منوی دسته بندی

چگونه می توان یک کار چاپ لیوان را شروع کرد

چاپ عکس روی لیوان دسته و داخل رنگی

کمتر کسی وجود دارد که نوشیدن نوشیدنی را حداقل یک بار در روز ترجیح ندهد. و اگر هر روز صبح یک لیوان زیبا، یک تصویر یا عکس قدیمی خود را روی لیوان خود مشاهده می کنید، چه می کنید؟ این باعث می شود روز شما خوب شود و شما را برای کل روز پیش رو تازه کند. اگر شما نیز به دنبال راه اندازی مشاغل آنلاین برای ایجاد خلاقیت خود هستید، تجارت چاپ لیوان می تواند بهترین یک ایده عالی برای شما باشد. ما در این مقاله سعی کردیم آموزش چاپ لیوان حرارتی 

حال سوال این است – چگونه می توان یک کار چاپ لیوان را شروع کرد؟

خوب، شما می توانید با دنبال کردن یک سری مراحل که در آینده بحث خواهیم کرد، کار چاپ لیوان خود را به راحتی شروع کنید.

اما قبل از اینکه راهنمای گام به گام شروع کار چاپ لیوان را بفهمید؛ شما باید بدانید که چگونه یک کار چاپ لیوان می تواند برای شما مفید باشد.

فرصت های کسب و کار چاپ لیوان

عملیات کسب و کار چاپ لیوان

تجارت خود را به بازارعرضه کنید

آماده چاپ و فروش لیوان چاپ سفارشی هستید؟

روشهای چاپ لیوان حرارتی

صنعت هدایای شخصی به دلیل پیشرفت روزافزون فناوری دیجیتال، هر روز در حال پیشرفت است.

فروش لیوان چاپی سفارشی می تواند ایده خوبی باشد زیرا از لیوان چاپی سفارشی می توان در موارد زیر استفاده کرد:

  • هدایای شرکتی برای کارمندان و فروشندگان
  • هدیه تولد برای دوستان و اعضای خانواده
  • هدایای عروسی؛ و غیره.

علاوه بر این، این لیوان ها همچنین می توانند برای مارک های تجاری و تبلیغات استفاده شوند.

به عنوان مثال، یک شرکت می تواند نام تجاری خود را با اهدای لیوانهای سفارشی با آرم و نشان های خود به مشتریان دائمی خود، هدیه دهد. این نه تنها مشتریان شما را درگیر خود می کند. بلکه به افزایش آگاهی از برند شما نیز کمک می کند.

این بدان معنی است که چاپ لیوان می تواند فرصت های تجاری زیادی را برای شما ایجاد کند.

بنابراین، بیایید شروع کنیم که چگونه می توانید کار چاپ لیوان خود را با موفقیت راه اندازی کنید. روشهای چاپ لیوان حرارتی بسیار متنوع می باشد. ما در این مقاله پرکاربردترین روشهای چاپ لیوان را بررسی کرده ایم.

چاپ لیوان
  1. طرح تجاری

مهم نیست که چه شغلی را شروع می کنید، برنامه ریزی مناسب اولین و مهمترین نیاز است. شما باید اهداف خود را به روشنی درک کرده و تعریف کنید. محدودیت های هزینه خود را نیز در نظر بگیرید. اهداف به درستی تعریف شده و برآورد بودجه مشخص، دو سنگ بنای یک طرح خوب اندیشیده شده هستند.

  1. نوع درست لیوان را انتخاب کنید

انواع مختلفی در بازار موجود است که می توانید انتخاب کنید.

لیوان قهوه

 در کل صنعت چاپ لیوان، لیوان قهوه برجسته ترین و مورد درخواست ترین است. شما همیشه می توانید لیوان های قهوه چاپی سفارشی را بدون فکر دیگری بفروشید.

لیوان سرامیکی

 لیوان سرامیکی در برابر درجه حرارت بالا مقاوم بوده و به راحتی تمیز می شود. از آنجا که گرما را بهتر حفظ می کند، برای نوشیدنی های گرم مانند قهوه ، چای ، یا حتی شکلات داغ و … بسیار مناسب است.

لیوان شفاف

 یک لیوان شفاف که به طور کلی از شیشه ساخته می شود، بسیار نوآورانه است. برای نوشیدنی های سرد مانند آب میوه، نوشابه ، قهوه سرد و غیره بسیار مناسب است و مردم دوست دارند روی سطوح شفاف طرح بکشند.

لیوان سفالگری

 افرادی که عاشق وسایل دست ساز هستند اغلب سفال یا ماگ های خاکی را ترجیح می دهند. آنها نه تنها زیبا به نظر می رسند بلکه به دلیل تجزیه شدن آسان ، سازگار با محیط زیست نیز هستند.

لیوان ورزشی

ماگی با مضمون ورزشی برای افرادی که ورزش را دوست دارند گزینه ای عالی است.

لیوان مسافرتی

لیوان مسافرتی برای مسافران مسافت طولانی مانند دوچرخه سوارانی که حمل نوشیدنی های گرم یا سرد را ترجیح می دهند مناسب است.

لیوان از جنس استنلس استیل

 لیوان از جنس استنلس استیل، همانطور که از نامش پیداست ، در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاوم است و برای حمل نوشیدنی در آب و هوای مرطوب ایده آل است.

شما می توانید با توجه به مشتریان هدف و برآورد بودجه گزینه مناسب را انتخاب کنید.

مجموعه ما می تواند اطلاعات دقیق در مورد نوع محصولات و چگونگی جدا کردن فروشگاه از رقبا را در اختیار شما قرار دهد.

  1. روشهای چاپ لیوان حرارتی مناسب را انتخاب کنید

روش چاپ

تعدادی روش چاپ وجود دارد که می توانید انتخاب کنید.

چاپ لیوان قهوه روی صفحه مستقیم

در این روش، جوهر از طریق یک صفحه یا مش عبور می کند. چاپگر یک شابلون به مش کشیده شده می زند. سوراخ های کوچکی که در استنسیل وجود دارد، تصویر نهایی را روی لیوان شکل می دهد.

اگر به فکر ایجاد طرح های ساده روی لیوان های سفالی یا لیوان چینی هستید، چاپ مستقیم روی صفحه می تواند گزینه مناسبی باشد. همچنین برای طرح های کوچکتر و کسانی که بیش از حد رنگ های همپوشانی یا تصویر گسترده نمی خواهند مناسب است.

با طراحی ساده به ایجاد آن کمک می کند، می تواند یک گزینه عالی برای یک تجارت با بودجه کم باشد.

روشهای چاپ لیوان تبلیغاتی

چاپ لیوان سفارشی را منتقل یا چاپ کنید

چاپ انتقالی، که به آن چاپ لیتو نیز گفته می شود، یک روش چاپ قدیمی است. این کار عمدتا برای چاپ روی لیوان های چینی سرامیکی یا استخوانی مفید است. اصولاً، یک چاپگر تصویر یا طرحی را روی کاغذ مخصوصی نقاشی می کند و روی ماگ را می پوشاند. پوشش پست، چاپ به یک انتقال اسلاید آب منتقل می شود. چاپگر آن را به صورت دستی روی ظروف استفاده می کند. گرچه کندترمی باشد، اما از طیف گسترده ای از رنگ پشتیبانی می کند. برای لیوان های تبلیغاتی با سطح متوسط ​​تا بزرگ برای چاپ مناسب است.

چاپ لیوان عکس دیجیتال

چاپ دیجیتال فرایندی است که چاپگر تصویر یا طرحی را مستقیماً روی کاغذ با روکش مخصوص چاپ می کند. همچنین برای استفاده از تصویر روی بستر از انتقال لغزش استفاده می شود. این امر به ایجاد نمای تمام رنگی و دائمی کمک می کند.همین ویژگی است که آن را به روشی عالی برای متن ها یا تصاویر با کیفیت تبدیل می کند.

این تکنیک به طور کلی برای چاپ عکس یا تصویر کارتونی روی ظروف سفالی، ظروف سفالی یا لیوان چینی استخوانی ایده آل است.

چاپ سابلیمیشن

چاپ سابلیمیشن یکی از بهترین روش هایی است که تصاویری کاملاً شفاف و با رنگ های زنده را ارائه می دهد. دلیل آن استفاده از رنگهای ارگانیک و استفاده از انتقال حرارت برای جوهر دادن به آثار هنری مورد نظر روی لیوان است. این باعث می شود طراحی برای دوره های طولانی کاملاً جدید به نظر برسد.

بیشتر مناسب لیوانهای تبلیغاتی که به تولید دقیق رنگی نیاز دارند، همچنین دارای براقیت مناسب و محیط زیست است زیرا به مواد مضر مانند کادمیوم یا سرب نیاز ندارد.

  1. ثبت نام و مجوزها

ثبت نام و مجوزها

تجارت شما چه بزرگ باشد یا کوچک؛ ثبت کسب و کار شما از نظر قانونی اجباری است. بعلاوه، طبق نوع مشاغل خود، باید کلیه مجوزها و مجوزهای مورد نیاز را نیز برای آن کسب کنید تا اطمینان حاصل کنید که در آینده با مشکل قانونی روبرو نخواهید شد.

برای بررسی تمام مجوزها و مجوزهای مورد نیاز، می توانید به دفتر اتحادیه شهرستان خود مراجعه کرده و از مراحل کسب مجوزها و مجوزها مطلع شوید.

توجه: به طور کلی، اگر به دنبال افتتاح یک فروشگاه آنلاین هستید، تعداد مجوزها و مجوزهای مورد نیاز شما می تواند در مقایسه با مجوزهای  برای مشاغل آفلاین کمتر باشد.

گرچه هر دو مشاغل آنلاین و آفلاین مزایای خاص خود را دارند. اما امروزه یک تجارت آنلاین از اهمیت بیشتری برخوردار است و از آنجا که دسترسی از راه دور به محصولات شما را فراهم می کند و خرید را بدون مراجعه به صورت فیزیکی تسهیل می کند، از اهمیت بیشتری برخوردار است. علاوه بر این، در زمانهای رایج کرونا، مردم اغلب سفارش آنلاین محصولات را از مراجعه فیزیکی به فروشگاه و خرید چیزی ترجیح می دهند.

  1. تجهیزات چاپ لیوان

تجهیزات چاپ لیوان

اگرچه تجهیزات مورد نیاز برای چاپ روی لیوان به روش چاپی که انتخاب می کنید بستگی دارد، اما تعدادی ازتجهیزات متداول که تقریباً در همه نوع چاپ لیوان به آنها نیاز خواهید داشت ، در زیر آورده شده است.

  • رایانه (PC یا Mac)
  • برنامه طراحی
  • پرس حرارتی
  • لیوان های آماده / دست ساز
  • کاغذ انتقال حرارت

عملیات کسب و کار چاپ لیوان

عملیات تجاری می تواند به آفلاین یا آنلاین بودن تجارت شما بستگی داشته باشد. تنظیم مدل کسب و کار ضروری است.

اگرچه می توانید برای فروش لیوان چاپی سفارشی یک فروشگاه آجر و ملات افتتاح کنید، اما این کار می تواند هزینه بر باشد و برای انجام کارها به نیروی انسانی بیشتری نیاز دارد. با این حال، اگر بودجه محدودی دارید و می خواهید کار تولید چاپ لیوان خود را با حداقل سرمایه گذاری در مدت زمان کوتاه تری شروع کنید؛ یک فروشگاه چاپ آنلاین گزینه مناسب تری خواهد بود.

اگر ذخیره سرمایه زیادی دارید، می توانید تمام عملیات خود را درست از تهیه مواد اولیه، تولید، بسته بندی و ارسال محصولاتانجام دهید. با این حال، اگر سرمایه هنگفتی ندارید، می توانید روش های مقرون به صرفه دیگری را تنظیم کنید.

هیچ پستی برای این دسته بندی پیدا نشد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *