از جوهر مایع استفاده می کنند متفاوت است. اگر مطمئن نیستید چه چاپگری دارید، توصیه می کنیم با سازنده مشورت کنید.

برای چاپ با مولتی ترنس، ما پرینترهای لیزری تونر سفید OKI را که برای تزئینات لباس و لباس طراحی شده اند، بسیار توصیه می کنیم. فقط با یک چاپگر تونر سفید قادر خواهید بود که به تمام مزایای چاپ در چند ترانس مانند چاپ روی لیوان ها و سطوح رنگ تیره دست یابید. علاوه بر چاپگرهای تونر سفید به شما امکان چاپ شیب را می دهند، که برای چاپ عکس مورد نیاز است. با یک چاپگر لیزری CMYK معمولی، شما همچنان می توانید چاپ لیوان های سفارشی خود را داشته باشید. اما در درجه اول فقط به تصاویر بردار با رنگهای پررنگ محدود خواهید شد و فقط می توانید روی لیوان های رنگ روشن چاپ کنید.

2- پرس لیوان یا اجاق گاز و لوازم

دقیقاً مانند چاپ لیوان های سفارشی با سابلیمیشن، برای انتقال گرما به یک لیوان پرس یا اجاق گاز همرفت نیز نیاز خواهید داشت. شما همچنین به لوازم زیر احتیاج دارید: یک عنصر گرمایی استاندارد برای پرس لیوان، یک لیوان برای اجاق گاز همرفت و نوار حرارتی برای چسباندن طرح چاپ شده روی لیوان.

3-  کاغذ انتقال حرارت لیزر چند ترانس

شما همچنین به یک چیز مبتنی بر کاغذ نیاز خواهید داشت. چند ترانس یک کاغذ انتقال یک مرحله ای است که مخصوصا برای ایجاد سطوح سخت و پرینترهای لیزری ساخته می شود. علاوه بر لیوان، می توانید روی سطوح مختلف دیگری نیز چاپ کنید.

4- بستر شما (لیوان)

آخرین چیزی که به آن نیاز خواهید داشت لیوان شماست! به یاد داشته باشید، برخلاف سابلیمیشن، شما به ماگ با روکش مخصوص نیاز ندارید. بعلاوه، اگر از چاپگر تونر سفید استفاده می کنید، می توانید از هر لیوان رنگی مانند سیاه ، قرمز ، سبز و غیره استفاده کنید. اگر از چاپگر CMYK استفاده می کنید، می خواهید به یک رنگ سفید یا روشن بچسبید.

بسیار خوب، لوازمم را پیدا کردم. بیا انجامش بدیم!

انتظار تمام شد این مراحل ایجاد لیوان سفارشی بسیار شخصی شماست! بیایید اکنون مراحل شما را طی کنیم تا یک سفارشی ایجاد کنیم!

  1. چاپگر خود را روشن و تنظیم کنید.

ما توصیه می کنیم در صورت وجود ، از طریق سینی چند منظوره چاپگر خود، به عنوان یک فید مستقیم چاپ کنید. تنظیم رسانه کاغذی خود را روی Transparency ، Film / Foil یا User Type 1 قرار دهید.

  1. طرح خود را به چاپگر ارسال کنید.

طرح خود را از Adobe Photoshop / Illustrator ، CorelDRAW یا برنامه طراحی دیگری که استفاده می کنید به چاپگر ارسال کنید. اطمینان حاصل کنید که چاپ در حالت تصویر آینه است. چند ترانس را در A4 ارائه می دهد، بنابراین می توانید تصاویر خود را روی یک صفحه قرار دهید. پس از آماده شدن برای انتقال آنها را برش دهید. بنابراین هیچ ضایعات کاغذی وجود ندارد! اگر با مولتی ترنس کار می کنید، اطمینان حاصل کنید که هنگام کار با لیوان سیاه یا رنگ تیره ، White Fill Upto را تا 300٪ تغییر دهید.

  1. اصلاح و پیوست

پس از چاپ، کاغذ چاپ شده خود را از سینی چاپ خارج کرده و متناسب با اندازه لیوان برش دهید. کاغذ را به لیوان با استفاده از نوار حرارتی ایمن کنید.

  1. فشار گرما!

دمای فشار گرما را روی 284 درجه فارنهایت و زمان خود را روی 180 ثانیه تنظیم کنید. ما توصیه می کنیم با فشار محکم فشار دهید. (مدل های پرس متفاوت هستند ، بسته به مدل شما ممکن است دستورالعمل های گرمایش تغییر کند) هنگامی که پرس به دمای توصیه شده رسیدند، لیوان خود را در فشار گرم قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که فشار شما ثابت است و تایمر شمارش معکوس را فشار دهید.

  1. لیوان را بردارید، در آب سرد فرو کنید

وقتی تایمر خاموش شد، لیوان خود را از فشار خارج کنید. لیوان خود را با انتقال هنوز روی لیوان، در آب سرد فرو کنید. هنگامی که کاغذ انتقال نرم شد، نوار حرارتی خود را با دقت بردارید و سپس آن را با یک حرکت صاف و سازگار منتقل کنید.

اگر از اجاق گاز همرفت استفاده می کنید، مراحل 1-3 ثابت می مانند. سپس لیوان خود را درون لیوان مانند HIX 11 oz قرار دهید. / 15 اونس بسته بندی ماگ فر خود را روی 300 درجه فارنهایت تنظیم کرده و برای مدت 5-6 دقیقه آن را بپزید. پس از خاموش شدن تایمر، لیوان را از روی بسته بندی برداشته، در آب سرد قرار دهید و وقتی نرم شد، کاغذ حرارتی را بردارید و سپس آن را با یک حرکت صاف و سازگار انتقال دهید.

آماده سازی لیوان

اکنون آماده اید ایجاد لیوان با چاپگر لیزری را در منزل به راحتی انجام دهید. فراموش نکنید، چند ترانس فقط به لیوان محدود نمی شود. این مقاله همچنین می تواند به چوب، سرامیک ، شیشه ، پلاستیک های قابل قبول در برابر گرما و موارد دیگر منتقل شود. امیدواریم از این آموزش لذت برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *